لیدوکائین چیست؟ تا چه حد بی حس کننده موثری است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیدوکائین دارویی بی حس کننده با کابردهای بسیار زیاد است. می‌توان از انواع شکل لیدوکائین از جمله ژل، پماد، اسپری، آمپول و... برحسب نیاز استفاده کرد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
لیدوکائین

لیدوکائین به صورت کلی دارویی است که برای تسکین درد استفاده می‌شود. لیدوکایین به کاهش درد تیز، سوزش و همچنین ناراحتی نواحی پوستی که بیش از حد به لمس حساس هستند، کمک می‌کند. این مقاله شما را با اشکال مختلف لیدوکایین، کاربرد و فواید آن آشنا می‌کند. شما می‌‌توانید پس از شناخت این دارو، در مواقع لزوم هر نوعی که کاربرد بیشتری برای شما دارد انتخاب و مصرف کنید. همچنین می‌توانید از یک پزشک متخصص درباره مصرف آن مشاوره بگیرید. بهترین متخصصین در زمینه مشاوره دارویی یا متخصص بیهوشی را در وبسایت دکترتو خواهید یافت. همچنین می‌توانید نوبت مشاوره آنلاین و حضوری خود را هم از طریق وبسایت دکترتو دریافت کنید.

لیدوکائین چیست؟

لیدوکائین متعلق به دسته‌ای از داروها بوده که به عنوان بی‌حس کننده‌های موضعی شناخته می‌شوند. این دارو‌ به صورت موقت احساس را در ناحیه مورد نظر غیر فعال می‌کند. لیدوکائین به عنوان یک بی‌حس کننده موضعی برای جلوگیری از انتقال سیگنال‌های درد به مغز در حین جراحی و دندانپزشکی استفاده می‌شود. لیدوکائین یک بی‌حس کننده موضعی است که در طیف گسترده‌ای از روش‌های سطحی و تهاجمی استفاده می‌شود.

لیدوکائین دارویی بی حس کننده در اشکال دارویی متفاوت است.
در برخی موارد استفاده از اسپری لیدوکایین کابردی‌تر و راحت‌تر است.

اشکال دارویی لیدوکائین

لیدوکایین جزء داروهایی است که در اشکال دارویی بسیار متنوعی موجود است. اشکال مختلف این محصول عبارتند از:

  • اسپری
  • کرم 
  • پچ
  • ژل
  • پماد
  • پد
  • سواب
  • پودر

لیدوکائین آمپول

آمپول لیدوکائین جهت بی‌حس کردن موضعی یک ناحیه خاص به خصوص در روش‌های دندانپزشکی به کار برده می‌شود.

آمپول لیدوکائین ۲ درصد با کاهش نفوذپذیری غشای سلول‌های عصبی به یون سدیم، شروع و هدایت تکانه عصبی را مسدود می‌کند. این عمل به به طور برگشت‌پذیر موجب تثبیت غشاء شده و مرحله دپولاریزاسیون را مهار می‌کند. در نتیجه هم مانع از انتشار پتانسیل عمل و هدایت بعدی تکانه عصبی می‌شود. با تزریق این دارو در برخی روش‌های پزشکی و دندانپزشکی، سعی می‌شود میزان احساس درد تا حد زیادی کاهش یابد.

لیدوکائین ژل

لیدوکایین به شکل ژل برای بی‌حس کردن قسمت‌های مختلف بدن و برای تسکین درد، خارش یا آماده‌سازی بیماران برای برخی اقدامات پزشکی استفاده می‌شود. این دارو برای پیشگیری و تسکین درد در طی برخی اقدامات پزشکی (مانند قرار دادن لوله در مجرای ادرار) استفاده می‌شود. همچنین برای بی‌حس کردن مخاط دهان، گلو یا بینی قبل از برخی اقدامات پزشکی (مانند لوله‌گذاری) هم کاربرد دارد.

لیدوکائین کرم

کرم لیدوکائین یک بی‌حس کننده است. از این کرم می‌توان برای درمان سوختگی‌های جزئی، خراش‌ها و نیش حشرات استفاده کرد. هنگامی استفاده از این کرم احساس در پوست یا سایر بافت‌ها از بین می‌رود.

لیدوکائین پماد

این پماد بی حسی برای بی حس کردن خفیف و تسکین موقت درد ناشی از سوختگی‌های جزئی (از جمله آفتاب سوختگی)، خراشیدگی پوست، نیش حشرات و سایر شرایط دردناکی که بر غشاهای مخاطی تأثیر می‌گذارد، استفاده می‌شود. پماد لیدوکائین هیدروکلراید ۲ درصد با بی‌حس کردن اعصاب و کاهش حساسیت آن‌ها، درد را کاهش می‌دهد. این پماد یک بی‌حس کننده موضعی است.

می‌خوای از پماد لیدوکائین برای کاهش درد استفاده کنی؟

قبلش از دکتر مشاوره بگیر.

لیدوکائین اسپری

اسپری لیدوکائین هم خاصیت بی‌حس کنندگی دارد. اثرات اسپری لیدوکائین می‌تواند یک تا سه ساعت باقی بماند. اغلب اوقات، حدود یک ساعت پس از استفاده از اسپری لیدوکائین، اثرات بی‌حس‌کننده اسپری و همچنین کاهش حساسیت را احساس خواهید کرد.

لیدوکائین شیاف

شیاف لیدوکائین یک بی‌حس کننده موضعی است که به تسکین تورم، درد، تحریک و تسکین خارش کمک می‌کند. شیاف به عنوان روان‌کننده و نرم‌کننده عمل کرده و به دفع مدفوع کمک می‌کند و زور زدن در حین حرکت روده را کاهش می‌دهد.

لیدوکائین محلول

محلول لیدوکایین دارویی است که برای بی‌حس کردن غشاهای مخاطی دهان، لثه‌ها یا گلو استفاده می‌شود. این دارو با بی‌حس کردن ناحیه آسیب‌دیده عمل می‌کند.

نحوه مصرف لیدوکائین

در ادامه نحوه مصرف هر یک از اشکال دارویی لیدوکایین را مشاهده می‌کنید:

  • اسپری: اسپری های لیدوکایین به طور معمول برای مشکلاتی از جمله زود انزالی استفاده می‌شوند. برای مصرف آن‌ها کافیست بطری محصول را خوب تکان دهید. سپس به تمامی نقاط بزنید و دست بکشید تا خوب پخش شود.
  • پچ (چسب): برای استفاده از این نوع لیدوکایین تنها کافیست پس از خارج کردن آن از بسته‌بندی، پچ را روی نقطه مورد نظر قرار دهید.
  • ژل: نحوه استفاده از ژل و پماد تقریبا شبیه هم بوده و تنها کافیست چند دقیقه زودتر روی نقطه موردنظر مالیده شود.
  • پماد: نحوه مصرف پماد لیدوکائین را باید پزشک شما تعیین کند. چرا که نحوه مصرف پماد لیدوکائین برحسب نوع بیماری متفاوت است.
  • پد: پدها از الیافی آغشته به لیدوکایین تشکیل شده‌اند و تنها کافیست از بسته‌بندی استریل خود خارج شده و روی محل گذاشته شوند.
  • پودر: کافیست چند دقیقه قبل از شروع درمان، پودر را روی نقطه مورد نظر که از قبل کاملا تمیز شده بمالید.

متن انگلیسی:
Contrary to popular belief, a lidocaine patch is not classified as a narcotic. According to the provided search results, a lidocaine patch does not contain any narcotics or opioids. Lidocaine itself is not a narcotic; it is a local anesthetic that works by blocking nerve signals in the area where it is applied
ترجمه متن:
بر خلاف تصور رایج، چسب لیدوکائین در دسته مواد مخدر طبقه‌بندی نمی‌شود. با توجه به نتایج ارائه شده، پچ لیدوکائین حاوی مواد مخدر یا افیونی نیست. لیدوکائین خود یک ماده مخدر نیست. این یک بی‌حس کننده موضعی است که با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی در ناحیه‌ای که اعمال می‌شود، عمل می‌کند.

performancepain

طریقه استفاده از اسپری تاخیری لیدوکائین

برای اثربخشی این اسپری لازم است که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی، محصول را روی حساس‌ترین نواحی آلت تناسلی خود اسپری کنید. دستان خود را بشویید و مواد اضافی را پاک کنید یا بعد از انجام فعالیت جنسی سریعا دوش بگیرید.

اثر لیدوکائین چند ساعت است؟

هنگامی که لیدوکائین برای بی‌حسی موضعی یا در بلوک‌های عصبی استفاده می‌شود، معمولاً در عرض چند دقیقه شروع به کار می‌کند و اثرات آن از نیم ساعت تا سه ساعت طول می‌کشد. مخلوط لیدوکائین همچنین ممکن است مستقیماً روی پوست یا غشاهای مخاطی اعمال شود تا ناحیه بی‌حس شود.

اثربخشی لیدوکائین بسیار کوتاه است.
می‌توان گفت که لیدوکائین در مدت زمانی کوتاه اثر می‌کند.

موارد مصرف لیدوکائین

لیدوکایین جزء داروهایی است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه هر یک از موارد استفاده از داروی لیدوکائین را نام برده‌ و هر کدام را توضیح داده‌ایم.

۱. زخم دهان

حالت‌های اسپری‌ و ژل‌های لیدوکائین اغلب اوقات برای درمان زخم‌های داخل دهان استفاده می‌شوند. مصرف لیدوکایین در این نقاط باعث کاهش درد شده و به زخم‌ها اجازه بهبودی می‌دهد. مقدار کمی لیدوکائین را روی نوک انگشت خود یا یک جوانه پنبه قرار دهید. به آرامی آن را روی سطح زخم دهان خود بمالید. می‌توانید با دقت به نقطه مورد نظر اسپری کنید.

۲. اسپری لیدوکائین برای دندان

اگر از درد دندان رنج می‌برید، می‌توانید اسپری لیدوکائین را در طول ۲۴ ساعت سه مرتبه روی نقطه دردناک بزنید. توجه داشته باشید که برای کاهش درد دندان بیشتر از این مقدار توصیه نمی‌شود. برای درمان سریع دندان درد در شب از این اسپری استفاده کنید و روز بعد حتما به پزشک مراجعه کنید.

۳. بریدگی

اگر قسمتی از بدنتان دچار بریدگی شده، استفاده موضعی از پماد لیدوکائین می‌تواند درد ناشی از خراشیدگی یا بریدگی را از بین ببرد. نکته مهم مشورت با پزشک در رابطه با زخم‌های باز است.

۴. اسپری لیدوکائین برای لیزر بدن

لیدوکائین هیدروکلراید (که قبلاً در انگلستان به عنوان لیگنوکائین هیدروکلراید شناخته می‌شد.) یک ماده فعال رایج در کرم‌های بی‌حس کننده است که برای لیزر موهای زائد استفاده می‌شود. لیدوکائین موضعی در بسیاری از روش‌های پزشکی و زیبایی برای بی‌حس کردن نواحی مختلف، استفاده می‌شود. لیدوکائین ۵%، بهترین بی‌حس کننده برای لیزر است، چرا که نتایج آن بسیار سریع و موثر است.

۵. تتو یا خالکوبی

به طور معمول از پماد لیدوکائین ۵% موضعی برای بی‌حسی پوست قبل از انجام تتو و خالکوبی استفاده می‌شود.

۶. نیش حشرات

داروهای موضعی لیدوکائینی از جمله پمادها و ژل‌ها می‌توانند درد و خارش ناشی از نیش حشرات را کاهش دهند. اگر درد دارید یا ناحیه متورم است، مسکن‌هایی مانند پاراستامول یا ایبوپروفن را برای درمان نیش زنبور عسل مصرف کنید. اگر واکنش جدی‌تری داشته باشید هم پزشک عمومی ممکن است داروهای دیگری تجویز کند یا شما را برای ایمونوتراپی (حساسیت زدایی) به کلینیک آلرژی ارجاع دهد.

۷. زود انزالی (لیدوکائین برای مردان)

لیدوکایین برای کنترل انزال زودرس و درمان زود انزالی خانگی فوری تاثیرگذار است. استفاده از کرم لیدوکائین قبل از رابطه جنسی می‌تواند متوسط زمان انزال را در مردان به طور معمول حدود ۲ دقیقه به تاخیر بیندازد. با این حال  این مدت زمان ممکن است در برخی از افراد بیشتر هم باشد. البته که برای مدیریت مشکل انزال زودرس، تنها استفاده از یک کرم کافی نیست. در صورت حل نشدن این مشکل احتمالاً نیاز خواهید داشت از داروهای تقویت جنسی یا قرص‌های تاخیری هم کمک بگیرید.

۸. جراحی دندان

از لیدوکائین برای مواردی مانند درد دندان، جراحی‌های دندانی و درمان بعضی از مشکلات و پوسیدگی‌های دهانی استفاده می‌شود. اما باید توجه داشت که استفاده از لیدوکائین باید توسط پزشک یا دندانپزشک تجویز شود.

می‌خوای برای کاهش درد دندان از لیدوکائین استفاده کنی؟ همین حالا مشاوره بگیر.

۹. اسپری لیدوکائین برای خانمها

پماد و ژل لیدوکائین را می‌توان برای فعالیت‌های روزمره که باعث درد می‌شود، مانند گذاشتن تامپون، انجام پاپ اسمیر، مراجعه به فیزیوتراپ یا دوچرخه‌سواری استفاده کرد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کرم لیدوکائین بر باروری در مردان یا زنان تأثیر می‌گذارد وجود ندارد. استفاده از اسپری لیدوکائین برای خانم‌ها نقش مهمی در کنترل درد در دهانه واژن در هنگام رابطه جنسی دارد. از آنجایی که اصطکاک در رابطه جنسی می‌تواند بافت را آزار دهد و به مرور زمان باعث سوزش شود، می‌توان از لیدوکایین استفاده کرد.

دقت داشته باشید که استفاده زیاد از لیدوکایین ممکن است باعث کاهش حساسیت به مناطق حساسی مانند لابیا و کلیتوریس شود. این اتفاق ممکن است بر تجربه لذت جنسی تاثیر داشته باشد. در استفاده از اسپری سرلیکس به عنوان یک تاخیری برای خانم‌ها، توجه داشته باشید که محصولات طراحی شده برای آقایان ممکن است به دهانه واژن آسیب برسانند و به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که خانم‌ها از ژل لیدوکائین استفاده کنند. چرا که این ژل باعث روان شدن و سهولت در رابطه جنسی خواهد شد.

۱۰. ژل لیدوکائین برای واژن

از ژل لیدوکایین برای بی‌حس کردن واژن در شرایط بیماری و حتی پیش از رابطه جنسی و به منظور کاهش درد استفاده می‌شود. باید مراقب باشید از این ژل بیش از حد مصرف نکنید.

۱۱. ژل لیدوکائین برای بواسیر

پماد و سایر محصولات حاوی لیدوکائین از جمله پمادها و اسپری‌ها همگی می‌توانند به طور قابل‌ توجهی ناراحتی و التهاب ناشی از هموروئید (بواسیر) را کاهش دهند. این مواد برای درمان هموروئید نیستند اما علائم این بیماری را کاهش می‌دهند. اگر با وجود استفاده از سایر محصولات مانند کرم لیدوکائین، علائم همچنان ادامه یابد، هیدروکورتیزون که یک کرم استروئیدی برای کاهش تورم و درد ناشی از هموروئید است توصیه می‌شود.

دوز مصرفی لیدوکائین

بسته به موارد مصرف و محل تزریق، دوز داروی لیدوکایین متفاوت است. حداکثر دوز مجاز لیدوکایین در افراد بالغ و بزرگسال (mg/kg) 4/5 است که در افراد سالمند و اطفال این دوز دارو باید کاهش یابد. دوز حداکثری در افراد بالغ حدود ۳۰۰mg یعنی معادل با  ۱۵ سیسی محلول ۲% است. غلظت ویال لیدوکایین ۲% معادل (mg/mL) 20 است.

لیدوکائین ۹ درصد

بسته به موارد مصرف و محل تزریق، دوز دارو متفاوت است. به همین دلیل در برخی موارد، پزشک مصرف لیدوکایین ۹ درصد را تجویز می‌کند.

لیدوکائین ۱۰ درصد

به عنوان مثالی از لیدوکایین ۱۰ درصد می‌توان اسپری حاوی ۱۰ درصد لیدوکائین را نام برد که برای رفع زود انزالی آقایان تجویز و استفاده می‌شود. 

یکی از کاربردهای ژل لیدوکائین استفاده برای بی حس کردن واژن است.
می‌توان از ژل لیدوکائین برای واژن استفاده کرد.

عوارض جانبی مصرف لیدوکائین

لیدوکایین هم مانند هر داروی دیگری با برخی عوارض جانبی همراه است. برخی از عوارض جانبی لیدوکائین عبارتند از:

  • استفراغ
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • تنفس کم عمق
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم
  • وزوز گوش
  • گیجی
  • سرفه
  • ادرار تیره
  • سردرد
  • دیسفاژی
  • خواب آلودگی
  • تب
  • تند شدن ضربان قلب
  • از دست دادن شنوایی
  • افزایش دمای بدن
  • از دست دادن هوشیاری
  • عصبی شدن
  • کهیر
  • گرفتگی صدا
  • دوبینی

موارد احتیاط و منع مصرف لیدوکائین

در زمان مصرف لیدوکائین احتیاطات و ممنوعیت‌های گفته شده زیر را در نظر داشته باشید:

  • بیمارانی که داروی تنظیم ریتم قلب مصرف می‌کنند نباید از داروی لیدوکایین استفاده کنند.
  • مصرف لیدوکایین برای بیمارانی که مشکلات کبدی دارند ممنوع است.
  •  خانم‌های باردار و مادران شیرده باید با نظر پزشک از لیدوکائین استفاده کنند.
  • بیمارانی که سابقه واکنش آلرژیک به مصرف لیدوکائین یا سایر داروهای مشابه دارند باید از مصرف این دارو پرهیز کنند.
  • مصرف بیش از حد این دارو می‌تواند خطرات و عوارض زیادی داشته باشد.
  • پماد لیدوکائین باید زیر نظر پزشک و با توجه‌ به دوز تجویزی پزشک مصرف شود.

متن انگلیسی:
Lidocaine can cause serious side effects, especially in children, if it gets into the mouth and is swallowed. If you are using the viscous topical solution medicine in the mouth or throat, be aware of signs of toxicity
ترجمه متن:
لیدوکائین اگر وارد دهان شده و بلعیده شود عوارض جانبی جدی به خصوص در کودکان ایجاد می‌کند. اگر از داروی محلول موضعی چسبناک در دهان یا گلو استفاده می‌کنید، از علائم سمی این دارو آگاه باشید.

mayoclinic

تداخلات دارویی لیدوکائین

اگر پزشک به شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، با پزشک یا داروساز درباره سایر داروهایی که مصرف می‌کنید صحبت داشته باشید. لیدوکایین ممکن است با سایر داروها عوارضی ایجاد کند به همین خاطر نباید بدون مشورت با پزشک یا داروساز مصرف این دارو را شروع یا متوقف کنید و حتی دوز آن را تغییر دهید.

لیدوکائین تداخلات متوسطی با حداقل ۶۲ داروی مختلف دارد. همچنین تداخلات خفیفی هم با چیزی حدود ۲۸ دارو دارد. داروهایی که منجر به تداخلات شدید با لیدوکائین می‌شوند عبارتند از:

  • لیپوزوم بوپیواکائین
  • دوفتیلید
  • الیگلوستات
  • فلیبانسرین
  • لومیتاپید
  • اکسیتینیب
  • بوسوتینیب
  • کوبی متینیب
  • الیگلوستات
  • فنتانیل
  • فنتانیل داخل بینی
  • سیستم ترانس پوستی فنتانیل یونتوفورتیک
  • فنتانیل ترانس درمال
  • فنتانیل ترانس مخاطی
  • فلووکسامین
  • فوزامپرناویر
  • ایوابرادین
  • ivacaftor
  • مفلوکین
  • نالوکسگل
  • اولاپاریب
  • پفلوکساسین
  • فنی توئین
  • پیموزاید
  • پومالیدومید

اطلاعات دارویی لیدوکائین

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دارویی لیدوکائین را مشاهده کنید.

انواع رایج لیدوکائین تداخلات داروییعوارض جانبی
آمپول لیدوکائین داروپخش ۲ درصدنالوکسگلسرگیجه
اسپری لیدوکائین ۱۰ درصد کلاسیک دلتا دارو ۶۰ گرمفنی توئیناستفراغ
پماد لیدوکائین ۲.۵ درصددوفتیلیدتنگی نفس
آمپول لیدوکایین ایران هورمون ۲% ۵ میلی لیترپفلوکساسینتب
ویال لیدوکائین پاستور ۲% ۵۰ میلی لیتراولاپاریبدیسفاژی
اطلاعات دارویی لیدوکائین

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

لیدوکائین در قسمت‌های مختلف بدن برای ایجاد بی‌حسی یا از دست دادن احساس در بیمارانی که اقدامات پزشکی خاصی انجام می‌دهند استفاده می‌شود. همچنین برای تسکین درد و خارش ناشی از شرایطی مانند آفتاب سوختگی یا سایر سوختگی‌های جزئی، نیش، پیچک سمی، بلوط سمی، بریدگی‌های جزئی یا خراش استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد، از این دارو برای درمان اورتریت دردناک (التهاب مجرای ادرار)، پیشگیری و کنترل درد در پروسیجرهای مربوط به مجرای ادرار مردانه و زنانه و حتی بی‌حسی بینی، دهان و گلو هم استفاده می‌شود.

با تمام این کاربردها، نباید از این دارو بدون مشورت با پزشک و خودسرانه استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید برای مواردی خاص به این دارو نیاز دارید اول از همه از یک متخصص بیهوشی مشاوره بگیرید. بهترین پزشکان و‌ مشاوران را می‌توانید در وبسایت دکترتو پیدا کنید. امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری یا ویزیت دکتر بیهوشی آنلاین از طریق وبسایت دکترتو برای شما وجود دارد. همچنین می‌توانید از مشاوره دارویی در دکترتو هم استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

شروع اثر پماد لیدوکائین 3 تا 5 دقیقه است.

در زمان استفاده از پماد لیدوکائین به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قبل و بعد از مصرف دست های خود را با صابون بشویید.
  • این دارو را در مناطقی از پوست که عفونی، باز یا آسیب دیده است استفاده نکنید.
  • پس از استفاده از این دارو مطمئن شوید که وارد چشم یا دهان نشود.
  • به نشانه های عوارض احتمالی توجه کنید.

آمپول لیدوکائین معمولاً برای بی حسی موضعی در مناطق مختلف بدن، مانند دندان‌ها و بافت‌های نرم، استفاده می‌شود.

آمپول لیدوکايین توسط پزشک و به طور مستقیم به بافت‌ها تزریق شده یا به عنوان بخشی از روش بی‌حسی نخاعی (اسپاینال) استفاده می‌گردد.

قیمت آمپول لیدوکایین دو درصد بسته به عوامل زیادی متفاوت و متغیر است. این عوامل عبارتند از:

  • مارکتینگ و برند محصول
  • ترکیبات و کیفیت مواد
  • حجم محصول
  • موقعیت جغرافیایی
  • میزان عرضه و تقاضا

یک بی حس کننده موضعی است که با بی حس کردن اعصاب و کاهش حساسیت آن‌ها به درد، درد را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

منظور از قرص لیدوکائین، استفاده از لیدوکائین به شکل خوراکی است. مصرف قرص لیدوکایین با هدف بی‌حسی موضعی معمول نیست و می‌تواند با خطرات و عوارض جانبی همراه باشد. لیدوکائین خوراکی باید تنها تحت نظر پزشک و برای شرایط خاصی استفاده شود.

لیدوکایین اچ برای کاهش و تسکین درد و خارش، آفتاب سوختگی‌های خفیف، گزش یا نیش حشرات مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مصرف لیدوکایین در مردان سبب سفت و بزرگ شدن آلت تناسلی شده، مدت زمان نعوظ را افزایش می‌دهد و انزال را به تعویق می‌اندازد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره لیدوکائین

  1. داروی بی‌حسی تا چه‌حدی خوبه برای رابطه میخوام اصلان چیزی نفهمم گفت:

    ۸

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      میتوانید از اسپری یا ژل تاخیری استفاده کنید
      به میزان مناسب بی حسی ایجاد میکند
      از داروخانه ها تهیه کنید