تزریق ژل خط خنده و مزایای این روش زیبایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

روش‌های مختلفی برای رفع خطوط خنده وجود دارند که یکی از آن‌ها تزریق ژل خط خنده است که عوارض و دردسرهای عمل‌های زیبایی مختلف را ندارد و خطوط لبخند ناشی از افزایش سن را محو و کمرنگ می‌کند. نوع ژل و نحوه و زاویه تزریق ژل، و مهارت پزشک در تزریق از فاکتورهای اثرگذار بر نتیجه فیلر خط لبخند هستند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
عکس تزریق ژل خط خنده بدین شرح است.

خندیدن یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های دنیا است، اما هر سال که می‌گذرد، خطوط خنده به نشانه‌های پیری تبدیل می‌شوند. هرساله بیش از ۲.۵ میلیون نفر در دنیا تزریق ژل خط خنده انجام می‌دهند. فیلر خط خنده روشی امن و بی‌خطر است و احساس اعتماد به نفس بیشتری نسبت به پوست‌ صورت به فرد می‌دهد. اگر از خطوط خنده صورتتان ناراحتید، می‌توانید از تزریق ژل خط خنده کمک بگیرید. در ادامه این مطلب از دکترتو همراه ما باشید تا با تزریق ژل خط خنده، کاربرد، مزایا و عوارض فیلر خط خنده بیشتر آشنا شوید. اما اگر چین و چروک دارید بهتر است قبل از انجام این عمل با یک متخصص پوست در این باره مشورت کنید. شما علاوه بر تعیین وقت حضوری می‌توانید به صورت تلفنی با پزشک خود در ارتباط باشید.

تزریق ژل خط خنده چیست؟

خطوط خنده یا لبخند نوعی چروک هستند که سر‌وکله آن‌ها اطراف دهان پیدا می‌شود. گاهی چروک‌های خط خنده اطراف چشم‌ها هم ظاهر می‌شوند. این خطوط هر بار که می‌خندید پررنگ‌تر شده و بیشتر به چشم می‌آیند. ژل تزریقی خط خنده یا فیلرهای پوستی، محصول آرایشی هستند که خطوط و چروک‌های ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهند. فیلرها را زیر سطح پوست تزریق می‌کنند تا باعث افزایش حجم شده و با برجسته‌کردن پوست، خطوط و چروک‌ها را کمرنگ کنند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد تزریق ژل خط خنده

از کاربردهای تزریق ژل خط خنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش خطوط خنده که از انتهای لبها شروع شده و به دو طرف دهان گسترش می‌یابد.
  • ایجاد حجم در لب‌ها
  • بهبود ظاهر زاویه‌های دهان

تزریق ژل خط خنده برای چه کسانی خوب است؟

بهترین کاندیدا برای فیلرهای صورت، زنان و مردانی هستند که:

  • از سلامت جسمی و روانی کامل برخوردارند.
  • خط و خطوط و چروک واضح دارند.
  • خطوط خنده عمودی که از انتهای لب شروع شده و تا دو طرف لب می‌رسد.
  • افرادی که لب‌های باریک، نازک و کم حجم دارند.
  • افرادی که خواهان تغییر زاویه دهان و برجسته‌سازی آن هستند.

چه کسانی نباید تزریق ژل خط خنده را انجام دهند؟

تزریق نادرست فیلر خط خنده معمولا نتیجه تکنیک ضعیف پزشک حین تزریق است. فیلرهای پوستی اسید هیالورونیک موقتی برای هر نوع پوستی مناسب هستند، اما با این حال لزوما تمام افراد نباید تزریق ژل خط خنده داشته باشند. افرادی که از بیماری‌های خاص و زمینه‌ای مانند اختلال خونریزی یا آلرژی رنج می‌برند، نمی‌توانند کاندیدای مناسب تزریق فیلر خط خنده باشند.

متن انگلیسی:
Patients that are pregnant or breastfeeding, patients with active skin conditions, such as acne, in the treatment area should not be treated with facial fillers
ترجمه متن:
خانم‌های باردار و شیرده یا بیمارانی که جوش و آکنه پوستی فعال در ناحیه تزریق دارند، نباید با فیلرهای صورت درمان شوند.

michelegreenmd

نگرانی تزریق ژل برات خطرناک باشه؟

همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

مزایای تزریق ژل خط خنده

از مزایای تزریق ژل خط خنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ظاهری صورت و ایجاد حس جوانی و شادابی (جوانسازی صورت)
  • برجسته و پرتر نشان دادن لب‌ها
  • سفت‌تر و محکم کردن پوست اطراف لب
  • برگشت‌پذیر است.
  • نتایج فوری دارد.
  • تکنیک کم تهاجمی و غیرجراحی با حداقل عوارض بدون بخیه و برش
  • دوره نقاهت کوتاه و سریع

روش انجام تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده یک تکنیک زیبایی سرپایی است که نیازی به بستری‌شدن ندارد. برای اینکه در طول تزریق در ناحیه اطراف لب‌ها و خطوط خنده، دردی حس نکنید، پزشک از کرم بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. بعد از بی‌حس شدن ناحیه تزریق، فیلر پوستی در امتداد خط خنده در دو طرف لب‌ها تزریق می‌شود. معمولا چند ساعت اول بعد تزریق، در اطراف لب احساس التهاب و ورم دارید که برای کاهش التهاب می‌توانید از پک‌های ژلی خنک‌کننده استفاده کنید. بعد از انجام تزریق ژل خط خنده می‌توانید فعالیت‌های معمول خود را انجام دهید.

بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده

فیلر خط خنده ژوویدرم، ژل خط لبخند رستلین، پرفکتا، الانسه و فیلر خط خنده آلیاکسین از بهترین مارک‌های فیلر موجود در بازار هستند که بسته به شرایط و تشخیص پزشک می‌توانید بهترین را انتخاب کنید.

تعداد جلسات تزریق ژل خط خنده

تعداد جلسات تزریق ژل خط خنده به عواملی مانند عمق و جنس خط خنده، نوع ژل مورد استفاده، واکنش بدن به تزریق و هدف و انتظارات بیمار از تزریق بستگی دارد. معمولا برای دستیابی به نتایج بهتر و طولانی‌مدت، باید هر چند وقت یکبار، تزریق ژل خط خنده را تکرار کنید. بعد از جلسه اول تزریق، حدود دو هفته تا یک ماه بعد، باید برای ارزیابی مجدد و ترمیم مراجعه کنید. در صورتی که عدم تقارن یا مشکلی وجود داشته باشد، در جلسه ترمیمی، دوباره ژل تزریق می‌شود.

تزریق ژل خط خنده بعد از چند روز اثر می کند؟

زمانی که هیالورونیک وارد بدن شده، پوست را تحریک به تولید کلاژن اضافی می‌کند و حدود دو هفته طول می‌کشد تا فرایند کلاژن‌سازی، تاثیر خود روی جوانسازی چهره را نشان دهد. مزیت مهم فیلرهای پوستی، فوری بودن نتایج ان‌ها است. اما چهار هفته زمان لازم است تا فیلر کامل با پوست ادغام شود.

فیلر خط خنده چقدر دوام دارد؟
روش تزریق فیلر، نوع و برند ژل، واکنش بدن به ژل، سن و سبک زندگی فرد روی ماندگاری و دوام فیلر خط خنده تاثیر می‌گذارند.

ماندگاری فیلر خط خنده (فیلر خط خنده چقدر دوام دارد؟)

به‌طور کلی، فیلرهای پوستی ماندگاری و دوام زیادی ندارند. گردش خون در ناحیه تزریق کم‌کم ژل را جذب کرده و تاثیر آن را از بین می‌برد. روش تزریق فیلر، نوع و برند ژل، واکنش بدن به ژل، سن و سبک زندگی فرد روی ماندگاری و دوام فیلر خط خنده تاثیر می‌گذارند. درمجموع، فیلر خط خنده بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارد. البته در برخی ژل‌ها، ماندگاری ممکن است تا ۲۴ ماه هم برسد.

آمادگی قبل از تزریق ژل خط خنده

اقدامات لازم برای کسب آمادگی قبل از تزریق ژل خط خنده عبارتند از:

  • مشاوره با متخصص زیبایی
  • اگر دارو یا مکمل خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید.
  • حساسیت دارویی به لاتکس یا آنتی‌بیوتیک را اعلام کنید.
  • مصرف الکل و دخانیات از ۳ روز قبل ممنوع است.
  • صورت تمیز و بدون آرایش باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط خنده

فیلر خط خنده، روش غیرتهاجمی است که با رعایت دستورات و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده، می‌توانید روند بهبودی را تسریع کرده و به نتایج ماندگارتری برسید، به علاوه اینکه، عوارض احتمالی هم کاهش پیدا می‌کنند:

  • کمپرس سرد
  • پرهیز از لمس، فشار و ماساژ ناحیه تزریق
  • اجتناب از فعالیت جسمی شدید تا ۲۴ ساعت بعد تزریق
  • مصرف مسکن

شستن صورت بعد از تزریق ژل خط خنده

حداقل تا ۶ ساعت بعد نباید به صورت‌تان دست بزنید و بعد این فاصله زمانی، پوست را تمیز کرده و با آب و شوینده ملایم بشویید. تا ۶ ساعت بعد هیچ فشاری نباید به محل تزریق‌ها وارد شود، اسکراب و مالیدن برای لایه‌برداری هم تا چند روز بعد فیلر ممنوع است. دست کم تا دو ساعت بعد هم بهتر است آرایش نکنید.

 غذا خوردن بعد از تزریق ژل خط خنده

از آنجایی که لب و اطراف آن پیش از تزریق بی‌حس شدند، توصیه می‌کنیم که تا از بین رفتن اثر کامل بی‌حسی، چیزی نخورید، چرا که ممکن است زبانتان را گاز بگیرید. از خوردن غذاهای سفت و خشک که نیاز به جویدن دارد، تا ۲۴ ساعت بعد تزریق پرهیز کنید و ترجیحا غذای مایع بخورید.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده، نقش مهمی در ریکاوری و بهبود بعد از فیلرهای پوستی دارد. توصیه می‌کنیم که به پشت بخوابید، به‌طوری که پوست صورت، کمترین تماس را با بالش داشته باشد. برای اینکه ورم به حداقل برسد و فشاری به نواحی تحت درمان نیاید، بالش زیر سرتان را کمی بالاتر بیاورید.

متن انگلیسی:
Sleeping on your side or stomach can cause uneven filler distribution, leading to undesired results
ترجمه متن:
خوابیدن به پهلو یا روی شکم می‌تواند باعث توزیع غیریکنواخت فیلر شده و نتایج نامطلوبی ایجاد کند.

advanceddermatologymd

رفع کبودی بعد از تزریق ژل خط خنده

برای رفع کبودی بعد از تزریق ژل خط خنده از کمپرس سرد یا کیسه‌های خنک‌کننده ژلی روی محل تزریق استفاده کنید. کمپرس یخ با انقباض عروق، جریان خون به محل تزریق را کاهش داده و باعث کمتر‌شدن کبودی می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد کبودی، می‌توانید قرص آناهیل مصرف کنید.

تزریق ژل بهتر است یا چربی برای خط خنده؟
فیلر خط خنده تکنیک زیبایی موقتی برای رفع چین و چروک‌های اطراف لب است که نهایتا بعد از ۱۸ ماه اثر آن از بین می‌رود.

مسواک زدن بعد از تزریق ژل خط خنده

مسواک زدن بعد از تزریق ژل خط خنده، موردی ندارد اما مراقب باشید که حین مسواک زدن، هیچ فشاری به لب‌ها نیاورید. بهتر است چند روز اول بعد تزریق فیلر خط خنده از مسواک کوچک استفاده کنید و آرام مسواک بزنید.

ماساژ بعد از تزریق ژل خط خنده

دست کم تا دو هفته بعد فیلر خط خنده، ماساژ صورت یا فیشیال انحام ندهید. ماساژ درد را که کم نمی‌کند، بلکه باعث جابجایی فیلرها به نواحی دیگر صورت می‌شود.

خوردن چای بعد از تزریق ژل خط خنده

مصرف نوشیدنی‌های خیلی داغ و خیلی سرد یا خوردن غذاهای جویدنی و سفت تا ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق ژل خط خنده ممنوع است.

دندانپزشکی بعد از تزریق ژل خط خنده

بهتر است تا دو هفته بعد تزریق فیلرهای پوستی از خدمات دندانپزشکی استفاده نکنید، چرا که معمولا به لب‌ها و اطراف لب فشار وارد می‌شود و باعث جابجایی یا توزیع ناهمسان فیلرها اطراف لب می‌شود. به‌علاوه اینکه درد و التهاب ناشی از تزریق در اطراف دهان باید بهبود پیدا کند تا بتوانید کارهای مربوط به دندانپزشکی را انجام دهید.

عوارض تزریق ژل خط خنده

از عوارض تزریق ژل خط خنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم و قرمزی و کبودی در ناحیه تزریق
  • حساسیت نقاط تزریق
  • تغییر در حرکت عضلانی لب‌ها
  • واکنش آلرژیک
  • عفونت
  • گلوله شدن ژل زیر پوست یا ایجاد برجستگی
چه کسانی نباید تزریق ژل خط خنده را انجام دهند؟
خانم‌های باردار و شیرده یا افرادی که جوش و آکنه پوستی فعال در ناحیه تزریق دارند، نباید از فیلرهای صورت استفاده کنند.

برجستگی بعد از تزریق ژل خط خنده

برجستگی پس از تزریق ژل خط خنده ناشی از تراکم بیش از حد ژل در ناحیه تزریق است که در اثر تزریق ناهمگون و نامتقارن ژل یا در عمق‌ ناصحیح به‌وجود می‌آید و باعث پف کردن دور لب‌ها می‌شود.

گلوله شدن ژل خط خنده

اگر فیلر خط لبخند به صورت ناهمگون در عمق ناصحیح تزریق شود، باعث گلوله‌شدن یا تشکیل گلوله‌های کوچک در محل تزریق می‌شود.

سفت شدن ژل خط خنده

اگر ژل خط خنده با تراکم بیش از حد تزریق شده باشد، ممکن است با سفت‌شدن ژل خط خنده روبه‌رو شویم. در برخی افراد هم به دلیل واکنش التهابی بدن در اثر حساسیت، ممکن است ناحیه تزریق سفت شود.

درد بعد از تزریق فیلر خط خنده

یکی از عوارض موقتی و طبیعی تزریق فیلر خط لبخند، درد است که در اثر تحریک پوست و وارد شدن سوزن به آن ایجاد می‌شود. درد بعد از تزریق فیلر خنده موقتی است و با مصرف مسکن طی چند روز بهبود پیدا می کند. در برخی افراد، واکنش حساسیتی به فیلر خط خنده یا تکنیک نادرست تزریق می‌تواند باعث درد و تورم شدید در ناحیه تزریق شود.  

علائم عفونت ژل خط خنده

اما اگر دچار التهاب یا تورم شدید، قرمزی و داغی ناحیه تحت درمان، درد زیاد، تب و ترشحات غیرعادی هستید، این‌ها نشانه عفونت هستند و باید جدی گرفته شوند.

برای پیشگیری از عوارض فیلر خط خنده دنبال یک فرد متخصص میگردی؟ مشاوره بگیر.

قیمت تزریق ژل خط خنده در دکترتو کلینیک

نوع ژل خط خنده و برند تولید‌کننده، حجم ژل مصرفی، تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک، عوامل اصلی تعیین‌کننده هزینه تزریق فیلرهای پوستی هستند. قیمت تزریق ژل خط خنده در دکترتو کلینیک از حداقل یک و نیم میلیون تومان شروع می‌شود. جهت اطلاع دقیق از قیمت تزریق ژل خط خنده در دکترتو کلینیک به وب‌سایت دکترتو سر بزنید.

برای خط خنده بوتاکس بهتره یا ژل؟

بوتاکس معمولا برای رفع چروک‌های پنجه کلاغی، خطوط اخم و چین‌های پیشانی تجویز می‌شود و برای از بین بردن خط لبخند، فیلرها گزینه بهتری هستند. جدول زیر مقایسه بین بوتاکس و ژل برای رفع خط لبخند است:

ویژگیبوتاکسفیلر
نوع مادهتوکسین بوتولینوممواد پرکننده مانند هیالورونیک اسید
عملکردبلوک کردن عضلاتپرکردن خطوط و چاله‌ها
مدت اثرگذاری۳-۴ ماهمیانگین ۶-۱۸ ماه
نیاز به تزریق مجددبلهبله
نتایج تزریقحداقل دو هفته تا یک ماهبلافاصله بعد تزریق
عوارضالتهاب، درد، کبودی، قرمزی، سوزشالتهاب، درد، کبودی، قرمزی، سوزش
هزینهارزان‌تر است.گران‌تر است.
مقایسه بوتاکس و فیلر در برطرف‌کردن خط خنده

تزریق ژل بهتر است یا چربی برای خط خنده؟

تزریق فیلرهای پوستی و چربی برای درمان خط خنده، مزایا و معایب خاص خود را دارند. نتایج تزریق ژل خط خنده، فوری هستند و ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند. تزریق چربی، روشی طبیعی و دائمی با چربی‌های اضافی بدن است که باعث ترمیم طبیعی پوست می‌شود. تزریق فیلر خط خنده نسبت به چربی، گران‌تر است اما عوارض کمتری دارد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

روش‌های مختلفی برای رفع خطوط خنده وجود دارند که یکی از آن‌ها تزریق ژل خط خنده است که عوارض و دردسرهای عمل‌های زیبایی مختلف را ندارد و خطوط لبخند ناشی از افزایش سن را محو و کمرنگ می‌کند. نوع ژل و نحوه و زاویه تزریق ژل، و مهارت پزشک در تزریق از فاکتورهای اثرگذار بر نتیجه فیلر خط لبخند هستند.

بهتر است در انتخاب پزشک متخصص پوست نهایت دقت را داشته باشید تا ریسک عوارض تزریق ژل خط خنده به حداقل برسد. اما می‌توانید با استفاده از ویزیت آنلاین متخصص پوست دکترتو با پزشک خود بصورت متنی یا تلفنی صحبت نمایید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، تزریق ژل گزینه مناسب، کم خطر با عوارض جانبی حداقلی برای درمان خط خنده است که خطوط و چاله‌های خط خنده را پر کرده و به صورت موقت ظاهر آنها را بهبود می‌دهد.

خیر، در حالت معمول تزریق ژل خط خنده خطرناک نیست. اما اگر داخل عروق خونی تزریق شوند می‌توانند منجر به نکروز پوست، سکته مغزی یا کوری بشوند.

بله، فیلر خط خنده تکنیک زیبایی موقتی برای رفع چین و چروک‌های اطراف لب است که نهایتا بعد از ۱۸ ماه اثر آن از بین می‌رود. به‌همین دلیل، روش برگشت پذیر محسوب می‌شود.

خیر، بعد از اینکه تاثیر فیلر خط خنده از بین رفت، باعث افتادگی یا شل شدن پوست نمی‌شود.

به‌طور متوسط، ۱.۵ تا ۲ میلی‌لیتر فیلر برای کل خطوط خنده لازم است. حجم فیلر در افراد جوان‌تر معمولا کمتر است و به ۱ تا ۱.۵ میلی‌لیتر می‌رسد.

خیر، تزریق ژل خط خنده، روش سرپایی با بی‌حسی موضعی است که بعد از تزریق می‌توان به روتین معمول زندگی بازگشت.

روش درمان خانگی برای گلوله شدن ژل خط خنده نیست و بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا با روش‌های علمی این عارضه را برطرف کند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن