همه آنچه از ژل اسکالپترا باید بدانید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق ژل اسکالپترا روش زیبایی ایمن و کاربردی برای کاهش چین و چروک‌های عمیق و حجم دهی به نواحی مختلف بدن است. این فیلر پوستی با بازسازی ساختار عمیق و داخلی پوست باعث تحریک تولید کلاژن شده و چروک‌های ریز و خطوط عمیق اطراف لب و دهان، خطوط ماریونت، خط خنده و چروک‌های پوستی در آرنج و سایر نواحی بدن را برطرف می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
کاربرد ژل اسکالپترا چیست؟

ژل اسکالپترا نوعی فیلر تزریقی مورد تایید FDA است که می‌تواند چین و چروک‌های عمیق مانند خطوط ماریونت را صاف کرده و حجم از دست رفته در نواحی مانند گونه و شقیقه را بهبود می‌بخشد. اسکالپترا از ماده‌ای به نام پلی‌ال‌لاکتیک اسید (PLLA) ساخته شده است که ماده زیست‌سازگار است و تولید کلاژن جدید را تحریک می‌کند. برخی ارائه‌دهندگان از آن برای افزایش حجم در ران، عضله دو سر، عضله سه سر، کاهش چین و چروک آرنج، قفسه سینه و زانو و پر کردن فرورفتگی‌های سلولیت هم استفاده می‌کنند. اگر علاقمند به استفاده از این ژل شده‌اید با ادامه این مقاله از دکترتو همراه باشید. اما به این نکته توجه داشته باشید که یک متخصص پوست می‌تواند بهترین گزینه را به شما معرفی نماید. نگران نباشید چرا که علاوه بر سیستم نوبت‌دهی دکترتو می‌توانید در کمترین زمان ممکن با پزشک دلخواه خود به صورت آنلاین مشورت کنید.

ژل اسکالپترا چیست؟

ژل اسکالپترا فیلری بر پایه اسید پلی لاکتیک است که به صورت تزریقی نواحی مختلف صورت را حجم می‌دهد. این ژل ماندگاری طولانی‌تری نسبت به سایر ژل‌های اسید هیالورونیک مانند ژوویدرم یا رستیلن دارد، اما برای استفاده روی لب یا چشم توصیه نمی‌شود. اسکالپترا منحصر به فرد است و باعث تولید کلاژن داخل و زیر پوست و لایه‌های چربی می‌شود. هیچ محصول دیگری در بازار با مکانیسم مشابه آن وجود ندارد. اخیرا اسکالپترا برای استفاده در برخی نواحی مانند باسن محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این فیلر در کشور سوئیس و توسط شرکت گالدرما تولید و به بازار عرضه می‌شود. سایر محصولات گالدرما شامل فیلر رستلین و بوتاکس دیسپورت هستند.

این فیلر مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است و برای درمان لیپوآتروفی، افزایش حجم باسن، ران، عضله دوسر و سه‌سر، کاهش چین و چروک آرنج، قفسه سینه، زانو، پرکردن فرورفتگی‌های سلولیت و کاهش چربی صورت در بیماران اچ‌ای‌وی/ایدز استفاده می‌شود. ژل اسکالپترا به صورت پودر است که با آب استریل مخلوط و به محل مورد نظر تزریق می‌شود. اسید لاکتیک موجود در این ژل که ماده ترکیبی مصنوعی و غیرحیوانی است حدود ۳۰ سال در اکثر محصولات جراحی همچون بخیه‌های قابل جذب، پین‌ها و برخی داروها استفاده می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل اسکالپترا ساخت کدام کشور است؟

ژل اسکالپترا که محرک کلاژن‌ساز است و با تقویت و بهبود عمقی پوست باعث کاهش چین و چروک و حجم‌دهی به نواحی مختلف بدن شده، ساخت شرکت گالدرما سوئیس است.

کاربرد ژل اسکالپترا

از کاربردهای ژل اسکالپترا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش حجم در نواحی مختلف صورت
  2. درمان لیپوآتروفی (کاهش چربی موضعی)
  3. افزایش حجم باسن، ران، عضله دوسر و سه‌سر
  4. کاهش چین و چروک در آرنج، قفسه سینه و زانو
  5. پر کردن فرورفتگی‌های ناشی از سلولیت
  6. کاهش چربی صورت در بیماران مبتلا به ایدز

متن انگلیسی:
Sculptra is a collagen stimulator that helps to repair the underlying structure of the skin. This adds fullness to the face and diminishes the appearance of any wrinkles and fine lines. Sculptra is most commonly injected to reduce the appearance of smile lines, marionette lines, and wrinkles around the chin
ترجمه متن:
اسکالپترا یک محرک کلاژن است که به ترمیم ساختار زیرین پوست کمک می‌کند. این کار باعث پر شدن صورت می‌شود و ظاهر هر گونه چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد. اسکالپترا معمولاً برای کاهش ظاهر خطوط لبخند، خطوط ماریونت و چین و چروک‌های اطراف چانه تزریق می‌شود.

drodaniel

نمیدونی تزریق ژل اسکالپترا برات مناسبه یا نه؟

با متخصص مشورت کن.

فواید فیلر اسکالپترا

فواید و مزایای فیلر اسکالپترا عبارتند از:

  • افزایش ضخامت پوست و حجم از دست رفته: ژل اسکالپترا با افزایش ضخامت پوست و بازگرداندن حجم از دست رفته، ظاهری جوان‌تر را فراهم می‌آورد.
  • باعث لیفتینگ صورت می‌شود.
  • نتیجه تزریق سریع نمایان می‌شود و می‌تواند تا ۳ سال هم دوام داشته باشد.
  • دوره نقاهت ندارد.
  • باعث تحریک کلاژن‌سازی و تولید کلاژن پوست می‌شود و از این طریق به جوانسازی پوست صورت کمک می‌کند.
  • این فیلر فاقد هرگونه اجزای انسانی و حیوانی است، بنابراین قبل از تزریق نیازی به تست آلرژی نیست.
  • ژل اسکالپترا کاملا زیست‌سازگار است و هیچ آسیبی به بدن وارد نمی‌کند.
ویژگیژل اسکالپتراژل رستیلنژل ژوویدرمژل بلوترو
نوعاسید پلی لاکتیک (PLLA) تزریقیاسید هیالورونیک تزریقیاسید هیالورونیک تزریقیاسید هیالورونیک تزریقی
مزایاتحریک کلاژن‌سازی، حجم‌دهی تدریجی به صورت، رفع خطوط و چین و چروک، ماندگاری بالا (۱ تا ۲ سال)تنوع بالا برای رفع خطوط و چین و چروک‌های مختلف، حجم‌دهی به لب و گونه، ماندگاری متوسط (۴ تا ۶ ماه)تنوع بالا برای رفع خطوط و چین و چروک‌های مختلف، حجم‌دهی به لب و گونه، ماندگاری متوسط (۶ تا ۱۲ ماه)حجم‌دهی به خطوط عمیق و چین و چروک‌ها، حجم‌دهی به صورت، ماندگاری بالا (۱۲ ماه یا بیشتر)
معایبقیمت بالا، درد و تورم بیشتر بعد از تزریق، نیاز به تزریق مجدد، نتایج دیرتر ظاهر می‌شوند.قیمت بالا، احتمال کبودی و تورم، نیاز به تزریق مجددقیمت بالا، احتمال کبودی و تورم، نیاز به تزریق مجددقیمت بالا، احتمال کبودی و تورم، نیاز به تزریق مجدد
کاربردهاخطوط و چین و چروک‌های عمیق، جای زخم، خطوط خنده، خطوط اخم، گونه‌ها، چانهخطوط و چین و چروک‌های ظریف تا متوسط، حجم دهی به لب و گونهخطوط و چین و چروک‌های ظریف تا متوسط، حجم دهی به لب و گونهخطوط عمیق و چین و چروک‌ها، حجم دهی به صورت
زمان بهبودی۱ تا ۲ هفته۱ تا ۲ روز۱ تا ۲ روز۱ تا ۲ روز
نتایج۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا ظاهر شوند.بلافاصله قابل مشاهده است.بلافاصله قابل مشاهده است.بلافاصله قابل مشاهده است.
ماندگاری۱ تا ۲ سال۴ تا ۶ ماه۶ تا ۱۲ ماه۱۲ ماه یا بیشتر
مقایسه ژل اسکالپترا با سایر ژل‌های محبوب

طرز استفاده از ژل اسکالپترا

ژل اسکالپترا به صورت پودری ارائه می‌شود که با آب استریل مخلوط شده و سپس به ناحیه مورد نظر تزریق می‌گردد. در برخی موارد، به دلیل احساس درد توسط بیمار، پزشک هنگام تزریق از بی‌حسی موضعی نیز استفاده می‌کند. این تزریق با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و به صورت یکنواخت زیر پوست انجام می‌شود. به دلیل ماهیت یکنواخت این فیلر، امکان تزریق نقطه‌ای وجود ندارد.

عوارض ژل اسکالپترا چیست؟
ژل اسکالپترا فیلر پوستی کم خطری است که برای بهبود ساختار پوست و رفع چروک‌ استفاده می‌شود.

ماندگاری ژل اسکالپترا

ماندگاری ژل اسکالپترا به پاسخ بدن فرد و سایر عوامل زیستی بستگی دارد. افراد مختلف ممکن است طول عمر متفاوتی از ژل را تجربه کنند. سن، جنسیت، وجود بیماری زمینه‌ای، محل تزریق و میزان دوز تزریقی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری ژل اسکالپترا هستند.

متن انگلیسی:
Dermal fillers like Sculptra can last more than two years. Sculptra isn’t a permanent solution to deep wrinkles. You may need multiple injections every few years to maintain your results
ترجمه متن:
فیلرهای پوستی مانند اسکالپترا تا بیش از دو سال ماندگاری دارند. اسکالپترا، راه حل درمانی دائمی برای چروک‌های عمیق نیست. برای حفظ نتایج ممکن است هر چند سال یکبار به تزریق‌های متعدد نیاز داشته باشید.

my.clevelandclinic

یه ژل با ماندگاری بالا برای رفع خطوط صورتت می‌خوای؟ همین حالا مشاوره بگیر.

عوارض ژل اسکالپترا

ژل اسکالپترا فیلر پوستی کم خطری است که برای بهبود ساختار پوست و رفع چروک‌ استفاده می‌شود. اما همانند هر کدام از دیگر فیلرهای پوستی ممکن است باعث بروز واکنش جانبی یا عوارضی شود که معمولا موقتی هستند و چهار تا هفت روز بعد تزریق برطرف می‌شوند. شایع ترین عوارض جانبی ژل اسکالپترا عبارتند از:

  1. کبودی محل تزریق
  2. درد و ناراحتی
  3. تورم و قرمزی در نواحی تزریق
  4. حس گرما و داغی
  5. خارش و سوزش در نواحی تزریق
  6. واکنش آلرژیک

در صورتی که عوارض جانبی بعد چند روز بهبود پیدا نکردند، یا شدت عوارض بیشتر شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است باعث بروز عفونت‌های ثانویه، نکروز پوستی یا آسیب عصب‌های زیر پوست شود.

ژل اسکالپترا چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت ژل اسکالپترا در دکترتو کلینیک

قیمت ژل اسکالپترا بسته به فاکتورهای مختلف متفاوت خواهد بود. فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ژل اسکالپترا عبارتند از:

  1. میزان دوز مصرفی فیلر
  2. محل تزریق
  3. شدت ناحیه درمانی و تعداد جلسات مورد نیاز
  4. تخصص و مهارت پزشک
  5. موقعیت جغرافیایی کلینیک

توجه داشته باشید که قیمت ژل اسکالپترا به نسبت سایر فیلرهای بر پایه هیالورونیک اسید، بیشتر است و به همین دلیل جزو فیلرهای گران قیمت به‌شمار می‌آید که بیشتر برای افراد با توانایی مالی بالا مناسب است. برای مثال افرادی که برای لیفت باسن از ژل اسکالپترا استفاده می‌کنند، باید هزینه بیشتری بپردازند، چرا که به‌دلیل وسعت ناحیه و رسیدن به نتایج مورد نظر به ویال‌های بیشتری برای تزریق نیاز است. برای مقایسه قیمت تزریق ژل اسکالپترا در مراکز درمانی مختلف می‌توانید از خدمات دکترتو کلینیک وب‌سایت دکترتو کمک بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تزریق ژل اسکالپترا، روش زیبایی ایمن و کاربردی برای کاهش چین و چروک‌های عمیق و حجم دهی به نواحی مختلف بدن است. این فیلر پوستی با بازسازی ساختار عمیق و داخلی پوست باعث تحریک تولید کلاژن شده و چروک‌های ریز و خطوط عمیق اطراف لب و دهان، خطوط ماریونت، خط خنده و چروک‌های پوستی در آرنج و سایر نواحی بدن را برطرف می‌کند.

به‌علاوه اینکه برای افزایش حجم سایر قسمت‌ها ازجمله باسن تخت نیز به‌کار می‌رود. با توجه به ماندگاری بالا بیشتر از دو سال ژل اسکالپترا، این فیلر محبوبیت بالایی دارد، اما روش کاربردی دائمی نیست و هر چند سال یکبار باید مجدد فیلرها برای حفظ نتیجه تزریق شوند. به‌خاطر داشته باشید که برای تزریق این فیلر حتما به دکتر زیبایی پوست مجربی مراجعه کنید تا ریسک بروز عوارض جانبی به‌حداقل برسد. اما در کنار مراجعه حضوری به پزشک می‌توانید از طریق دکتر پوست آنلاین دکترتو با بهترین پزشکان به صورت متنی یا تلفنی در ارتباط باشید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، قیمت اسکالپترا در مقایسه با سایر فیلرهای پوستی بر پایه هیالورونیک اسید، بیشتر است و در زمره فیلرهای پوستی گران‌قیمت قرار می‌گیرد.

بسته به میزان ماندگاری و دوز مصرفی، قیمت متفاوت خواهد بود. قیمت یک سی سی ژل اسکالپترا بین شش تا ۹ میلیون تومان متغیر است.

مطمئن شوید که ژل اسکالپترا را از منابع معتبر و مجاز خریداری می‌کنید. محصولات غیر مجاز یا تقلبی می‌توانند خطرناک باشند و عوارض جانبی جدی و خطرناکی برای پوست ایجاد کنند. ترجیحا از کلینیک‌های زیبایی یا مطب پزشکان متخصص تزریق کننده، این محصول  راخریداری کنید. به قیمت‌های بسیار پایین یا پیشنهادات خرید آنلاین همراه تخفیف خیلی اعتماد نکنید. قبل از خرید، از تجربه و صلاحیت پزشک انجام دهنده تزریق مطمئن شوید. در کل، خرید از منابع معتبر و مشورت با پزشک برای تشخیص نیاز و روش مناسب بسیار مهم است. سلامتی مهمتر از هر چیز دیگری است.

اسکالپترا (Sculptra) و جالپرو هر دو فیلر رایج در حوزه زیبایی پوست هستند که برای رفع برخی مشکلات ظاهری استفاده می‌شوند. اما هر کدام از این محصولات ویژگی‌های خاص خود را دارند که بر اساس نیازهای فردی و توصیه پزشک متخصص، یکی می‌تواند گزینه مناسب تری باشد.

اسکالپترا ماده پایه آن پلی-L-لاکتیک اسید است که با تحریک تولید کلاژن در پوست، باعث بازسازی حجم و رفع چین و چروک‌های عمیق می‌شود. نتایج حاصل از آن طبیعی‌تر بوده و ماندگاری بیشتری (حدود 2 سال) دارد. با این حال، برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز به تزریقات پی در پی دارد.

در مقابل، جالپرو فیلر بر پایه هیالورونیک اسید است که به طور موقت و فوری، نقص‌های پوستی را پر می‌کند. این محصول بیشتر برای رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های سطحی مناسب است. اگرچه تاثیر آنی و ظاهری دارد، اما ماندگاری کمتری (حدود 6-12 ماه) نسبت به اسکالپترا و نیاز به تزریقات منظم دارد. در نهایت، با توجه به نوع و شدت مشکل پوستی، توصیه پزشک و بودجه فرد، یکی از این دو فیلر پوستی می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری، با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راهکار برای هر فرد مشخص شود.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن