ژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوژل جالپرو درمان غیرتهاجمی، بسیار ایمن و با کم‌ترین میزان عوارض جانبی است که برای از بین بردن چین و چروک‌های ریز و عمیق پوست طراحی شده است. این محصول حاوی انواع اسیدآمینه‌های مورد نیاز پوست و سدیم هیالورونات است و برای پیشگیری از چروک‌های پوستی در گروه سنی جوان‌تر و از بین بردن چروک‌های عمیق در افراد مسن‌تر مناسب است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
جالپرو طلایی چیست?

پوست جوان امروزه به یکی از نیازهای شایع تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دنبال روش‌های موثر و ایمن برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست هستند. یکی از این روش‌ها، تزریق مزوژل است که شباهت زیادی به تزریق ژل دارد. برای انجام این روش، از ژل جالپرو (Jalupro) استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله از دکترتو شما را با ژل جالپرو، فواید و عوارض ژل جالپرو بیشتر آشنا خواهیم کرد. اگر خطوط روی پوست صورتتان اعتماد به نفستان را از بین برده به شما توصیه می‌کنیم که با یک متخصص پوست در این باره صحبت نمایید. شما می‌توانید با استفاده از خدمات غیرحضوری دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید.

ژل جالپرو چیست؟

جالپرو (Jalupro) نوعی فیلر حاوی هیدروکلوئیدهای آمینواسیدی و آلبومین است که با تاثیر مستقیم بر تولید کلاژن و الاستین به تقویت و جوانسازی بافت‌های پوستی کمک می‌کند. این محصول به عنوان محصول ضد‌پیری شناخته شده و در صنعت زیبایی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. تزریق ژل جالپرو به عنوان روش غیرجراحی و فوری برای بهبود ظاهر پوست، در مقایسه با روش های سنتی جراحی زیبایی، دارای مزایای فراوانی است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل جالپرو ساخت کدام کشور است؟

ژل جالپرو، محلول مزوژل است که توسط شرکت Professional Derma SA تولید می‌شود. این محصول، ساخت کشورهای ایتالیا و سوییس و حاوی هیالورونات سدیم به عنوان منبع اسید هیالورونیک است.

انواع جالپرو

مزوژل جالپرو حاوی ترکیبات متنوعی از جمله هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتیدها است که باعث افزایش تولید کلاژن و االستین در پوست می‌شوند و در نهایت به افزایش شادابی و جوانسازی بافت‌های پوستی کمک می‌کنند. هدف اصلی ژل جالپرو، جوانسازی و افزایش رطوبت پوست است و در سه نوع متفاوت عرضه می‌شود:

  • جالپرو HMW یا صورتی
  • جالپرو سوپر هیدرو
  • جالپرو کلاسیک
ویژگیجالپرو کلاسیکجالپرو HMW
نوع اسید هیالورونیکوزن مولکولی پایین و متوسطوزن مولکولی بالا
کاربردخطوط و چین و چروک‌های ظریف تا متوسط، آبرسانی پوستخطوط و چین و چروک‌های عمیق، حجم‌دهی به پوست
مزایاصاف کردن خطوط و چین و چروک، بهبود خاصیت ارتجاعی و درخشش پوستافزایش حجم و استحکام پوست، صاف کردن خطوط عمیق و چین و چروک
جلسات تزریق۲ تا ۳ جلسه با فاصله ۴ هفته۲ تا ۳ جلسه با فاصله ۶ تا ۸ هفته
ماندگاری۳ تا ۶ ماه۶ تا ۹ ماه
مقایسه دو ژل جالپرو

۱. جالپرو صورتی

مزوژل جالپرو صورتی یا ژل جالپرو اچ ام دابلیو (HMW) بیشتر برای افراد بالای ۴۵ سال مناسب است، اما افراد جوان‌تر نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این محصول حاوی مقادیر بیشتری هیالورونیک اسید نسبت به ژل جالپرو کلاسیک است و به ترمیم فیبروبلاست‌های مسئول تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند. افرادی که از خشکی، کم آبی صورت و چین و چروک‌های سطحی رنج می‌برند، می‌توانند برای شادابی و جوان‌تر شدن پوست از این ژل استفاده کنند

۲. جالپرو کلاسیک

جالپرو کلاسیک یا ژل جالپرو آبی (سرمه‌ای) بیشتر برای افراد جوانی مناسب است که به تازگی با چین و چروک صورت مواجه شده‌اند. این محصول ساخت سوئیس بر پایه هیالورونیک اسید و ترکیبات آمینواسیدی مانند اسید آمینه پرولین ساخته شده است. این نوع ژل جالپرو، آبرسان قدرتمند پوست است که برای درمان چین و چروک‌های ریز پوستی و اصلاح صدمات ناشی از آفتاب ‌سوختگی و جای زخم مناسب است.

۳. جالپرو سوپر هیدرو

جالپرو سوپر هیدرو یا جالپرو طلایی یکی از قوی‌ترین و بهترین مزوژل‌های موجود است که برای آبرسانی و لیفتینگ پوست صورت طراحی شده است. این محصول نسبت به دو مدل دیگر (صورتی و کلاسیک) دارای مقدار بیشتری هیالورونیک اسید است و از تکنیک ۱+۶ استفاده می‌کند. افرادی که نیاز شدید به آبرسانی قوی پوست صورت دارند، بهترین کاندیدا برای جالپرو سوپر هیدرو هستند.

ایا قیمت جالپرو بیشتر از بقیه ژل هاست؟
جالپرو (Jalupro) نوعی فیلر حاوی هیدروکلوئیدهای آمینواسیدی و آلبومین است که با تاثیر مستقیم بر تولید کلاژن و الاستین به تقویت و جوانسازی بافت‌های پوستی کمک می‌کند.

مزوژل جالپرو چند سی سی است؟

هر بسته مزوژل جالپرو اچ ام دبلیو شامل یک سرنگ یک بار مصرف شیشه‌ای ۱.۵ میلی‌لیتری است که حاوی ۲۰ میلی‌گرم سدیم هیالورونات و یک ویال شیشه‌ای ۱ میلی‌لیتری حاوی ۸۰ میلی‌گرم محلول آمینواسیدی استریل است.

کاربرد ژل جالپرو

تزریق مزوژل جالپرو، روش موثر و کم خطری برای درمان انواع مشکلات پوستی است. این ماده با قدرت آبرسانی بالا توانایی درمان چین و چروک‌های عمیق، استرچ‌مارک‌ها، کلوئیدها، جای جوش‌ و نقاط قرمز پوست را دارد. جالپرو را می‌توان به عنوان درمان مکمل همراه با فیلرها یا بوتاکس استفاده کرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. ترمیم عملکردهای حیاتی پوست یک گام اساسی در درمان چین و چروک و پیری پوست به شمار می‌آید.

مزوتراپی صورت با جالپرو

مزوتراپی صورت با استفاده از مزوژل جالپرو، روش درمانی کم تهاجمی و موثر برای بهبود وضعیت پوست صورت است. مزوژل جالپرو حاوی سدیم هیالورونات و آمینواسید است که به طور موضعی در لایه‌های میانی پوست (مزودرم) تزریق می‌شود. این مواد حین مزوتراپی صورت با تقویت ساختار پوست، افزایش تولید کلاژن و الاستین، و بهبود جریان خون در پوست، باعث جوان‌سازی و بهبود ظاهر پوست می‌شوند. مزوتراپی صورت با جالپرو می‌تواند علائمی مانند چین و چروک، افتادگی پوست، لکه‌های پیگمانی و ناهمواری‌های سطح پوست را بهبود بخشد.

افتادگی پوستت اعتماد به نفست رو از بین برده؟

با مشورت متخصص برای تزریق ژل اقدام کن.

جوانساز جالپرو (تاثیر جالپرو بر پوست)

جالپرو ماده بسیار مفیدی برای پوست صورت است که با مکانیسم‌های متنوعی باعث بهبود وضعیت پوست می‌شود. از موارد تاثیر جالپرو بر پوست می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • افزایش کلاژن و الاستین با تحریک فیبروبلاست‌ها و افزایش کشش، نرمی و ارتجاعیت پوست
  • افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به پوست، بهبود متابولیسم سلول‌های پوست، ترمیم و نوسازی سلول‌ها
  • افزایش هیدراتاسیون پوست و حفظ رطوبت و شادابی پوست
  • کاهش چین و چروک و بهبود ظاهر پوست
  • بهبود لکه‌های پیگمانی

متن انگلیسی:
Jalupro is an injectable amino acid treatment. It stimulates fibroblasts in the skin to produce collagen and elastin, restoring lost elasticity and volume. Increases tone, volume and elasticity. Reduces fine lines, wrinkles, scarring, sun damage and stretch marks
ترجمه متن:
جالپرو یک درمان تزریقی آمینواسیدی محسوب می‌شود که با تحریک فیبروبلاست‌های پوست باعث تولید کلاژن و الاستین بیشتری می‌شود و از این طریق کشش و حجم از دست رفته پوست را بازیابی می‌کند. جالپرو موجب افزایش درجه کشش، حجم و ارتجاعیت پوست نیز می‌شود. همچنین کاهش خطوط ظریف، چین و چروک، جای زخم، آسیب ناشی از نور خورشید و کشش‌های پوستی هم از دیگر تاثیرات جالپرو بر پوست هستند.

skintec.co

آبرسان جالپرو

از خواص آبرسانی جالپرو برای پوست، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • افزایش هیدراتاسیون پوست
  • بهبود سد دفاعی پوست
  • تحریک تولید سبوم
  • تجدید سلول‌های پوستی

جالپرو زیر چشم

مزوژل جالپرو درمان بسیار موثری برای مشکلات پوستی اطراف چشم و درمان سیاهی و پف زیر چشم است. همچنین، از جالپرو برای درمان چروک‌های ریز و کم عمق در اطراف چشم و دهان استفاده نیز می‌شود. علاوه بر این، تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند برای درمان آسیب‌های پوستی ناشی از آفتاب به کار گرفته شود و برای درمان پیری و خشکی پوست بسیار مفید است.

فواید ژل جالپرو

ژل جالپرو دارای فواید متعددی برای پوست است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • آبرسانی و افزایش رطوبت پوست
  • بهبود کشش و قابلیت ارتجاعی پوست
  • کاهش خطوط و چین و چروک
  • بهبود روشنایی و کاهش تیرگی پوست
  • کاهش پف و تورم
  • محافظت در برابر آسیب‌های محیطی

می‌خوای تیرگی زیر چشمت رو از بین ببری؟ همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

طرز استفاده از ژل جالپرو (نحوه تزریق جالپرو)

ابتدا پوست ناحیه درمان به طور کامل تمیز و ضدعفونی می‌شود. سپس بی‌حسی موضعی در محل تزریق اعمال می‌گردد. پس از اینکه بی‌حسی تاثیر گذاشت، پزشک باید نقاطی که باید ژل جالپرو تزریق‌ شود را علامت‌گذاری کند. سپس مزوژل داخل لایه میانی درم انجام می‌شود. میزان ماده‌ تزریق شده و محل‌ تزریق بر اساس هدف درمان و نظر پزشک مشخص می‌شود. پس از اتمام تزریق، پوست با ماده‌ ضدعفونی کننده تمیز می‌گردد.

نقاط تزریق جالپرو

ژل جالپرو را می‌توان در قسمت‌های مختلف پوست بدن ازجمله صورت، گردن، چانه و فک، ناحیه بالای سینه، شکم، غدد پستانی، شان، باسن و بالای زانو تزریق کرد.

ماندگاری مزوژل جالپرو

به محض ظاهر شدن اولین علائم پیری مانند چین و چروک‌های صورت، گردن، قسمت دکلته، دست‌ها، زیر بغل، قسمت داخلی ران‌ها، زانو، ناحیه شکم می‌توانید برای بین بردن این خطوط از درمان با مزوژل جالپرو استفاده کنید. نتایج اولیه بلافاصله پس از تزریق نمایان شده و اثرات آن تا ۶ ماه باقی می‌ماند؛ البته برای دوام بیشتر نتیجه تزریق باید هر چند وقت یکبار تزریق ژل تمدید شود.

متن انگلیسی:
Results can last up to 6 months then will need a maintenance treatment. Jalupro continues to work weeks after each treatment. To maximise results and to make significant differences to lines, folds wrinkles and dark circles, repeat treatment may be required, 7-10 days apart
ترجمه متن:
ماندگاری مزوژل جالپرو تا شش ماه است و بعد از آن نیازمند تکرار ترمیمی است. ژل جالپرو هفته‌ها بعد از هر درمان همچنان به طور موثر عمل می‌کند. برای به دست آوردن نتایج بهینه و ایجاد تفاوت‌های قابل توجه در خطوط، چین و چروک‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم، ممکن است نیاز به تکرار درمان، با فاصله ۷-۱۰ روز باشد.

damiradental
عکس قبل و بعد جالپرو بدین شکل است.
جالپرو ماده بسیار مفیدی برای پوست صورت است که با مکانیسم‌های متنوعی باعث بهبود وضعیت پوست می‌شود.

مراقبت های بعد از تزریق مزوژل جالپرو

به‌منظور دستیابی به بهترین نتیجه بعد از تزریق مزوژل جالپرو و کاهش احتمال بروز عوارض جانبی، مراقبت‌های بعد از تزریق اهمیت زیادی دارند. در ادامه برخی از مراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل جالپرو را آورده‌ایم:

  • بلافاصله پس از تزریق، پوست با پد آغشته به ماده ضدعفونی تمیز می‌شود تا از عفونت احتمالی پیشگیری شود.
  • طی ۲۴-۴۸ ساعت اول بعد تزریق ژل، از آرایش، ماساژ و هرگونه لمس، ماساژ یا فشار روی پوست خودداری کنید.
  • برای کاهش ورم و کبودی، بیمار می‌تواند از کمپرس سرد یا پمادهای ضد‌التهاب استفاده کند.
  • تا ۲ هفته پس از تزریق، از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب یا لیزر پرهیز شود.
  • در صورت بروز عوارض نامطلوب مانند تورم شدید، قرمزی، درد یا عفونت، سریعا با پزشک معالج تماس بگیرید.

عوارض ژل جالپرو

اگر چه ژل جالپرو روش درمانی نسبتا ایمنی است، اما همانند تمام ژل‌های تزریقی ممکن است در برخی موارد دچار عوارض جانبی شود. از جمله عوارض موضعی تزریق ژل جالپرو می‌توان به قرمزی، تورم و درد موقت در محل تزریق اشاره کرد که معمولا طی چند روز بعد برطرف می‌شوند. کبودی و خونریزی خفیف هم ممکن است در برخی افراد از عوارض ژل جالپرو باشند. واکنش‌های آلرژیک، عفونت، نکروز پوست و تشکیل توده‌های التهابی از دیگر عوارض ژل جالپرو هستند.

ژل جالپرو چه کاربردهایی دارد؟

قیمت ژل جالپرو در دکترتو کلینیک

بسته به میزان دوز مصرفی، محل و ناحیه تحت درمان، موقعیت جغرافیایی کلینیک و تخصص و مهارت پزشک، قیمت ژل جالپرو متفاوت خواهد بود. باتوجه به این فاکتورها، قیمت ژل جالپرو بین سه میلیون و پانصد تا شش میلیون تومان متغیر است. جهت اطلاع دقیق از قیمت تزریق ژل جالپرو در مراکز درمانی مختلف می‌توانید از قسمت دکترتو کلینیک وب‌سایت دکترتو کمک بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ژل جالپرو درمان غیرتهاجمی، بسیار ایمن و با کم‌ترین میزان عوارض جانبی است که برای از بین بردن چین و چروک‌های ریز و عمیق پوست طراحی شده است. این محصول حاوی انواع اسیدآمینه‌های مورد نیاز پوست و سدیم هیالورونات است و برای پیشگیری از چروک‌های پوستی در گروه سنی جوان‌تر و از بین بردن چروک‌های عمیق در افراد مسن‌تر مناسب است.

به‌خاطر داشته باشید که تزریق مزوژل جالپرو حتما باید توسط دکتر زیبایی پوست انجام شود تا ریسک بروز عوارض به حداقل برسد. چنانچه در مورد مناسب بودن تزریق ژل همچنان نگران هستید می‌توانید از طریق سایت دکترتو برای ویزیت آنلاین متخصص پوست کمک بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

قیمت مزوژل جالپرو بین سه و نیم تا شش میلیون تومان است.

پروفایلو ژل مناسب برای پوست‌های خشک و حساس است، درحالی‌که، مزوژل جالپرو مناسب برای پوست‌های چرب و مبتلا به آکنه است. پروفایلو بر حفظ رطوبت پوست تمرکز دارد، اما جالپرو بر بهبود وضعیت پوست چرب و آکنه‌دار متمرکز است.

جالپرو آبی (کلاسیک) در مقایسه با جالپرو صورتی، بیشتر برای افراد جوان مناسب است که اولین علائم پیری پوست را تجربه می‌کنند. این نوع جالپرو حاوی هیالورونیک اسید با وزن مولکولی بالا است که به حفظ رطوبت و ساختار پوست در لایه‌های عمقی‌تر کمک می‌کند و برای درمان چروک‌های عمیق مناسب است. در مقابل، جالپرو صورتی (HMW) حاوی غلظت بالاتری از هیالورونیک اسید است که برای پوست‌های مسن‌تر و رفع اسکارهای عمیق مناسب است.

بله، جالپرو از معروف‌ترین مزوژل‌های جوانساز دنیا است که به‌خاطر تاثیر مثبتش طرفداران زیادی دارد.

در ترکیبات هر دو مزوژل هیالورونیک اسید وجود دارد. هر دو کارایی یکسانی دارند، اما جالپرو مقداری مزوژل قوی‌تری در ترکیب خود دارد و می‌تواند خطوط سطحی پوست را بهتر برطرف کند. اگر هدف آبرسانی عمیق و موثر به پوست است، بلامین گزینه مناسب‌تری خواهد بود. بلامین حاوی مزوژل قوی‌تری است که می‌تواند به طور موثرتری رطوبت را به لایه‌های زیرین پوست منتقل کند.

جالپرو به دلیل افزایش ویسکوزیته، برای اصلاح و بهبود نواحی ظریف و حساس مانند اطراف چشم، ناحیه ابرو و شقیقه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروایج به دلیل ویژگی‌های خود برای پوست‌های خشک و دهیدراته مناسب است. تزریق این مزوژل به پوست منجر به ترمیم و تقویت ماتریکس سلولی پوست می‌شود.

یکی از تفاوت‌های بین این دو محصول، نحوه تزریق آن‌ها است. در مزوژل نچرال بی، تزریق در 5 نقطه خاص مانند گونه‌ها، بینی، چانه، گوش و زاویه فک انجام می‌شود. در مزوژل جالپرو چنین الگوی تزریق خاصی وجود ندارد. ترکیبات و میزان اسید هیالورونیک موجود در این دو محصول نیز باهم تفاوت دارند. در درمان مزوژل جالپرو، مقدار و درصد اسید هیالورونیک افزایش می‌یابد که باعث واکنش سریع‌تر پوست به درمان و مشاهده نتایج سریع‌تر می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ژل جالپرو

  1. مصطفی علیزاده گفت:

    کجا میتونم درمان کنم لک ها صورتمو
    خسته🥹 شدم از بس ک سورتمه لک درد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      باید اصولی روند تشخیص و درمان را کامل کنید
      منشا لک باید مشخص شود
      هم از نظر پوست، بیماری خودایمن و مشکلات کبدی بررسی شود
      بهتر است زیر نظر میخصص پوست باشید
      :
      متخصص پوست و مو

  2. فرخنده گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات مفیدتون استفاده کردم با سپاس

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      ممنونم از همراهی تان
      تندرست باشید همراه عزیز

  3. مهتا گفت:

    کاش اینکه میشه در دودان شیردهی استفاده کرد یا خیر هم توضیح میدادین
    تشکر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      مهتا عزیز
      تزریق ژل جالپرو در خانم های باردار و یا خانم های در دوران شیردهی هستند ممنوع است
      تندرست باشید