پماد آلفا و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پماد آلفا محصولی برای تسکین سریع التهاب پوستی و درمان حساسیت‌های پوستی و سوختگی درجه یک و دو است. این پماد محصول گیاهی و طبیعی با خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و محافظت زخم است که برای درمان اگزما، پسوریازیس، حساسیت پوستی، رفع التهاب ناشی از لیزر، درمان عرق سوز شدن و سوختگی پای نوزاد در اثر ادرار، درمان زخم‌های ناشی از درم ابریشن و بخیه پوستی توصیه می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
پماد آلفا برای چیست؟

برای ترمیم زخم باید اقدامات زیادی انجام داد، اما یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در ترمیم زخم، تهیه پماد درمانی مناسب برای ترمیم زخم است. پماد آلفا محصولی کاربردی برای ترمیم زخم است که اثرات ضدالتهابی مناسبی برای پوست دارد. این محصول حاوی عصاره گیاه لواس و روغن زیتون است که بیشتر برای درمان سوختگی‌های درجه یک و دو، درمان زخم‌های سطحی، التهاب پوستی، ترک‌خوردگی و خشکی پوست، زخم دیابت و سایر مشکلات پوستی به‌کار می‌رود. تا انتهای این مطلب از دکترتو همراه ما باشید تا با پماد آلفا، کاربرد و موارد مصرف آن بیشتر آشنا شوید. اگر قصد استفاده کردن از این دارو را دارید بهتر است با متخصص پوست یا مشاوره دارویی در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی دکترتو برای دریافت وقت ویزیت و از خدمات آنلاین برای مشاوره با بهترین پزشکان کمک بگیرید.

پماد آلفا چیست؟

پماد آلفا، فراورده ترمیم‌کننده گیاهی فاقد کورتون یا ترکیبات مشابه آن است که برای رفع التهابات پوستی و ترمیم زخم‌های سطحی به‌کار می‌رود. خاصیت ضد التهابی این پماد باعث تسکین سریع التهابات پوستی می‌شود. از کاربردهای مختلف آن می‌توان به درمان حساسیت‌های پوستی، اگزما و پسوریازیس، التهاب ناشی از لیزر، ادرار سوختگی نوزادان و عرق‌سوز شدن، پس از بخیه‌های پوستی و درمان زخم‌های ناشی از درم‌ابریژن. همچنین برای بهبود زخم ‌بستر، زخم‌های دیابتی و زخم‌ حجامت، بریدگی، خراش و ساییدگی اشاره کرد. کاهش زمان درمان، افزایش کیفیت ترمیم زخم و تسکین و کاهش درد ناشی از زخم از ویژگی‌های این محصول هستند.

پماد آلفا چیست؟
این پماد، فراورده ترمیم‌کننده گیاهی فاقد کورتون یا ترکیبات مشابه آن است که برای رفع التهابات پوستی و ترمیم زخم‌های سطحی به‌کار می‌رود.

نحوه مصرف پماد آلفا

برای استفاده از این پماد، ابتدا محل زخم را با ملایمت شسته و سپس خشک کنید. برای سوختگی‌های خفیف، استفاده از تنظیف نخی بدون کرک پیشنهاد می‌شود. برای سوختگی‌های شدید نیز از گاز استریل برای خشک کردن زخم توصیه استفاده کنید. تنظیف را روی سطح زخم قرار دهید تا رطوبت موضع را جذب کند. ده دقیقه صبر کنید تا زخم در معرض هوا باشد و نسبتا خشک شود.

لایه نازکی از پماد را روی زخم پخش کرده و یک پوشش پلی‌اتیلنی (مثل کیسه فریزر) را روی آن بگذارید. بعد باندپیچی کنید. چنانچه سوختگی در ناحیه سر و صورت است، به جای کیسه فریزر از گاز وازلینه استفاده کنید. همچنین می‌توانید روی زخم را باز بگذارید. روزانه حداقل ۳ مرتبه با پماد آلفا موضع را پانسمان کنید.

موارد مصرف پماد آلفا (پماد آلفا برای چی خوبه؟)

این پماد دارای کاربردهای گوناگونی است که عبارتند از: 

  • درمان حساسیت‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس
  • درمان التهاب ناشی از لیزر
  • بهبود و التیام ادرار سوختگی نوزادان و عرق سوز شدن
  • درمان زخم بعد از بخیه‌های پوستی
  • بهبود زخم ناشی از درم ابریشن
  • رفع زخم بستر و زخم‌های دیابتی
  • درمان زخم‌های حجامت، بریدگی، خراش و ساییدگی

۱. پماد آلفا برای سوختگی

این پماد حاوی ترکیبات طبیعی است که ترمیم زخم و سوختگی را تسریع می‌کنند. این محصول برای بهبود و کاهش درد و التهاب پوست به‌کار می‌رود. ترکیبات اصلی و موثر پماد آلفا عبارتند از عصاره گیاه حنا و زردچوبه که دارای خواص درمانی قوی برای کاهش درد و التهاب پوست هستند. پماد آلفا می‌تواند به درمان سوختگی و سایر آسیب‌های پوستی کمک کند. استفاده از این پماد می‌تواند سرعت و کیفیت بهبود زخم را افزایش دهد.

۲. پماد آلفا برای بخیه

این پماد محصول درمانی پرکاربردی است که به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و تاثیر مثبت روی زخم‌ها، جای بخیه و سوختگی‌ها، محبوبیت زیادی دارد. این پماد برای ترمیم پوست بعد بخیه تجویز می‌شود که با التیام جای زخم باعث تسریع روند بهبودی بعد از بخیه می‌گردد. 

۳. پماد آلفا برای جای جوش

از دیگر کاربردهای این پماد، ترمیم پوست و از بین بردن جای جوش است. پماد آلفا همچون لایه پوشاننده عمل کرده و می‌تواند لکه‌های تیره باقی‌مانده بر اثر جوش را محو کند. برای اینکه این اثر حاصل شود، توصیه می‌شود که روزانه ۳ بار یک لایه این پماد را روی مناطق مورد نظر (محل جوش‌ها) بمالید.

۴. پماد آلفا برای جای آبله مرغان

یکی از کاربردهای مهم این پماد، از بین بردن جای آبله مرغان است. همچنین این پماد می‌تواند برای درمان و محو کردن لکه‌های ایجاد شده روی پوست نیز مفید باشد. اما قبل از استفاده از این پماد برای آبله مرغان، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و نظر ایشان را جویا شوید. 

جای جوش‌ آبله مرغان اذیتت می‌کنه؟ می‌خوای از پماد استفاده کنی؟

با کمک متخصص درمانش کن.

۵. پماد آلفا برای واژن

هرچند این پماد خاصیت ضد‌التهابی و تسکین‌دهنده پوستی دارد، اما کاربردی برای واژن ندارد و به هیچ وجه نباید در ناحیه واژینال استفاده کنید. ناحیه واژن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید هر کرم یا لوسیونی را در این قسمت استفاده نمایید. 

۶. پماد آلفا برای رفع کبودی

با توجه به اینکه این پماد دارای خواص ضد التهابی و ترمیم کننده پوست است، احتمالا می‌تواند در بهبود وضعیت کبودی نیز مفید باشد. کبودی‌ها معمولا به علت آسیب به رگ‌های خونی ایجاد می شوند و التهاب موجود در آنها می‌تواند با استفاده از پماد آلفا کاهش یابد. برای استفاده از این پماد برای رفع کبودی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. 

۷. پماد آلفا روی زخم باز

این پماد برای التیام زخم‌های باز مانند زخم‌های حجامت، زخم‌های بستر، زخم‌های دیابتی و زخم‌های ناشی از ضربه یا ساییدگی استفاده می‌شود و در مراحل مختلف ترمیم زخم، از جمله فاز التهابی و فاز ترمیمی، بسیار موثر عمل می‌کند. پزشک معالج باید میزان و مدت استفاده از پماد را تجویز کند و در صورت نیاز، این پماد می‌تواند به طور مداوم و طولانی‌ مدت برای زخم باز استفاده شود.

۸. پماد آلفا برای پسوریازیس

خاصیت ضد التهابی، ضد قارچی و ترمیمی پماد آلفا باعث کاهش قرمزی و التهاب پلاک‌های پسوریازیسی، کنترل عفونت ثانویه در پسوریازیس و بهبود ظاهر و کاهش ضخامت پلاک‌های پسوریازیس می‌شود. 

۹. پماد آلفا برای ترک پا

این محصول برای رفع خشکی و ترک خوردگی پوست هم تجویز می‌شود. وجود ترکیب عصاره گیاه لواس و روغن زیتون باعث خواص مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی پوست در این پماد شده که می تواند در درمان ترک پا مفید باشد. به‌علاوه اینکه این پماد باعث کاهش خشکی و التهاب پوست شده و روند ترمیم ترک‌ها را تسریع می‌کند.

۱۰. پماد آلفا برای سوختگی نوزاد

این پماد ترمیم کننده‌ای است که به صورت طبیعی و به مرور زمان جای زخم، سوختگی و آسیب به پوست را ترمیم می‌کند. این پماد نه تنها ترمیم کننده است، بلکه کنترل کننده عوارض پوستی نیز هست. به علاوه خاصیت ضد التهابی دارد و انواع التهاب پوستی را به سرعت تسکین می‌دهد. به همین دلیل است که به عنوان کرم سوختگی پای نوزاد شناخته شده است.

۱۱. پماد آلفا برای تیرگی پوست (پماد الفا برای لک صورت)

آلفا آربوتین یک ترکیب طبیعی است که با مهار فعالیت آنزیم تیروزیناز و کاهش تولید ملانین در پوست، لکه‌های تیره را از بین برده و باعث یکدست شدن رنگ پوست می‌شود. در واقع، این پماد انواع مختلفی از لکه‌های پوستی از جمله لکه‌های ناشی از افزایش سن و لکه‌های مرتبط با آکنه را به حداقل می‌رساند. ترکیبات موجود در این پماد می‌توانند موجب کلاژن‌سازی پوست شوند و در بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده پوست نقش مهمی ایفا کنند. این مسئله می‌تواند به ترمیم بافت و رنگدانه‌های آسیب‌دیده تا حدودی کمک کند و لک‌های پوستی را تا حدی کمرنگ‌تر نماید. (درمان سریع آفتاب سوختگی و تیرگی پوست)

پماد آلفا برای جای بخیه خوب است؟
شما می‌توانید برای بهبود جای بخیه‌تان هم از این پماد استفاده کنید.

۱۲. پماد آلفا برای جای بخیه

برخی از مزایای استفاده از این پماد برای جای بخیه عبارتند از:

  • جلوگیری از عفونت و التهاب و تسریع بهبود زخم
  • کاهش تورم و قرمزی ناشی از جای بخیه
  • التیام و بهبود پوست جای بخیه و جلوگیری از ظاهر نازیبا
  • تسکین درد و ناراحتی

۱۳. پماد آلفا برای درمان شقاق

این پماد دارای خواص آبرسان، نرم‌کننده، ضد‌التهابی و ترمیم‌ کننده پوست است که می‌تواند به بهبود ترک‌ها و التهاب ناشی از شقاق کمک کند. همچنین درد و سوزش ناشی از شقاق را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این پماد برای درمان شقاق با پزشک متخصص مشورت کنید. 

۱۴. پماد آلفا برای دور چشم

از خواص این پماد برای دور چشم عبارتند از:

  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک در اطراف چشم
  • حفظ انعطاف‌پذیری و شادابی پوست اطراف چشم
  • کاهش تیرگی و سایه‌های تیره اطراف چشم شده
  • ظاهر سالم‌تر و شاداب‌تر اطراف چشم
  • مانع پیری زودرس پوست دور چشم

۱۵. پماد آلفا برای زخم دیابتی

خاصیت آبرسانی و نرم‌کنندگی پماد آلفا به کاهش خشکی و ترک‌خوردگی پوست کمک می‌کند که در افراد دیابتی شایع است. همچنین، خاصیت ضد‌التهابی پماد می‌تواند به کاهش التهاب زخم دیابتی کمک کند که یکی از عوارض شایع زخم پای دیابتی است یا درد و تاخیر در روند بهبودی را برطرف نماید. علاوه بر این، مواد موجود در این پماد می‌توانند به ترمیم و بازسازی بافت آسیب‌دیده در زخم پای دیابتی کمک کنند. 

۱۶. پماد آلفا بعد از حجامت

معمولا این پماد بعد از حجامت توصیه می‌شود که به دلیل خواص ضدعفونی کننده، التیام دهنده و محافظتی که دارد، می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم‌های ناشی از حجامت کمک کند. مواد گیاهی موجود در این پماد درد و التهاب ناشی از زخم را کاهش می‌دهند.

۱۷. پماد آلفا بعد از میکرونیدلینگ

این پماد با خاصیت آبرسانی و نرم‌کنندگی خود باعث التیام و بهبود میکروزخم‌های ایجاد شده می‌گردد. همچنین، مواد موثره موجود در پماد آلفا می‌توانند به تحریک فرآیندهای ترمیم و احیای سلول‌های پوستی کمک کرده و بهبود زخم‌ها را تسریع نمایند.

۱۸. پماد آلفا بعد از جراحی

بعد از هر جراحی، زخم و برش‌های جراحی نیاز به مراقبت و التیام دارند. پماد آلفا دارای ترکیبات ضد باکتری است که از عفونت زخم جلوگیری کرده و روند بهبودی را تسریع می‌بخشد. مواد گیاهی موجود در این پماد می‌توانند به تحریک و تسریع روند ترمیم زخم کمک کنند. خاصیت ضدالتهابی این پماد درد و التهاب بعد از جراحی را کاهش می‌دهد و با ایجاد لایه محافظتی روی زخم، از آسیب بیشتر و خطر آلودگی جلوگیری می‌کند.

۱۹. پماد آلفا بعد از برداشتن خال

ترکیبات گیاهی و طبیعی پماد آلفا نقش مهمی در التیام و بهبود زخم دارد و می‌تواند زخم بعد از برداشتن خال را درمان کند. خاصیت ضدباکتریایی آن از عفونت ناحیه بعد از برداشتن خال جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد لک آن روی پوست بماند. استفاده از این پماد پس از برداشتن خال می تواند در بهبود و ترمیم سریع تر زخم، پیشگیری از عفونت، کاهش درد و التهاب و محافظت از محل عمل موثر باشد.

می‌خوای بعد از برداشتن خال از پماد آلفا استفاده کنی؟ از متخصص راهنمایی بگیر.

۲۰. پماد آلفا بعد از لیزر

پوست بدن بعضی افراد حساس است و در اثر لیزر دچار سوختگی، التهاب، یا قرمزی و خشکی می‌شود. در چنین مواردی، این پماد بعد از لیزر می‌تواند باعث تسکین پوست و رفع التهاب ناشی از لیزر شود. 

۲۱. پماد آلفا برای گوشت اضافه

این پماد نقش مهمی در بهبود زخم‌های عمیق دارد. معمولا ترمیم چنین زخم‌هایی با تشکیل اسکار یا گوشت اضافی همراه است و شدت اسکاری که ایجاد می‌شود متناسب با وسعت زخم است. در این موارد، استفاده از این پماد می‌تواند به کاهش رشد اسکار کمک کند.

۲۲. پماد آلفا برای جای سوختگی قدیمی (پماد الفا برای جای زخم قدیمی)

این پماد حاوی ترکیبات گیاهی موثر نظیر عصاره حنا و زردچوبه است که ترمیم زخم و کاهش التهاب را تسریع می‌کند. با استفاده مداوم از پماد آلفا می‌توان شاهد کاهش ظاهر اسکار و بهبود بافت پوست در محل زخم قدیمی باشید. این پماد همچنین می‌تواند به کاهش خشکی و سفتی پوست در محل اسکار نیز کمک کند.

۲۳. پماد آلفا برای عرق سوز شدن

عرق سوز شدن و سوختگی پای نوزادان در اثر ادرار از مشکلات پوستی رایجی هستند که با این محصول درمان می‌شوند. این پماد برای عرق سوز شدن و سوختگی ادرار پای نوزادان توصیه می‌شود. خاصیت ضد التهابی و التیام بخشی آن می‌تواند سوختگی ناشی از ادرار در پای نوزاد را بهبود ببخشد و به‌لطف وجود خاصیت ضد التهابی، باعث تسکین قرمزی و سوزش پوست ناشی از عرق سوز شدن می‌شود.

عوارض پماد آلفا چیست؟
تاکنون موردی از حساسیت به این پماد گزارش نشده است.

عوارض پماد آلفا

این پماد گیاهی بوده و فاقد عوارض جانبی کورتون‌ها و دیگر فرآورده‌های مشابه است. تاکنون موردی از حساسیت به پماد آلفا گزارش نشده است. با این حال، در برخی افراد ممکن است استفاده از آن باعث بروز عوارضی مانند خارش و قرمزی در اطراف موضع مصرف شود. 

موارد احتیاط و منع مصرف پماد آلفا

این محصول گیاهی در بیشتر موارد مجاز است و منع مصرفی ندارد. اما زیاده‌روی در مصرف آن ممکن است در برخی افراد باعث بروز واکنش‌های حساسیتی شود. افرادی که سابقه حساسیت به این پماد یا ترکیبات آن دارند، افرادی که از سوختگی عمیق رنج می‌برند یا کسانی که پیوند پوست داشته‌اند نباید از این پماد استفاده کنند یا حتما با نظر متخصص پوست باشد. 

تداخلات دارویی پماد آلفا

تاکنون موردی از تداخل دارویی با این پماد گزارش نشده است. با این حال، همواره باید قبل از استفاده بهتر است با پزشک مشورت کنید.

اطلاعات دارویی پماد آلفا

اسامی دارویی، عوارض و تداخلات دارویی این پماد را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اسامی داروییعوارض جانبیتداخلات دارویی
پماد آلفاعوارض جانبی جدی گزارش نشده است.در صورت استفاده همزمان با سایر داروها، با پزشک مشورت شود.
قرمزی و خارش در افراد دارای حساسیت به مواد پماد آلفادر افراد مبتلا به فاویسم (G6PD deficiency) منع مصرف دارد.
اطلاعات دارویی پماد آلفا

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

پماد آلفا محصول گیاهی و طبیعی با خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و محافظت زخم است که برای درمان اگزما، پسوریازیس، حساسیت پوستی، رفع التهاب ناشی از لیزر، درمان عرق سوز شدن و سوختگی پای نوزاد در اثر ادرار، درمان زخم‌های ناشی از درم ابریشن و بخیه پوستی توصیه می‌شود. این محصول همچنین برای رفع بریدگی، خراش، ساییدگی و زخم‌ بستر، زخم دیابت و زخم باز هم کاربرد دارد. تا به‌حال تداخلات دارویی درباره این پماد مشاهده نشده است، اما جهت اطمینان بهتر است قبل از مصرف با دکتر پوست مشورت کنید. اما شما می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای ویزیت آنلاین متخصص پوست یا مشاوره دارویی کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، این پماد برای ادرار سوختگی نوزادان و عرق سوز شدن هم قابل استفاده است.

خیر، این دارو گیاهی است و معمولا باعث حساسیت نمی‌شود. اما در موارد نادر ممکن است باعث واکنش پوستی شود.

در جای خشک و خنک دور از رطوبت و تابش مستقیم خورشید نگهداری شود.

خیر، مصرف آن در بارداری منعی ندارد.

بله، خاصیت ضد التهابی آن برای رفع لک‌های پوستی ناشی از التهاب و لک‌های تیره پوستی مناسب است.

این پماد معمولا سفید رنگ است.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره پماد آلفا

  1. ناشناس گفت:

    سلام.خسته.نباشین.من.خانم.۶۳ساله.هستم.حدودیک.ماه.ک.تمام.بدنم.خارش.داردمخصوص.شبهال۰طفاراهنمایی.بفرمایید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      خشکی پوست شایع‌ترین دلیل خارش بدن و صورت است. خارش پوست و بیماری کبد بیماری‌های مرتبط با کبد یکی دیگر از عواملی هستند که می‌توان آن‌ها را علت خارش بدن دانست.بیماری‌های سیستم عصبی، حساسیت غذایی، لوپوس، بیماری‌های روانی، مصرف برخی داروها، بیماری کلیوی. برای یافتن علت اصلی خارش بدن از این لینک نوبت متخصص پوست گرفته و مراجعه کنید.
      پزشک متخصص پوست