دکتر سید امیرمحمد میرقاسمی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی : کد نظام پزشکی: ۱۲۲۷۹۷
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر سید امیرمحمد میرقاسمی

ایشان تاکنون 4 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

بیماری هانتینگتون چیست؟ آیا درمان دارد؟

بیماری هانتینگتون نوعی بیماری عصبی زوال دهنده است که معمولا از طریق ژنتیک و وراثت اتوزومال غالب انتقال پیدا می‌کند. علائم این بیماری معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ سالگی شروع می‌شوند. درحال حاضر هیچ درمان قطعی برای بیماری هانتینگتون یا جلوگیری از تشدید بیماری وجود ندارد. 

1 روز پیش

آمبولی مغزی چیست؟ علائم، علل و راه درمان آن

یکی از شرایط اورژانسی در پزشکی، آمبولی مغزی یا انسداد عروق مغزی است. این وقوع ناگهانی اغلب ناشی از انتقال یک لخت خونی یا چیز دیگر از یک نقطه دور در بدن به مغز است، که منجر به انسداد یکی از عروق خونی مغزی می‌شود. عوارض جدی از جمله از دست دادن کنترل عضلات، مشکلات حافظه، صحبت کردن و حتی مرگ ناگهانی را ایجاد کند. درمان آمبولی مغزی اغلب شامل استفاده از داروهای ضد لخته‌ای، جراحی برای حذف لخته‌های خونی و فیزیوتراپی برای بازسازی عملکرد مغزی است.

2 هفته پیش

نوار عصب پا چیست و چه کاربردی دارد؟

الکترومیوگرافی پا یک آزمون تشخیصی جهت بررسی عملکرد عضلات و عصب‌های پا با استفاده از الکترودها است که نقاط ضعف عضلات، آسیب عصبی و اختلالات عصبی را تشخیص می‌دهد. در طول انجام الکترومیوگرافی پا، الکترودها به عضلات نزدیک قرار می‌گیرند و سیگنال‌های الکتریکی تولید شده در طول حرکت عضلات ثبت می‌شوند. این آزمایش اختلالات عصبی مربوط به عصب‌های احساسی و حرکتی در پاها را شناسایی می‌کند.

4 هفته پیش

علائم بیماری آلزایمر و راه های درمان و پیشگیری از آن چیست؟

آلزایمر یکی از بیماری‌های تحلیل رفتن سلول‌های مغز است و به مرور زمان علائم بسیاری مانند اختلال حافظه، بی‌اختیاری ادرار و عدم تمرکز را از خود نشان می‌دهد. طول عمر فرد به شدت بیماری بستگی خواهد داشت.

5 سال پیش