دکتر مازیار فریدی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص جراحی عمومی

کد نظام پزشکی: 65010
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر مازیار فریدی

ایشان تاکنون 20 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

آیا بوکال فت باعث پیری میشود؟ واقعیت چیست؟

بوکال فت یک روش زیبایی است که با حذف چربی در منطقه بوکال (ناحیه پائینی گونه‌ها و پنجه‌های صورت) به منظور افزایش عرض صورت استفاده می‌شود. این روش می‌تواند باعث جوانی و تازگی بیشتر پوست صورت شود. اما اگر سن بیمار بالا باشد یا جراح حجم زیادی از چربی بوکال را بردارد، پوست افتاده شده و حالت چهره پیر می‌شود.

3 ماه پیش

بوکال فت مردان چگونه انجام میشود و چقدر تاثیر دارد؟

بوکال فت یک روش جراحی زیبایی به منظور تغییر شکل چهره و برجسته‌سازی گونه‌ها و ایجاد زوایای صورت است. این عمل معمولا برای مردانی انجام می‌شود که می‌خواهند ظاهر مربوط به چهره خود را لاغرتر، کشیده‌تر کنند و زوایای فک و صورت آن‌ها مشخص‌تر و گونه‌ها برجسته‌تر شود.

3 ماه پیش

بوکال فت غبغب چگونه انجام میشود و چقدر تاثیر دارد؟

بوکال فت غبغب یک روش جراحی زیبایی است که چربی‌های اضافی ناشی از چاقی، ژنتیک، افزایش سن یا هر مورد دیگر را تخلیه نموده و جهت بهبود شکل و ظاهر صورت به مناطق دیگر مانند خط لبان، عمق پوست و صورت تزریق می‌شود. این عمل زیبایی یک روش نسبتا غیرتهاجمی است و از مزایایی از جمله عملیات ساده‌تر، زمان بهبودی کوتاه‌تر و عدم نیاز به برش‌های قابل مشاهده برخوردار است.

3 ماه پیش

مراقبت های بعد از عمل بوکال فت چیست و چقدر اهمیت دارد؟

چربی بوکال، چربی بین استخوان گونه و فک است که به شکل دادن به صورت کمک می‌کند. رعایت برخی مراقبت های بعد از عمل بوکال فت باعث می‌شود تا نتیجه بهتری از درمان خود بگیرید. با رعایت این نکات سریع‌تر ورمتان از بین می‌رود و نتیجه نهایی زودتر ظاهر می‌شود.

3 ماه پیش

تخلیه چربی شکم چیست؟ آیا همان بوکال فت شکم است؟

تخلیه چربی شکم در زمانی که رژیم غذایی و ورزش موثر نباشد انجام می‌شود. در این روش با کمک روش‌هایی مانند تومسنت، لیپوماتیک، لیزر، pal، امواج اولتراسوند چربی‌های اضافه شکم خارج می‌شود.

3 ماه پیش

پیوند ریه آخرین راه حل بیماران ریوی

پیوند ریه راهکار درمانی برای بهبود کیفیت زندگی در افرادی است که عملکرد ریوی آنها از بین رفته است. آن‌هایی که از بیماری مزمن انسداد ریوی رنج می‌برند و سایر روش‌های درمانی برایشان اثرگذار نیست می‌توانند گزینه مناسبی برای این پیوند باشند. افرادی که سیگار، دخانیات یا الکل مصرف می‌کنند، افراد بیمار قلبی و دیابتی‌ها کاندیدای مناسبی برای این عمل نیستند.

9 ماه پیش

آزمایش تری گلیسیرید خون چیست؟

آزمایش تری گلیسیرید خون بخشی از آزمایش چربی خون است. افزایش سطح تری گلیسیرید خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

2 سال پیش

بیماری‌های فصول سرد که به آن‌ها مبتلا می‌شویم!

در فصول سرد سال به چه بیماری‌هایی مبتلا می‌شویم؟ بیماری‌های فصول سرد که شایع‌تر هستند و علائم آن‌ها چیست؟ علائم بیماری فصول سرد چیست؟

2 سال پیش

آزمایش خون (cbc)؛ راهنمای خواندن برگه آزمایش و تحلیل نتیجه آن

آزمایش خون می‌تواند به شما کمک کند که بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها را تشخیص دهید و بعد از پیدا کردن علت‌ آنها به درمان بپردازید. این آزمایش بسیار ساده است و نتایج قابل‌توجهی دارد.

2 سال پیش

آزمایش پروتئین فعال C یا CRP و ارتباط آن با کرونا

آزمایش پروتئین فعال C یا CRP میزان التهاب بدن ناشی از بیماری‌های عفونی مثل کرونا را اندازه‌گیری می‌کند، اما دلیل التهاب را نمی‌تواند مشخص کند.

2 سال پیش

MCHC در آزمایش خون؛ هر آنچه که باید درباره‌ MCHC و تفسیر آن بدانیم.

آزمایش MCHC یکی از شاخص‌های آزمایش خون است و نشان‌دهنده‌ی میانگین غلظت هموگلوبین گلبول‌های قرمز است. این آزمایش بخشی از آزمایش CBC است.

2 سال پیش

آزمایش هماتوکریت خون چه کاربردی دارد؟

آزمایش هماتوکریت خون درصد گلبول قرمز خون به حجم کل خون را اندازه‌گیری می‌کند. این تست بخشی از آزمایش شمارش کامل خون (CBC) است و با بررسی توانایی خون برای حمل اکسیژن، سلامت کلی افراد را ارزیابی می‌کند. سطوح غیر طبیعی هماتوکریت می‌تواند نشانه کم خونی یا کم آبی بدن باشد.

2 سال پیش