دکتر علی حسین پورفیضی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص ارتوپدی

کد نظام پزشکی: ۱۳۰۸۳۳
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر علی حسین پورفیضی

ایشان تاکنون 35 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

پاهای پرانتزی چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

پاهای پرانتزی نوعی عارضه است که در آن زانوهای فرد از حالت طبیعی خارج شده و در برخی موارد با درد زیادی همراه است. پاهای پرانتزی حالت خمیده یا کمانی شکل پیدا می‌کنند.

4 روز پیش

افیوژن مفصلی (آب آوردن مفصل) و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

افیوژن مفصلی، حالتی است که میزان حجم مایعات داخل بافت اطراف مفاصل بیشتر شده و باعث ورم و التهاب مفاصل زانو، شانه، مچ پا یا باسن و لگن می‌شود. با مشخص شدن علت آب آوردن مفصل، می‌توان روش‌های درمان مناسب جهت بهبود و کاهش ورم را پیدا کرد. برای درمان می‌توانید از روش‌های خانگی هم کمک بگیرید.

2 هفته پیش

نوار عصب کمر چیست و چگونه انجام میشود؟

نوار عصب کمر برای ارزیابی و تشخیص مشکلات عصبی و عضلانی در ناحیه کمر و اطراف آن استفاده می‌شود. این آزمایش به پزشک کمک می‌کند تا علت علائم مرتبط با مشکلات عصبی و عضلانی در ناحیه کمر را شناسایی و طرح درمان مناسبی را تعیین کند.

3 هفته پیش

کمردرد صبحگاهی مشکلی شایع بعد از بیدار شدن

کمردرد صبحگاهی عارضه صبحگاهی نسبتا شایعی است که علل متنوعی دارد و در صورت بی توجهی و عدم درمان ممکن است عوارض جدی به دنبال داشته باشد. از علل اصلی آن می‌توان به پوزیشن بد هنگام خواب و تشک نامناسب اشاره کرد.

2 ماه پیش

درمان گودی کمر از روش های خانگی تا پزشکی

درمان گودی کمر ممکن است؟ راهی برای درمان همیشگی گودی کمر وجود دارد؟ برای رفع درد آن چطور؟ راهی هست که بتوان به تسکین درد ناشی از گودی کمر پرداخت؟ همه و همه این موارد سوالاتی هستند که در این مقاله پاسخ داده‌ایم.

2 ماه پیش

گودی کمر (لوردوز) مشکلی شایع در ستون فقرات

انحنای کمر یک حالت طبیعی است که در آن ستون فقرات به شکل انحنا یا قوس به طرف جلو منحرف می‌شود. اما در برخی موارد، این انحنا بیش از حد معمول می‌شود که به عنوان گودی کمر یا لوردوز شناخته می‌شود. ممکن است منجر به مشکلات مانند درد کمر و محدودیت در حرکت شود. این مشکل ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله نادرستی در حالت نشستن، بار سنگین بلندکردن، یا ضعف عضلات پشتی ناشی شود.

2 ماه پیش

دیسک کمر و زایمان طبیعی، علل و راه درمان این عارضه

برخی از زنان در دوران بارداری دچار دیسک کمر می‌شوند یا با وجود دیسک کمر، باردار می‌شوند. این افراد گاهی می‌توانند زایمان طبیعی داشته باشند. اما بهتر است گزینه سزارین را انتخاب کنند. مراقبت از ستون فقرات در طول بارداری و بعد از زایمان بسیار مهم است.

4 ماه پیش

شکستگی کمر چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستگی کمر موضوعی جدی است که باید در صورت تشخیص و بروز علائم آن هر چه سریع‌تر درمان شود. این نوع شکستگی درد زیادی به همراه خواهد داشت و ممکن است در زندگی فرد اختلالات زیادی بوجود آورد.

4 ماه پیش

برای درمان نقرس چه روش هایی وجود دارد؟

برای درمان نقرس می‌توان از انواع مختلفی از روش‌ها کمک گرفت. از مصرف برخی داروها گرفته تا کمک گرفتن از روش‌های درمانی طب سنتی شامل حجامت و مصرف گیاهان دارویی. همه در کنار هم می‌توانند روند درمان نقرس را سرعت ببخشند.

4 ماه پیش

شکستگی پا چه علائم و راه درمانی دارد؟

علائم شکستگی پا شامل درد حاد، تورم، قرمزی، کبودی، ناتوانی در حرکت پا و تغییر شکل قابل توجه پا می‌شوند و تشخیص آن صرفا با ارتوپد است. ممکن است برای درمان پزشک گچ گرفتن، جراحی، پلاتین پا یا فیزیوتراپی را توصیه کند.

5 ماه پیش

شکستگی رقصنده چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستگی متاتارس، یا شکستگی رقصنده، نوعی شکستگی در استخوان‌های دوم و سوم متاتارس است که به طور معمول بافت استخوانی قوی‌تری نسبت به سایر استخوان‌های پا دارند. شکستگی متاتارس ممکن است به دلیل فشار زیاد و مکرر روی استخوان‌ها در طول حرکات رقص، و یا به علت ضربه مستقیم به پا رخ دهد. علائم شکستگی رقصنده درد شدید، تورم، کبودی و محدودیت حرکت هستند.

5 ماه پیش

میوه های مضر برای نقرس را بشناسید.

نمی‌توان به طور یقین گفت چه میوه‌هایی برای افراد مبتلا به نقرس مضر است زیرا بدن تا بدن فرق دارد. برخی از افراد با خوردن برخی میوه‌ها دچار تشدید علائمشان می‌شوند در صورتی که برخی دیگر هیچ مشکلی برایشان پیش نمی‌آید. اما در کل باید از میوه‌هایی که پورین زیادی دارند پرهیز کرده یا با مراقبت و احتیاط مصرف کنید.

5 ماه پیش