دکتر سیدمرتضی امامی العریضی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

پزشک طب سنتی ایرانی

کد نظام پزشکی: 70784
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر سیدمرتضی امامی العریضی

ایشان تاکنون 12 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

با چای سبز و خواص درمانی بی نظیر آن آشنا شوید.

در این مقاله پس از آشنایی با چای سبز، انواع آن را خواهید شناخت. همچنین درباره ویژگی‌ها، خواص و نحوه دم کردن این چای فوق العاده خوش طمع نکاتی را می‌آموزید. چای سبز برای درمان مشکلات پوست و مو، لاغری، کنترل کبد چرب، تنبلی تخمدان و بهبود افسردگی و اضطراب مفید است.

4 هفته پیش

خواص جوش شیرین چیست؟ بررسی کامل خواص و مضرات آن

جوش شیرین یک ماده چند منظوره است که خواص آن فقط محدود به پخت و پز و اشپزی نمی‌شود و کاربردهای فراوانی برای سلامت بدن، پوست و مو دارد. همچنین برای درمان مشکلات واژن از این ماده استفاده می‌کنند.

4 هفته پیش

داروی گیاهی اسفرزه چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف پوسته اسفرزه

اسفرزه یا پسیلیوم در اشکال مختلف مانند پودر، گرانول، کپسول یا به صورت مایع موجود است. مهم است که آن را با آب فراوان مصرف کنید تا از خطر خفگی بالقوه یا انسداد روده جلوگیری شود. همیشه توصیه می‌شود قبل از شروع مصرف هر داروی گیاهی با دکتر مشورت کنید، به خصوص اگر بیماری زمینه‌ای دارید یا داروهای دیگری مصرف می‌کنید.

5 ماه پیش

عرق خارشتر چیست و چه مزایایی دارد؟

عرق گیاه خارشتر (Rhus) یک نوع گیاه متعلق به خانواده باقلائیان است. این گیاه در مناطق مختلف رشد می‌کند. از جمله مزایای عرق خارشتر میتوان به درمان یبوست، عفونت مجاری ادراری و تنظیم فشار خون اشاره کرد.

6 ماه پیش

عرق کاسنی، خواص و نحوه مصرف آن

کاسنی یکی از گیاهان معروف و پرخاصیت در طب سنتی است که خواص فراوانی دارد. در این مقاله به بررسی تعدادی از خواص آن می‌پردازیم.در این مقاله با فواید و مضرات عرق کاسنی بیشتر آشنا می‌شوید.

6 ماه پیش

طب اسلامی و سنتی در درمان ژنیکوماستی

برای درمان ژنیکوماستی می‌توان از روش‌های مختلف پزشکی، طب اسلامی و سنتی، و طب سوزنی کمک گرفت. البته قطعیت طب اسلامی و سنتی در درمان ژنیکوماستی هنوز مشخص نیست و اکثریت معتقدند که طب سنتی و اسلامی در درمان ژنیکوماستی صرفا می‌توانند از پیشروی بیماری جلوگیری کرده و سایز سینه را کاهش بدهند.

7 ماه پیش

انرژی درمانی برای لاغری فایده ای دارد؟

انرژی درمانی یک روش درمانی جایگزین است که با استفاده از انرژی‌های طبیعی برای بهبود مشکلات روحی و جسمی فرد استفاده می‌شود. با توجه به این که لاغری ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله نارسایی تغذیه، بیماری‌های مزمن، فشار روحی و استرس و غیره رخ دهد، استفاده از انرژی درمانی به عنوان یک روش جایگزین برای کمک به بهبود وضعیت لاغری می‌تواند مفید باشد.

11 ماه پیش

انرژی درمانی برای استرس فایده ای دارد؟

انرژی درمانی یک روش درمانی جایگزین است که با استفاده از انرژی‌های طبیعی برای بهبود روحی و جسمی فرد استفاده می‌شود. این روش شامل چندین تکنیک مانند ریکی، آروماتراپی، ماساژ و غیره است. با توجه به این که استرس یکی از مهمترین عوامل بیماری‌زایی است، استفاده از انرژی درمانی می‌تواند به عنوان یک روش موثر برای کاهش استرس و بهبود روحی و جسمی افراد مورد استفاده قرار گیرد.

11 ماه پیش

انرژی درمانی لمسی برای چه افرادی مفید است؟

انرژی درمانی لمسی بااستفاده از لمس و ماساژ در نقاط مختلف بدن به بهبود بیماری‌های روحی و جسمی فرد کمک می‌کند. یکی از تکنیک‌های مشهور در این زمینه، تکنیک ریکی است. در لمس درمانی از لمس خفیف در نواحی خاصی از بدن برای تعادل دادن انرژی‌های بدنی استفاده می‌شود. با استفاده از دستان، انرژی منتقل می‌شود و هدف ایجاد تعادل در سطح انرژی‌های بدنی است که می‌تواند به بهبود بیماری‌های روحی و جسمی کمک کند.

11 ماه پیش

انواع انرژی درمانی چیست؟ مزایا و عوارض آن

اگر از استرس رنج می‌برید، با برقراری تعادل روانی و روحی ناشی از انرژی درمانی، حالتان بهتر می‌شود. موافقان انرژی درمانی معتقدند که این شیوه درمان برای بیماری‌های سختی مانند سرطان، یا افرادی که از عوارض سکته مغزی یا اوتیسم رنج می‌برند بسیار اثربخش خواهد بود.

11 ماه پیش

مزاج شناسی | مزاج من چیست و چگونه می توانم آن را تغییر بدهم؟

چهار مزاج اصلی داریم: دموی، بلغمی، سوداوی، صفراوی هر یک از مزاج‌ها ویژگی‌های شخصیتی خاصی دارند و بدن آنها برای ابتلا به برخی بیماری‌ها مستعدتر است. مزاج را می‌توان با رژیم غذایی و ورزش تغییر داد یا تعدیل کرد.

2 سال پیش

نبات، شاهکار طب سنتی ایرانی

نبات در واقع کریستال‌های بزرگ قند است که از تبلور آب قند اشباع ساخته می‌شود و خواص زیادی مانند درمان سرماخوردگی، دل درد، درد پریود، درمان سرفه و اسهال دارد. هر ۱۰۰ گرم نبات ۴۰۰ کالری انرژی دارد، پس بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود.

2 سال پیش