دکتر سعید نجف پور بوشهری (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

متخصص تغذیه

دکترای تخصصی (PhD) علوم تغذیه

کد نظام پزشکی: ت-185
فعالیت در مراکز پزشکی :

دانشگاه علوم پزشکی دانشکده بهداشت

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر سعید نجف پور بوشهری

ایشان تاکنون 49 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

استپ وزنی چیست و چگونه از شر آن خلاص شویم؟

استپ وزنی به معنای متوقف شدن فرآیند کاهش وزن در دوره‌ای از زمان است. این اتفاق ممکن است در طی روند کاهش وزن رخ دهد، که معمولاً مربوط به تغییرات در میزان سوخت و ساز بدن، کاهش فعالیت فیزیکی یا تغییرات در رژیم غذایی است. برای رفع توقف وزنی، می‌توان اقداماتی از جمله تغییر رژیم غذایی، افزایش فعالیت ورزشی، کنترل استرس و اعمال تغییرات کوچک و مستمر در سبک زندگی انجام داد.

2 هفته پیش

ماه رمضان چه بخوریم تا گرسنه و تشنه نشویم؟

در ماه مبارک رمضان، تغذیه مناسب می‌تواند انرژی و سلامتی شما را تضمین کند. در سحری، مواد غذایی دارای کربوهیدرات مانند غلات کامل و برنج قهوه‌ای مصرف شود. همچنین، مصرف پروتئین‌هایی مانند تخم مرغ و محصولات لبنی مهم است. از خوردن میوه‌ها و سبزیجات آبدار نیز پرهیز نکنید. در افطار، با شروع خوردن خرما و آب، مصرف یک وعده غذایی متوازن که شامل پروتئین، کربوهیدرات پیچیده، چربی‌های سالم و سبزیجات فراوان باشد، روزه خود را باز کنید.

1 ماه پیش

عسل در رژیم کتوژنیک مجاز است یا نه؟

رژیم کتو یکی از رژیم های مورد طرفدار برای رسیدن به وزن ایده آل است. این رژیم بر اساس محدود کردن کربوهیدرات ورودی است. سوالی که در اینجا مطرح است، آیا مجاز به مصرف عسل در رژیم کتو هستیم؟ عسل به دلیل داشتن کربوهیدرات زیاد در این رژیم مجاز نیست.

4 ماه پیش

میوه‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک کدام میوه ها است؟

رژیم کتوژنیک یکی از رژیم‌های محبوب برای رسیدن به وزن ایده آل است. در این رژیم مصرف چربی‌ها مجاز و مصرف کربوهیدرات با محدودیت روبرو است. در این مقاله همراه ما باشید تا با میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک آشنا شوید.

5 ماه پیش

انواع صبحانه کتوژنیک را بشناسید و از آنها لذت ببرید.

به صبحانه کتوژنیک خود با مواد غذایی مفید تنوع دهید. به کیفیت صبحانه دقت داشته باشید و طعم صبحانه خود را با مواد غذایی با کیفیت و خوب لذیذتر کنید. با اینکار رژیم غذایی برای شما نه یک اجبار بلکه یک روتین لذت بخش خواهد بود.

5 ماه پیش

خرما در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

خرما در رژیم کتوژنیک به عنوان عضوی مناسب و جدایی ناپذیر برای این رژیم در نظر گرفته نمی‌شود. شاید گاهی احساس نیاز به شیرینی زیادی دارید، اما توصیه می‌شود این نیاز به شیرینی را با موادغذایی دیگری به جای خرما تامین کنید.

5 ماه پیش

عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم غذایی کتوژنیک معروف به رژیم کتون‌زا یا رژیم پرچربی یک گونه رژیم غذایی است که علاوه بر مزایای فراوان، معایبی نیز به همراه دارد. در این مقاله به بررسی هر یک از معایب رژیم کتوژنیک برای افراد مختلف پرداخته‌ شده است. شما می‌توانید پیش از شروع این رژیم غذایی، با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

5 ماه پیش

چرا رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه را انتخاب کنیم؟

رژیم کتوژنیک 28 روزه رژیم غذایی مبتنی بر مصرف کم کربوهیدرات و چربی زیاد است. هدف اصلی آن، وارد کردن بدن به وضعیت کتوز است که در آن بدن به جای استفاده از گلوکز به عنوان منبع انرژی، از چربی‌ها استفاده می‌کند. این وضعیت کتوز باعث افزایش سوزاندن چربی و کاهش وزن می‌شود.

5 ماه پیش

رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به زونا

بیماران مبتلا به زونا ممکن است نیاز داشته باشند تا رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند تا زودتر درمان شوند. از جمله مواردی که باید در برنامه غذایی این بیماران قرار بگیرد ویتامین سی، روی، مکمل‌های غذایی و مواد غذایی مملو از آنتی اکسیدان است.

5 ماه پیش

انواع تیپ بدنی در مردان و زنان و تاثیر آن بر تغییرات وزن

تیپ بدنی به سه نوع اندومورف، مزومورف و اکتومورف تقسیم می‌شود. در هر گروه متابولیسم و توزیع چربی و ماهیچه متفاوت است. رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مختص هر یک از این سه تیپ وجود دارد.

1 سال پیش

رژیم غذایی خام خواری چه فایده ای بر سلامتی ما دارد؟

رژیم غذایی خام رژیمی است که در آن غذاها در دمای بالاتر از ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد پخته نشده باشند. در این رژیم بدن کالری بسیار کمی دریافت می‌کند و ممکن است مواد مغذی اصلی به بدن نرسد. هدف از این رژیم لاغری نیست بلکه اصلاح عادات غذایی است.

2 سال پیش

با رژیم HCG به سرعت لاغر می شوید؛ اما به چه قیمتی؟

رژیم hCG نوعی رژیم افراطی است که باعث لاغری زیاد می‌شود اما عوارض شدیدی دارد. این رژیم ترکیبی از هورمون HCG و رژیم بسیار کم کالری است. در این رژیم می‌توانید تا ۱ کیلوگرم در روز وزن کم کنید.

2 سال پیش