دکتر فرزاد گنجی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر متخصص کودکان و نوزادان

کد نظام پزشکی: 103263
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر فرزاد گنجی

ایشان تاکنون 15 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

‏سوختگی پای نوزاد و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

سوختگی پای نوزاد نوعی درماتیت و التهاب پوستی در نواحی باسن، ران و اندام تناسلی نوزاد است که به‌خاطر استفاده از پوشک خیس یا کثیف برای مدت طولانی ایجاد می‌شود.

3 هفته پیش

شب ادراری در کودکان، علت، تشخیص و درمان آن

شب ادراری در کودکان بعد از ۷ سالگی ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. ب رای پیشگیری از این مشکل باید شب‌ها مصرف مایعات محدود شود. دیابت و آپنه خواب می‌توانند باعث شب ادراری شوند.

2 سال پیش

سندرم آلاژیل، بیماری نادر ژنتیکی مجاری صفراوی

سندرم آلاژیل نوعی اختلال نادر ژنتیکی است. این بیماری باعث آسیب به کبد، قلب، کلیه‌ها و چشم می‌شود. همچنین در ویژگی‌های چهره تغییراتی ایجاد می‌کند. معمولا این سندروم قبل از یک سالگی تشخیص داده می‌شود و درمان خاصی ندارد.

2 سال پیش

آنچه در مورد متخصص کودکان باید بدانید!

دکتر کودکان در زمینه‌ی تشخیص و درمان بیماری‌های کودکان تا ۱۸ سالگی تخصص دارد و بر جنبه‌های رشدی، رفتاری و فیزیکی کودک نظارت می‌کند.

2 سال پیش

کم کاری تیروئید در کودکان؛ نشانه ها، عوارض و درمان

کم کاری تیروئید در کودکان می‌توانند مادرزادی یا اکتسابی باشد. این بیماری در رشد و متابولیسم بدن کودک اختلال ایجاد می‌کند و عوارض جدی دارد.

2 سال پیش

کمبود هورمون رشد چیست؟

کمبود هورمون رشد باعث بروز مشکلاتی در کودکان و بزرگسالان می‌شود. اصلی‌ترین دلیل این کمبود وجود مشکلی در هیپوفیز یا هیپوتالاموس است.

2 سال پیش

بیماری نیمن پیک (Niemann-Pick)؛ از علائم و علل تا تشخیص و درمان

بیماری نیمن پیک جزو نادرترین بیماری‌های ژنتیکی است که متابولیسم و تجزیه چربی‌های بدن را با مشکل روبرو می‌کند. این بیماری درمان ندارد.

2 سال پیش

تیروئید پرکار در کودکان؛ نشانه‌ها، عوارض و درمان

تیروئید پرکار در کودکان و نوزادان در اثر اختلال در عملکرد تیروئید ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به اختلال در رشد و تکامل کودک شود.

2 سال پیش

چگونه خواب کودکان تنظیم می‌شود؟ خواب نوزاد باید چقدر باشد؟

خواب کودکان و نوزادان گاهی دچار اختلال می‌شود. برای حل مشکل خوابیدن باید دستورالعمل‌هایی را رعایت کرد و برای تنظیم خواب تلاش کرد.

2 سال پیش

قولنج نوزاد یا کولیک نوزادی چیست؟ از دلایل تا راه‌های درمان

به گریه‌های بی‌امان کودکان سه ماهه، قولنج نوزاد می‌گویند؟ آیا می‌دانید دلیل و راه‌های درمان آن چیست؟ این مطلب راهنمای مناسب شماست.

3 سال پیش

غذاهای ممنوع برای کودکان زیر ۲ سال!

با غذاهای ممنوع برای کودکان زیر ۲ سال آشنا هستید؟ می‌دانید چه غذاهایی باعث بروز حساسیت در کودکان می‌شوند؟ اگر کودک خود را دوست دارید این مقاله را بخوانید!

3 سال پیش

آلبینیسم یا زالی چیست و دلایل ابتلا به آن چیست؟

آلبینیسم یا زالی نوعی بیماری ژنتیکی است که با عدم وجود رنگدانه‌های ملانین در بدن است. زالی ناشی ازجهش در یکی از ژن‌هاست علائم زالی درگیری پوست، مو و چشم است

5 سال پیش