دکتر امیر کشاورز (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکترای روانشناسی

متخصص روانشناسی و مشاوره

کد نظام پزشکی:
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر امیر کشاورز

ایشان تاکنون 24 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

سوء استفاده عاطفی چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

سوء استفاده عاطفی ممکن است به شکل‌های مختلفی رخ دهد، از جمله محدود کردن حقوق و آزادی‌های فرد، ایجاد اعتماد ناپایدار، تحریک و ایجاد وابستگی. افراد مورد سوء استفاده عاطفی ممکن است در ارتباطات خود با دیگران احساساتشان را نادیده گرفته و از آن‌ها برای به دست آوردن منافع شخصی خود بهره ببرند. این وضعیت باعث کاهش اعتماد به نفس و افزایش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

2 هفته پیش

اضطراب موقعیتی چیست و چه راهکار درمانی دارد؟

اضطراب موقعیتی یک نوع اضطراب است که در واکنش به رویدادها یا شرایط خاصی رخ می‌دهد. افراد ممکن است احساس کنند که در شرایط خاصی، مثل سخنرانی در جمع، مصاحبه شغلی یا ارائه یک عملکرد، ناتوان یا مضطرب هستند. این اضطراب معمولاً وقتی بروز می‌کند که فرد احساس ناتوانی یا بی‌کفایتی در مواجهه با چالش‌های موقعیتی دارد و ممکن است با تغییرات احساسی و رفتاری همراه باشد. درمان اضطراب موقعیتی معمولاً شامل روش‌های روان‌درمانی مانند مشاوره و تکنیک‌های آرامش‌بخشی است.

2 هفته پیش

پیکا یا هرزه خواری چیست؟ آیا راه درمانی دارد؟

پیکا یا هرزه خواری نوعی اختلال روانی مرتبط با خوردن است. در افراد مبتلا به این بیماری میل شدید به خوردن مواد غیر خوراکی نظیر گچ، خاک، گل، آجر و دیگر مواد این جنین وجود دارد. در انواع شدیدتر این بیماری، فرد تمایل به خوردن خون هم دارد که این افراد به اصطلاح خون آشام نامیده می‌شوند. این بیماری باید خیلی زود مورد درمان قرار گیرد تا جلوی عوارض خطرناک آن گرفته شود.

2 ماه پیش

هیپنوتیزم راهی برای درمان با قدرت ذهنی

هیپنوتیزم یک فرآیند ذهنی است که در آن فرد به وضعیتی از تمرکز و آگاهی عمیق و متمرکز وارد می‌شود. در این وضعیت، فرد ممکن است به تعلیمات و پیشنهادات هیپنوتیست پاسخ دهد. هیپنوتیزم کاربردهای زیادی دارد از جمله کنترل درد، کاهش استرس و اضطراب، تسهیل درمان اعتیاد، بهبود خواب و تسهیل فرآیند یادگیری و تغییر رفتار.

6 ماه پیش

اختلال پرخوری چه علائمی دارد؟ راه درمان آن چیست؟

اختلال پرخوری جز اختلالات تغذیه‌ای شایع است. این افراد در دوره پرخوری نمی‌توانند غذاخوردن را متوقف کنند و تا حد ناراحت‌کننده به خوردن ادامه می‌دهند. روان‌درمانی و دارو اصلی‌ترین بخش درمان هستند.

10 ماه پیش

انرژی درمانی با نمک چگونه است؟

انرژی درمانی با نمک یا آب نمک درمانی راهکاری است برای پاک کردن چاکراها و پاکسازی بدن از انرژی‌های منفی که باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی در فرد می‌شوند. آب نمک درمانی و شستشوی بدن و چاکراهای اصلی با نمک دریایی احساس آرامش در بدن ایجاد می‌کند.

11 ماه پیش

اختلال استرس پس از سانحه چیست؟ علائم و درمان PTSD

اختلال استرس پس از سانحه بعد از یک رویداد استرس‌زا ایجاد می‌شود. اگر علائم بعد از یک ماه از بین نرفت، باید از روانشناس کمک بگیرید. علائم آن شبیه به افسردگی و اضطراب است.

1 سال پیش

سادیسم جنسی چیست و چه علائمی دارد؟

سادیسم جنسی یک نوع اختلال و انحراف جنسی است که در آن فرد مبتلا از آزار فیزیکی یا روانی به طرف مقابل در سکس (در واقعیت یا تصوراتش) لذت می‌برد.

2 سال پیش

کودکان،والدین و کرونا: آموزش و راه کار

کودکان، والدین و کرونا-چگونه کرونا را به کودکانمان توضیح دهیم- آموزش کودکان-آگاه سازی والدین-نحوه رسیدگی به سلامت روانی و عاطفی کودکان

2 سال پیش

گرایش جنسی و انواع آن؛ هویت جنسی و تغییر جنسیت

گرایش های جنسی و تعاریف انواع آن مانند همجنسمگرا،گی،لزبین،ترنس. هویت جنسیتی چیست؟ تغییر جنسیت، اقدامات مجوز آن و قیمت عمل تغییر جنسیت.

2 سال پیش

روانشناسی مثبت راهی برای رسیدن به شکوفایی!

روانشناسی مثبت شاخه‌ای از روانشناسی است که بر نقاط قوت و رفتارهای مثبت متمرکز است و به افراد کمک می‌کند زندگی معنادار و هدفمندی بسازند.

2 سال پیش

دلایل مکیدن انگشت دست در کودکان چیست؟

مکیدن انگشت دست عادتی رایج در بین کودکان است. ممکن است عامل آن استرس باشد، اما با شناسایی عامل زمینه ای می توان به کودک در جهت ترک این عادت کمک کرد.

3 سال پیش