دکتر محمدعلی قاسمی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

فلوشیپ جراحی لگن و ران

فلوشیپ جراحی زانو

تعویض مفاصل، بازسازی رباط

کد نظام پزشکی: 119547
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر محمدعلی قاسمی

ایشان تاکنون 24 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

عوارض گودی کمر چیست؟ آیا این مشکل خطرناک است؟

بیشتر افراد تا زمانی که مشکلی یا بیماری برایشان پیش نیاید حتی به استخوان‌هایشان فکر هم نمی‌کنند. لوردوز یا گودی کمر هم از این قاعده مستثنی نیست بخصوص که ممکن است هیچ وقت هم نشانه‌ گودی کمر نداشته باشید یا متوجه انحنا و قوس غیرعادی و غیرطبیعی ستون فقراتتان نشوید. قوس ستون فقرات یا گودی کمر می‌تواند باعث مشکلاتی مانند کمردرد، گردن درد، مشکلات حرکتی و کوتاهی قد شود.

2 ماه پیش

شکستگی دنبالچه چه علائم و راه درمانی دارد؟

دنبالچه استخوانی در قسمت تحتانی ستون فقرات است که ممکن است به دلیل ضربه، فشار یا استفاده زیاد دچار شکستگی شود. علائم شکستگی دنبالچه شامل درد، تورم، سرخی و محدودیت حرکت می‌شوند. درمان شکستگی دنبالچه شامل استراحت، گچ گرفتن، درمان دارویی و در برخی موارد، جراحی است.

5 ماه پیش

درمان خانگی و گیاهی نقرس چگونه است؟

درمان خانگی نقرس باعث کاهش عوارض و کنترل التهاب می‌شود. رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل با تمرکز بر میوه‌ و سبزیجات، آجیل و دانه‌ها و مصرف آب می‌تواند به کاهش التهاب و عوارض نقرس کمک کند. انجام فعالیت بدنی، کنترل وزن و دوری از فشار و استرس هم توصیه می‌شوند.

5 ماه پیش

علائم نقرس چیست؟ نشانه های این بیماری را بشناسید.

علایم نقرس ممکن است در هر فردی متفاوت باشد و شدت و مدت زمان حملات نیز متغیر است. از نشانه های آن می‌توان به درد مفاصل، التهاب، تورم، حساسیت به لمس و محدودیت حرکت اشاره کرد. درمان علائم نقرس شامل داروها و تغییرات در سبک زندگی است.

5 ماه پیش

ام آر آی مهره های گردنی چگونه انجام میشود؟

ام آر ای گردنی به منظور بررسی هرگونه ناهنجاری و مشکل ارتوپدی در ناحیه گردن انجام می‌شود. افرادی که ایمپلنت دندانی دارند یا هر وسیله فلزی در سر و گردن‌شان دارند نمی‌توانند این اسکن را انجام دهند.

6 ماه پیش

ام آر آی قوزک پا چگونه انجام میشود؟

ام آر ای قوزک پا بیشتر برای افرادی تجویز می‌شود که دچار پوکی استخوان، آسیب شدید به مچ پا، رگ به رگ یا پیچ خوردگی شده‌اند. معمولا به هیچ مراقبت خاصی بعد از MRI قوزک پا نیاز نیست.

6 ماه پیش

ام آر آی استخوان ها و مفاصل چه کاربردی دارد؟

از اسکن‌های ام ار ای استخوان ها و مفاصل یا ام آر آرتروگرافی برای بررسی استخوان‌ها، مفاصل و بافت‌های نرم؛ مانند غضروف‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها استفاده می‌شود. این روش برای کسانی که کاندید مناسبی برای سایر روش‌های تهاجمی نیستند یا کسانی که یک عمل جراحی در استخوان‌ها و مفاصلشان داشته‌اند، مناسب است.

6 ماه پیش

ماساژ درمانی راهی برای آرامش جسم و روح

ماساژ درمانی می‌تواند روش خوبی برای رهایی از تنش و استرس و کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جسمی و ذهنی باشد. ماساژ درمانی روش‌های مختلفی دارد مانند ماساژ سوئدی، تایلندی، سنگ داغ و غیره. سردرد، دردهای مزمن، کمردرد، دیسک کمر، کوفتگی بدن برخی از مشکلاتی است که می‌توان به کمک ماساژ درمانی آن را برطرف کرد.

2 سال پیش

گره عضلانی چیست؟ علائم و راه های درمان

گره عضلانی نقاطی کانونی و تحریک‌پذیر است که باعث ایجاد درد می‌شود. برای درمان از روش‌هایی مانند فیزیوتراپی، ماساژ و تزریق به نقطه ماشه ای استفاده می‌شود. گاهی ممکن است تعداد نقاط ماشه ای بیش‌از‌حد زیاد شود و درد شدید ایجاد کند.

2 سال پیش

علت درد پاشنه و راه های درمان آن

درد پاشنه می‌تواند علل مختلفی مانند کشیدگی یا پارگی تاندون آشیل، آسیب فیزیکی، خار پاشنه و فاشیای کف پا داشته باشد. استفاده از تمرینات کششی، باند کشی، کفی نرم کفش، کمپرس سرد یا گرم و مسکن‌ها می‌تواند به کاهش درد کمک کند. درد پاشنه پا در صورت تداوم یا شدید شدن، باید توسط متخصص ارتوپدی معاینه شود.

2 سال پیش

دیسک گردن چیست و چگونه درمان می شود؟

اگر دیسک‌های بین مهره‌های گردن آسیب ببیند یا بیرون بزند یا پاره شود، دیسک گردن به وجود می‌آید. شایع‌ترین علت آن کهولت سن یا ضربه و آسیب فیزیکی است. دیسک گردن را می‌توان با فیزیوتراپی، ورزش، دارودرمانی و در نهایت با جراحی درمان کرد.

2 سال پیش

شکستگی بینی چگونه درمان می شود؟

در شکستگی بینی معمولا استخوان بینی می‌شکند. شکستگی بینی علائمی مانند درد و تورم در اطراف بینی، خونریزی، ترشح از بینی و مشکل در تنفس دارد. شکستگی بینی می‌تواند عوارضی مانند انحراف تیغه بینی، شکستگی غضروف و غیره داشته باشد.

2 سال پیش