دکتر غلامرضا پولادفر (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر غلامرضا پولادفر

ایشان تاکنون 5 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

سرخجه چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

سرخجه یا سرخک آلمانی بیماری ویروسی به‌شدت مسری است که به راحتی در تماس با تنفس فرد مبتلا، سرفه یا عطسه منتقل می‌شود. این بیماری می‌تواند جدی باشد و عوارض وخیم و خطرناکی ایجاد کند و حتی باعث مرگ شود. هرچند به سن خاصی محدود نمی‌شود اما بیشتر میان کودکان شایع است.

4 ماه پیش

بهترین روش آروغ گرفتن نوزاد چیست؟

آروغ گرفتن نوزاد بخش مهمی از برنامه غذایی کودک شماست. زمانی که کودک شیر را قورت می‌دهد، ممکن است حباب‌های هوا در معده او گیر کنند و باعث ناراحتی شوند. آروغ زدن مقداری از این گازها را از بین می‌برد و به جلوگیری از تف کردن کودک (به دلیل کولیک نوزادی) و کاهش گیجی او کمک می‌کند. گریه کردن، خم شدن، کشیدن پاها به داخل شکم و مشت کردن دست، از علائم آروغ زدن کودک هستند.

11 ماه پیش

رشد قد کودکان و راه‌های بهبود آن

رشد قد کودکان همیشه موضوع مهمی برای والدین بوده است. عامل اصلی در قد، ژنتیک است. با این حال تغذیه، خواب کافی و ورزش هم می‌تواند مؤثر باشد.

2 سال پیش

چکاپ کودکان، راهی مؤثر در پیشگیری از بیماری ها

در طول سال‌های اولیه زندگی، معاینات منظم و چکاپ کودکان نقش حیاتی در نظارت بر رشد و سلامت کلی آن‌ها از بدو تولد تا ۳ سالگی دارد. این معاینات که توسط پزشک اطفال انجام می‌شود، نقاط عطف فیزیکی، شناختی و عاطفی را ارزیابی می‌کند و همچنین واکسیناسیون و آزمایش‌های دوره‌ای کودکان را ارائه می‌دهد.

3 سال پیش

تب در چه صورتی خطرناک است؟

تب یکی از علائم عفونت است و می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مواردی هم باشد که چندان مرتبط با عفونت نیستند. برای درمان این علامت، ابتدا باید علت را پیدا کنید و آن را رفع کنید. دکتر عمومی می‌تواند در این مورد به درمان شما کمک کند.

3 سال پیش