لیزر موهای زائد آقایان تجربه ای از پوست صاف و بدون مو

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیزر موهای زائد برای آقایان به عنوان یک راه حل موثر و دائمی جهت کاهش موهای ناخواسته در نواحی مختلف بدن، از جمله پشت، سینه و شانه‌ها، بسیار محبوب شده است. این روش نه تنها باعث کاهش چشمگیر رشد موها می‌شود، بلکه به آقایان کمک می‌کند تا از عوارض و ناراحتی‌های روش‌های سنتی مانند تیغ یا وکس نیز در امان بمانند. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته لیزر، نتایج بهتری در کاهش دائمی موها به دست می‌آید که با جلسات منظم تقویت می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
لیزر موهای زائد آقایان چگونه است؟

پوستی صاف‌تر و تمیزتر، نتیجه‌ای است که می‌توان از جلسات لیزر موهای زائد بدن به دست آورد. اما آیا لیزر بدن فقط راه حلی برای بانوان است؟ در حالی که آقایان موهای زائد بیشتری دارند و اکثر آنها به دنبال راه حل‌های موثر برای از بین بردن این موها هستند، لیزر موهای زائد بدن می‌تواند یک روش موثر و مناسب برای آقایان باشد. در این مقاله از دکترتو با بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد آقایان بیشتر آشنا می‌شویم. اگر با داشتن شرایط پرمویی نگران دوره درمانی با لیزر هستید، بهتر است در این باره با متخصص پوست مشورت کنید. شما می توانید از خدمات نوبت دهی دکترتو برای دریافت زمان ویزیت حضوری و از خدمات آنلاین برای مشاوره متنی و تلفنی استفاده کنید.

لیزر موهای زائد آقایان چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، درمان های لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور لیزر است. مردان هم می‌توانند از این روش موثر و دائمی‌تر برای از بین بردن موهای زائد بدنشان استفاده کنند. لیزر بدن آقایان بیش از هر زمان دیگری محبوب شده و می‌توان این روش را برای بخش‌های مختلف بدن مردان، با انواع رنگ پوست و انواع نوع موها انجام داد.

متن انگلیسی:
popular laser hair removal treatments are typically treated in areas such as the back and shoulder, beard line, abdominal and chest, beard line and neckline
ترجمه متن:
نواحی محبوب لیزر موهای زائد معمولاً در مناطقی مانند پشت و شانه، خط ریش، شکم و سینه، خط ریش و گردن انجام می‌شوند.

londonpremierlaser

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

موی کدام نواحی بدن آقایان را میتوان لیزر کرد؟

به صورت کلی لیزر موهای زائد را می‌توان در هر قسمتی از بدن به جز پلک‌ها انجام داد. بخش‌های مختلفی از بدن مردان را می‌توان با استفاده از لیزر تحت درمان قرار داد تا موهای زائد بدن آنها از بین برود. بیشترین بخش‌های بدن آقایان که با لیزر تحت درمان قرار می‌گیرد شامل مناطقی مانند پشت کمر و شانه‌ها، خط ریش، شکم و سینه، سبیل و ناحیه گردن می‌شوند. در مواردی هم در پکیج‌های کامل لیزر موهای زائد آقایان، ناحیه شرمگاهی نیز تحت درمان با لیزر قرار می‌گیرد تا موهای زائد این ناحیه هم از بین برود.

علاوه بر این برخی از افراد از لیزر بدن آقایان برای از بین بردن موهای گوش، بینی، دست یا حتی پاها هم استفاده می‌کنند. بین ابروها، کشاله ران پیشانی، خط مایو و مناطق دیگر همگی می‌توانند با لیزر تحت درمان قرار بگیرند تا در صورت تمایل موهای زائد این بخش‌ها از بین بروند.

علتتوضیح
هورمون‌های مردانهتستوسترون هورمونی است که رشد مو در مردان را تحریک می‌کند. این هورمون باعث می‌شود که موهای مردان ضخیم‌تر و پررنگ‌تر باشند و در نتیجه به جلسات بیشتری برای از بین بردن کامل نیاز باشد.
توزیع موموهای زائد در بدن مردان معمولاً در نواحی وسیع‌تری نسبت به زنان وجود دارد و تراکم آن‌ها نیز بیشتر است.
چرخه رشد موچرخه رشد مو در مردان و زنان متفاوت است. موهای مردان معمولاً سریع‌تر رشد می‌کنند و به همین دلیل نیاز به جلسات بیشتری برای کنترل رشد آن‌ها وجود دارد.
علت زیاد شدن تعداد جلسات لیزر در مردان

۱. لیزر موهای زائد زیر بغل مردان

یکی از مهم‌ترین نواحی بدن آقایان که می‌توان آن را تحت درمان لیزر قرار داد، ناحیه زیر بغل است. این ناحیه در آقایان معمولا موهای زیاد و پرپشتی دارد که می‌توان با چندین جلسه متوالی لیزر بدن آقایان، آنها را از بین برد. با این کار هم می‌توان از شر موهای زائد زیر بغل خلاص شد و هم میزان تعریق، تجمع باکتری‌ها و بوی بد زیر بغل راحت شد. خصوصا که آقایان بیشتر در محیط‌های بیرون فعالیت دارند و از بین بردن موهای زائد زیر بغل با لیزر برای آنها بسیار مفید است.

۲. لیزر موهای زائد پا آقایان

پاها یکی دیگر از بخش‌های بدن آقایان است که تحت درمان با لیزر قرار می‌گیرد. تقاضا برای لیزر موهای زائد آقایان در قسمت پاها بسیار زیاد است. خصوصا کسانی که در محیط‌هایی مانند باشگاه‌های بدنسازی فعالیت دارند بیشتر متقاضی از بین بردن موهای زائد پا هستند. از آن جایی که پاهای آقایان موهای زائد زیاد و پرپشتی دارد، ممکن است به تعداد جلسات لیزر بیشتری نیاز باشد.

۳. لیزر موهای سینه مردان

با وجودی که کمتر بین آقایان رایج است، اما بسیاری از مردان تمایل دارند تا موهای زیاد ناحیه قفسه سینه را هم از بین ببرند. در نتیجه یکی دیگر از مناطقی که برای لیزر بدن آقایان مد نظر است، ناحیه سینه آنهاست.

۴. لیزر موهای زائد شکم آقایان

می‌توان لیزر موهای زائد آقایان را برای از بین بردن موهای ناحیه شکم هم استفاده کرد. در برخی از آقایان موهای شکم بسیار زیاد و پرپشت است و به نوعی می‌تواند برای آنها مشکل‌ساز هم شود. حذف این موها با روش‌های دیگر کمی دردناک است و اگر با ژیلت این موها را از بین ببرند، امکان خارش و یا بیشتر شدن موها وجود دارد؛ بنابراین لیزر می‌تواند یک گزینه عالی برای از بین بردن موهای ناحیه شکم در آقایان باشد.

۵. لیزر موهای پشت کمر مردان

شاید یکی از بهترین قسمت‌های بدن مردان که می‌توان آن را تحت درمان لیزر قرار داد، کمر و شانه‌هاست، چرا که معمولا دسترسی به این ناحیه دشوار است و اصلاح موهای زائد آن زمان بر و سخت است. انتخاب لیزر موهای زائد کمر و شانه‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی رفع موهای زائد مزایای بی‌نظیری دارد. این تکنیک پیشرفته باعث کاهش ماندگار موها با حداقل نگهداری و حداقل عوارض جانبی می‌شود و پوست صاف و بدون مو را در کمر برای مدت طولانی تضمین می‌کند.

۶. لیزر موهای گونه آقایان

به صورت سنتی معمولا آقایان برای اصلاح موهای صورتشان از دستگاه ریش‌تراش یا ژیلت استفاده می‌کنند که احتمال زخم شدن صورت، موهای زیر پوستی، جوش و مشکلاتی از این دست در این روش‌ها بالاست. به همین دلیل مردانی که روی گونه‌هایشان نیاز به اصلاح دارد می‌توانند از روش لیزر بدن آقایان برای رفع موهای زائد گونه‌ها هم استفاده کنند.

۷. حذف موهای گردن و زیر چانه

از دیگر بخش‌هایی که به صورت متداول آقایان برای لیزر موهای آن ناحیه مراجعه می‌کنند، حذف موهای گردن و زیر چانه با کمک لیزر است. رفع موهای زائد این بخش‌ها هم می‌تواند نیاز به اصلاح مداوم روزانه را از بین ببرد.

موی کدام نواحی بدن آقایان را میتوان لیزر کرد؟
با کمک لیزر میتوان خط ریش را مرتب و تنظیم کرد.

۸. مرتب کردن ریش ها

گاهی اوقات تنها هدف انجام لیزر موهای زائد آقایان، مرتب کردن ریش صورت است. در واقع هدف استفاده از لیزر از بین بردن کامل موی ریش نیست، بلکه می‌توان از آن برای مرتب کردن ریش یا تنظیم خط ریش استفاده کرد.

۹. کاهش حجم و تراکم ریش

آن دسته از آقایانی که موهای ریش پرپشت و زیادی دارند می‌توانند با کمک لیزر بدن آقایان و استفاده از آن در ناحیه صورت، حجم ریش خود را کمتر کنند تا به این ترتیب کمتر نیاز به اصلاح و مرتب کردن ریش داشته باشند. چندین جلسه درمان با لیزر می‌تواند حجم و تراکم ریش صورت را کمتر کند.

۱۰. لیزر موهای زائد بیکینی مردان

در نهایت یکی از کاربردهای لیزر بدن آقایان، استفاده از این روش برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی است. آقایان هم می‌توانند با چندین جلسه لیزردرمانی، بسته به حجم و نوع موهای ناحیه شرمگاهی، برای همیشه از شر رویش دائمی موهای این ناحیه خلاص شوند. این کار به حفظ بیشتر بهداشت آنها هم کمک می‌کند و فواید زیادی دارد. خصوصا این که استفاده مداوم از ژیلت در آقایان می‌تواند احتمال رویش موهای زیرپوستی و جوش‌های چرکی در این ناحیه را افزایش دهد.

لیزر موهای زائد آقایان برای چه کسانی مناسب است؟

این روش تقریباً برای همه مردانی که به دنبال یک روش موثر و دائمی برای رفع موهای زائد هستند مناسب و موثر است و آنها می‌توانند از این طریق نیاز به اصلاح مداوم و روزانه را از بین ببرند. خصوصا ورزشکارانی که می‌خواهند عضلات شکم، سینه و پاهایشان بدون موی زائد باشد، می‌توانند از روش لیزر موهای زائد آقایان بهره ببرند.

نمی‌دونی لیزر برای از بین بردن موهای زائدت مناسبه یا نه؟

همین الان مشاوره بگیر.

لیزر موهای زائد آقایان برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجودی که کلاً لیزر موهای زائد یک روش بی‌خطر و ایمن است، اما یک سری شرایط وجود دارد که باید در نظر گرفت. در کل چه در خانم‌ها و چه در آقایان، انجام این روش برای افراد زیر ۱۴ سال توصیه نمی‌شود. همچنین افرادی که هر نوع حساسیت پوستی به لیزر یا روش‌های مشابه را دارند یا افرادی با سابقه بیماری‌های پوستی مانند اگزما پوستی یا پسوریازیس، کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستند. کسانی که زخم یا عفونت فعال پوستی در ناحیه تحت درمان داشته باشند هم باید تا زمان بهبودی کامل، لیزر موهای زائد را به تعویق بیاندازند.

مزایای انجام لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد بدن آقایان مزیت‌های زیادی برای آنها دارد. مهم‌ترین مزیت‌های این روش شامل موارد زیر می‌شود:

  • بهره‌مندی از یک تکنولوژی ایمن و موثر برای حذف موهای زائد
  • امکان استفاده از تکنیک لیزردرمانی بر اساس نوع و رنگ پوست و مو
  • کاهش دائمی موهای زائد بدن با یک روش سریع، ایمن، مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد
  • راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن
  • کاهش ریسک عفونت‌های پوستی ناشی از زخم‌ها یا خراشیدگی روش‌های سنتی اصلاح صورت و بدن
نحوه انجام لیزر موهای زائد آقایان چگونه است؟
یکی از نواحی مود علاقه آقایان برای لیزر موهای زائد، ناحیه سینه و کمر است.

نحوه انجام لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد با هدایت نور متمرکز برای هدف قرار دادن فولیکول مو در ریشه کار می‌کند. لیزر توانایی رشد مو را بدون ایجاد اختلال یا آسیب به سطح پوست مهار می‌کند، بنابراین حتی حساس‌ترین پوست‌ها نیز با این روش قابل درمان هستند. با این حال معمولا درمانگر ابتدا یک تست حساسیت روی پوست افراد انجام می‌دهد تا مطمئن شود که واکنش‌های آلرژیک به لیزر ایجاد نمی‌شود. در لیزر موهای زائد آقایان، درمانگر بر اساس نوع پوست و موی هر فرد و ناحیه درمانی موردنظر، بهترین نوع لیزر را انتخاب می‌کند و تعداد جلسات هم بسته به نیاز هر فرد و میزان پاسخ‌گویی به لیزردرمانی تعیین می‌شود

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر بدن اقایان

معمولا برای اکثر آقایان، یک دوره اولیه درمانی با ۸ تا ۱۲ جلسه با فواصل چهارهفته‌ای (بسته به ناحیه تحت درمان و رنگ پوست) توصیه می‌شود. با این حال این تعداد جلسات می‌تواند تحت تاثیر موارد مختلفی قرار بگیرد و متغیر باشد. برای مثال حجم و تراکم موها، میزان ضخامت تارهای مو، ناحیه تحت درمان، نوع لیزر مورد استفاده و ناحیه تحت درمان و رنگ پوست فرد همگی مشخص می‌کند که هر فرد برای لیزر موهای زائد و رسیدن به نتیجه مطلوب به چند جلسه درمان نیاز دارد. برای مثال معمولا تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای کمر و شانه بیشتر از جلسات لیزر موهای زائد صورت آقایان است.

متن انگلیسی:
The number of treatments required depends upon the size of the area and a patient’s skin type. For example, removing back hair is much more time consuming than facial hair due to the sheer size of the area
ترجمه متن:
تعداد درمان‌های مورد نیاز به اندازه ناحیه و نوع پوست بیمار بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، از بین بردن موهای پشت کمر به دلیل بزرگی ناحیه، بسیار زمان‌برتر از موهای صورت است.

laserallclinic

آمادگی برای انجام لیزر بدن آقایان

در کل لیزر موهای زائد آقایان به آمادگی به خصوصی نیاز ندارد و تنها چند مورد کلی در خصوص این روش مطرح می‌شود. اول این که به تمامی افراد تاکید می‌شود حداقل ۴ هفته قبل از جلسه درمانی خود از انجام هر نوع اصلاح یا اپیلاسیونی خودداری کنند، چرا که باید رنگ‌دانه در فولیکول‌های مو وجود داشته باشد تا لیزر بتواند آن را شناسایی کند و درمان موثر باشد.

علاوه بر این باید دو هفته قبل از درمان از قرار دادن ناحیه موردنظر در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرد و همیشه پوست را با یک ضدآفتاب مناسب پوشاند. در روز درمان، باید موها تا چند میلی‌متر بالاتر از سطح پوست کوتاه شوند. علاوه بر این باید مطمئن شد که هیچ نوع زخم یا عفونت فعالی در ناحیه تحت درمان وجود نداشته باشد. به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌شود که ساعاتی قبل از مراجعه به کلینیک برای لیزردرمانی، دوش بگیرند.

در روز انجام لیزر موهای زائد آقایان، معمولا تکنسین از یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی در ناحیه تحت درمان استفاده می‌کند. یک ژل سرد خنک کننده هم می‌تواند به عملکرد بهتر لیزر در ناحیه تحت درمان کمک کند.

مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر موهای زائد آقایان چیست؟
استفاده از کمپرس سرد و لوسیون ضدالتهابی می‌تواند در کاهش هر گونه سوزش و ناراحتی موثر است.

مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر موهای زائد آقایان

در کل لیزر موهای زائد بدن به مراقبت های پیچیده‌ای نیاز ندارد. گاهی اوقات تکنسین ممکن است به مراجعه‌کنندگان کیسه‌های یخ، کرم‌ها یا لوسیون‌های ضدالتهابی یا آب سرد بدهد تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهد. همچنین به افراد توصیه می‌شود تا چند روز از گرفتن دوش آب گرم پرهیز کنند و بدون محافظت در برابر نور خورشید قرار نگیرند. برای قرار بعدی باید ۴ تا ۶ هفته صبر کرد. تا زمانی که رشد مو متوقف شود، درمان لیزر موهای زائد آقایان باید ادامه داشته باشد.

عوارض لیزر موهای زائد مردان

در کل احتمال ایجاد عوارض جانبی در این روش کم است؛ اما با این حال برخی از عوارض ممکن است دیده شود. تغییر در رنگ پوست ناحیه تحت درمان یکی از آنهاست. معمولا به افرادی که لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند توصیه می‌شود برای جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست ناحیه درمان شده، حتما از ضدآفتاب استفاده کند.

سایر عوارض جانبی بالقوه شامل تورم، قرمزی و جای زخم است. جای زخم دائمی یا تغییر رنگ پوست نادر است. در برخی از افراد احتمال ایجاد تاول وجود دارد، خصوصا کسانی که رنگ پوست آنها تیره‌تر است. یکی دیگر از عوارض جانبی نادر، خاکستری شدن موهای درمان شده یا رشد موهای بیشتر در اطراف نواحی تحت درمان است.

نگران عوارض بعد از لیزر موهای زائد هستی؟ کلیک کن و از متخصص سوال کن.

هزینه لیزر موهای زائد آقایان در دکترتو کلینیک

هزینه لیزر موهای زائد آقایان به چندین فاکتور مختلف بستگی دارد و بر اساس این موارد هزینه‌ها متفاوت است:

  • نوع دستگاه لیزر مورد استفاده
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • نوع ناحیه تحت درمان
  • هزینه‌ها و دستمزد پزشک
  • هزینه‌های کلینیک
  • منطقه جغرافیایی
  • ضخامت مو، رنگ پوست و میزان پاسخ‌گویی هر فرد به روند درمان

شما می‌توانید از طریق سامانه دکترتو هزینه لیزر مو زائد آقایان در مراکز درمانی مختلف را بررسی کرده و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

به نظر می‌رسد که لیزر موهای زائد آقایان بتواند یک روش ایمن و موثر و یک راه حل دائمی‌تر برای از بین بردن موهای زائد بدن آنها باشد و این روش به تدریج جایگزین سایر روش‌ها می‌شود. امروزه آقایان هم می‌توانند برای از بین بردن موهای زائد بخش‌های مختلف بدنشان از تکنیک لیزردرمانی کمک بگیرند تا راحت‌تر و سریع‌تر، پوستی صاف و بدون مو یا با موی کمتر را تجربه کنند.

اما اگر نگران روند انجام شدن لیزر موهای زائد هستید می توانید با یک متخصص زیبایی پوست در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از سامانه دکترتو برای مشاوره متنی یا تلفنی با دکتر آنلاین پوست و مو کمک بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

خیر یک روش دائمی نیست؛ اما نتایج ماندگاری طولانی‌مدت‌تری دارند.

انجام لیزر موهای زائد روی تتو می‌تواند عوارض شدیدی را برای افراد به همراه داشته باشد.

گاهی اوقات بسته به ناحیه تحت درمان درد و ناراحتی خفیف ایجاد می‌شود.

مدت زمان درمان بسته به ناحیه تحت درمان، ضخامت و رنگ موها و رنگ پوست هر فرد دارد.

ماندگاری این روش در افراد مختلف متفاوت است.

بله این روش ایمن است و کمترین میزان عوارض جانبی را به دنبال دارد.

تاکنون هیچ خطر جدی برای لیزر ناحیه تناسلی آقایان ثابت نشده است.

خیر لیزر موهای زائد ریسک ابتلا به سرطان را افزایش نمی‌دهد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن