لیزر موهای زائد بیکینی روشی دائمی برای پوست صاف و بدون مو

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش‌های موثر و محبوب برای کاهش دائمی موهای ناخواسته در ناحیه حساس بیکینی است. این روش با استفاده از فناوری لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و از رشد مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند. با انجام چند جلسه لیزر، می‌توانید از پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید و از نگرانی‌های مرتبط با روش‌های دیگر مانند اصلاح یا وکس راحت شوید. لیزر موهای زائد بیکینی باعث کاهش التهابات پوستی و جلوگیری از بروز جوش‌های ناشی از رشد موهای زیر پوستی می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
لیزر موهای زائد بیکینی چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های موثر و پرطرفدار برای از بین بردن موهای زائد بدن است. افراد ممکن است بخش‌های مختلف بدن خود را با لیزر تحت درمان قرار دهند و از این طریق موهای زائد را حذف کنند. یکی از مناطقی که ممکن است تحت درمان با لیزر قرار بگیرد، ناحیه بیکینی است. لیزر موهای زائد بیکینی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد زیادی استفاده از این روش را به دیگر روش‌های دردناک و موقتی ترجیح می‌دهند. در این مقاله از دکترتو بیشتر در مورد لیزر موهای زائد بیکینی صحبت خواهیم کرد. اگر علاقمند به انجام این روش هستید بهتر است با یک متخصص پوست در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سامانه نوبت دهی دکترتو وقت ویزیت حضوری خود را ثبت کرده و یا با بهترین پزشکان به صورت آنلاین مشورت نمایید.

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟ (لیزر بیکینی شامل کجا است؟)

به طور سنتی از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی معمولا از طریق روش‌هایی مانند اصلاح، اپیلاسیون یا تیغ زدن انجام می‌شود. علی‌رغم برخی مزایا، این روش‌ها نتایجی موقتی را ارائه می‌دهند و می‌توانند دردناک و هزینه‌بر باشند و موجب تحریک پوستی و افزایش موهای زیر پوستی شوند. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش جایگزین عالی است که در آن ریشه فولیکول‌های مو در ناحیه بیکینی هدف نور لیزر قرار می‌گیرد. در نتیجه موهای این ناحیه به صورت دقیق و کامل حذف شده و نتایجی طولانی‌مدت‌تر به دست می‌آید. این یک راه‌حل دائمی و موثر برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی است.

 ناحیه موردنظر برای لیزر بیکینی، ناحیه شرمگاهی است که توسط لباس زیر پوشانده شده است. در واقع از موهای زیر ناف گرفته تا خط بیکینی، ناحیه شرمگاهی، ناحیه پری مقعدی و کناره‌های آن و قسمت بالای ران را می‌توان تحت عنوان موهای زائد بیکینی با لیزر از بین برد. در نظر داشته باشید که خط باسن و ناحیه واژن بخش‌های مجزایی هستند و جزو لاین لیزر موهای زائد بیکینی قرار نمی‌گیرند.

متن انگلیسی:
The ultimate solution for a hair-free bikini area is bikini laser hair removal
ترجمه متن:
راه حل نهایی برای داشتن یک ناحیه بیکینی بدون مو، لیزر موهای زائد بیکینی است.

pulselightclinic

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی برای از بین بردن کامل موهای زائد در ناحیه بیکینی کاربرد دارد. این روش می‌تواند با هدف قرار دادن فولیکول‌های مو در ناحیه بیکینی، پوست این ناحیه را صاف‌تر و نرم‌تر کند. کاربرد لیزر موهای زائد بیکینی برای کمتر کردن نیاز به اصلاح مداوم ناحیه بیکینی، ایجاد خط بیکینی، افزایش بهداشت و از بین بردن موهای زیر پوستی یا جوش در این ناحیه است. علاوه بر این، این روش هم برای از بین بردن موهای زائد بیکینی در خانم‌ها و هم در آقایان کاربرد دارد.

ویژگیناحیه بیکینیسایر نواحی بدن
حساسیت پوستبسیار حساسحساسیت کمتر
تعداد جلساتمعمولاً به جلسات بیشتری نیاز دارد.به طور متوسط به جلسات کمتری نیاز دارد.
فاصله بین جلساتکوتاه‌تر است (حدود ۴-۶ هفته)طولانی‌تر است (حدود ۶-۸ هفته)
دقتبه دلیل حساسیت پوست، دقت بیشتری نیاز است.دقت کمتری نسبت به ناحیه بیکینی مورد نیاز است.
عوارض جانبیاحتمال قرمزی، تورم و تغییر رنگ پوست بیشتر است.عوارض جانبی معمولاً خفیف‌تر و کوتاه‌مدت‌تر است.
هزینهمعمولاً به دلیل حساسیت ناحیه و نیاز به دقت بیشتر، هزینه بالاتری دارد.هزینه کمتری نسبت به ناحیه بیکینی دارد.
مراقبت‌های بعد از لیزرنیاز به مراقبت‌های دقیق‌تر و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا دارد.مراقبت‌های کمتری نیاز است.
رشد مجدد مواحتمال رشد مجدد موهای نازک‌تر و کم‌رنگ‌تر بیشتر است.احتمال رشد مجدد مو کمتر است.
مقایسه لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی با سایر نواحی بدن

لیزر موهای زائد بیکینی خانم ها

زنان برای اصلاح مداوم ناحیه بیکینی با سایر روش‌ها باید دائماً درگیر باشند، اما با کمک لیزر، نیاز آنها به مراجعه مداوم بسیار کمتر می‌شود و می‌توانند از این طریق پوست ناحیه شرمگاهی بدون مو و صاف‌تری داشته باشند. خصوصا که هر ماه در دوره‌های قاعدگی اصلاح موهای زائد کمی دشوار می‌شود و بهداشت این ناحیه هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، با لیزر موهای زائد بیکینی می‌توان از این مشکل خلاص شد.

همچنین با لیزر بدن دیگر در خصوص حساسیت یا تحریک پوستی این ناحیه بسیار حساس جای نگرانی وجود ندارد. خانم‌ها می‌توانند با تکرار جلسات لیزر برای ناحیه بیکینی شان، یک پوست نرم، صاف، بدون ایراد و تمیز در این ناحیه داشته باشند. حتی لیزر موهای زائد بیکینی می‌تواند رنگ پوست این ناحیه را هم تغییر داده و پوست این ناحیه را روشن‌تر کند.

لیزر موهای زائد بیکینی آقایان عوارض دارد؟
لیزر موهای زائد بیکینی در آقایان هم امکان‌پذیر است.

لیزر موهای زائد بیکینی آقایان

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد فقط مختص خانم‌ها نیست. مردانی که می‌خواهند ناحیه بیکینی صاف و بدون مو داشته باشند می‌توانند از این روش استفاده کنند. زیرا تراشیدن موهای ناخواسته برای مردان نیز ممکن است آزاردهنده باشد و پوست آنها را تحریک کند. در نتیجه آقایان هم می‌توانند از تکنولوژی لیزر برای حذف موهای زائد در ناحیه بیکینی استفاده کنند.

قبل و بعد لیزر بیکینی

تجربه خانم‌ها و آقایان قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد برای ناحیه بیکینی فوق‌العاده است. تجربه داشتن یک بیکینی نرم و صاف و بدون مو و از همه مهم‌تر عدم نیاز به شیو کردن‌های متعدد در هفته یا در ماه، از تجربیات کسانی است که قبل و بعد لیزر بیکینی را تجربه کرده‌اند.

لیزر موهای زائد بیکینی برای چه کسانی مناسب است؟

هر فردی که موهای زائد زیادی در ناحیه بیکینی داشته باشد می‌تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. این معمولا یک عمل زیبایی است که می‌تواند پوست ناحیه بیکینی را بهبود ببخشد. خصوصا این روش برای کسانی که رشد موهای زیادی دارند و از اصلاح مداوم خسته شده‌اند، گزینه مناسبی است. در زنانی که عدم تعادل هورمونی و مصرف برخی از داروها موجب رشد بیش از حد موهای ناحیه بیکینی شده است، استفاده از این روش می‌تواند یک جایگزین عالی باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوست روشن دارند موثرتر است. تضاد رنگ پوست و رنگ مو باعث می‌شود موها گرما را راحت‌تر جذب کنند و در نتیجه اثربخشی این روش برای از بین بردن موهای زائد بیکینی بسیار بیشتر می‌شود.

متن انگلیسی:
Laser hair removal works for people of all skin types, but individuals with light skin and dark hair often see the most favorable outcomes
ترجمه متن:
لیزر موهای زائد برای افراد با هر نوع پوستی عمل می‌کند، اما افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، اغلب نتایج مطلوب را مشاهده می‌کنند.

wifh

نمی‌دونی لیزر موهای زائد بیکینی برای تو روش مناسبیه یا نه؟

از متخصص ماهر نوبت بگیر.

لیزر موهای زائد بیکینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجودی که لیزر موهای زائد بیکینی یک روش ایمن و تقریباً بی‌خطر است، اما برخی شرایط وجود دارد که انجام این روش را ممنوع می‌کند. اول از همه این که لیزر موهای زائد بیکینی ممکن است برای افرادی که موهای بسیار نازک یا بلوندی دارند و رنگ پوستشان هم روشن است، چندان موثر نباشد. افراد باردار هم برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی مجاز نیستند.

افرادی که یک سری داروهای خاص مانند داروهای درمان آکنه مصرف می‌کنند هم نباید به صورت کلی تا اتمام دوره درمان خود لیزر درمانی داشته باشند. لیزر موهای زائد بیکینی برای کسانی که تب‌خال تناسلی فعال دارند یا مستعد آن هستند هم ممنوع است. کسانی که اسکارهای کلوئیدی برجسته دارند، افرادی که سابقه حساسیت به لیزر داشته باشند، وجود عفونت فعال واژن، سرطان پوست یا سرطان رحم و هر نوع زخم فعالی از جمله مواردی است که انجام لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی را ممنوع می‌کند.

مزایای انجام لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی مزیت‌هایی دارد که موجب شده افراد بسیاری این روش را جایگزین دیگر روش‌های اصلاح بیکینی مانند اپیلاسیون کنند. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  • این روش در طول زمان و با استمرار درمان یک روش مقرون‌به‌صرفه است، چرا که بعد از چند جلسه دوره‌های درمان کوتاه‌تر می‌شود.
  • این روش کاملا ایمن‌تر و دقیق‌تر از دیگر روش‌هاست.
  • درمان دائمی و طولانی‌تر
  • نیاز به جلسات درمان کمتر
  • پوستی صاف و تمیز با درمان لیزر بیکینی
  • درد کمتر
  • روشی آسان و کارآمد
  • کاهش ریسک عوارض جانبی اصلاح مانند بریدگی یا خراش
  • کاهش موهای زیر پوستی

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه انجام می شود؟

در واقع لیزر موهای زائد بیکینی با استفاده از فناوری لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول‌های ناحیه بیکینی عمل می‌کند و رشد مو را بدون آسیب رساندن به پوست اطراف کاهش می‌دهد. لیزر پالس‌های نوری را ارسال می‌کند که به هر فولیکول مو نفوذ کرده و به طور موثر ریشه مو را از بین می‌برد و از رشد مو در آینده جلوگیری می‌کند.

لیزر موهای زائد بیکینی چند جلسه است؟

تعداد جلسات مورد نیاز بسته به هر فرد متفاوت است. میزان موها، ضخامتی که دارند، نحوه پاسخ‌گویی متفاوت هر فرد نسبت به درمان و مواردی از این دست همگی تعیین می‌کند که به چند جلسه لیزر موهای زائد بیکینی نیاز است. معمولا در مجموع ۸ جلسه با فاصله شش هفته برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود.

لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب میده؟

نتیجه‌ای که از لیزر موهای زائد بیکینی به دست می‌آید در هر فرد متفاوت است؛ اما به صورت میانگین اکثر افراد بعد از ۷ تا ۱۰ جلسه درمان، تا ۹۵ درصد کاهش موهای زائد بیکینی را تجربه می‌کنند.

چرا پایین بیکینی لیزر جواب نمیده؟

گاهی اوقات برخی موارد می‌تواند روی اثربخشی لیزر بیکینی تاثیر بگذارد. برای مثال ناحیه پایین بیکینی ممکن است به دلیل اثر برخی از هورمون‌ها یا فیزیولوژی بدن هر فرد کمتر به لیزر جواب دهد. نوع و ضخامت موهای این ناحیه هم بی تاثیر نیست. علاوه بر این دسترسی به ناحیه پایین بیکینی یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند روی اثربخشی روش تاثیر بگذارد. عدم مهارت تکنسین، استفاده از نور لیزر نامناسب و مواردی از این دست همگی می‌توانند دلیل جواب ندادن لیزر بیکینی باشند.

آمادگی برای انجام لیزر بیکینی چگونه است؟
سعی کنید قبل از لیزر بیکینی از برنزه کردن این ناحیه پرهیز کنید.

آمادگی برای انجام لیزر بیکینی

در کل برای لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی به آمادگی خاصی نیاز نیست. در هفته‌های منتهی به لیزر، از برنزه کردن خودداری کنید و تاحدامکان از نور خورشید دوری کنید. برنزه شدن پوست به طور طبیعی یا مصنوعی می‌تواند اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش دهد و منجر به عوارض جانبی شود. تا چند هفته قبل از درمان نباید ناحیه بیکینی را شیو کنید و سپس دو تا سه روز قبل از درمان، ناحیه تحت درمان با لیزر را اصلاح کنید. در روز درمان، ناحیه موردنظر کاملا تمیز و ضدعفونی می‌شود تا احتمال بروز هر نوع عفونت کاهش یابد.

نحوه خوابیدن برای لیزر بیکینی

معمولا برای لیزر بیکینی از فرد خواسته می‌شود که در حالت درازکش روی تخت قرار بگیرد و کف پاهای خود را به شکلی به هم بچسباند که فضای بین پاها و بیکینی حالت مثلثی شکل شود. در این حالت دسترسی به بیکینی برای لیزر کردن آن راحت‌تر و بیشتر است.

مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی

پوست شما ممکن است بعد از لیزر موهای زائد بیکینی قرمز، متورم و کمی دردناک باشد. می‌توانید از کمپرس سرد در ناحیه تحت درمان استفاده کنید. ناحیه تحت درمان را در معرض نور طبیعی یا مصنوعی خورشید قرار ندهید. معمولا بعد از لیزر به مراقبت خاصی نیاز نیست و می‌توان سریعاً به فعالیت‌های عادی روزمره بازگشت. به هیچ عنوان بعد از لیزر ناحیه بیکینی را اپیلاسیون یا شیو نکنید. برای کاهش ناراحتی به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌شود که برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از درمان از حمام داغ یا سونا خودداری کنند. گرما می‌تواند حساسیت پوست را افزایش دهد.

درمان سوختگی بیکینی بعد از لیزر

برخی از افراد ممکن است بعد از لیزر بیکینی احساس سوزش داشته باشند یا این که ناحیه تحت درمان به دلیل عدم مهارت درمانگر، با نور لیزر سوخته باشد. برای تسکین پوست می‌توان از ژل آلوئه‌ورا یا یک لوسیون تسکین دهنده استفاده کرد. در صورت سوختگی شدید در ناحیه تحت درمان هم می‌توان از یک پماد ضد سوختگی در آن ناحیه استفاده کرد.

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

با وجودی که در کل لیزر موهای زائد بیکینی یک روش بی‌خطر و ایمن است، با این حال ممکن است برخی عوارض جانبی رایج و محدود هم ایجاد شوند. عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد عبارت‌اند از:

  • تاول
  • سوزش در ناحیه تحت درمان
  • هایپرپیگمانتاسیون در ناحیه تحت درمان
  • عفونت
  • جای زخم

درد لیزر بیکینی

اکثر افراد درد ناشی از لیزر بیکینی را قابل تحمل توصیف می‌کنند و آن را مانند یک ضربه کوچک در نظر می‌گیرند که بلافاصله بعد از پالس لیزر درد آن هم به پایان می‌رسد. در کل درد آن کمتر از درد اپیلاسیون است. البته نوع دستگاه و نوع موهای هر فرد هم در میزان دردی که تجربه می‌کند تاثیر دارد.

دوست داری از شر موهای زائد بیکینی خلاص بشی ولی از دردش می‌ترسی؟ مشاوره بگیر.

لیزر موهای زائد بیکینی در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در بارداری ممنوع است و زنان باردار مجاز به انجام این روش در این دوره نیستند.

قیمت لیزر موهای زائد بیکینی در دکترتو کلینیک

قیمت لیزر موهای زائد بیکینی بسته به این که چه ناحیه‌ای تحت درمان قرار می‌گیرد، تعداد جلسات مورد نیاز و شرایط هر فرد متفاوت است. علاوه بر این هزینه‌های کلینیک و دستمزد پزشک هم در تعیین قیمت نهایی لیزر بیکینی موثر است.

شما می‌توانید از سامانه دکترتو برای بررسی قیمت لیزر موهای زائد استفاده کرده و مناسب‌ترین را براساس بودجه خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

لیزر موهای زائد بیکینی یک روش موثر با نتایج دائمی‌تر است که می‌تواند جایگزین سایر روش‌های اصلاح بیکینی شود. با این حال توجه به نکات و پروتکل‌های انجام این روش ضروری است تا بهترین نتیجه از آن به دست آید. به دلیل حساسیت این ناحیه، حتما باید این کار توسط یک دکتر پوست و مو باتجربه و در یک کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد انجام شود.

اما استفاده از سامانه دکترتو می تواند تا حد زیادی شما را در یافتن بهترین پزشکان راهنمایی کرده و یا خدمات غیرحضوری مشاوره با دکتر آنلاین پوست و مو سوالات شما را قبل از انجام این عمل مرتفع سازد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

نتایج دائمی نیستند؛ اما برای مدتی طولانی باقی می‌ماند.

برخی از افراد کمی احساس درد و ناراحتی را تجربه می‌کنند.

مدت زمان ماندگاری بسته به شرایط هر فرد متفاوت است.

خیر این روش به هیچ عنوان تاثیری در باروری ندارد.

خیر این روش موجب تغییرات هورمونی برای پریودی نمی‌شود.

به تدریج با این روش می‌توان پوست ناحیه بیکینی را صاف‌تر و روشن‌تر کرد.

بله اما باید به دلیل حساسیت بیشتر و احتمال سوزش و عفونت از ابزارهای پیشگیری مناسب استفاده کرد.

برخی مواقع یکی از عوارض لیزر تیره‌تر شدن یا تغییر رنگ پوست است.

هیچ مطالعه‌ای ارتباط بین لیزر بیکینی و سرطان رحم را تایید نکرده است.

خیر تاکنون هیچ مطالعه‌ای ارتباط بین لیزر با سرطان واژن را تایید نکرده است.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن