دکتر محمدجعفر مشفع (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر محمدجعفر مشفع

ایشان تاکنون 34 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

بوتاکس معده چیست؟ آیا کمکی به کاهش وزن و لاغری میکند؟

بوتاکس معده روشی موثر برای بهبود و رفع چاقی است. این روش به طور موثری سبب کاهش وزن و لاغر شدن افرادی می‌شود که از رژیم‌های غذایی سخت فراری هستند.

1 هفته پیش

علائم هپاتیت چیست؟ آیا میتوان این علائم را به سادگی تشخیص داد؟

علائم هپاتیت چیست؟ این علائم به سادگی قابل تشخیص و مشاهده هستند؟ در مقابل مشاهده نشانه های هپاتیت باید چه اقدامی انجام داد؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله بخوانید.

2 هفته پیش

علت کبد چرب چیست؟ دلایل افزایش آمار این بیماری جدی

برخی از عوامل مانند چاقی، عدم تحرک کافی و رژیم غذایی ناسالم در ابتلا به کبد چرب نقش دارند. بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت نوع 2، چربی خون و سندروم متابولیک می‌توانند باعث بروز این بیماری شوند. با داشتن سبک زندگی سالم و وزن مناسب می‌توان تا حدی از کبد چرب جلوگیری کرد.

3 ماه پیش

ام آر آی شکم چگونه انجام میشود؟

 MRI شکم تصاویر دقیقی از ناحیه شکم از نماهای مختلف را ارائه می‌دهد. این روش اغلب برای روشن‌کردن یافته‌های سونوگرافی یا سی‌تی‌اسکن قبلی استفاده می‌شود. این آزمایش ممکن است برای بررسی موارد زیر استفاده شود: جریان خون در شکم. رگ‌های خونی در شکم، دلیل درد و التهاب شکمی و غیره.

6 ماه پیش

واریس معده چیست؟ علل، علائم، تشخیص و درمان

واریس معده از بیماریهای دستگاه گوارش است که بیماری‌هایی مانند سیروز کبدی باعث آن می‌شود. از علائم آن می‌توان به استفراغ خونی و درد و ناراحتی شکم اشاره کرد. برای درمان دارو تجویز شده یا از چسب واریس معده استفاده می‌شود.

10 ماه پیش

تنبلی روده، علل، علائم و درمان این عارضه

تنبلی روده یا تحریک‌پذیری ناکافی روده (IBS) یک اختلال عملکردی در گوارش است که با علائمی همچون درد شکمی، تغییرات در حرکات روده، اسهال، یبوست، تورم شکمی و نفخ همراه است. علائم IBS ممکن است در فاصله‌های زمانی مختلف و با شدت‌های متفاوتی ظاهر شوند.

11 ماه پیش

هپاتیت c راه های انتقال و روش های درمان آن

هپاتیت سی نوعی عفونت ویروسی است نوع حاد و مزمن دارد و باعث التهاب و آسیب به کبد می‌شود. هپاتیت سی حاد معمولا در عرض شش ماه درمان می‌شود اما اگر مزمن شود، ممکن است به سیروز یا حتی سرطان تبدیل شود. این هپاتیت علت اصلی سرطان کبد است.

2 سال پیش

هلیکوباکتر پیلوری عفونتی که معده را تخریب می کند

هلیکوباکتر پیلوری نوعی باکتری است که می‌تواند باعث ایجاد عفونت در معده و اثنی عشر شود. این باکتری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده، عفونت معده، ورم معده و در موارد شدید حتی سرطان معده شود. این بیماری علائمی مانند درد و سوزش معده، نفخ، تهوع و استفراغ دارد.

2 سال پیش

فیبروز کبدی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

فیبروز کبد در اثر ترمیم مکرر زخم‌های کبد ایجاد می‌شود. این بیماری در مراحل اولویه علائم خاصی ندارد. شایع‌ترین علت فیبروز کبد کبد چرب غیرالکلی و الکلی است. این بیماری در صورت پیشرفت می‌تواند به سیروز کبد و حتی سرطان کبد تبدیل شود.

2 سال پیش

سیروز کبدی، بیماری جدی و چالش برانگیز کبد

سیروز کبدی بیماری خطرناک است که به‌مرور بافت اسکار جانشین بافت سالم کبد می‌شود. در مراحل اولیه علائمی نداشته و در مراحل پیشرفته باعث بروز علائمی مانند حالت تهوع، خستگی، بی‌اشتهایی و خارش پوست می‌شود. بیماری‌های زمینه‌ای کبد باعث بروز سیروز می‌شوند و با درمان علل آن‌ می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

2 سال پیش

تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟

تغذیه اهمیت زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده دارد. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده باید گوشت قرمز و گوشت فرآوری‌شده کمتری بخورید و الکل کمتر بنوشید. مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و مصرف بیشتر آب به سلامت روده کمک زیادی می‌کند.

2 سال پیش

هپاتوما (سرطان سلول های کبد)، شایع ترین تومور بدخیم کبد

هپاتوما که به عنوان کارسینوم کبدی (HCC) هم شناخته می‌شود، شایع‌ترین سرطان اولیه سلولهای کبد است. معمولا بیماری‌های مزمنی مانند هپاتیت B و C و سیروز کبدی احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهند و با کاهش وزن، تحرک، واکسینه شدن در مقابل هپاتیت و رابطه جنسی سالم می‌توان از این بیماری جلوگیری کرد.

2 سال پیش