دکتر محمدمهدی قاسمی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی)

کد نظام پزشکی: 61700
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر محمدمهدی قاسمی

ایشان تاکنون 5 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

آنوریسم مغزی چیست؟ هر آنچه باید در مورد این عارضه بدانید.

گشاد شدن و تورم رگ‌های خونی مغز را آنوریسم مغزی می‌گویند. فشار داخل رگ باعث پاره شدن رگ‌ها شده و آنوریسم مغزی پاره شده ایجاد می‌کند که می‌تواند خطرناک و کشنده باشد.

2 روز پیش

آشنایی با زوال عقل، علائم، علل و راه های مقابله با آن

زوال عقل، یک واقعیت تلخ و ناخوشایند است که در طول زمان می‌تواند اتفاق بیفتد. این وضعیت، با کاهش توانایی‌های ذهنی و عقلی فرد همراه است و می‌تواند به مشکلات جدی در زندگی روزمره و روابط اجتماعی او منجر شود. افراد ممکن است با علائمی همچون فراموشی، کاهش تمرکز و تغییرات در شخصیت مواجه شوند که از جمله نشانه‌های زوال عقل محسوب می‌شوند. برای پیشگیری و مدیریت زوال عقل، اهمیت دارد که از طریق تغذیه مناسب، فعالیت‌های ذهنی و مراقبت از سلامت روانی و جسمی، به ارتقای سلامت مغز و پیشگیری از این مشکل پرداخته شود.

1 هفته پیش

نوار عصب و عضله چیست و چه کاربردی دارد؟

الکترومیوگرافی (EMG) آزمایش تشخیصی برای ارزیابی عملکرد عضلات و فعالیت الکتریکی، بررسی اختلالات عضلانی-اسکلتی، اعصابی و عضلانی-عصبی است که برای تشخیص بیماری‌های مربوط به عضلات و عصب‌ مانند اسکلروز چندگانه (ام اس)، نوروپاتی و پلیومیوزیت، اختلالات عصبی مانند صرع و پارکینسون و همچنین ارزیابی صحت عملکرد عضلات پس از صدمات و جراحی‌ها مورد استفاده قرار گیرد

1 ماه پیش

متخصص مغز و اعصاب کیست و چه تفاوتی با جراح مغز و اعصاب دارد؟

متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که بیماری‌های مغز و نخاع، اعصاب محیطی و ماهیچه‌ها مانند صرع، سکته مغزی، ام اس و بیماری پارکینسون را درمان می‌کند. نورولوژیست می‌تواند به شناسایی علت و علائم بیماری و ایجاد یک برنامه درمانی برای شرایط عصبی پیچیده کمک کند.

2 سال پیش

فلج بل یا فلج صورت یا بلز پالسی چیست؟

فلج صورت یا فلج بل که با نام بلز پالسی نیز شناخته می‌شود، به صورت فلج یک‌طرفه‌ی صورت است. اگر این بیماری سریع تشخیص داده شود به احتمال زیاد قابل درمان است.

5 سال پیش