دکتر مهران جلالی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی)

کد نظام پزشکی: 28863
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر مهران جلالی

ایشان تاکنون 9 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

سردردهای تنشی و روش هایی برای مقابله با آن

سردردهای تنشی یک نوع شایع از سردردهاست که به واسطه تنش‌های روانی یا فیزیکی ایجاد می‌شوند. معمولاً علائمی همچون درد ملایم تا متوسط، فشار یا تنش در ناحیه سر با سردردهای تنشی همراه هستند. این نوع سردرد معمولاً ناشی از استرس، اضطراب یا نگرانی، فشارهای روزمره، نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی، کمبود خواب یا تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود. درمان این نوع سردرد معمولاً شامل استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ماساژ، تکنیک‌های تنفسی و کنترل استرس و اضطراب می‌شود.

5 روز پیش

نوار عصب سیاتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

نوار عصب سیاتیک با هدف ارزیابی و تشخیص مشکلات عصبی و عضلانی در ناحیه کمر و اطراف آن استفاده می‌شود. پزشک با استفاده از این آزمایش می‌تواند علت مشکلات سیاتیک را تشخیص دهد و طرح درمان مناسبی را تعیین کند.

3 هفته پیش

نوار عصب دست چیست و چگونه گرفته میشود؟

نوار عصب و عضله دست یک آزمایش تشخیصی برای بررسی عملکرد عصب‌ دست است که الکترودهای کوچکی روی پوست دست قرار می‌گیرند و سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط عصب‌های دست ضبط می‌شوند. این آزمایش برای تشخیص بیماری‌ها و اختلالاتی تجویز می‌شود که عملکرد عصب‌ و عضله دست را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

3 هفته پیش

بوتاکس میگرن راهکاری مناسب برای کاهش سردرد

بوتاکس میگرن یک نوع درمان پیشرفته است که برای کاهش سردردهای میگرن استفاده می‌شود. بوتاکس میگرن عمدتاً شامل تزریق‌های کوچک بوتاکس در نقاطی در سر، گردن، یا شانه‌ها می‌شود. این تزریق‌ها با هدف کاهش تنش عضلات و مهار کردن پاسخ‌های دردزا در این مناطق انجام می‌شود. این درمان می‌تواند به کاهش شدت درد، فراوانی حملات میگرن و افزایش کیفیت زندگی بیماران کمک کند.

2 ماه پیش

سکته مغزی و بی حسی سمت راست بدن به هم مربوطند؟

سکته مغزی که ناشی از نرسیدن خون به بخش‌های مغز است باعث بی حسی، ضعف عضلانی یا حتی فلج شدن اندام‌های یک طرف یا دوطرف بدن می‌شود. آسیب دیدگی نیمکره چپ مغز منجر به فلج شدن سمت راست بدن خواهد شد. برای جلوگیری از این وضعیت، رعایت سبک زندگی سالم، کنترل فشار خون، کاهش کلسترول خون، مدیریت دیابت، تمرین بدنی منظم و مصرف دقیق داروهای تجویز شده ضروری است.

4 ماه پیش

انواع صرع و علائم و درمان های آن چیست؟

صرع یکی از بیماری‌های مغز و اعصاب است که خود را با تشنج نشان می‌دهد. این بیماری خطرناک است و باید تحت درمان قرار بگیرد. برای درمان این بیماری به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

5 سال پیش

کرختی یا بی حسی چیست و چه دلایلی دارد؟

مور مور شدن، بی حسی اندام‌ها و کرختی بدن علامتی است که می‌تواند علت‌های خطرناک یا علت‌های ساده مانند خواب رفتن دست و پا باشد. برای بررسی علت اصلی آن باید با دکتر مشورت کنید و بررسی‌ها و معاینه‌های لازم برای شما انجام شوند.

5 سال پیش

سوزش پا نشانه چیست؟ با درمان های سوزش پا آشنا شویم

سوزش پا علامتی است که در اثر بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند ایجاد شود. گاهی سوزش پا به علت بیماری ایجاد نمی‌شود و نشان‌دهنده‌ی آسیب و ناراحتی مثل پوشیدن کفش تنگ است.

5 سال پیش

دلایل سردرد چیست؟ با انواع سردرد آشنا شوید

سردرد یکی از مهم‌ترین علائمی است که برای هر شخصی ایجاد می‌شود. این علامت می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بیماری خطرناک مانند سکته‌ی مغزی یا خونریزی مغزی و یا نشان‌دهنده‌ی مشکلات غیرجدی مانند کم آبی باشد.

5 سال پیش