دکتر احسان صنعتی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص طب فیزیکی و توانبخشی

کد نظام پزشکی: ۱۰۹۵۹۰
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر احسان صنعتی

ایشان تاکنون 7 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

فلج مغزی و تمام آنچه باید درباره آن بدانید.

فلج مغزی اختلال حرکتی ناشی از آسیب دیدگی سیستم عصبی مغز در بارداری یا بعد از تولد است که روی حس حرکتی و انعطاف‌پذیری عضلات کودک تاثیر می‌گذارد. در این مطلب علل و راه‌های درمان علائم آن را توضیح می‌دهیم.

4 ماه پیش

کریپالو یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

کریپالو یوگا شامل مجموعه ای از وضعیت‌های فیزیکی مختلف است که بدون هیچ ترتیب خاصی انجام می‌شود و به همراه آن یک سری تمرینات تنفسی و مدیتیشن هم وجود دارد.

7 ماه پیش

کندالینی یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

کندالینی یوگا به دنبال بیدار کردن نیروی خفته درون انسان است که مانند ماری در ستون فقرات چنبره زده است. به این سبک از یوگا، یوگای آگاهی هم می‌گویند که تمرینات مختلف آن برای بیداری نیروی بالقوه درون هستند تا فرد را به ارزش‌های والای انسانی برساند، و به مهربانی و خدمت به خلق برسد.

7 ماه پیش

مهم ترین فواید یوگا که باید بدانید.

از فواید یوگا برای بدن آگاهی دارید؟ یوگا نه تنها ذهن را آرام می‌کند و در درمان افسردگی تاثیر دارد؛ بلکه باعث کاهش درد کمر، افزایش قد، تقویت معده و تناسب اندام هم می‌شود.

7 ماه پیش

بیکرام یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

بیکرام یوگا (Bikram Yoga) یک نوع یوگا است که توسط بیکرام چودوری (Bikram Choudhury) در دهه 1970 تأسیس شده است. این سبک یوگا در یک اتاق گرم و با رطوبت بالا به مدت 90 دقیقه اجرا می‌شود. بیکرام یوگا معمولاً شامل 26 حرکت است.

7 ماه پیش

طب فیزیکی چیست و چه بیماری هایی را درمان می کند؟

طب فیزیکی و توانبخشی شاخه‌ای از علم پزشکی است که روی بهبود عملکرد حرکتی فرد و درمان دردهای مزمن تمرکز دارد. متخصص طب فیزیکی از روش‌های مختلف مانند داروهای ضددرد، فیزیوتراپی، کاردرمانی و غیره برای درمان بیماران استفاده می‌کند.

2 سال پیش

یوگا، همه چیز درباره تکنیک‌ های این ورزش پرطرفدار

یوگا یکی از ورزش‌هایی است که می‌تواند شما را قوی و انعطاف پذیر کند و احساس تمرکز و هوشیاری بیشتری ببخشد. این ورزش آرامش‌بخش کمک می‌کند احساس عالی داشته باشید و در زندگی روزمره خود عملکرد بهتری را ارائه دهید.

3 سال پیش