دکتر ساسان عفیفی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر ساسان عفیفی

ایشان تاکنون 12 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

راهنمای رژیم غذایی در بیماران قلبی

رژیم غذایی در بیماران قلبی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا نه تنها فشار خون آنها را کنترل می‌کند بلکه چربی‌های اشباع‌شده و جمع شده در رگ‌ها را کاهش می‌دهد. در این مقاله به بررسی بهترین رژیم قلبی می‌پردازیم.

6 ماه پیش

واریس عنکبوتی چیست؟

واریس عنکبوتی یا رگهای عنکبوتی، رگ‌های کوچک و برجسته سیاهرگ هستند که مانند شاخه‌های درخت یا تارعنکبوت به نظر می‌رسند. واریس تارعنکبوتی معمولاً در زیرپوست (روی ساق پا، ران یا صورت) دیده می‌شود و برخلاف واریس طنابی، پوست بدن را برجسته نمی‌کند.

11 ماه پیش

واریس چیست و چگونه درمان می شود؟

واریس بیماری عروقی سیاهرگی شایعی است که نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ درصد دنیا با آن درگیر هستند. تغییرات هورمونی خانم‌ها، ژنتیک، سبک زندگی ناسالم، افزایش سن، اضافه وزن از ریسک فاکتورهای واریس هستند. بهترین روش درمان واریس، لیزر است. از روش‌های درمان خانگی واریس هم می‌توان کمک گرفت. روغن سیاه دانه یکی از موثرترین داروهای گیاهی طب سنتی برای درمان واریس است.

11 ماه پیش

معرفی ۱۳ مورد از بیماری های خون، اختلالات مربوط به سلول های خونی

بیماری های خون طیف گسترده‌ای داشته و هر کدام از آنها به دلیل اختلال در سلول خونی خاص ایجاد می‌شوند. کمبود یا افزایش سلول‌های خونی ممکن است خطرناک و در برخی مواقع کشنده باشد. بیشتر بیماری های خونی ژنتیکی هستند و به صورت مادرزادی ایجاد می‌شوند.

2 سال پیش

افتادگی دریچه میترال چیست و چگونه درمان می شود؟

افتادگی دریچه میترال قلب زمانی اتفاق می‌افتد که لت‌های دریچه میترال به سمت دهلیز برآمده شوند. این بیماری اغلب علائمی ایجاد نمی‌کند، اما تپش قلب، آریتمی و درد قفسه سینه می‌تواند از علائم آن باشد. افتادگی دریچه میترال در اکثر مواقع نیازی به درمان ندارد، اما اگر شرایط وخیم شود پزشکان از دارو درمانی و روش‌های جراحی مانند ترمیم یا تعویض دریچه برای درمان آن استفاده می‌کنند.

2 سال پیش

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک یا ضخیم شدن ماهیچه قلب چگونه اتفاق می افتد؟

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک نوعی بیماری قلبی است که منجر به ضخیم شدن عضله قلب در سپتوم می‌شود. این بیماری ارثی است و علائمی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه و آریتمی ایجاد می‌کند. بیشتر افراد مبتلا به این بیماری در معرض خطر ایست ناگهانی قلبی قرار دارند.

2 سال پیش

آترواسکلروز یا تصلب شرایین چیست؟

آترواسکلروز به ضخیم شدن رسوبات در رگ‌ها گفته می‌شود که انسداد یا تنگی رگ‌ها یعنی تصلب شرایین را به‌ همراه دارد. سبک زندگی ناسالم، رژیم غذایی پرچرب، ورزش نکردن و چاقی از علل اصلی آترواسکلروز هستند.

2 سال پیش

چربی خون بالا علائم و راه های تشخیص و درمان آن

چربی خون به دو دسته کلی کلسترول و تری گلیسیرید تقسیم می‌شود. چربی خون بالا می‌تواند منجر به ایجاد و پیشرفت بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی شود. علائم اصلی این بیماری تنگی نفس، سرگیجه، بی‌حسی و گزگز در دست‌ها و پاهاست.

2 سال پیش

بالن قلب، روشی پیشگیری و درمان بیماری‌ های قلبی

بالن زدن قلب یک روش جدید پزشکی برای بهبود جریان خون در رگ‌های کرونری است. مزایای آنژیوپلاستی عروق کرونر کم تهاجمی بودن و تسکین فوری علائمگرفتگی جریان خون است. با این حال، معایبی مانند خونریزی، عفونت، آسیب به عروق خونی و احتمال تنگ شدن مجدد شریان درمان شده وجود دارد.

2 سال پیش

نارسایی شریانی چیست؟ از علائم تا درمان

نارسایی شریانی یا PAD زمانی ایجاد می‌شود که شریان‌های برخی اندام‌ها مانند پاها و دست‌ها به‌ویژه پاها دچار تنگی یا انسداد می‌شوند.

2 سال پیش

سکته قلبی چیست؟ علائم و روش های درمانی حمله قلبی

سکته قلبی یکی از بیماری‌های قلبی است که می‌تواند باعث مرگ شود. ۹۰٪ بیماران مبتلا به سکته‌ی قلبی از آن جان سالم به در می‌برند. تنها راه نجات از آن درمان به موقع است.

2 سال پیش

اکو قلب یا اکوکاردیوگرام؛ از خدمات دکتر قلب

اکو قلب یا سونوگرافی تشخیصی قلب از امواج اولتراسوند برای تهیه تصاویر دقیق از قلب استفاده می‌کند. هدف اکو بررسی ساختار و عملکرد قلب است.

3 سال پیش