دکتر مژگان صیادی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر متخصص زنان، زایمان و نازایی

فلوشیپ نازایی و آی وی اف (IVF)

جراح و متخصص زنان و زایمان

کد نظام پزشکی: 82346
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر مژگان صیادی

ایشان تاکنون 38 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

تست نمونه برداری از پرزهای جفت (cvs) چیست و چه عوارضی دارد؟

تست نمونه برداری از پرزهای جفت (cvs)،  آزمایشی است که در دوران بارداری برای تشخیص یا بررسی وجود بیماری ژنتیکی یا کروموزومی در جنین مانند سندرم داون، سندرم ادواردز یا سندرم پاتو تجویز می‌شود. این تست جزء تست‌های قبل از تولد است که شامل نمونه برداری از بافت جفت می‌شود.

2 ماه پیش

آمنیوسنتز چیست و چه کاربردی دارد؟

آمنیوسنتز یک روش تشخیصی مهم و موثر در دوره بارداری است که با جمع‌آوری نمونه‌ مایع آمنیوتیک، عوارض و اختلالات جنینی، اختلالات ژنتیکی، ناهنجاری‌های کروموزومی و بیماری‌های واگیر جنینی را شناسایی می‌کند. این تست باید بعد از هفته پانزدهم بارداری انجام شود تا ریسک و عوارض آن به حداقل برسد.

2 ماه پیش

آیا پارگی کیسه آب جنین خطرناک است؟

پارگی کیسه آب یکی از مشکلات مادران باردار است زیرا می‌تواند خطراتی از جمله سقط جنین یا ورود عفونت به داخل کیسه شود. مراجعه سریع به پزشک یا یمارستان اولین اقدام پس از سوراخ شدن کیسه آب جنین است.

4 ماه پیش

رژیم غذایی بعد از زایمان طبیعی، بررسی همه بایدها و نبایدها

رژیم غذایی بعد از زایمان نقش مهمی در بازسازی و بهبود بدن دارد. باید مصرف غذاهای سالم و مایعات به حداکثر رسیده و غذاهای ناسالم، چرب و آماده به حداقل برسد تا بدن زودتر بتواند به سلامت برسد.

4 ماه پیش

تنگ کردن واژن راهی برای افزایش رضایت جنسی

امروزه افراد زیادی با کمک روش‌های پزشکی اقدام به تنگ کردن واژن می‌کنند. از جمله این روش‌ها میتوان به کربوکسی تراپی، جراحی، واژینوپلاستی، تزریق فیلر و ژل و تکنیک نخ اشاره کرد. بسته به شدن گشادی واژن هر کدام از این روش‌ها می‌توانند برای شما مناسب باشند.

5 ماه پیش

کلومیفن سیترات چیست؟ کاربرد و عوارض داروی کلومیفن

داروی کلومیفن یکی از داروهای نازایی است که با هدف تحریک تخمک گذاری تجویز می‌شود. نحوه درست مصرف این دارو از عوارض آن تا حد زیادی پیشگیری می‌کند. داروی کلومید را نباید سرخورد مصرف کنید و برای تهیه‌ی آن نیاز به نسخه‌ی دکتر است.

5 ماه پیش

خونریزی بعد از نزدیکی یا لکه بینی نشانه چیست؟

خونریزی بعد از نزدیکی یا لکه بینی بعد از نزدیکی یکی از علائمی است که ممکن است برای هر زن یا مردی ایجاد شود. این علامت بیشتر در خانم‌ها دیده‌می‌شود و برای درمان آن باید علت پیدا شود. بنابراین باید به دکتر زنان یا دکتر اورولوژیست مراجعه کنید.

10 ماه پیش

تعیین جنسیت با روش IUI چگونه انجام می شود؟

تعیین جنسیت با روش آی یو آی نسبت به دیگر روش‌ها درصد موفقیت پایین‌تری دارد. اما هزینه آن هم کمتر است. این عمل با سرعت بالایی انجام می‌شود و درد آن کم است.

1 سال پیش

تعیین جنسیت با روش IVF چیست و چگونه انجام می شود؟

تعیین جنسیت با روش IVF درصد موفقیت بالایی دارد. از این روش برای درمان ناباروری، اندومتریوز و تشخیص ناهنجاری‌های زنتیکی هم استفاده می‌شود. این روش قانونی است و نسبتا درد دارد.

1 سال پیش

هفته ۴۲ بارداری، علائم و باید و نبایدهای این هفته

در هفته ۴۲ بارداری علائم زایمان ظاهر می‌شود. این هفته احتمالا آخرین فرصت برای زایمان است. معمولا پزشک روش‌های القای زایمان را توصیه می‌کند. برخی آزمایش‌ها برای بررسی وضعیت جنین انجام می‌شود.

1 سال پیش

هفته ۴۱ بارداری، علائم و باید و نبایدهای این هفته

در هفته ۴۱ بارداری جنین کامل رشد کرده است و شما علائم زایمان دارید. ترشحات خونی، انقباضات منظم و شدید و اسهال از علائم زایمان است. ممکن است پزشک در این هفته تست بدون استرس را برای بررسی ضربان قلب جنین انجام دهد.

1 سال پیش

هفته ۴۰ بارداری، علائم و باید و نبایدهای این هفته

در هفته ۴۰ بارداری احتمالا علائم زایمان مانند ترشحات خونی، انقباضات رحمی و اسهال را تجربه خواهید کرد. پزشک برای بررسی وضعیت جنین آزمایش سونوگرافی تجویز می‌کند. در این هفته احتمالا کیفیت خواب شما پایین می‌آید.

1 سال پیش