دکتر حسین اسمعیل زاده (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص کودکان و نوزادان

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی (ایمونولوژی بالینی)

فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی اطفال

کد نظام پزشکی: 92310
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر حسین اسمعیل زاده

ایشان تاکنون 12 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

آلرژی غذایی چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

آلرژی غذایی یک واکنش غیرعادی و نامطلوب سیستم ایمنی بدن به مواد خاص در غذاها است. این واکنش ممکن است از علائم خفیفی همچون خارش و قرمزی پوست تا موارد شدیدی چون تنگی نفس، سرفه و بی‌اشتهایی را به همراه داشته باشد. علائم آلرژی غذایی ممکن است فوراً پس از مصرف غذا ظاهر شوند یا تا چندین ساعت یا حتی چند روز بعد هم تأخیر داشته باشند.

2 هفته پیش

همه چیز درباره نیش زنبور و راه های درمان آن

نیش زنبور می‌تواند عوارض بسیاری برای هر فرد داشته باشد، اما فواید آن هم کم نیست. زنبورها انواع مختلفی دارند که در شرایط خطرناک برای دفاع از خود با نیش زدن از خود محافظت می‌کنند.

6 ماه پیش

بیماری های مرتبط با آلودگی هوا کدامند؟

آلودگی هوا باعث ایجاد بیماری‌های زیادی می‌شود و مسئول مرگ افراد زیادی است. مسمومیت، بیماری‌های ریوی و یماری‌های قلبی عروقی اصلی‌ترین بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا هستند. کودکان، زنان باردار و افراد بالای ۶۵ سال در معرض بیشترین آسیب از آلودگی قرار دارند

2 سال پیش

تست آلرژی یا حساسیت چیست؟

آیا تا به حال برای انجام تست آلرژی اقدام کرده‌اید؟ آیا می‌دانید کاربردهای این تست چیست؟ همه چیز را در این مطلب بخوانید.

3 سال پیش

سندروم طوفان سیتوکین چیست و چه ارتباطی با بیماران کرونایی دارد؟

سندرم آزادسازی سیتوکین (CRS) زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش‌از حد به محرک‌های خاصی پاسخ داده و منجربه آزادشدن گسترده سیتوکین‌هایی که از التهاب جلوگیری می‌کنند، می‌شود. در این شرایط ممکن است سلول‌های آزادشده به خود بدن اسیب برسانند و خطرساز باشند. علت دقیق CRS به طور کامل شناخته نشده است، اما اعتقاد بر این است که به دلیل فعال‌شدن سلول‌های ایمنی، تحریک پاسخ التهابی شدید و در نتیجه آن انتشار سیتوکین، به ویژه اینترلوکین-6 (IL-6) رخ می‌دهد.

3 سال پیش

علائم کمبود اکسیژن خون چیست و چگونه درمان می شود؟

علائم کمبود اکسیژن خون شامل خستگی، تنگی نفس، سرگیجه، ضعف و مشکلات شناختی است. عوارض آن نیز می‌تواند شامل آسیب یا نارسایی اندام‌ها، اختلال در عملکرد مغز، مشکلات قلبی عروقی و حتی مرگ در صورت عدم درمان شود. تشخیص زودهنگام برای جلوگیری از این عوارض مهم است.

3 سال پیش

شوک آنافیلاکسی را جدی بگیریم!

شوک آنافیلاکسی چیست و باعث بروز چه علائمی می‌شود؟ چه محرک‌هایی باعث ایجاد شوک آنافیلاکسی می‌شوند و چگونه می‌توان این بیماری را درمان کرد؟

3 سال پیش

ذات الریه یا پنومونی را بیشتر بشناسیم.

پنومونی یا ذات الریه یکی از بیماری‌های ریوی است که علائمی مانند سرفه مکرر را به دنبال دارد. برای درمان این بیماری باید به متخصص ریه مراجعه کنید و بیماری را جدی بگیرید.

4 سال پیش

بهترین ماسک آلودگی هوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شناخت و انتخاب ماسک مناسب آلودگی هوا به‌خصوص برای افرادی که در شهرهای پرجمعیتی مانند تهران زندگی می‌کنند، اهمیت دارد. بهترین ماسک آلودگی هوا که در حال حاضر پزشکان برای جلوگیری از عبور ذرات معلق به ریه توصیه می‌کنند، ماسک N95 است.

4 سال پیش

دلایل خس خس سینه چیست و چه درمانی دارد؟

خس‌خس سینه، به صدای سوت در حال نفس کشیدن گفته می‌شود. زمانی که فردی دچار التهاب یا تنگی راه‌های هوایی شود، معمولا هنگام بازدم صدایی مانند سوت شنیده می‌شود.

5 سال پیش

راه های درمان آلرژی چیست و چه علائمی دارد؟

حساسیت یا آلرژی از واکنش‌های دفاعی بدن است که نسبت به ماده‌ی غیربیماری‌زا حاصل می‌شود. در برخی موارد شدید، آلرژی‌ یا ویروس آلرژیک می‌توانند باعث ایجاد یک واکنش تهدیدکننده زندگی به نام آنافیلاکسی شوند.

5 سال پیش

تفاوت آلرژی و سرماخوردگی چیست؟

آلرژی و سرماخوردگی علائم بسیار مشابهی دارند.راه‌هایی برای تشخیص تفاوت سرما خوردگی با آلرژی وجود دارد. با تشخیص سریع علائم می‌توان از گسترش آن‌ جلوگیری کرد.

6 سال پیش