دکتر عاطفه راستی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر متخصص داخلی

کد نظام پزشکی: 114881
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر عاطفه راستی

ایشان تاکنون 31 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به نقرس چیست؟

رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به نقرس می‌تواند به کاهش سطح اسید اوریک در بدن کمک کرده و در نتیجه علائم نقرس را کاهش دهد. برای تغییر در رژیم غذایی خود، می‌توانید مصرف غذاهای حاوی پورین بالا را محدود کنید و غذاهایی را به رژیم نقرس اضافه کرده که باعث کاهش التهاب و سنگ‌زدایی می‌شود.

4 ماه پیش

درمان لرز، راه حل فوری برای کنترل و درمان سریع آن

لرز معمولا در اثر افت دمای بدن رخ می‌دهد؛ اما گاهی نیز در اثر ابتلا به تب به لرز دچار می‌شویم. درمان لرز بستگی به علت بروز آن دارد. در این مقاله به بررسی کامل آن می‌پردازیم.

4 ماه پیش

لیزر برای رفع ژنیکوماستی، روشی موثر و کم تهاجمی

لیپوساکشن سینه مردان با لیزر یک روش جدید و پیشرفته در جراحی تجمیعی چربی است. در این روش، از تکنولوژی لیزر به عنوان ابزار اصلی برای شکل دهی به سینه استفاده می‌شود. این فرآیند بهبودی جستجو شده برای مردانی است که با مشکلاتی نظیر ژنیکوماستی مواجه هستند و به دنبال روشی مؤثر و دقیق برای کاهش چربی غیرمطلوب و بهبود شکل این ناحیه هستند.

6 ماه پیش

بیماری ژنیکوماستی خفیف، علائم و راه های درمان آن

گاهی اوقات، مردان در دوران بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی طبیعی، دچار افزایش کم اندازه سینه‌ می‌شوند که به آن ژنیکوماستی خفیف می‌گویند. علت اصلی ایجاد آن افزایش هورمون زنانه استروژن در بدن و کاهش تستوسترون است که با روش‌های درمانی مختلف مانند هورمون درمانی از بین خواهد رفت.

6 ماه پیش

ورزش و تغذیه برای ژنیکوماستی، راه حلی بدون عارضه

اگر علت ژنیکوماستی افزایش چربی در ناحیه سینه باشد، می‌توان با ورزش و تغذیه درست آن را برطرف کرد. اما برای درمان اختلالات هورمونی احتمالا نیاز به مصرف دارو باشد. رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی در تنظیم هورمون‌های بدن موثر بوده و در کنار مصرف دارو به کاهش سایز سینه کمک می‌کند.

6 ماه پیش

واکسن هپاتیت ب به چه افرادی تزریق می شود و مزایای آن چیست؟

واکسن هپاتیت ب میکروب کشته شده‌ی هپاتیت ب است که برای پیشگیری از این بیماری تزریق می‌شود. این واکسن عضلانی است و بعد از تزریق ممکن است عوارضی مانند سوزش، درد موقت و تب بالا داشته‌باشد.

8 ماه پیش

چه کسانی باید واکسن هپاتیت آ تزریق کنند و عوارض این واکسن چیست؟

واکسن هپاتیت آ ویروس کشته شده‌ی هپاتیت a است که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در افراد پرخطر تجویز می‌شود. این دارو عوارضی دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید.

8 ماه پیش

بیماری سیاه سرفه چیست و چه علائمی دارد؟

سیاه سرفه یک بیماری باکتریایی است که عفونت تنفسی ایجاد می‌کند. این بیماری با آنتی بیوتیک درمان می‌شود. علائم این بیماری تاحدودی با سرماخوردگی مشابه هستند.

9 ماه پیش

شقاق (فیشر مقعد) چیست؟ علائم، علل و درمان آن

شقاق مقعدی معمولا با درد هنگام اجابت مزاج و خون روی مدفوع همراه است. برای درمان آن می‌توان از دارو یا روش‌های خانگی استفاده کرد. ا گر از نوع مزمن باشد، جراحی گزینه بهتری است.

1 سال پیش

فشار خون ریوی و عوامل موثر در ایجاد آن

برخی عوامل می‌توانند باعث سفت شدن عروق ریه شوند. وقتی این عروق نتوانند منبسط شوند فشار خون در آنها افزایش پیدا می‌کند. تنگی نفس شایع‌ترین علامت این بیماری است بزرگ شدن قلب و نارسایی قلبی از عوارض اصلی فشار خون ریوی است. .

1 سال پیش

علائم دیابت در نوجوانی و روش های درمان آن

دیابت در نوجوانی معمولا از نوع دیابت نوع یک است. تکرر ادرار، کاهش وزن غیرطبیعی، گرسنگی و تشنگی زیاد، خستگی و تغییرات خلقی و تحریک‌پذیری از علائم اصلی دیابت در نوجوانی است. راه اصلی درمان دیابت در نوجوانی تزریق انسولین است.

1 سال پیش

کتواسیدوز دیابتی و نکات مهمی درباره آن

کتواسیدوز دیابتی زمانی ایجاد می‌شود که در پی کاهش شدید انسولین، سلول‌ها چربی تجزیه می‌کنند و مقدار زیادی کتون در خون انباشته می‌شود. این عارضه بیشتر در دیابت نوع ۱ اتفاق می‌افتد و علائمی مانند خشکی دهان، بوی دهان شبیه به میوه، تشنگی شدید، تکرر ادرار ، خستگی و غیره ایجاد می‌کند.

1 سال پیش