دکتر صدیقه جعفریان (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر متخصص داخلی

کد نظام پزشکی: 76529
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر صدیقه جعفریان

ایشان تاکنون 37 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

درمان خانگی‌ گواتر چیست؟ چقدر تاثیر دارد؟

درمان خانگی گواتر نیازمند رویکرد کلی و جامعی است که بتواند باعث سلامت غده تیروئید شود. تغییر سبک زندگی با محوریت رژیم غذایی متعادل نقش مهمی در درمان خانگی این بیماری ایفا می‌کند. رژیم غذایی مناسب سرشار از مواد غذایی حاوی ید مانند جلبک دریایی، سالمون، شیر و پنیر با تقویت سلامت غده تیروئید می‌تواند راهکاری برای کنترل و مدیریت علایم گواتر باشد.

3 هفته پیش

درمان گواتر چیست؟ همه راه های درمان را بشناسید.

گواتر تنها در صورتی نیاز به درمان دارد که علائم بیماری شدید و جدی باشند و عوارض آن بیمار را تهدید کنند. بهترین گزینه‌های درمان گواتر شامل دارودرمانی، درمان با رادیواکتیو یا جراحی می‌شوند.

3 هفته پیش

شربت سالبوتامول چیست و چه کاربردی دارد؟

شربت سالبوتامول برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم، تنگی نفس و حتی خس خس سیته تجویز و توسط بیماران مصرف می‌شود. از عوارض رایج آن می‌توان به لرزش، سردرد و گرفتگی عضلات اشاره کرد.

5 ماه پیش

مکمل ید راه حل بهبود عملکرد تیروئید

ید، یک عنصر معدنی ضروری برای سلامتی است که در بدن برای ساختن هورمون‌های تیروئیدی مورد نیاز است. در صورتی که دارای کمبود ید باشید، مصرف مکمل ید توسط پزشک ممکن است توصیه شود. این مکمل فواید زیادی برای بدن دارد و البته باید با دقت و به اندازه مصرف شود.

6 ماه پیش

همه آنچه از ژنیکوماستی شدید باید بدانید.

ژنیکوماستی شدید از لحاظ جسمی خطر جدی ندارد اما عدم درمان آن باعث سرخوردگی، افسردگی و اجتماع گریزی فرد می‌شود. انتخاب پزشک برای درمان بیماری ژنیکوماستی شدید اهمیت زیادی دارد. پزشک باید مهارت و تجربه کافی در زمینه جراحی ژنیکوماستی داشته و رضایت بیماران هم در پرونده‌اش باشد.

6 ماه پیش

انواع لباس برای کسانی که به ژنیکوماستی مبتلا هستند.

روش‌های زیادی برای پنهان کردن سینه‌های بزرگ در مردان وجود دارد که از آن جمله میتوان به بستن گن ژنیکوماستی، کمربند ژنیکوماستی، پوشیدن تیشرت مناسب یا کت و ژاکت اشاره کرد.

7 ماه پیش

ژنیکوماستی یک طرفه، راهنمای کامل علل و درمان آن

ژنیکوماستی یک طرفه به مواردی اطلاق می‌شود که در آن فرد تنها در یک سینه افزایش حجم و بزرگی غیرطبیعی را تجربه می‌کند. این حالت معمولاً به صورت ناهنجار در یک سینه اتفاق می‌افتد و سینه دیگر نرمال و بدون تغییر است. اصلی‌ترین علت ژنیکوماستی یک طرفه در مردان، نامعلوم است و ممکن است به عوامل مختلفی مربوط شود. برخی از علل شامل تغییرات هورمونی، سن، مصرف داروها، عوامل محیطی، عوامل ژنتیکی و مشکلات در سیستم تنظیم هورمونی می‌باشد.

7 ماه پیش

آمفیزم ریه و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

آمفیزم ریوی نوعی بیماری ریوی مزمن زیرشاخه بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) است که باعث انسداد جریان هوای ریه می‌شود. این آسیب باعث پارگی کیسه‌های هوا شده و به‌جای اینکه تعداد زیادی کیسه هوای کوچک تولید کند یک کیسه هوای بزرگ به‌وجود می‌آید. این کاهش سطح ریه باعث گیر کردن هوا در بافت آسیب دیده می‌شود و اکسیژن نمی‌تواند از طریق جریان خون جابجا شود. درنتیجه، نفس کشیدن سخت‌تر می‌شود.

9 ماه پیش

کمبود آهن و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

کمبود آهن در بدن که به آن کم‌ خونی فقر آهن هم می‌گویند نوعی اختلال شایع است که روی گلبول‌های قرمز خون اثر می گذارد. وقتی بدن دچار کمبود آهن و کم خونی می‌شود دیگر هموگلوبین کافی تولید نخواهد شد و گلبول‌های قرمز دیگر قادر به حمل اکسیژن نیستند. درنتیجه فرد دچار علائم فقر آهن یعنی خستگی و تنگی نفس خواهد شد.

9 ماه پیش

تست اسپیرومتری چیست و چه استفاده ای دارد؟

تست اسپیرومتری برای تشخیص بیماری‌هایی مانند آسم، اختلالات سیستم تنفسی و بیماری انسداد مزمن ریوی انجام می‌شود. اعداد به دست آمده در این تست نباید کمتر از مقدار پیش‌بینی شده باشد. در غیر این صورت شخص دچار مشکل ریوی است.

1 سال پیش

مشکلات هضم، علائم، علت و درمان آن

مشکلات هضم با علائمی مانند اسهال، حالت تهوع، معده‌درد یا سوزش سر دل همراه است. بیماری‌های گوارشی از خفیف تا شدید می‌توانند باعث این عارضه شوند. مهم‌ترین اقدام برای درمان آن رعایت رژیم غذایی متعادل و مصرف داروهای تجویزی است.

1 سال پیش

دیابت عصبی چیست؟ بررسی ارتباط استرس و قند خون

دیابت عصبی اصطلاحی است که برای افزایش قند خون در زمان استرس استفاده می‌شود و در واقع نوعی دیابت نیست. استرس باعث افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و افزایش یا کاهش غیرطبیعی قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می‌شود. بهترین راه برای پیشگیری از این عارضه شناسایی استرس‌ها و یادگیری روش‌های مقابله با استرس است.

1 سال پیش