دکتر مازیار مخترع (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر دندان‌پزشک

رادیولوژی فک و صورت

کد نظام پزشکی: 124050
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر مازیار مخترع

ایشان تاکنون 16 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

روکش استیل دندان چه کاربردی برای دندان شیری و دائمی دارد؟

روکش استیل دندان نوعی روکش ضد زنگ با مقاومت بالا بوده که بیشتر برای دندان‌های شیری کودکان استفاده می‌شود. اما در برخی موارد برای دندان دائمی بزرگسالان و به منظور پوشش پوسیدگی و خرابی دندان هم روی دندان قرار داده می‌شود.

1 ماه پیش

کامپوزیت کاریزما و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

کامپوزیت کاریزما یکی از برندهای محبوب و با کیفیت کامپوزیت در عرصه دندانپزشکی است که محصول کشور آلمان است. کیفیت بالا و قابلیت هماهنگی طبیعی با رنگ دندان‌ها، تنوع رنگی بالا، ماندگاری و استحکام زیاد نسبت به ضربه و فشار از ویژگی‌های کامپوزیت کاریزما است که آن را به یکی از برترین برندهای بازار تبدیل کرده است.پ

2 ماه پیش

کامپوزیت توکویاما و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

کامپوزیت توکویاما محصول ساخت ژاپن است که برای بهبود و ترمیم پوسیدگی دندان‌های قدامی و خلفی به‌کار می‌رود. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به ترمیم پورسلین دندان، رفع فاصله بین دندان و اصلاح لبخند لثه‌ای اشاره کرد. رنگ ثابت در بلند مدت، حفظ درخشندگی، استحکام و مقاومت بالا نسبت به ساییدگی، تنوع رنگی زیاد و کیفیت مناسب همگی از قابلیت‌ها و مزایای کامپوزیت توکویاما هستند.

2 ماه پیش

علت زرد شدن دندان چیست و چگونه آن را از بین ببریم؟

زرد شدن دندان‌می‌تواند علل زیادی از جمله خوردن غذاهای رنگی و نوشیدنی‌های رنگدانه‌دار تا جرم گرفتن و نازک شدن مینای دندان داشته باشد. این اتفاق در برخی از کودکان در سنین کم به دلیل مصرف تنقلات بیشتر هم رخ می‌دهد. بهترین روش درمان آن، جرم‌گیری و سفید کردن دندان‌ها توسط دندانپزشک است.

7 ماه پیش

تحلیل لثه در ارتودنسی چگونه اتفاق می‌افتد؟

تحلیل لثه در ارتودنسی می‌تواند کودکان و بزرگسالان را دچار درد و حساسیت کند. اطلاع از علائم آن، به پیشگیری و درمان به موقع پسروی لثه در ارتودنسی کمک می‌کند.

1 سال پیش

تحلیل لثه بعد از کشیدن دندان، علائم و نکات مراقبتی 

تحلیل لثه بعد از کشیدن دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها برای افراد بالای 65 سال است که به دلایل مختلفی ازجمله بیماری‌های ژنتیکی، ابتلای قبلی به بیماری لثه و عدم بهداشت صحیح دهان و دندان ایجاد می‌شود. انجام دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی دهان و دندان که توسط دکتر متخصص و دندان‌پزشکان ارائه می‌شود، می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت بیماری لثه و از دست دادن سایر دندان‌ها کمک کند.

1 سال پیش

بیماری تحلیل لثه در کودکان، علائم و راه های درمان آن

 تحلیل یا پس‌روی لثه یک بیماری شایع در بین کودکان 7 تا 12 سال است که به دلیل دلایل مختلفی مانند بهداشت ضعیف دهان و دندان، بیماری‌های زمینه‌ای، رژیم غذایی نادرست و در بیشتر موارد به دلیل عفونت باکتریایی و ایجاد پلاک روی دندان ایجاد می‌شود.

1 سال پیش

درد بعد از کشیدن دندان، همه چیز از صفر تا صد!

درد بعد از کشیدن دندان یکی از مواردی است که باعث ایجاد ترس از دندانپزشکی در افراد می‌شود و همین عامل از مراجعه به‌ موقع به دندانپزشکی جلوگیری می‌کند. بسته به اینکه دندان کشیده شده در کدام قسمت فک قرار دارد، درد بعد از کشیدن دندان تفاوت خواهد داشت.

1 سال پیش

بهترین روش درمان پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی دندان، ناشی از فعالیت اسیدی باکتری‌ها و بهداشت نامناسب دهان است. دندانپزشکان پوسیدگی را از طریق معاینه بالینی، پروب دندان و اشعه ایکس تشخیص می‌دهند. معاینه منظم دندانپزشکی برای تشخیص زودهنگام و درمان به موقع آن بسیار مهم است.

1 سال پیش

ارتودنسی کودکان، آیا کودک شما برای ارتودنسی آماده است؟

ارتودنسی کودکان علاوه بر جنبه زیبایی به درمان مشکلات فک و دندان کمک می‌کند؛ درنتیجه نیاز به جراحی کمتر می‌شود. بهتر است درمان آن در سنین پایین انجام شود تا طول درمان کمتر شود. درمان ارتودنسی در روزهای اول و بعد از هر بار تنظیم آن می‌تواند دردناک باشد اما درد آن موقتی است.

2 سال پیش

پر کردن دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پر کردن دندان یکی از روش‌های ترمیم دندان است. در صورتی که دندان شما شکسته یا پوسیده باشد می‌توانید از پر کردن دندان با مواد مختلفی استفاده کنید

2 سال پیش

جرم‌ گیری دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جرم گیری و روت پلنینگ برای ازبین‌بردن جرم، پلاک و باکتری‌های مضر انجام می‌شود و برای سلامت دندان ضروی است. بهتر است 2 بار در سال جرم‌گیری کنید.

2 سال پیش