دکتر فاطمه افتخاریان (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر فاطمه افتخاریان

ایشان تاکنون 7 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

معرفی ۱۳ آزمایش ضروری در چکاپ برای افراد دیابتی

چکاپ برای افراد دیابتی شامل آزمایش‌هایی می‌شود که در آنها چربی خون، فشار خون، عملکرد کلیه و قلب و سلامت چشم و پا بررسی شوند. افرادی که دچار دیابت بارداری هستند، نیز باید این چکاپ را انجام دهند. بهتر است افراد دیابتی سالی یکبار این آزمایش‌ها را انجام دهند.

2 سال پیش

ندول تیروئید، گره‌ای که عملکرد تیروئید شما را مختل می‌کند

ندول تیروئید یا گره تیروئید، توده‌های جامد و پر از مایع در غده تیروئید هستند. این گره‌ها اغلب بی‌خطر هستند و به‌راحتی درمان می‌شوند.

2 سال پیش

تیروئید پرکار؛ علت، نشانه‌ها و درمان پرکاری تیروئید

تیروئید پرکار شرایطی است که در آن تیروئید مقدار بیشتری هورمون تولید می‌کند و باعث بروز علائمی مانند افزایش ضربان قلب و کاهش وزن می‌شود.

2 سال پیش

غده تیروئید چیست؟ همه چیز در مورد این غده کوچک اما حیاتی

غده تیروئید چیست و چه عواملی باعث ایجاد اختلال در آن می‌شوند؟ در این مطلب عملکرد این غده را توضیح داده و علائم اختلالات آن را ذکر می‌کنیم.

2 سال پیش

تیروئید هاشیموتو یکی از شایع‌ترین اختلالات غده تیروئید!

تیروئید هاشیموتو نوعی بیماری خودایمنی است که تیروئید را هدف قرار می‌دهد. این بیماری در نهایت باعث کم کاری تیروئید می‌شود و درمان خاصی ندارد.

2 سال پیش

مهم ترین علائم اختلال هورمونی در زنان، مردان و کودکان؛ تشخیص و درمان اختلالات هورمونی

ریزش مو، ناباروری، آکنه تنها بخشی از علائم مشکل هورمونی است.علائم عدم تعادل هورمونی در زنان،مردان و کودکان؛ دلایل و درمان آن در این مقاله موجود است.

3 سال پیش

دلیل بوی بدن چیست؟ آیا عرق بدبو درمان دارد؟

بوی بد بدن یکی از علائمی است که معمولا ناشی از تعریق زیاد است. در مواردی که بوی بد بدن برطرف نمی‌شود، باید به دکتر عمومی مراجعه کنید. چون این مسئله ممکن است ناشی از بیماری‌های خاصی باشد.

5 سال پیش