هزینه جراحی سینوس لیفت چقدر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هزینه جراحی سینوس لیفت به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر میزان تحلیل رفتن استخوان زیاد باشد، از تکنیک سینوس لیفت باز استفاده شده و قیمت بالاتری دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
هزینه جراحی سینوس لیفت چقدر است؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

هزینه جراحی سینوس لیفت یکی از مواردی است که معمولا بیماران هنگام برآورد هزینه ایمپلنت دندان به آن توجه نمی‌کنند. جراحی سینوس لیفت در برخی مواقع ضروری بوده و بدون انجام این عمل کاشت ایمپلنت موفقیت‌آمیز نخواهد بود. اگر شما هم قصد کاشت دندان دارید و دندانپزشک این جراحی را قبل از ایمپلنت توصیه کرده است، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

درصورتی‌که قصد کاشت ایمپلنت دارید و می‌خواهید بدانید انجام این جراحی برای شما ضرورت دارد یا نه حتما با چند دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

جراحی سینوس لیفت چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های مناسب برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، می‌توانید با کاشت ایمپلنت زیبایی را به لبخند خود بازگردانید. اما این جراحی مراحلی دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. اگر دندانپزشک در معاینات اولیه و عکس‌برداری اشعه ایکس متوجه کم بودن تراکم استخوان شود، جراحی سینوس لیفت ضرورت پیدا می‌کند.

برخی از افراد به دلایل مختلفی مانند خالی بودن فضای دندان در فک بالا برای مدت طولانی، بیماری لثه پریودنتال یا بازجذب استخوان در بدن دچار کاهش حجم و تراکم استخوان فک می‌شوند. در این شرایط نمی‌توان ایمپلنت را در استخوان قرار داد. ایمپلنت در جای خود نمانده یا بعد از مدت کوتاهی شل می‌شود.

راه‌حل این مشکل جراحی سینوس لیفت است. در این جراحی دندانپزشک از استخوان بدن شخص، استخوان بانک انسانی یا استخوان بانک حیوانی برای افزایش حجم استخوان فک بالا استفاده می‌کند. جراح لثه را برش داده تا استخوان مشخص شود. سپس روی استخوان برش دایره‌ای ایجاد می‌کند. مواد پیوند استخوان وارد فضای خالی در حفره سینوس می‌شود و این سوراخ را پر می‌کند. سپس برش لثه بخیه زده شده و روند بهبودی شروع می‌شود.

در ادامه در مورد هزینه جراحی سینوس لیفت و عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی توضیح می‌دهیم.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

تفاوت جراحی لیفت سینوس و پیوند استخوان چیست؟

جراحی سینوس لیفت شامل بالا بردن غشای سینوس و ایجاد فضایی برای قرار دادن مواد استخوانی اضافی در فک بالا است. در صورتی‌که پیوند استخوان برای ایمپلنت شامل افزودن مواد استخوانی به نواحی با حجم استخوان ناکافی، مانند استخوان فک، برای حمایت از ایمپلنت‌های دندان یا بازسازی استخوان است.

آیا می‌ توان عمل کاشت ایمپلنت دندان را همزمان با عمل لیفت سینوس انجام داد؟

انجام عمل ایمپلنت دندان همزمان با عمل جراحی سینوس لیفت امکان پذیر است. این روش امکان بالا بردن غشای سینوس و قرار دادن مواد پیوندی استخوانی در ناحیه سینوس را فراهم می‌کند و ایمپلنت دندان را در استخوان فک قرار می‌دهد. مشاهده فیلم جراحی سینوس اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد.

با این حال، همه افراد برای انجام عمل‌های همزمان مناسب نیستند و به عواملی مانند میزان استخوان فک و نیازهای خاص بیماران بستگی دارد. دندانپزشک با مشاهده فک و دهان و دندان بیماران، این موضوع را مشخص می‌کند.

آیا می‌ توان عمل کاشت ایمپلنت دندان را همزمان با عمل لیفت سینوس انجام داد؟
ماده استفاده شده و میزان فضی خالی استخوان فک بالا در قیمت جراحی سینوس لیفت تاثیر دارند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه انواع جراحی سینوس لیفت چیست؟

قیمت جراحی سینوس لیفت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان بدون معاینه و آزمایش‌های تصویربرداری قیمت دقیق آن را مشخص کرد. به همین دلیل مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این جراحی را توضیح می‌دهیم.

۱. میزان از دست دادن استخوان

مقدار کاهش استخوان در فک بالا تاثیر زیادی در قیمت دارد. به هر دلیلی که استخوان شما تحلیل رفته است، باید میزان آن مشخص شود. گاهی حتی ممکن است شخص در دو طرف فک نیاز به این جراحی داشته باشد. در این شرایط هزینه دوبرابر می‌شود. اگر قبل از سینوس لیفت به درمان‌های دیگری مانند کشیدن دندان نیاز داشته باشید، هزینه شما بیشتر خواهد شد.

عوامل تاثیرگذار در هزینه انواع جراحی سینوس لیفت چیست؟
باتوجه‌به تکنیک جراحی سینوس لیفت قیمت آن متفاوت است.

۲. تکنیک یا روش سینوس لیفت

برای انجام این جراحی دو روش سینوس لیفت باز و سینوس لیفت بسته وجود دارد. هزینه هرکدام از این تکنیک‌ها متفاوت است. معمولا دندانپزشکان از تکنیک سینوس لیفت باز استفاده می‌کنند. این روش برای بیمارانی مناسب است که حجم زیادی از استخوان فک را ازدست‌داده‌اند. تکنیک سینوس لیفت اپن طولانی و پیچیده بوده و به همین دلیل قیمت بیشتری دارد.

متن انگلیسی:
While there is a recovery period after a sinus lift procedure, local dental anesthetic ensures that the patient experiences minimal discomfort during the procedure.
ترجمه فارسی:
در حالی که یک دوره نقاهت پس از عمل سینوس لیفت وجود دارد، بی‌حس‌کننده موضعی دندان تضمین می‌کند که بیمار در زمان انجام عمل، کمترین ناراحتی را تجربه کند.

به نقل از سایت precisioninperio

۳. ماده استفاده شده برای جراحی سینوس لیفت

در بیشتر مواقع برای این جراحی از استخوان بدن شخص استفاده می‌شود. اما گاهی ممکن است دندانپزشک از بافت استخوانی انسانی یا حیوانی برای پرکردن حفره فک استفاده کند. هرکدام از این روش‌ها قیمت متفاوتی داشته و باید پیش از جراحی هزینه آن مشخص شود.  

قبل و بعد از جراحی سینوس چه کارهایی انجام بدیم؟

همین حالا از دکتر مشاوره بگیر!

هزینه جراحی سینوس لیفت برای انواع مختلف آن در دکترِتو کلینیک

همان‌طور که گفتیم قیمت جراحی سینوس لیفت یا هزینه لیفت سینوس به عوامل مختلفی بستگی دارد. این جراحی را می‌توان به دو روش باز یا بسته انجام داد. دندانپزشک باتوجه‌به شرایط بیمار و میزان کاهش حجم استخوان بهترین روش را انتخاب می‌کند. در هنگام برآورد هزینه ایمپلنت دندان باید این مورد را لحاظ کرد. برای اطلاع از جدیدترین قیمت ایمپلنت دندان، به دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

به صورت کلی، قیمت هر یک از جراحی‌های سینوس لیفت اپن و کلوز به شرح زیر است:

انواع مختلف جراحی سینوسقیمت
هزینه عمل سینوزیت لیفت بسته۶ میلیون تومان
هزینه جراحی سینوس لیفت باز۱۲ میلیون تومان
هزینه جراحی سینوس لیفت برای انواع مختلف

۱. قیمت جراحی سینوس لیفت باز

در تکنیک جراحی سینوس لیفت باز جراح لثه را باز کرده و در استخوان فک سوراخی دایره‌ای شکل ایجاد می‌کند. سپس مواد پیوندی حفره غشای سینوسی و سوراخ استخوان را پر می‌کنند. در بیشتر مواقع دندانپزشکان از این روش برای سینوس لیفت استفاده می‌کنند. اگر حجم استخوان فک تا حد زیادی تحلیل رفته باشد، تنها راه درمان آن جراحی سینوس لیفت باز است. این جراحی پیچیدگی بیشتری داشته و تورم و کبودی آن بیشتر است.

۲. قیمت جراحی سینوس لیفت بسته

اگر میزان تحلیل استخوان فک بالا کم باشد، گاهی می‌توان از تکنیک سینوس لیفت بسته استفاده کرد. در این روش سوراخی برای نصب ایمپلنت ایجاد شده و از طریق همین سوراخ با کمک ابزارهای مخصوص مواد استخوانی وارد حفره خالی استخوان می‌شوند. با این روش میزان آسیب بسیار کمتر بوده و گاهی می‌توان در همان روز ایمپلنت را قرار داد.

می‌خوای جراحی سینوس انجام بدی؟ بهترین متخصص را پیدا کن!

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

هزینه جراحی سینوس لیفت به تکنیک جراحی، مقدار مواد استخوانی و تجربه دندانپزشک بستگی دارد. این جراحی به دو روش سینوس لیفت باز و بسته انجام می‌شود. تکنیک اپن پیچیدگی‌های بیشتری داشته و برای افرادی که مقدار زیادی از استخوان فک بالا را ازدست‌داده‌اند، مناسب است. این روش نسبت به تکنیک کلوز قیمت بیشتری دارد. هرچه مقدار مواد استخوانی برای پرکردن حفره فک بالا بیشتر باشد، قیمت جراحی سینوس لیفت هم افزایش پیدا می‌کند.

اگر قصد کاشت دندان را دارید و باید قبل از آن جراحی سینوس لیفت انجام دهید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جراحی با دکتر دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک از سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

جایگزینی برای این جراحی وجود ندارد. برخی از افراد به دلیل ترس از جراحی یا برای کاهش هزینه از ایمپلنت‌های کوتاه استفاده می‌کنند. طول این ایمپلنت‌ها کمتر از ده میلی‌متر است و به‌اندازه ایمپلنت‌های استاندارد دوام ندارند. به همین دلیل بهتر است برای کاهش هزینه این روش را انتخاب نکنید.

براساس پیچیدگی این روش، ممکن است ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت طول بکشد.

می‌توانید بعد از ۱ هفته به سر کار یا مدرسه برگردید.

برای افرادی که می‌خواهند ایمپلنت دندان بگذارند اما استخوان کافی ندارند و ممکن است فک آنها از انواع ایمپلنت پشتیبانی نکند، بسیار مناسب است.

خیر، این جراحی خطر کمی دارد و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

اگر حجم و تراکم استخوان فک بالا کم باشد، نمی‌توان ایمپلنت را نصب کرد. در این شرایط جراحی سینوس لیفت ضروری بوده و حتما باید در مرحله اول کاشت دندان انجام شود. حدود ۴ تا ۶ ماه بعد از این جراحی می‌توان کاشت ایمپلنت را انجام داد.

بله جراحی سینوس لیفت باز پیچیدگی بیشتری داشته و برای افرادی که حجم زیادی از استخوان را ازدست‌داده‌اند، انجام می‌شود. به همین دلیل دستمزد دندانپزشک بیشتر شده و مواد استخوانی بیشتری مصرف می‌شود.

اگر میزان استخوان ازدست‌رفته کم باشد، می‌توانید با تکنیک جراحی سینوس لیفت بسته هزینه خود را کاهش دهید. به‌هیچ‌وجه برای کاهش هزینه‌های خود ایمپلنت دندان را به دندانپزشک غیرحرفه‌ای یا افراد غیرمتخصص نسپارید. این کار علاوه بر ایجاد عوارض جدی هزینه‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

One Reply to “هزینه جراحی سینوس لیفت چقدر است؟”

  1. علی محمد اعتصامی فر گفت:

    درود بر شما
    من جهت ایمپلنت R6 بالا OPG , اسکن فک راست انجام دادم
    ضمن مراجعه به کلینیک و مشاوره گفتند که ۶ میلیون بابت ایمپلنت و ۵ میلیون بابت سینوس لیفت که اینجانب موافقت کردم ولی پس از انجام کار دکتر به منشی اش گفت ۴ میلیون هم بابت پیوند از من دریافت کند که برای من غیر منتظره بود .
    البته منشی اش گفت اگه الان نقد پرداخت کنید ۳ میلیون که اظهار کردم متاسفانه الان موجودی ندارم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    ضمنا اینجانب مهندس هواپیمایی بازنشسته بعد از سی سال ده تومن دریافت می کنم