لیفت صورت و گردن چیست؟ بهترین روش لیفت صورت و گردن کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت صورت و گردن یک روش رفع افتادگی پوست و چین و چروک صورت است که با روش های مختلف مثل لیفت صورت با نخ یا چسب لیفت صورت انجام میشود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت صورت و گردن چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

احتمالا با عبارت لیفت صورت و گردن آشنا هستید. چند سالی است، که در کلینیک‌های زیبایی و مراکز پزشکی مربوط به زیبایی از لیفت در قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. پزشکان متخصص زیبایی هر ساله با متدهای جدید زیبایی به بهبود وضعیت پوست و جوانسازی کمک می‌کنند.

با افزایش سن پوست صورت و گردن شل شده و روی گونه‌ها، خط فک و اطراف لب چین و چروک زیاد می‌شود. بسیاری از افراد به دنبال روش‌های زیبایی برای حل این مشکل هستند. بهترین راه برای ایجاد ظاهری جوان‌تر و رفع افتادگی و چین و چروک پوست لیفت صورت و گردن است. برخی افراد برای تاثیر بهتر لیفت صورت را در کنار لیفت گردن انجام داده و از این تغییرات راضی بوده‌اند. چرا که یکی از روش‌های تاثیرگذار برای بهبود آثار پیری لیفت گردن است.

چین و چروک در گردن و صورت به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. از جمله وراثت، شرایط محیطی، افزایش سن، استرس و گرانش زمین در این زمینه تاثیرگذارند. افراد زیادی از ظاهر صورت خود راضی بوده، اما به دنبال ایجاد تغییر در ناحیه گردن هستند. چین و چروک بیش از حد در این ناحیه و ایجاد غبغب باعث می‌شود، به دنبال راه‌های درمان آن باشند.

اگر قصد انجام لیفت گردن و صورت را دارید، حتما با یک پزشک متخصص پوست و مو با تجربه مشاوره داشته باشید. پزشک در مورد بهترین روش لیفت صورت و گردن شما را راهنمایی کرده و در مورد مزایا و عوارض آن صحبت می‌کند. تجربه و تخصص پزشک در این زمینه بسیار مهم بوده و در نتیجه لیفتینگ تاثیر می‌گذارد.

لیفت صورت و گردن راه حلی منطقی برای جوانسازی

اگر به دنبال راهی برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست هستید، لیفت صورت و گردن به شما در جوانسازی پوست کمک می‌کند. هر ساله میلیون‌ها نفر برای بهبود ظاهر پوست خود از روش‌های مختلف لیفت استفاده می‌کنند. لیفت صورت یا فیس لیفت یکی از متدهای زیبایی است، که باعث کشش پوست صورت به سمت بالا می‌شود. در این حالت افتادگی پوست در قسمت گونه‌ها و خط فک از بین می‌رود و جوانسازی و شادابی پوست را به همراه دارد. در لیفت گردن هم با بالا کشیدن پوست و رفع چروک‌های ریز و عمیق، پوست جوان شده و ظاهری مطلوب پیدا می‌کند. اولین علائم مربوط به پیری در ناحیه گردن دیده می‌شود. افتادگی پوست این ناحیه، چین و چروک و از بین رفتن انعطاف‌پذیری با روش‌های لیفتینگ گردن و صورت تا حدودی بهبود پیدا می‌کند.

پیش از هر اقدامی برای لیفت صورت و گردن با پزشک متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک مشاوره داشته باشید. پزشک پس از معاینه صورت و گردن تشخیص می‌دهد که شما کاندید مناسبی هستید یا نه.

لیفت صورت و گردن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها برای افراد خاصی کاربرد دارند. در ادامه مطلب به انواع روش های لیفت صورت و سپس انواع روش های لیفت گردن می پردازیم.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش لیفت صورت

در گذشته تنها از طریق جراحی امکان لیفت صورت وجود داشت. اما امروزه با استفاده از روش‌های مختلف غیرجراحی می‌توان با کم‌ترین درد و بدون دوران نقاهت عمل لیفتینگ را انجام داد. البته روش‌های غیرجراحی موقت بوده و باید هر چند وقت یک‌بار تمدید شوند. روش‌های غیرجراحی نیازی به بیهوشی، بستری در بیمارستان و ایجاد برش‌های عمیق ندارند.

در لیفت صورت به روش‌های مختلف می‌توان خطوط ریز، چین‌های عمیق، افتادگی پوست و فرورفتگی گونه‌ها را تا حدودی از بین برد. این روش‌ها عموما به کلاژن سازی پوست کمک کرده و سلول‌های پوستی را تحریک می‌کنند.

اینفوگرافی انواع روش های لیفت صورت
اینفوگرافی انواع روش های لیفت صورت

۱: لیفت صورت با تزریق ژل

یکی از اصلی‌ترین روش‌های لیفت غیرجراحی، لیفت صورت با تزریق ژل است. مواد تزریق شده در امتداد گونه‌ها، شقیقه، لب‌ها و زیر چشم حجم مناسبی ایجاد می‌کنند. با ایجاد حجم چین و چروک و فرورفتگی‌های پوست از بین می‌رود و باعث ایجاد پوستی جوان و شاداب می‌شود. پرکننده‌های پوستی از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند. مواد شبه ژل مانند اسید هیالورونیک، اسید پلی لاکتیک یا هیدروکسیلاپاتیت کلسیم در این ژل‌ها وجود دارند. این مواد غنی از رطوبت بوده و باعث صافی پوست می‌شوند. ماندگاری ژل می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال باشد. برخی از معروف‌ترین برندهای ژل با مجوز FDA عبارتند از:

  • Bellafill
  • Juvaderm
  • Restylane
  • Radiesse
  • Sculptra
عکس لیفت صورت با تزریق ژل
یکی از اصلی‌ترین روش‌های لیفت غیرجراحی، لیفت صورت با تزریق ژل است. مواد تزریق شده در امتداد گونه‌ها، شقیقه، لب‌ها و زیر چشم حجم مناسبی ایجاد می‌کنند.

۲: لیفت صورت با تزریق چربی

در این روش چربی از بدن خود شخص گرفته شده و در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی (فیلر) یک روش نیمه تهاجمی است. در این روش سلول‌های چربی از نواحی دیگر بدن از طریق لیپوساکشن استخراج شده و به صورت تزریق می‌شود. با تزریق چربی حجم قسمت‌های مختلف صورت افزایش پیدا می‌کند. سلول‌های چربی با بافت صورت ادغام می‌شوند و برای چندین سال ماندگاری خواهد داشت.


۳: لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های زیبایی پرطرفدار است. پزشک باید تجربه کافی داشته باشد، تا نخ را در نواحی مناسب قرار دهد. در غیر این صورت لیفت ظاهر طبیعی نخواهد داشت. در روش لیفت با نخ پوست به وسیله نخ‌های مخصوص به عقب کشیده شده و ظاهر پوست جوان می‌شود. این نخ‌ها علاوه بر کشیدن پوست به عقب به روند طبیعی جوانسازی کمک می‌کنند. در نواحی که نخ استفاده شده، کلاژن‌سازی پوست افزایش پیدا می‌کند. کلاژن در جوانسازی نقش حیاتی دارد.

۴: لیفت صورت با لیزر

از لیفت با لیزردرمانی برای ایجاد پوستی صاف استفاده می‌شود. این روش باعث تولید مجدد سلول‌های پوستی ‌شود. افرادی که بر اثر افزایش سن پوست ناصافی دارند، این روش را می‌توانند امتحان کنند. لیزردرمانی برای پوست‌هایی که در معرض آفتاب آسیب دیده یا به دلیل جای جوش و لک ناهموار است، توصیه می‌شود.

پزشک زیبایی با توجه به نیاز شخص نوع لیزر را مشخص می‌کند. لیزر باعث کلاژن‌سازی در لایه‌های زیرین پوست بدون آسیب به لایه‌های بالایی می‌شود. ممکن است، پزشک چند جلسه درمان با لیزر تجویز کند. نتایج حاصل از لیزردرمانی عموما تا چندین سال ماندگار است. بهبودی کامل تا چند روز طول می‌کشد و ممکن است، شخص کمی سوزش، قرمزی یا ورم را مشاهده کند.

لیزردرمانی برای پوست‌هایی که در معرض آفتاب آسیب دیده یا به دلیل جای جوش و لک ناهموار است، توصیه می‌شود.

۵: لیفت صورت با بوتاکس

بوتاکس در از بین بردن چین و چروک بسیار خوب عمل می‌کند. از بوتاکس بیشتر برای از بین بردن چین و چروک پیشانی، خطوط اخم و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم استفاده می‌شود. بوتاکس به طور موقت عضله مورد نظر را فلج می‌کند و باعث می‌شود ظاهر پوست صاف شود. بوتاکس با انسداد موقت سیگنال‌های عصبی و انقباضات عضلانی به رفع چین و چروک کمک می‌کند. نتیجه بوتاکس بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده نیست. عموما یک تا دو هفته طول می‌کشد، تاثیر بوتاکس مشخص شود. ماندگاری بوتاکس به نسبت پایین بوده و حدود ۳ ماه دوام دارد.

لیفت صورت و گردن روش زیبایی مناسبی برای شماست؟

با دکتر مشورت کن!

۶: میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از دیگر روش‌هایی است، که به رفع افتادگی پوست و صافی آن کمک می‌کند. در این روش پزشک با استفاده از سوزن‌های کوچک انرژی و گرمایی را به لایه‌های زیرین پوست می‌فرستد. این انرژی باعث تولید کلاژن و بافت پوستی جدید می‌شود. با استفاده از میکرونیدلینگ می‌توان زخم‌ها و لک‌های پوستی را نیز از بین برد. ممکن است، پزشک برای دستیابی به بهترین نتیجه چند جلسه میکرونیدلینگ را به شما توصیه کند.

پس از انجام میکرونیدلینگ ممکن است، کمی سوزش روی پوست صورت احساس کنید. همچنین قرمزی پوست برای چند روز باقی می‌ماند. ایجاد عفونت، روند بهبودی طولانی و ماندگاری جای زخم از عوارض نادر این روش هستند.

میکرونیدلینگ یکی از روشهای لیفت صورت است.
میکرونیدلینگ از دیگر روش‌هایی است، که به رفع افتادگی پوست و صافی آن کمک می‌کند.

۷: هایفوتراپی (اولتراپی)

هایفوتراپی (HIFU) پیشرفته‌ترین فناوری مورد تایید FDA است. یکی از تکنیک‌های غیرتهاجمی لیفتینگ صورت است. در این روش از انرژِی اولتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و از این طریق باعث تحریک بافت پوست و افزایش تولید کلاژن می‌شود. این روش به نسبت دیگر روش‌های لیفت غیرجراحی گران‌تر است. نتیجه حاصل از اولتراپی بین چند ماه تا یک سال ماندگاری دارد. تنها یک جلسه درمان لازم است. عوارض آن کوتاه مدت بوده و احتمال مشاهده قرمزی و ورم وجود دارد. در موارد نادر تا چند روز کبودی و بی‌حسی در صورت احساس می‌شود.

معمولا دکتر زیبایی با توجه به سن مراجعه کننده، کیفیت پوست، وضعیت سلامت و روش‌های درمانی که قبلا استفاده شده، از روش‌های ترکیبی استفاده می‌کند.

۸: کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی‌ تراپی گاز CO2 در لایه‌های میانی پوست انتشار پیدا می‌کند. در این حالت اکسیژن رسانی در آن ناحیه کم می‌شود. کمبود اکسیژن مغز را تحریک کرده و خون و مواد مغذی را به قسمت مورد نظر می‌رساند. این روند باعث تشکیل کلاژن بیشتر و جوانسازی پوست می‌شود. پزشک متخصص زیبایی با توجه به نوع پوست ممکن است، بین یک تا چند جلسه در هفته و به مدت چند هفته این درمان را ادامه دهد.


۹: کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یک روش انجمادی برای حل چربی اضافی است. اگر شخص چربی اضافی زیر چانه داشته باشد، پزشک پیش از انجام سایر روش‌های لیفت از کرایولیپولیز برای مشخص شدن خط فک استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود، اثر لیفتینگ بهتر دیده شود. این روش کاملا بدون درد است و در یک یا دو جلسه انجام می‌شود.

کرایولیپولیز روشی مناسب برای حل چربی اضافی صورت است که در یک یا دو جلسه انجام می‌شود.

۱۰: لیفت صورت و گردن با جراحی (ریدیتکتومی)

لیفت صورت با جراحی نسبت به روش‌های دیگر قدیمی‌تر است. در این روش پوست صورت از هر دو طرف به سمت عقب کشیده می‌شود. بافت‌های زیر پوست در جراحی جابجا شده و افتادگی پوست از بین می‌رود. در انتها پیش از بخیه پوست اضافی برداشته می‌شود. عموما زمان لیفتینگ صورت، لیفت گردن (پلاتیسماپلاستی) هم انجام می‌شود. در این حالت افتادگی‌های پوست گردن هم از بین رفته و با پوست صورت یکدست می‌شود.

برش‌هایی که در عمل جراحی صورت ایجاد می‌شود، به تکنیک‌های مورد استفاده و انتظارات بیمار بستگی دارد. عموما برشی از قسمت شقیقه‌ها داخل موها به سمت پایین تا جلوی گوش و سپس پشت گوش ایجاد می‌شود. اگر فیس لیفت همراه با لیفت گردن باشد، جراح زیبایی برشی در قسمت چانه نیز ایجاد می‌کند. لیفت صورت با جراحی عموما ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد. اگر سایر اقدامات زیبایی همزمان با لیفت انجام شود، مدت زمان عمل طولانی‌تر خواهد بود.

مینی لیفت صورت چیست؟

اگر شخص مسن بوده و نیاز به لیفت تمامی قسمت‌های صورت داشته باشد، لیفت کامل انجام می‌شود. اما برای افراد نسبتا جوان با چین و چروک‌های کمتر پزشک مینی لیفت صورت را پیشنهاد می‌دهد. در این روش برش‌ها کوچک بوده و فقط قسمت‌های خاصی از صورت را شامل می‌شود.

عکس لیفتینگ صورت با جراحی
در این روش برش‌ها کوچک بوده و فقط قسمت‌های خاصی از صورت را شامل می‌شود.

انواع روش لیفت گردن و صورت

روش‌های مختلفی برای از بین بردن چربی اضافی و رفع افتادگی پوست گردن وجود دارد. در گذشته تنها از طریق جراحی این مشکلات برطرف می‌شدند. اما امروزه روش‌های غیرجراحی نیز برای لیفتینگ وجود دارد. متخصص زیبایی در جلسه مشاوره با توجه به میزان چین و چروک و افتادگی پوست در ناحیه گردن بهترین روش لیفت گردن و صورت را پیشنهاد می‌کند.

اینفوگرافی انواع روش های لیفت گردن
اینفوگرافی انواع روش های لیفت گردن

۱: لیفت گردن با تزریق ژل (فیلر)

با تزریق فیلرهای پوستی می‌توان به کاهش چین و چروک ناحیه گردن کمک کرده و حجم از دست رفته را به پوست بازگرداند. فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک یا کلسیم هیدروکسی لپاتیت پس از تزریق باعث بازسازی پوست و ایجاد کلاژن می‌شوند. برای تزریق ژل در ناحیه گردن به جای سوزن از کانولای نوک تیز استفاده می‌شود. کانولا وسیله‌ای تو خالی و شبیه به سوزن بوده که در بی‌حسی نخاعی کاربرد دارد.

ماندگاری فیلر پوستی به برند ژل و نوع بدن بستگی دارد. اما به طور معمول دوام ژل‌ها بین ۶ تا ۱۲ ماه است. در زمان مشاوره با پزشک پوست، مو و زیبایی برند فیلر را پرسیده و در مورد آن تحقیق کنید. فیلرها باید دارای مجوز FDA باشند. برخی از برندهای معتبر ژل عبارتند از:

  • Bellafill
  • Juvederm
  • Restylane
  • Radiesse
  • Sculptra.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۲: لیفت گردن با نخ

در روش لیفتینگ گردن با نخ از نخ‌های مخصوص و خاردار استفاده می‌شود. این نخ‌ها در زیر پوست قفل شده و به سمت بالا کشیده می‌شوند. این روش باعث صافی و یکپارچگی پوست می‌شود. نتایج حاصل از آن به سرعت قابل مشاهده است. این نخ‌ها پس از مدتی در زیر پوست جذب شده و نیاز به تمدید دارند. اما یکی از مزایای این روش‌ این است، که نخ‌ها به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کنند. ماندگاری نخ‌ها حدود ۱ سال است و می‌توان با تمدید آن‌ها دوباره پوست را به سمت بالا کشید.

ماندگاری لیفت گردن با نخ حدود یک سال است و می توان آن را تمدید کرد.

۳: لیفت گردن با لیزر CO2

لیزرهایی مانند لیزر اربیوم یا لیزر CO2 می‌توانند، با ایجاد حرارت دو لایه بالایی پوست را تحریک کنند. با تحریک این لایه‌ها پوست منقبض شده و تولید کلاژن افزایش پیدا می‌کند. این روش درمان نیاز به بی‌حسی موضعی دارد. با استفاده از مواد بی‌حس کننده درد آن قابل تحمل می‌شود.

در افرادی با افتادگی پوست روش لیزر CO2 باعث جوانسازی جزئی گردن شده و اثربخشی آن طولانی مدت است. برخی پزشکان متخصص معتقدند، این روش در افرادی با افتادگی پوست متوسط بهتر از افرادی با افتادگی خفیف یا شدید جواب می‌دهد. در این روش باید از زخم‌ها مراقبت کرده و پس از ۱۰ روز آثار آن از بین می‌رود.


۴: لیفت گردن با تزریق بوتاکس

درمان‌های تزریقی مانند بوتاکس می‌توانند به رفع چین و چروک در قسمت‌های مختلف گردن و صورت کمک کنند. بوتاکس سم بوتولونیوم نوع A است. متخصصان زیبایی با تزریق بوتاکس در امتداد گردن حرکت عضلات این ناحیه را محدود می‌کنند. در این حالت کشیدگی عضلات به سمت پایین کمتر می‌شود.

بوتاکس یک روش بدون درد است و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. ماندگاری این روش ۳ تا ۴ ماه بوده و نیاز به تمدید مداوم دارد.

لیفت گردن با تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس در رفع چین و چروک گردن موثر است.

۵: لیفت گردن با تزریق کیبلا

مشکل اصلی برخی افراد افزایش چربی در ناحیه زیر چانه و بالای گردن است. پزشکان متخصص زیبایی برای افرادی که مقداری چربی در این ناحیه داشته اما پوست محکم و خوبی دارند، روش تزریق کیبلا را پیشنهاد می‌کنند. کیبلا از اسید دئوکسی کولیک تشکیل شده است. به ناحیه گردن تزریق شده و چربی را تجزیه و متابولیزه می‌کند.

این روش درمان ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. روند بهبود بسیار سریع است. ممکن است، تا چند روز در محل تزریق تورم یا قرمزی دیده شود. نتیجه اصلی پس از ۴ تا ۶ هفته قابل مشاهده است. ممکن است، با توصیه پزشک این روش تا ۴ بار تکرار شود.


۶: لیفت گردن با میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ سوزن‌های بسیار کوچک و ظریف به جوانسازی پوست کمک می‌کنند. در این روش لایه سطحی پوست تحریک شده و تولید کلاژن و الاستین افزایش پیدا می‌کند. برخی پزشکان این روش را با روش فرکانس رادیویی ترکیب می‌کنند. این دو روش در کنار هم چین و چرو ک و افتادگی پوست را رفع می‌کنند.

با ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و فرکانس رادیویی تولید طبیعی کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک بیشتر می‌شود. در این حالت اثرات سفت کننده انرژی فرکانس رادیویی بیشتر می‌شود و طیف وسیع‌تری از بیماران با افتادگی پوست از درمان نتیجه می‌گیرند.

افرادی که قبلا عمل جراحی انجام داده و دوباره دچار کمی افتادگی شده‌اند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش همچنین برای جوانانی که افتادگی پوست آن‌ها شدید نیست، گزینه خوبی است. بلافاصله پس از انجام لیفت گردن می‌توان متوجه تغییرات شد. اما تغییرات اصلی چند ماه بعد قابل مشاهده است.


۷: لیفت گردن با هایفوتراپی

هایفوتراپی نوع دیگری از انرژِی است، که به پوست نفوذ کرده و لایه‌های زیرین را تحریک می‌کند. روش هایفوتراپی در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت گردن و چانه و بهبود چین و چرو ک در ناحیه قفسه سینه تایید شد. هدف از هایفوتراپی تحریک کلاژن و جوانسازی ناحیه گردن و چانه است. برای انجام این کار از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود.

پزشک با این دستگاه مقدار مناسبی از انرژی را به لایه‌های عمیق‌تر پوست منتقل می‌کند. هایفوتراپی در مطب انجام شده و حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. این روش هیچ دوره نقاهتی نداشته و می‌توان بلافاصله به فعالیت‌های روزمره پرداخت. قرمزی پوست در ناحیه گردن پس از چند ساعت برطرف می‌شود. کلاژن‌سازی در لایه‌های پوست سریع اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل نتایج حاصل از این روش حدود ۲ تا ۳ ماه بعد ظاهر می‌شود.


۸: لیفت گردن با PRP (پلاسمای غنی از پلاکت)

پلاسما حاوی پلاکت، پروتئین و فاکتورهای رشد طبیعی است. این مواد می‌توانند به ترمیم و بازسازی پوست کمک کنند. در روش پی‌آرپی از خون شخص استفاده شده و پلاسما به ناحیه گردن تزریق می‌شود. در نتیجه پس از مدتی پوست محکم، صاف و جوان‌تر خواهد شد.

همین الان بهترین دکتر برای لیفت گردن رو پیدا کن!

۹: لیفت گردن با جراحی (ریدیدکتومی)

جراح برای انجام عمل زیبایی در ناحیه گردن برشی در قسمت زیر چانه یا پشت گوش ایجاد می‌کند. در مواقعی ممکن است، هر دو برش نیز ایجاد شود. پزشک پس از برش به عضله گردن دسترسی پیدا می‌کند. این عضله پلاتیسما نام دارد. در برخی از جراحی‌ها قسمتی از این ماهیچه برداشته می‌شود.

در روش‌های جدیدتر جراحی برش‌های کوچک‌تری ایجاد می‌شود. در این روش از آندوسکوپ (دوربین کوچک متصل به یک لوله نازک) برای جراحی استفاده می‌کنند.

مراحل جراحی لیفت گردن

لیفت گردن ممکن است، در مرکز جراحی یا در بیمارستان انجام شود. در این جراحی می‌توان با نظر پزشک از بیهوشی یا بی‌حسی موضعی استفاده کرد. عمل لیفتینگ گردن چند ساعت طول می‌کشد. در این مدت جراح برش‌هایی در اطراف و پشت گوش ایجاد می‌کند. برش کوچکی در زیر چانه نیز ایجاد می‌شود. جراح پلاستیک ماهیچه گردن را بلند کرده و پوست و چربی اضافی را خارج می‌کند. در آخر برش‌ها بخیه زده شده و روی زخم‌ها پانسمان قرار می‌گیرد. ممکن است، در روند این جراحی پزشک از روش لیپوساکشن نیز استفاده کند.

لیفت گردن با جراحی (ریدیدکتومی)
تاثیر جراحی لیفت صورت و گردن بر افتادگی و چین و چروک پوست

۱۰: لیفت گردن با لیپوساکشن

یکی از روش‌های لیفت گردن با جراحی روش لیپوساکشن است. در این روش جراح برش کوچکی در زیر چانه ایجاد کرده و چربی اضافی را خارج می‌کند. اگر از سایر روش‌های جراحی استفاده کنید، جراح به طور معمول عمل را با ساکشن گردن شروع می‌کند. این مورد را باید در جلسه مشاوره از پزشک خود بپرسید. این روش جراحی حدود یک ساعت طول می‌کشد. در انتها برش‌ها بخیه زده شده و پانسمان می‌شوند.


بهترین روش لیفت صورت و گردن کدام است؟

روش‌های مختلف لیفت صورت مزایا و معایب متفاوتی دارند. برخی افراد تمایل دارند، از روش جراحی استفاده کنند و برخی روش‌های غیرجراحی را ترجیح می‌دهند. لیفتینگ صورت غیرجراحی مزایای زیر را برای شخص به همراه دارد.

  • سریع
  • کمترین درد
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • مقرون به صرفه
  • ایجاد ظاهر جدید به صورت آزمایشی

اما در کنار این مزایا باید معایب لیفت صورت و گردن با روش‌های غیرجراحی را نیز در نظر گرفت و سپس برای انتخاب بهترین روش لیفت صورت و گردن تصمیم گرفت.

  • نتایج متوسط و کم‌تر از جراحی
  • نیاز به تکرار درمان
  • هزینه‌ها در مجموع با تکرار لیفت زیاد می‌شود.

ماندگاری لیفت صورت چقدر است؟

دوام لیفت صورت با توجه به روش مورد نظر متفاوت است. به طور کلی روش‌های غیرجراحی موقت است و پس از مدتی باید آن را تمدید کرد. فیس لیفت با تزریق ژل حدود ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. میزان ماندگاری آن به نوع ژل و سیستم بدن شخص بستگی دارد. اگر در تزریق از چربی بدن شخص استفاده شود، ماندگاری آن به چند سال می‌رسد. در صورتی که لیفت صورت با تزریق بوتاکس انجام داده‌اید، لازم است هر ۳ یا ۴ ماه آن را تمدید کنید.

اگر لیفت به طور منظم تمدید شود، پس از مدتی نیاز کمتری به آن خواهید داشت. به عنوان مثال تزریق ژل کلاژن‌سازی پوست را افزایش می‌دهد و هر بار مقدار کمتری ژل تزریق می‌شود. اما روش جراحی صورت دائمی بوده و نتایج آن ماندگار است. البته در هیچ یک از روش‌های لیفتینگ نمی‌توان جلوی پیری و افتادگی پوست را گرفت. فقط این امر به تعویق می‌افتد.

لیفتینگ صورت جلوی پیری یا افتادگی پوست را نمی گیرد، بلکه آن را به تعویق می اندازد.

نکات مهم قبل از لیفت صورت

اگر قصد فیس لیفت از طریق جراحی را دارید، حتما باید پیش از عمل جراحی تمامی سوابق پزشکی خود را با جراح در میان بگذارید. اگر از داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، ممکن است پس از جراحی توانایی لخته شدن خون را تحت تاثیر قرار دهد و دچار هماتوم (جمع شدن خون زیر پوست) شوید. داروهایی مثل آسپرین و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از این دست هستند. پس حتما باید مصرف این داروها را به پزشک متخصص زیبایی اطلاع دهید.

بیماری‌هایی مثل دیابت کنترل نشده و فشار خون بالا از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند. در این صورت زخم‌ها به خوبی بهبود پیدا نکرده و احتمال عوارض قلبی افزایش می‌یابد. به همین دلیل متخصصان زیبایی به این افراد توصیه می‌کنند، عمل لیفت صورت انجام ندهند.

پیش از انجام عمل جراحی سعی کنید، وزن خود را ثابت نگه دارید. افزایش و کاهش وزن به طور مکرر می‌تواند بر شکل صورت و وضعیت پوست تاثیر بگذارد.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

نکات مهم قبل از انجام لیفت گردن

در تمامی روش‌های لیفت گردن باید داروهای مصرفی را به متخصص یا جراح زیبایی اطلاع دهید. برخی داروها و مکمل‌ها خطر خونریزی و ایجاد کبودی را بیشتر می‌کنند. به عنوان مثال آسپرین و داروهای ضدالتهاب پس از انجام عمل زیبایی این خطرات را به دنبال دارند. در صورت داشتن حساسیت دارویی حتما این موضوع را به پزشک اطلاع دهید. در مواقع بسیار نادر ممکن است، شخص به مواد بیهوشی یا بی‌حسی واکنش آلرژیک داشته باشد.

برای انجام جراحی لیفتینگ لازم است، ۴ هفته قبل و ۴ هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید. اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، عوارض جراحی برای شما کمتر می‌شود. در روز جراحی لباس گشاد و راحت بپوشید. بهتر است، لباس دکمه‌دار باشد، تا پس از جراحی با گردن شما تماس پیدا نکند.

برای انجام جراحی لیفتینگ لازم است، ۴ هفته قبل و ۴ هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.

نکات مهم قبل از انجام لیفت گردن
مشاوره با متخصص زیبایی برای لیفت صورت

مراقبت‌های بعد از لیفت صورت چیست؟

در لیفت صورت با جراحی مراقبت‌های بعد از عمل بسیار مهم است:

  • در چند روز اول بیمار باید سر بالا بخوابد.
  • طبق توصیه پزشک از دارو‌های تسکین‌دهنده درد استفاده کند و از کمپرس سرد استفاده کند.
  • پس از عمل زیبایی از فشار بیش از حد بر زخم‌ها و حرکت زیاد جلوگیری کنید.
  • تا ۳ هفته در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرید و تا ۶ ماه موهای خود را رنگ نکنید.
  • در سایر روش‌های لیفت غیرجراحی مراقبت‌های خاصی نیاز نیست.
  • عموما در روش لیفت با تزریق بوتاکس به بیمار توصیه می‌شود در روز اول سر خود را پایین نگیرد.

مراقبت‌های بعد از لیفت گردن چیست؟

در روش جراحی لیفتینگ گردن باید چند روزی کامل استراحت کرده و از انجام کارهای روزانه خودداری کرد. انجام فعالیت‌های شدید مانند ورزش باید تا ۳ هفته به تعویق بیافتد. عموما افراد می‌توانند، ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لیفت گردن به کارهای روزمره خود بپردازند. مصرف دارو تنها باید با تجویز پزشک باشد و تا چند هفته از مصرف سیگار جلوگیری کرد.  در روش‌های بدون جراحی مراقبت‌های خاصی نیاز نبوده و تنها باید از فشار بر گردن خودداری کرد.

معاینات پیش از لیفتینگ
پزشک پیش از انجام لیفت معایناتی انجام می‌دهد، تا تغییرات مورد نیاز را مشخص کند.

خطرات و عوارض لیفت صورت

روش‌های مختلف لیفت غیرجراحی عوارض زیادی ندارند و عموما پس از انجام لیفت می‌توان فعالیت‌های روزانه را انجام داد. در برخی روش‌ها عموما ورم بعد از لیفت صورت مشاهده می‌شود. ضرر لیفت با تزریق بوتاکس ممکن است، شامل موارد زیر باشد.

  • قرمزی
  • ورم
  • کبودی
  • سردرد
  • افتادگی پلک
  • در موارد نادر امکان پخش شدن سم از محل تزریق

لیفت صورت با تزریق ژل عوارضی مانند کبودی و ورم در پی دارد. در مواقعی ممکن است، فرد دچار عفونت شود. یکی از عوارض بسیار نادر و خطرناک آن احتمال نابینایی است. به دلیل احتمال چنین خطری حتما لیفت صورت خود را به دکتر زیبایی مجرب و دارای مجوز بسپارید. در کلیه روش‌های لیفت غیرجراحی عوارض بیشتر شامل قرمزی و کمی ورم است و عوارض شدیدی مثل روش جراحی مشاهده نمی‌شود.


معایب لیفت صورت با جراحی

جراحی صورت عوارض بیشتری در پی دارد. اما در صورتی که جراح زیبایی مجرب باشد و داروهای مناسب را تجویز کند، می‌توان عوارض را به حداقل رساند. عوارضی که بعد از عمل بیشتر افراد مشاهده می‌کنند، به صورت زیر است.

  • درد خفیف تا متوسط
  • تورم
  • کبودی
  • بی‌حسی

عوارض دائمی یا طولانی مدت بسیار نادر هستند. اما در صورتی که مراقبت‌های کافی صورت نگیرد، ممکن است، ایجاد شوند.

  • هماتوم: شایع‌ترین عارضه بعد از انجام جراحی صورت جمع شدن خون در زیر پوست است، که باعث تورم و فشار می‌شود. تشکیل هماتوم معمولا ۲۴ ساعت بعد از جراحی اتفاق می‌افتد و ممکن است، با توصیه پزشک آن قسمت جراحی شود.
  • جای زخم: جای برخی زخم‌ها بعد از جراحی صورت باقی ‌می‌ماند و دائمی است. البته چون این زخم‌ها در امتداد خط رویش مو یا در خطوط طبیعی صورت و گوش قرار دارد، پنهان می‌شود. به ندرت برش‌های جراحی می‌توانند باعث ایجاد زخم‌های قرمز و برجسته شوند. جراح برای بهبود زخم داروهایی مثل کورتیکو استروئید را تجویزمی‌کند.
  • آسیب عصبی: این عارضه بسیار نادر است. اما ممکن است، جراحی آسیب موقت یا دائمی در پی داشته باشد. در صورتی که یک عضله به طور موقت فلج شود، در ظاهر مشخص خواهد بود. این حالت می تواند، بین چند ماه تا یک سال طول بکشد. برخی اقدامات که توسط جراح انجام می‌شود، می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند.
  • ریزش مو: ممکن است، در محل برش‌ها ریزش مو موقت یا دائمی را مشاهده کنید. در صورتی که ریزش مو دائمی باشد، می توان با پیوند پوست دارای فولیکول مو این مشکل را برطرف کرد.

نکته مهم:

لیفتینگ صورت همانند هر عمل جراحی خطر خونریزی، عفونت و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. در صورت مشاهده علائمی مثل تنگی نفس، درد قفسه سینه و ضربان قلب نامنظم حتما باید به پزشک مراجعه کنید.


مزایای لیفت گردن چیست؟

لیفتینگ گردن در ایجاد ظاهری جوان و شاداب بسیار موثر است. روش‌های مختلف لیفتینگ تاثیرات مثبتی به همراه دارند. به طور کلی مزایای لیفت گردن شامل موارد زیر است:

  • از بین بردن چربی اضافی و سفت شدن پوست در ناحیه پایینی صورت
  • از بین بردن رسوبات چربی زیر چانه
  • سفت شدن پوست گردن

اگر چین و چروک و افتادگی در ناحیه گردن شما شدید نیست، روش‌های لیفت گردن بدون جراحی می‌تواند گزینه بهتری باشد. مزایای این روش‌ها در مقایسه با روش جراحی لیفت عبارتند از:

  • مدت زمان بهبودی در روش‌های غیرجراحی لیفتینگ از چند ساعت تا چند روز متغیر است. عوارض جانبی بسیار کمی داشته و شامل قرمزی، تورم و کمی سوزش است.
  • هزینه روش‌های بدون جراحی بسیار پایین‌تر است.
  • روش‌های بدون جراحی معمولا ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشند. اما روش جراحی ممکن است، تا چند ساعت ادامه داشته باشد.
  • نیازی به برش‌های بزرگ و بیهوشی عمومی نیست. به همین دلیل خطرات آن برای بدن بسیار کمتر است.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

معایب و عوارض لیفت گردن چیست؟

در لیفت گردن بدون جراحی عوارض بسیار کم است. این روش‌ها دوره نقاهت نداشته و می‌توان پس از لیفتینگ به کارهای روزمره پرداخت. کمی قرمزی و تورم در این تکنیک‌ها طبیعی است. در روش‌هایی مانند تزریق ژل یا تزریق بوتاکس مقداری قرمزی یا کبودی در ناحیه تزریق مشاهده می‌شود. این علائم پس از چند روز به طور کامل از بین می‌روند.

اما در روش جراحی لیفتینگ گردن عوارض بیشتر است. این روش همانند هر نوع جراحی دوره نقاهت چند روزه‌ای داشته و عوارضی به همراه دارد. برخی از عوارض جراحی کاملا طبیعی بوده و نیاز به نگرانی نیست. از جمله:

  • تورم و کبودی که ممکن است، تا چند روز ادامه داشته باشد.
  • احساس کشیدگی، سوزن سوزن شدن یا سوزش در ناحیه گردن
  • در برخی افراد بی‌حسی نیز تجربه می‌شود.

در هر نوع جراحی امکان عفونت وجود دارد. یک تب‌سنج در خانه داشته باشید و دمای بدن خود را اندازه بگیرید. اگر اولین علائم تب را مشاهده کردید، با پزشک تماس بگیرید. همچنین در صورت مشاهده چرک در محل بخیه‌ها حتما پزشک را مطلع کنید. ضرر لیفت گردن می‌تواند شامل موارد زیر هم باشد.

  • ریزش مو در امتداد برش‌ها (برش‌های نزدیک ناحیه گوش)
  • بی‌حسی دائمی
  • زخم
  • تغییر رنگ پوست یا پوسته پوسته شدن.

قیمت لیفت صورت چقدر است؟

قیمت لیفت صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه پزشک متخصص و محل کلینیک یا بیمارستان در تعیین هزینه بسیار تاثیرگذار است. در روشی مانند لیفتینگ با تزریق ژل، نوع ماده استفاده شده در قیمت گذاری تاثیر دارد. در روش‌هایی که نیاز به لیفت با دستگاه خاصی است، باید مدل دستگاه بررسی شود. اصولا کلینیک‌ها برای دستگاه‌های جدید هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

از آن‌جایی که لیفتینگ صورت یک عمل زیبایی بوده و برای درمان از آن استفاده نمی‌شود، بیمه هزینه لیفت را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. به همین دلیل باید تمام هزینه کلینیک یا بیمارستان را شخص پرداخت کند.

لیفت صورت تحت پوشش بیمه نیست و برای انجام آن باید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

لیفت صورت در منزل ممکن است؟

مهم‌ترین اقدام برای لیفت صورت در خانه داشتن رژیم غذایی مناسب است. استفاده از مواد غذایی دارای ویتامین ث می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند. در کنار رژیم غذایی استفاده از ماسک‌ و کرم لیفت صورت می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. برای تهیه ماسک‌های خانگی می‌توانید از ماسک سفیده تخم مرغ، آلوئه‌ورا، لیمو، خیار، عسل، دارچین یا روغن نارگیل استفاده کنید.

دستگاه‌هایی به نام دستگاه میکرونیدلینگ در خانه وجود دارد، که به بازسازی پوست کمک کرده و در طولانی مدت تاثیر خوبی ایجاد می‌کند. استفاده از ماساژورهای مخصوص صورت باعث بهبود گردش خون، تحریک عضلات و نفوذ بیشتر محصولات سلامت پوست می‌شود. کلیه روش‌های خانگی در طولانی مدت تاثیر داشته و در صورتی که ادامه‌دار نباشد، فایده ندارد.


لیفت گردن با ورزش ممکن است؟

در بسیاری از تمرینات ورزشی ارائه شده توسط مربیان، به تمرینات ناحیه گردن توجه نمی‌شود. علت اصلی افتادگی پوست در ناحیه گردن ورزشکاران همین موضوع است. با انجام تمریناتی می‌توان ماهیچه‌هایی که از قسمت جناغ و استخوان ترقوه تا استخوان فک قرار دارند، تقویت کرد.

تمرینات زیادی در صفحات مجازی آموزش داده شده است. یکی از تمرینات مربوط به گردن این است، که گردن را ثابت نگه داشته و سر را جلو و عقب ببرید. این تمرین باعث کشش پوست ناحیه گردن می‌شود. می‌توانید با تلفظ حروفی مثل O،E و A دهان خود را تکان دهید. تکرار این حرکات باعث بهبود پوست اطراف دهان و گردن می‌شود.

انجام لیفتینگ گردن توسط پزشک متخصص زیبایی
انجام لیفت گردن توسط پزشک متخصص زیبایی

اطلاعات بیشتر :

افرادی که قصد لیفتینگ گردن و صورت را دارند، با سوالاتی مواجه می‌شوند. انتخاب بهترین متخصص زیبایی و نتیجه‌گیری از این روش جز نگرانی‌های اصلی است. در ادامه پاسخ تعدادی از سوالات پرتکرار را ارائه داده‌ایم، تا در این زمینه به شما کمک کنیم.

لیفت صورت برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت صورت و گردن برای افرادی که نیاز به جوانسازی پوست دارند، بسیار مناسب است. به طور کلی افراد با مشکلات زیر می‌توانند از روش‌های مختلف لیفت استفاده کنند.

  • افتادگی در قسمت گونه‌ها
  • پوست اضافی در ناحیه فک پایین
  • عمیق شدن خط لبخند

لیفت صورت تا چه مدت دوام دارد؟

در روش‌های غیرجراحی ماندگاری لیفت صورت از چند ماه تا چند سال است. مدت زمان دوام آن به نوع پوست، روش مورد استفاده و نوع مواد بستگی دارد. اما در روش لیفت با جراحی نتایج دائمی بوده و نیازی به تمدید نیست.


از چه سنی می‌توان لیفت صورت و گردن انجام داد؟

هدف از لیفت صورت و گردن از بین بردن چین و چروک و رفع افتادگی پوست است. به همین دلیل این روش برای افراد جوان به خصوص افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. عموما افراد بالای ۴۰ سال با این مشکلات مواجه ‌می‌شوند و پزشک با توجه به سن و نوع پوست یکی از روش‌های لیفت صورت را پیشنهاد می‌دهد.


روش‌های لیفت گردن در خانه چیست؟

برای انجام لیفت گردن در خانه اولین قدم تغییر سبک زندگی است. با انجام ورزش‌های مربوط به ناحیه گردن می‌توان به بهبود پوست این ناحیه کمک کرد. استفاده از رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب در سلامت پوست تاثیرگذارند. در کنار رعایت این موارد می‌توان از محصولاتی برای لیفتینگ گردن و صورت استفاده کرد. دو مورد از این محصولات عبارتند از:

  • ماسک لیفت گردن: برای لیفتینگ پوست صورت و گردن می‌توان از ماسک‌های طبیعی یا شیمیایی استفاده کرد. در فروشگاه‌های لوازم آرایشی ماسک‌های متعددی برای رفع افتادگی پوست وجود دارد. ماسک‌های طبیعی مانند ماسک سفیده تخم مرغ نیز در طولانی مدت موثر هستند.
  • کرم لیفت گردن: کرم‎های ضدپیری و ترمیم‌کننده پوست با تولید کلاژن باعث بهبود وضعیت پوست می‌شوند. استفاده از کرم‌های لیفتینگ در درازمدت به سفت شدن و صاف شدن پوست کمک می‌کنند.
کرم لیفت گردن
با استفاده از کرم لیفتینگ گردن می‌توان در خانه لیفت انجام داد.

هزینه لیفت گردن چقدر است؟

اگر قصد جراحی لیفتینگ گردن را دارید، باید به هزینه‌های جانبی نیز توجه کنید. هزینه بیهوشی، مرکز جراحی، جراح، دستیاران، آزمایش‌های پزشکی و نسخه دارویی در مجموع هزینه بالایی برای شما خواهد داشت. اما قیمت لیفت گردن بدون جراحی پایین‌تر است. تجربه پزشک متخصص و امکانات موجود برای لیفتینگ در قیمت‌گذاری موثر هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید، که بیمه درمانی هزینه‌های مربوط به لیفتینگ را پوشش نمی‌دهد. این عمل تنها جنبه زیبایی داشته و برای درمان از آن استفاده نمی‌شود. به همین دلیل تمامی هزینه‌های مربوط به لیفت برعهده مراجعه‌کننده می‌باشد.

انواع روش‌های لیفت گردن و صورتقیمت در سال ۱۴۰۲
مزوبوتاکس گردن۲ میلیون تومان
لیفت گردن با نخحدود ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان
لیفت گردن با جراحیحدود ۳۰ میلیون تا ۵۰ میلیون
لیفت گردن با فیلر الانسهحدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
در این جدول روش‌های لیفت گردن و صورت را معرفی کرده‌ایم و قیمت آنها را در سال ۱۴۰۲ آورده‌ایم.

لیفت گردن برای چه افرادی مناسب است؟

برخی افراد از پوست خود در ناحیه گردن وپایین صورت راضی نیستند. این افراد می‌توانند با انجام لیفتینگ گردن به بهبود این شرایط کمک کنند. در صورتی که چین و چروک این ناحیه کم باشد، می‌توان از طریق روش‌های غیرجراحی لیفتینگ انجام داد. اما برای افرادی با سن بالاتر و افتادگی شدید پوست روش جراحی لیفتینگ گردن پیشنهاد می‌شود.


آیا لیفت صورت و گردن درد دارد؟

در روش جراحی لیفت صورت و گردن مقداری درد پس از عمل طبیعی است. پزشک برای کاهش درد بیمار داروهای مسکن تجویز می‌کند. اما روش‌های بدون جراحی تقریبا بدون درد هستند. ممکن است، در محل تزریق ژل یا بوتاکس کمی درد جزئی احساس شود. در انواع روش‌های لیزر مقداری سوزش در پوست احساس شده و پس از چند ساعت این سوزش کمتر می‌شود.

چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی برای لیفت صورت و گردن پیدا کنیم؟

برای انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی حتما تجربه پزشک و مجوز‌های او را بررسی کنید. تجربه پزشک و نمونه کارهای قبلی او در تصمیم‌گیری به شما کمک خواهد کرد. در هر کدام از روش‌های لیفت از مواد استفاده شده یا دستگاه‌های آن کلینیک مطلع شوید و از پزشک خود بخواهید در این مورد اطلاعات کامل را به شما بدهد.

اگر قصد لیفت صورت و گردن با جراحی را دارید، از چند جراح زیبایی وقت مشاوره گرفته و با روند کار آن‌ها آشنا شوید، تا بتوانید در نهایت بهترین جراح لیفت صورت و گردن را پیدا کنید. در رابطه با انتخاب بیمارستان یا مرکز پزشکی مناسب تحقیق کنید و از امکانات آن مرکز قبل و بعد از عمل جراحی مطلع شوید.

برای انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی یا بهترین جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی می‌توانید از لیست پزشکان متخصص زیبایی در دکترتو استفاده کنید و از مشاوره تلفنی نیز بهره‌مند شوید.

سخن آخر :

لیفت صورت و گردن که یکی از عوامل رفع افتادگی پوست و چین و چروک است از مهمترین خدمات لیفت به حساب می آید.

و لیفت صورت و گردن با روش های مختلفی انجام میشود مانند تزریق ژل، تزریق چربی، کربوکسی تراپی، هایفوتراپی و … که همه این روش ها به جوانسازی پوست شما در صورت و گردن کمک میکند.

و توصیه ما به شما این است که برای دریافت خدمات بهتر در زمینه لیفت صورت و گردن برای انجام این کار حتما به متخصصین زیبایی مراجعه کنید و در این مطلب سعی بر این بود که شما عزیزان را با تمام نکات مهم در مورد این موضوع آشنا کنیم و روش های مختلف لیفت صورت و گردن را بیان کنیم.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط