آمپول کتورولاک، عوارض و نحوه تزریق آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کتورولاک یکی از داروهای ضددرد است و برای کاهش التهاب کاربرد دارد. این دارو تزریقی و خوراکی است. برای دریافت آن باید با دکتر مشورت کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

آمپول کتورولاک، عوارض و نحوه تزریق آن

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

اگر جراحی کرده‌باشید یا دچار دردهای حاد شده‌باشید، احتمالا با آمپول کتورولاک آشنایی دارید. اما آیا دقیقا می‌دانید آمپول کتورولاک برای چیست؟ یا اصلا کتورولاک چیست؟ سوزن کتورولاک برای چه تزریق می‌شود؟ نحوه تزریق آمپول کتورولاک چگونه است؟ آمپول کتورولاک برای کمردرد استفاده‌می‌شود؟ آمپول کتورولاک برای درد پریود تزریق می‌شود؟

کتورولاک یک داروی ضددرد و از دسته داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که برای مدیریت دردهای متوسط تا شدید و حاد استفاده‌می‌شود. کتورولاک دارویی نیست که برای مدت طولانی یا برای دردهای معولی تجویز شود، بلکه زمانی تجویز می‌شود که درد بیمار به‌قدری شدید باشد که نیاز به داروهای مسکن اپیوئیدی مثل مورفین داشته‌باشد. به‌خاطر عوارض جانبی آمپول ketorolac نباید بیش از ۵ روز تجویز شود و اگر دارو کارساز نبود یا برای مدت طولانی‌تری نیاز بود، پزشک داروی شما را تعویض خواهد‌کرد. در ادامه با این داروی ضددرد، عوارض جانبی، موارد احتیاط، تداخلات دارویی و هر آنچه لازم است در مورد آمپول ketorolac بدانید با شما صحبت خواهیم‌کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ketorolac آمپول می‌توانید با متخصص داخلی مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان آشنا شوید، به‌صورت تلفنی و آنلاین با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

آمپول کتورولاک چیست؟ (امپول کترولاک)

نام رایج دارو: کتورولاک – Ketorolac، کتورکس، پین لاک، تورادولاک، توراپین، پمرولاک، کتورین، کتروفال، کتورولاکس.

نام تجاری دارو: تورادول

آمپول کتورولاک برای درمان کوتاه‌مدت دردهای متوسط تا شدید استفاده‌می‌شود. از کتورولاک معمولا قبل یا بعد از جراحی‌های پزشکی استفاده‌می‌شود. کاهش دردی که به‌وسیله‌ی کتورولاک آمپول ایجاد می‌شود، کاری می‌کند تا ریکاوری راحت‌تری داشته‌باشید و زودتر بتوانید به زندگی روزمر‌ه‌تان بازگردید.

آمپول کترولاک جزو داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) به حساب می‌آید. این دسته‌ی دارویی برای درمان التهاب و درد استفاده‌می‌شود. از داروهای دیگر این گروه می‌توان به ایبوپروفن و ناپروکسن اشاره‌کرد، اما کتورولاک نسبت به سایر NSAIDها در کاهش درد‌های التهابی و غیرالتهابی موثرتر است.

آمپول ketorolac برای مدیریت کوتاه مدت درد حاد (تا ۵ روز)، با دوز متوسط تا ​​زیاد استفاده‌می‌شود. نباید ketorolac آمپول برای درد جزئی یا مزمن مورد استفاده قرار‌گیرد.

  • قرص:
    • قرص کتورولاک ۱۰ میلی‌گرمی خوراکی
  • قطره چشمی
  • آمپول تزریقی:
    • آمپول کتورولاک ۱۵ میلی‌گرمی
    • آمپول کتورولاک ۳۰ میلی‌گرمی
    • آمپول کتورولاک ۶۰ میلی‌گرمی.
آمپول کتورولاک چیست؟
آمپول ketorolac، تولید مواد شیمیایی توسط سیستم ایمنی بدن را که باعث قرمزی، تب، درد و التهاب می‌شوند را کاهش می‌دهد.

نحوه عملکرد داروی کتورولاک

عملکرد کتورولاک از طریق انسداد تولید برخی مواد طبیعی در بدن شما است که موجب التهاب می‌شود. این انسداد باعث کاهش تورم، درد یا تب می‌شود. آمپول ketorolac، تولید مواد شیمیایی توسط سیستم ایمنی بدن را که باعث قرمزی، تب، درد و التهاب می‌شوند را کاهش می‌دهد. کاهش درد به شما کمک می‌کند راحت‌تر بهبود پیدا کنید تا بتوانید به کارهای عادی روزمره خود برگردید.

این داروی NSAID با مدت اثر متوسط است و باعث مهار شدن PG می‌شود که بیشتر به‌عنوان یک ضددرد است تا یک داروی ضدالتهاب. بیشتر به‌صورت تزریقی مصرف‌می‌شود.

خواص آمپول کتورولاک

آمپول کترولاک یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) است که معمولا به‌صورت تزریقی تجویز می‌شود و برای درمان دردهای متوسط ​​تا شدید، مانند درد پس از جراحی یا جراحت و همچنین دردهای مرتبط با سنگ کلیه، دردهای قاعدگی و نقرس استفاده می‌شود.

از خواص امپول کترولاک می‌توان به توانایی آن در کاهش درد و التهاب و همچنین شروع اثر نسبتا سریع آن اشاره‌کرد. امپول کترولاک معمولا در عرض ۳۰ دقیقه پس‌از مصرف شروع‌به کار می‌کند و می‌تواند تا ۶ ساعت درد را تسکین دهد. البته توجه‌به این نکته ضروری است که آمپول کتورولاک فقط باید برای تسکین درد کوتاه مدت استفاده‌شود، زیرا استفاده طولانی مدت می‌تواند خطر عوارض جانبی را افزایش‌دهد.

اشکال داروییاثرات جانبی تداخلات دارویی
قطره چشمی سینارولاک ۰.۵% ۵ میلی‌لیترعکس العمل‌های آلرژییک      سایر NSAID‌ها مانند ایبوپروفن
قرص کتورولاک ایران هورمون ۱۰ میلی‌گرمحالت تهوع     رقیق کننده‌های خون
آمپول کتورکس ۳۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتراستفراغکورتیکواستروئیدها
قرص پین لاک ۱۰ میلی‌گرمسردردلیتیوم
قرص تورادولاک ۱۰ میلی‌گرمسرگیجهمتوترکسات
قرص توراپین ۱۰ میلی‌گرمدل دردمهارکننده‌های ACE
آمپول کتورولاک-کمبکسونا ۳۰ میلی‌گرم/میلی‌لیترخونریزی گوارشی      دیورتیک‌ها
قرص کتورولاک ۱۰ میلی‌گرمآسیب کلیه      آسپرین
آمپول کتورین مد ۳۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر—–—–
اطلاعات دارویی و اشکال دارویی کتورولاک

نحوه مصرف کتورولاک چیست؟

اگر پزشک داخلی یا هر پزشک دیگری آمپول ketorolac را برای شما تجویز کرده‌است، حتما دستورات را دنبال کنید. برای مصرف صحیح داروی کتورولاک لازم است از اطلاعات روی جلد دارو به دقت پیروی کنید. آمپول کترولاک به‌صورت محلول (مایع) برای تزریق عضلانی یا به‌صورت داخل وریدی، استفاده‌می‌شود. برای استفاده از این دارو نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • اگر به صورت مداوم کتورولاک برای شما تجویز شده‌است، معمولا مصرف آن به صورت هر ۶ ساعت یک آمپول تزریقی است که باید توسط پزشک تزریق شود.
  • قرص خوراکی کتورولاک معمولا هر ۴ تا ۶ ساعت یک عدد قابل مصرف است.
  • نباید این آمپول را داخل ستون فقرات تزریق کرد.
  • نباید آمپول ketorolac را به داخل قفسهٔ سینه تزریق کرد.
  • برای جلوگیری از خطر خونریزی معده و دیگر عوارض جانبی آمپول کترولاک از کمترین دوز موثر برای کمترین دوره تزریق استفاده‌کنید.
  • اگر بیشتر از ۵ روز از مصرف ketorolac آمپول می‌گذرد و احساس بهبود یا کاهش درد نداشتید برای تعویض دارو یا استفاده داروهای دیگر با پزشک خود مشورت نمایید.
  • قبل از استفاده آمپول کتورولاک موارد ایمنی مانند تغییر رنگ دارو یا مشاهده ذرات در داخل دارو را بررسی کنید و در صورت مشاهده این موارد از استعمال دارو خودداری کنید.
  • اگر هنگام تزریق دارو احساس درد افزایش یافت و یا حال عمومی شما بهبود نیافت و بدتر شد حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • به‌صورت منظم آزمایش‌های پزشکی مانند فشار خون و آزمایش‌های عملکرد کلیه را انجام دهید و برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.
  • آمپول ketorolac برای وضعیت فعلی شما تجویز شده‌است و در موارد دیگر و حتی مشابه بدون تجویز دکتر آن را مصرف نکنید.
  • برای تاثیر حداکثری ketorolac آمپول بر روی وضعیت شما بهتر است سر وقت این دارو را مصرف کنید.
  • در‌صورتی‌که فرم خوراکی دارو برای شما تجویز شده‌است، جهت کاهش عوارض گوارشی آن را پس از غذا مصرف نمایید.
  • از مصرف چند داروی ضددرد با هم برای اثر بیشتر خودداری نمایید.

عوارض داروی کتورولاک خطرناکه؟

برای آگاهی از نحوه مصرف درست این دارو، مشاوره دارویی بگیر.

متن انگلیسی: «Ketorolac is used to relieve moderately severe pain, usually pain that occurs after an operation or other painful procedure. It belongs to the group of medicines called nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs). Ketorolac is not a narcotic and is not habit-forming.»
ترجمه متن: «کتورولاک یکی از داروهای مسکنی است که برای کاهش دردهای نسبتا شدید کاربرد، مثلا دردهای بعد از جراحی. این دارو متعلق به دسته‌ی ضد التهاب غیر استروئیدی است و مخدر در آن وجود ندارد و اعتیاد ایجاد نمی‌کند.»

به نقل از mayoclinic

تزریق کتورولاک در منزل

تزریق کتورولاک در خانه نوعی مراقبت بهداشتی خانگی است که به بیماران اجازه می‌دهد تا در آسایش خانه خود، درمان پزشکی دریافت کنند. این ممکن است یک گزینه برای بیمارانی باشد که نیاز به درمان مداوم با کتورولاک دارند و توسط یک تکنسین واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی را در منزل دریافت می‌کنند. برای تزریق کتورولاک در منزل، یک پرستار یا تکنسین برای انجام تزریق کتورولاک به خانه بیمار مراجعه‌می‌کند و بیمار را برای هرگونه عوارض جانبی بالقوه تحت‌نظر دارد. توجه‌به این نکته ضروری است که همه بیماران واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی در منزل نیستند و تصمیم برای تزریق کتورولاک در خانه باید به صورت موردی توسط یک پزشک گرفته‌شود.

نحوه تزریق کتورولاک در منزل چیست؟
برای تزریق کتورولاک در منزل، یک پرستار یا تکنسین برای انجام تزریق کتورولاک به خانه بیمار مراجعه‌می‌کند و بیمار را برای هرگونه عوارض جانبی بالقوه تحت‌نظر دارد.

نحوه تزریق کتورولاک

تزریق این دارو عضلانی است و می‌توان آن را در منزل هم تزریق کرد. دکتر توصیه‌های لازم را به شما می‌کند و سپس به شما این اجازه را می‌دهد تا از این دارو در منزل هم استفاده‌کنید. توجه داشته‌باشید که استفاده از آمپول کتورولاک بیشتر از ۵ روز می‌تواند عوارض جانبی را تشدید کند. بنابراین در مصرف آن زیاده‌روی نکنید و در صورتیکه اثرات مورد نظر را نداشت، با پزشک مشورت کنید.

گفته‌شد که آمپول کتورولاک به صورت عضلانی تزریق می‌شود. برای تزریق این دارو از عضله‌ی گلوتئوس یا سرینی استفاده‌می‌شود. بخش بالا و خارج باسن انتخاب می‌شود و سرنگ بعد از هواگیری و پاک کردن محل تزریق، وارد عضله می‌شود. سپس آسپیراسیون یا بیرون کشیدن پیستون سرنگ انجام می‌شود تا از بودن سوزن درون عضله مطمئن شویم. این اتفاق در‌صورتی می‌افتد که هوا وارد سرنگ شود. بعد محتویات سرنگ به داخل عضله تخلیه می‌شود و سوزن بیرون کشیدن می‌شود. محل تزریق پد الکلی قرار داده‌می‌شود تا از خروج احتمالی خون جلوگیری شود.

تزریق کتورولاک داخل سرم

کتورولاک در سرم، که به‌عنوان تزریق داخل سرم کتورولاک نیز شناخته‌می‌شود، نوعی تزریق کتورولاک است که مستقیما در جریان خون تجویز می‌شود. این راه تجویز به دارو اجازه می‌دهد تا سریع‌تر و موثرتر از سایر راه‌ها به محل مورد‌نظر برسد. تزریق کتورولاک داخل سرم برای درمان دردهای شدید مانند دردهای مرتبط با جراحی، تروما یا سرطان استفاده می‌شود.

برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری از آمپول ketorolac، عوارض آن و تداخلات دارویی‌اش به‌دست‌آوردید، بهتر است از سرویس مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید.

موارد مصرف کتورولاک چیست؟

احتمالا این سوال را از خود می‌پرسید که آمپول ketorolac برای چیست؟ اصلا امپول کتورولاک برای چی؟

همان‌طور که گفته‌شد آمپول کتورولاک ۳۰ میلی‌گرمی و قرص کتورولاک ۱۰ میلی‌گرمی برای کاهش درد استفاده‌می‌شود. برخی از بیماری‌هایی که با قرص کتورولاک بهبود می‌یابند را در زیر خواهیددید.

موارد مصرف آمپول کتورولاک/ آمپول کتورولاک ۳۰ برای چیست؟

آمپول کتورولاک نسبت‌به قرص آن سریع‌تر عمل می‌کند و همچنین قوی‌تر است. در مواقعی از قرص کتورولاک و در مواقع دیگری از آمپول کتورولاک استفاده‌می‌شود. از آمپول کتورولاک برای آرام کردن دردهای نسبتا شدید استفاده‌می‌شود. این دارو در موارد بالا که ذکر شد، استفاده‌دارد. یکی از مهمترین استفاده‌های آمپول کتورولاک در دردهای سنگ کلیه است. در صورتیکه درد هنگام دفع سنگ‌های کلیه‌ی کوچک و قابل دفع داشته‌باشید، می‌توانید از این داروی تزریقی استفاده‌کنید. توجه داشته‌باشید که ترجیح پزشکان و بیماران در استفاده از کتورولاک خوراکی است، تزریق دارو معمولا از انتخاب‌های آخر محسوب می‌شود.

از کترولاک زیاد استفاده‌نکنید تا دچار عوارض جانبی شدید آن نشوید! همچنین مصرف بیش از اندازه‌ی کتورولاک می‌تواند تاثیر کمی داشته‌باشد و بدن شما کم‌کم به آن عادت کند.

آمپول کتورولاک ۳۰ شکلی از کترولاک است که حاوی ۳۰ میلی‌گرم دارو در هر میلی‌لیتر محلول است. همانطور که در بخش‌های قبل به‌طور مفصل توضیح دادیم، امپول کتورولاک برای درمان دردهای کوتاه‌مدت مانند درد پس‌از جراحی یا آسیب استفاده‌می‌شود. امپول کترولاک ۳۰ همچنین می‌تواند برای مدیریت درد مرتبط با سرطان، سنگ کلیه و سایر شرایط استفاده‌شود.

دوز آمپول کتورولاک ۳۰ بسته‌به سن، وزن و شرایط پزشکی فرد متفاوت است. معمولا به صورت یک بار تزریق در عضله یا ورید انجام می‌شود. حداکثر دوز روزانه تزریق کتورولاک ۱۲۰ میلی‌گرم است و نباید بیش‌از ۵ روز از آن استفاده‌کرد.

۱. آمپول ketorolac برای چیست؟ کتورلاک برای سردرد

به نظر می‌رسد کتورولاک دارویی ایمن و قابل تحمل در کنترل درد بیمارانی است که با علت سر درد شدید اولیه به اورژانس مراجعه می‌کنند. براساس نتیجه‌ی به‌دست‌آمده از این مطالعه، این دارو بعد از گذشت ۱ ساعت از تزریق و به صورت واضح‌تر ۲ ساعت بعد از تزریق تاثیر خود را در کاهش شدت درد بیماران نشان می‌دهد.

۲. کتورولاک آمپول: کتورولاک و دندان درد

مهمترین داروهای تسکین دندان درد، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) هستند که به کاهش علائم التهاب و تورم کمک‌می‌کنند. داروهای مبتنی‌بر ایبوپروفن، کتوپروفن و کتورولاک بیشترین تاثیر را روی دندان درد می‌گذارند. به نظر می‌رسد بهترین داروهای ضدالتهاب برای درمان سریع دندان درد، کتانوف – کتورولاک (دولاک، کتوکام، کتورول، کتوفریل) باشند.

۴. کتورولاک آمپول: آمپول کتورولاک برای کرونا

داده‌های موثقی در‌خصوص تأثیر مستقیم داروی کتورلاک بر درمان انواع سویه های کرونا وجود ندارد. اما از آنجا که داروهای ضدالتهابی از قبیل ناپروکسن و آسپرین توانسته‌اند تا حدودی اثربخشی مثبتی بر کنترل التهاب و درد و تب در بیماران کرونایی داشته‌باشند، پیش‌بینی می‌شود که آمپول کتورلاک برای کرونا هم می‌تواند مفید باشد. اما برای استفاده از این دارو الزامی است که با پزشک داخلی مشورت‌کنید. در ضمن اگر برای درمان بیماری خاصی داروی کتورلاک مصرف می‌کنید و در حین مصرف دچار بیماری کرونا شدید، باید با پزشکتان در خصوص ادامه‌ی مصرف آمپول کترولاک مشورت‌کنید.

۴. آمپول کتورولاک برای دیسک کمر

از نظر تزریقی آمپول‌های زیادی برای درمان کمردرد وجود دارد. آنچه بین مردم از همه رایج‌تر است، آمپول متوکاربامول یا آمپول روباکسین است. این آمپول که در جامعه با عنوان آمپول کمردرد هم معروف شده‌است، نقش شل‌کننده عضلانی دارد و برخلاف تصور عامه نقش درمانی زیادی در درمان کمردرد ندارد. آمپول مهم دیگری که در زمینه کمردرد به‌خصوص در موارد دیسک کمر استفاده‌می‌شود، آمپول کتورولاک است. آمپول ketorolac در دسته داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند که در مرحله اول به میزان ۲ تا ۳ عدد استفاده‌می‌شوند. بنابراین درمان دیسک کمر بدون جراحی با آمپول کتورولاک ممکن است.

آمپول کتورولاک برای دیسک کمر و کمر درد
بنابراین درمان بدون جراحی دیسک کمر با آمپول کتورولاک ممکن است.

۵. آمپول کتورولاک در سرماخوردگی

می‌دانیم که یکی از علائم سرماخوردگی که بسیاری به آن مبتلا می‌شوند، بدن درد است. برخی از افراد نمی‌توانند بدن درد و بی حالی در سرماخوردگی را تحمل کنند، بنابراین آمپول کتورولاک برای آنها تجویز می‌شود.

۶. آمپول کتورولاک برای درد کلیه

آمپول کتورولاک را می‌توان برای درمان علایم کلیه درد مانند دردهای ناشی‌از سنگ کلیه، التهاب کلیه یا عفونت دستگاه‌اداراری استفاده کرد. این دارو با کاهش التهاب و درد در ناحیه آسیب‌دیده عمل می‌کند. بااین‌حال، کتورولاک نباید برای درمان طولانی مدت درد کلیه استفاده شود، زیرا می‌تواند باعث آسیب کلیه شود.

۷. امپول مسکن کتورولاک: آمپول کتورولاک در قاعدگی

امپول کتورولاک را می‌توان برای کاهش درد پریودی و گرفتگی ناشی از دوره‌های قاعدگی استفاده‌کرد. دوز و دفعات تجویز امپول کتورولاک برای درد پریود به‌شدت درد و نیازهای فردی بیمار بستگی دارد. توجه‌به این نکته ضروری است که امپول کترولاک فقط باید برای تسکین درد کوتاه مدت استفاده‌شود و نباید برای مدیریت درد مزمن یا طولانی‌مدت از آن استفاده‌کنید.

این دارو می‌تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، خونریزی و مشکلات کلیوی ایجاد کند و ممکن است با سایر داروها تداخل داشته‌باشد، بنابراین اطمینان‌از استفاده ایمن و موثر آن مهم است. علاوه‌براین، ممکن است درمان‌های دیگری برای درد قاعدگی وجود داشته‌باشد که برای برخی بیماران مناسب‌تر است، مانند درمان‌های هورمونی یا درمان‌های غیردارویی مانند گرما درمانی یا تکنیک‌های مدیتیشن.

۸. آمپول کتورولاک برای نقرس

امپول کتورولاک را می‌توان برای درمان نقرس که نوعی آرتریت ناشی‌از تجمع کریستال‌های اسید‌اوریک در مفاصل است، استفاده‌کرد. این دارو با کاهش التهاب و درد در مفصل آسیب‌دیده عمل‌می‌کند. بااین‌حال، کترولاک نباید برای درمان طولانی‌مدت نقرس استفاده شود، چون می‌تواند به کلیه آسیب بزند.

اگر بیمار سابقه زخم معده یا اختلالات خونریزی داشته‌باشد، این دارو می‌تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، خونریزی و مشکلات کلیوی ایجاد کند و با سایر داروها تداخل داشته‌باشد.

دوز مصرفی امپول کترولاک چقدر است؟ (ketorolac30)

دوز مصرف داروی کتورولاک به سن، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن شما به درمان بستگی دارد. پس به‌هیچ‌عنوان دوز مصرفی خود را به‌صورت خودسرانه تغییر ندهید.

  • در بزرگسالان یعنی اشخاصی که بالای ۱۶ سال سن دارند، ۱۵ یا ۳۰ میلی‌گرم در روز از راه تزریق عضلانی و یا وریدی ۴ بار در روز به فاصله ۶ ساعت.
  • بیمارانی که به یک دوز در روز نیاز دارند می توانند ۶۰ میلی‌گرم را از راه تزریق عضلانی دریافت کنند.
  • حداکثر دوز روزانه نباید بیش از ۱۲۰ میلی‌گرم باشد.

تنها یک کلیک با درمان درد مفاصل فاصله داری!

عوارض آمپول کتورولاک چیست؟

درصورتی‌که پزشک داخلی داروی کتورولاک را برای شما تجویز کرده‌است مطمئن باشید فوائد آن برای شما بیش از مضراتش بوده‌است. لازم است بدانید اکثر افرادی که آمپول کتورولاک را مصرف‌کرده‌اند، عوارض کتورولاک را تجربه‌نکرده‌اند. آمپول کتورولاک به فرم خوراکی و تزریقی در بازار دارویی موجود است که هر فرم آمپول ketorolac عوارض جانبی خاصی را ایجاد می‌کند:

شایع ترین عوارض کتورولاک تزریقی چیست؟

تزریق آمپول کتورولاک ممکن است منجر به عوارضی مانند موارد زیر شود:

  • گیجی
  • عدم هوشیاری
  • سردرد
  • دل‌پیچه.

اگر هرکدام از این عوارض شدت یافت، سریعا با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

عوارض جانبی آمپول کتورولاک برای فشار خون بالا و گوارش

امپول کترولاک می‌تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

  • این دارو ممکن است باعث افزایش فشارخون شود، لذا همیشه فشار خون خود را حین مصرف این دارو بررسی کنید.
  • NSAIDها توانایی لخته‌شدن خون را کاهش می‌دهند، بنابراین میزان خونریزی از محل زخم را پس از آسیب افزایش می‌دهد.
  • حمله‌ی قلبی یا سکته
  • زخم معده
    • زخم معده باعث ایجاد علائمی مانند دل درد، مدفوع سیاه رنگ و شبیه به قیر، ضعف و سرگیجه هنگام ایستادن می‌شود.
  • خونریزی روده
  • کاهش عملکرد کلیه
  • نارسایی کبدی.

عوارض کتورولاک که جدی هستند

  • غش
  • تپش قلب
  • تغییر در شنوایی (زنگ‌زدن گوش)
  • تغییر حالات روانی (مانند گیجی و افسردگی)
  • سردرد شدید و مداوم
  • درد شکم
  • مشکلات بینایی (تاری دید)
  • کبودی
  • خونریزی
  • علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر حجم ادرار)
  • نشانه‌های عفونت (مانند تب و لرز یا خلط گلو)
  • علائم مننژیت (مانند گلودرد بی‌دلیل و تب)
  • نشانه‌های مشکلات قلبی (مانند عرق کردن زانو و پاها، خستگی مفرط، افزایش ناگهانی وزن).

اگر هر کدام از علائم بالا را تجربه کردید، سریعا از فوریت‌های پزشکی یا اورژانس کمک بگیرید.

عوارض جانبی نادر مسکن کتورولاک

  • تفکر غیر عادی
  • واکنش‌های آلرژیک جدی
  • اسپاسم برونش
  • زردی
  • مشکل در تمرکز
  • اختلال چشایی
  • سندرم همولیتیک اورمیک
  • افزایش سطح پتاسیم خون
  • کاهش سطح سدیم
  • آمپول مسکن کتورولاک به ندرت ممکن است موجب مشکلات کبدی شود. اگر درخود نشانه‌هایی از آسیب کبدی مانند موارد زیر دیدید، سریعا با پزشک تماس بگیرید.
    • ادرار تیره
    • دردهای غیرطبیعی شکم
    • احساس ضعف و تهوع بیش‌از‌حد
    • سرگیجه مفرط
    • مشکلات تنفسی.

عوارض آمپول کتورولاک اکسیر: حساسیت به کتورولاک

لازم است بدانید که واکنش آلرژیک جدی در مورد آمپول کتورولاک نادر است. با‌این‌وجود اگر واکنش آلرژیک جدی مثل علائم پوستی، خارش، تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)، گیجی شدید و اختلال تنفسی را تجربه کردید، سریعا از فوریت‌های پزشکی کمک‌بگیرید.

عوارض آمپول کترولاک بر روی کلیه (امپول کتورین/ آمپول کترولایت)

در مواردی که کتورولاک برای افرادی که مشکلات خفیف کلیوی دارند، باید این دارو را با احتیاط تجویز کرد زیرا می‌تواند مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند. از طرفی گزارش‌شده‌است که کتورولاک بر روی عملکرد کلیه‌ها تاثیر گذاشته و برای برخی از بیماران باعث آسیب حاد به کلیه‌ها می‌شود. بنابراین حتما باید میزان مصرف این دارو در افراد با نارسایی کلیوی مانیتور شود و تحت نظر قرار بگیرد. همچنین یکی از آسیب‌ها و عوارض جانبی کتورولاک احتباس مایعات و ادرار است.

متابولیسم کتورولاک توسط کلیه‌ها انجام می‌شود و دفع آن از طریق ادرار است. همین مسئله آسیب و عوارض احتمالی آن به کلیه را توجیه می‌کند. البته به طور کلی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی احتمال آسیب حاد به کلیه‌ها را دارند.

آمپول ketorolac کاربرد گسترده‌ای دارد و توسط پزشکان مختلف تجویز می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد آمپول کترولاک بهتر است با دکتر داخلی مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان آشنا شوید، با آنها به‌صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

موارد احتیاط تزریق آمپول کتورولاک (آمپول کلاتوزکس/ امپول کترل)

اگر به تزریق آمپول مسکن کتورولاک یا آسپرین و دیگر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDها) مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و سلکوکسیب آلرژی دارید، قبل از مصرف کتورولاک با پزشک خود مشورت کنید. این دارو ممکن است شامل ترکیبات غیرفعالی باشد که موجب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر بشود.

چنانچه سابقه‌ی بیماری‌های زیر را دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید:

  • آسم (مخصوصا حمله‌های تنفسی پس از مصرف آسپرین یا دیگر NSAIDها)
  • خونریزی یا مشکلات خونی (مانند آنمی)
  • مشکلات قلبی (مانند سابقه حمله قلبی)
  • فشارخون بالا
  • بیماری‌های کبدی
  • مشکلات بینی (پولیپ بینی)
  • مشکلات گلو، شکم، (مانند خونریزی، سوزش، زخم)
  • سکته و تورم مفاصل (مانند مچ پا و دست)

هنگام مصرف داروهای (NASID) مانند سوزن کتورولاک ممکن است مشکلات کلیوی به‌وجود بیاید. این مشکلات زمانی که دچار کم‌آبی، حمله قلبی، مشکلات کلیوی باشید و یا از داروهای دیگری (به قسمت تداخلات دارویی مراجعه‌شود) استفاده‌کنید، تشدید می‌شوند.

همچنین به هشدارهای زیر توجه‌کنید:

  • آمپول مسکن کتورولاک ممکن است موجب گیجی، ناهوشیاری، تاری دید شما بشود. الکل و ماری‌جوآنا این حالات را تشدید می کند. لذا از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری دارند، تا زمانیکه در هوشیاری کامل به سر ببرید اجتناب کنید.
  • هنگام مصرف این دارو از خوردن الکل پرهیز کنید و در صورت مصرف ماری‌جوآنا با پزشک خود صحبت‌کنید.
  • قبل از هر گونه جراحی همه‌ی داروهایی که مصرف می‌کنید را با پزشک یا دندانپزشک خود در میان بگذارید.
  • آمپول ketorolac ممکن است باعث خونریزی معده و روده شود لذا توصیه می‌شود مصرف روزانه سیگار و الکل مخصوصا زمانی که این دارو را مصرف کرده‌اید را متوقف کنید. چون خطر خونریزی معده را بالاتر می‌برد.
  • این دارو ممکن شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر کند. لذا زمان حضور خود در نور خورشید را محدود کنید و از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید و آفتاب‌سوختگی یا التهابات پوستی را به پزشک خود اطلاع دهید.

مقدار مایعاتی که پزشک برای جلوگیری از کم‌آبی تجویز کرده‌است را همواره بنوشید و در صورت تغییر در مقدار ادرار، این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.

عوارض کتورولاک چیست؟
این دارو عوارض مختلفی دارد. اگر قصد بارداری دارید قبل از مصرف این دارو با پزشک زنان و زایمان در مورد مزایا و خطرات مصرف آن مانند سقط جنین یا مشکلات بارداری مشورت کنید.

مصرف دارو برای سالمندان

سالمندان نسبت‌به عوارضی مثل خونریزی معده و روده و یا مشکلات کلیوی حساسیت بیشتری دارند و مصرف طولانی‌مدت این دارو این خطر را افزایش می‌دهد.

کتورولاک در شیردهی و بارداری

در بارداری و شیردهی موارد زیر را بدانید:

  • اگر قصد بارداری دارید قبل از مصرف این دارو با پزشک زنان و زایمان در مورد مزایا و خطرات مصرف آن مانند سقط جنین یا مشکلات بارداری مشورت کنید.
  • در زمان بارداری آمپول ketorolac فقط موقع نیاز باید مصرف شود. بسیاری از پزشکان هم مصرف این دارو را منع می‌کنند.
  • توصیه می‌شود در ۳ ماه اول و آخر بارداری به دلیل آسیب احتمالی به جنین و تاثیر در زایمان طبیعی مصرف نشود.
  • آمپول کتورولاک از طریق شیر مادر به نوزاد انتقال می‌یابد، قبل از شیردهی به نوزاد با پزشک مشورت نمایید. بسیاری از پزشکان مصرف این دارو را منع می‌کنند.

موارد منع مصرف کتورولاک

  • پیشگیری از درد در جراحی‌های بزرگ
  • درمان درد بعد از عمل جراحی پیوند عروق کرونر (CABG)
  • زنان باردار: زیرا ممکن است روی گردش جنین تاثیر منفی بگذارد و از انقباضات رحمی جلوگیری کند.
  • مادران شیرده: زیرا متابولیت‌های آمپول کتورولاک وارد شیر مادر می‌شود و بر نوزاد اثرات منفی می‌گذارد.
  • بیماری‌های کلیوی پیشرفته و در بیمارانی که به دلیل کاهش حجم در معرض خطر نارسایی کلیه هستند.
  • بیماران مبتلا به زخم معده‌ی فعال یا سابقه‌ی سوراخ شدن و خونریزی از دستگاه گوارش
  • اگر به بیماری‌های زیر مبتلا هستید، این دارو را نباید مصرف کنید. در صورت داشتن هر یک از موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:
    • کم‌خونی
    • بیماری التهابی روده
    • خونریزی در مغز
    • سکته‌ی مغزی
    • نارسایی شدید قلب
    • فشار خون بالا
    • هرگونه اختلال خونریزی دهنده
    • سابقه‌ی سندرم استیونس جانسون (یک عارضه‌ی دارویی نادر که باعث علائم پوستی با تاول‌های شدید و خونریزی در لب‌ها، چشم‌ها، دهان، بینی و دستگاه تناسلی می‌شود).

تداخلات دارویی آمپول کتورولاک با داروهای دیگر

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تاثیر کتورولاک آمپول را تغییر دهد، یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آن شود. این مقاله شامل تمامی تداخلات دارویی ممکن، نیست لذا لیست تمامی داروهای مصرفی‌تان را باپزشک یا دکتر داروخانه در میان بگذارید و بدون صلاح‌دید پزشک شروع به مصرف، قطع یا تغییر دوز کتورولاک آمپول نکنید.

  • پروبنسید نباید با داروی کتورولاک ترکیب شود، زیرا باعث کاهش دفع داروی کتورولاک توسط کلیه‌ها می‌شود. این موضوع ممکن است منجر به افزایش سطح کتورولاک در بدن و افزایش عوارض جانبی آن شود.
  • مصرف همزمان داروی این دارو با لیتیوم باعث کاهش دفع لیتیوم توسط کلیه‌ها می‌شود، در نتیجه سطح خونی لیتیوم افزایش می‌یابد. افزایش سطح لیتیوم ممکن است منجر به مسمومیت با لیتیوم شود.
  • افرادی که از داروی رقیق‌کننده‌ی خون یا ضد انعقاد خون مثل وارفارین یا آسپرین مصرف می‌کنند، باید از مصرف آمپول کتورولاک خودداری کنند؛ زیرا کتورولاک هم خون را رقیق می‌کند. رقیق‌شدن بیش‌از‌حد خون ممکن است منجر به خونریزی شود.
  • اکثر داروها شامل داروی کاهنده درد و تب مانند آسپرین و NSAIDهایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن هستند، لذا برچسب تمام داروهای تجویزی و غیرتجویزی را با دقت مطالعه‌کنید. این داروها مشابه با کتورولاک عمل‌می‌کند. لذا مصرف هر دوی این داروها خطر عوارض جانبی آن را بالا می‌برد. اگر پزشکتان دوز کم آسپرین (۸۱ تا ۳۲۵ میلی‌گرم در روز) جهت جلوگیری از حمله قلبی برای شما تجویز کرده‌است به مصرف آن ادامه‌دهید.
  • بسیاری از داروهای کاهنده‌ی فشار خون مانند: آتنولول، کاپتوپریل، کارودیلول، انالاپریل
  • بسیاری از داروهای ضداضطراب مثل: آمی‌تریپتیلین، سیتالوپرام
قطره چشمی کتورولاک چیست؟
برای برخی بیماری‌های التهابی چشم، قطره کتورولاک تجویز می‌شود.

اطلاعات دارویی و مقایسه کتورولاک با سایر داروها

در ادامه به مقایسه برخی از داروها با آمپول کتورولاک پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

کتورولاک و دگزامتازون

این دو دارو معمولا با هم تجویز نمی‌شوند. از یک طرف دگزامتازون و کتورولاک با هم تداخل دارند و از طرف دیگر، باید دید که هدف از تجویز دگزامتازون چه بوده‌است. معمولا کسانی که دگزامتازون تجویز می‌کنند،‌ آن را برای آرام کردن واکنش‌های ناگهانی بدن در نظر می‌گیرند که می‌تواند درد را نیز کاهش دهد. اما دلیلی ندارد که کتورولاک و دگزامتازون همزمان با هم تجویز شوند.

مقایسه کتورولاک با ایبوپروفن

بسیاری این سوال را می‌پرسند که از آمپول کتورولاک یا قرص کتورولاک استفاده‌کنیم بهتر است یا از ایبوپروفن؟ در ادامه به مقایسه‌ی این دو دارو می‌پردازیم؛

  • هر دو دارو از داروهای ضدالتهاب و غیراستروئیدی هستند که برای کاهش درد و تسکین آن استفاده‌می‌شوند.
  • از کتورولاک برای تسکین دردهایی استفاده‌می‌شود که دوره‌ی کوتاهی به درمان نیاز دارند. مثلا دردهایی که تا ۵ روز طول می‌کشند و به جای اینکه از داروهایی که حاوی مورفین هستند، از این مسکن قوی و فاقد مورفین استفاده‌می‌کنیم.
  • از ایبوپروفن برای تسکین دردهایی استفاده‌می‌شود که خیلی شدید نیستند و معمولا برای تب و التهاب هم کاربرد دارد. برخی از دردهایی که بروفن کاربرد زیادی برای تسکین آنها دارد شامل دردهای قاعدگی، سردرد و آرتریت روماتوئید نوجوانان هستند.‌
  • معمولا عوارض جانبی هر دو دارو به هم شبیه است و در قسمت عوارض داری کتورولاک به آنها اشاره شده‌است.

از عوارض جانبی کتورولاک که ایبوپروفن آنها را شامل نمی‌شود می‌توان به احتباس مایعات، خارش و مشکلات هضم و گوارش اشاره کرد.

علائم اوردوز آمپول کتورولاک

اگر علائم اوردوز را تجربه کردید، سریعا با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. این علائم عبارتند از؛

  • درد شدید شکمی
  • استفراغ قهوه‌ای رنگ
  • خواب‌آلودگی شدید
  • مشکلات تنفسی.

نکاتی اساسی در مورد کتورولاک

  • افرادی که به آسپرین و سایر NSAID ها حساسیت دارند نباید از این دارو استفاده‌کنند.
  • استفاده از این دارو در افراد مبتلا به آسم یا پولیپ بینی باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک به NSAIDها می‌شود.
  • استفاده از این دارو در ۳ ماه آخر بارداری ممکن است به نوزاد متولد شده آسیب برساند. 
  • این دارو در افرادی که کمتر از ۱۷ سال سن دارند، نباید استفاده‌شود.
  • استفاده از این دارو در بیماران با سن بالای ۶۵ سال، ممکن است واکنش شدیدتری ایجاد کند و در نتیجه این افراد به دوز کمتری نیاز دارند.
  • اگر فکر می‌کنید مقدار زیادی از این دارو را مصرف کرده‌اید، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.
تزریق آمپول کترولاک عضلانی است؟
تزریق این آمپول عضلانی است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

داروی کتورولاک که یک داروی ضدالتهابی و ضددرد قوی است که برای تسکین دردهای متوسط تا شدید استفاده‌می‌شود. این دارو عموما قبل و بعد از جراحی زمانی تجویز می‌شود که برای تسکین درد بیمار نیاز به مسکن‌های اپیوئیدی باشد. کتورولاک فقط برای ۵ روز تجویز می‌شود و اگر کارساز نبود یا اگر بیمار برای مدت طولانی‌تری نیاز به دارو داشت، پزشک داروی بیمار را عوض خواهدکرد. پس از این دارو به صورت خودسرانه و برای دردهای معمولی استفاده‌نکنید.

کتورولاک به ۳ شکل دارویی قطره چشمی، قرص خوراکی و تزریقی موجود است. عوارض شایع این دارو شامل گیجی، عدم هوشیاری، سردرد و دل‌پیچه است، اما می‌تواند عوارض جدی‌تری مثل خونریزی معده هم داشته‌باشد. کتورولاک مانند هر مسکن دیگری توسط پزشکان مختلفی تجویز می‌شود. اگر در مورد این دارو به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره دارویی دکترتو استفاده‌کنید. همچنین این دارو را معمولا دکتر داخلی تجویز می‌کند. برای دریافت نوبت دکتر داخلی می‌توانید از سایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید. همچنین برای مشاوره آنلاین، از لینک زیر کمک بگیرید:

مشاوره آنلاین دکتر متخصص داخلی

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اثر تسکین درد در حدود ۳۰ دقیقه با حداکثر تأثیر در ۱ تا ۲ ساعت پس از تزریق وریدی یا تزریق عضلانی شروع می‌شود. مدت زمان اثر آمپول کتورلاکس معمولا ۴ تا ۶ ساعت است.

خیر، کتورولاک یک داروی کورتونی نیست.

این دارو به صورت عضلانی یا وریدی تزریق می‌شود به این‌صورت که ۱۵ یا ۳۰ میلی‌گرم در روز از راه تزریق عضلانی و یا وریدی ۴ بار در روز به فاصله ۶ ساعت برای بیمار تجویز می‌شود. بیمارانی که به ۱ دوز در روز نیاز دارند، می‌توانند ۶۰ میلی‌گرم را از راه تزریق عضلانی دریافت کنند.

این دارو یک داروی ضددرد است که با کاهش التهاب باعث کاهش درد‌های متوسط و شدید می‌شود. سوزن کتورولاک را بعد از جراحی یا برای مدیریت دردهای شدید تجویز می‌کنند.

این دارو نهایتا برای ۵ روز تجویز می‌شود. اگر این دارو نتواند درد را کاهش دهد و یا اگر برای مدت طولانی‌تری نیاز به داروی مسکن قوی داشتید، پزشک بعد از ۵ روز باید داروی شما را عوض کند.

به نقل از mayoclinic، برای نگهداری صحیح داروی کتورولاک، آن را در دمای اتاق، دور از حرارت و رطوبت و خارج از دسترس کودکان قرار‌دهید. همچنین آن را فریز نکنید و در حمام نگهداری نفرمایید. توجه داشته‌باشید که داروی منقضی‌شده را مصرف‌نکنید.

باید این دارو را به‌صورت منظم مصرف می‌کنید، در صورت فراموش کردن موعد دوز مصرفی سریعا با پزشک تماس بگیرید تا زمان‌بندی مصرف جدیدی دریافت کنید. از مصرف دو برابر محصول اجتناب کنید.

دوز توصیه‌شده در بیماران با سن کمتر از ۶۵ سال، تزریق ۳۰ میلی‌گرم هر ۶ ساعت است. حداکثر دوز روزانه نباید بیش از ۱۲۰ میلی‌گرم باشد.
دوز توصیه‌شده در بیماران با سن بیشتر از ۶۵ سال، بیماران دارای مشکلات کلیوی و بیماران با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم، ۱۵ میلی‌گرم تزریق کتورولاک هر ۶ ساعت است. حداکثر دوز روزانه برای این افراد نباید بیش از ۶۰ میلی‌گرم باشد.

این دارو برای افراد زیر ۱۷ سال عموما تجویز نمی‌شود و تجویز آن برای افراد زیر ۲ سال مجاز نیست.

خیر؛ قطره کتورولاک چشمی یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که سطح هورمون‌هایی که باعث التهاب و درد در بدن می‌شوند را کاهش می‌دهد. قطره چشمی کتورولاک برای تسکین خارش چشم که از حساسیت فصلی ناشی می‌شود، استفاده‌می‌شود. قطره کتورولاک چشمی همچنین برای کاهش تورم، درد و سوزش پس از  عمل آب مروارید یا دیگر انواع عمل چشم و قرنیه کاربرد دارد.

بله؛ یکی از موارد مصرف سوزن کتورولاک برای مدیریت درد سنگ کلیه هم تجویز می‌شود. آمپول کتورولاک برای درد کولیکی صفرا هم تجویز می‌شود.

این دارو را می‌توان با بیمه و یا آزاد خریداری کرد. زیر ۵۰ هزار تومان در هر دو حالت برای شما هزینه‌بردار است.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کتورولاک

  1. Gol گفت:

    سلام من هرماه استفاده میکنم برای دل درد مشکلی نداشت واقعا عالیه

  2. س.ن گفت:

    سلام
    من برای سردردای شدید میگرنی استفاده میکنم خوبه

    1. حسن احمدی گفت:

      من دردشدیدساعت ۴صبح دندان دردداشتم بطوریکه ازدرددندان بیحال شده بودم وتمام دندانهایم دردمیکردتویخچال بچه ها یکی ازهمین آمپولهاراپیداکردن ومشخصاتش راازهمین سایت درآوردم وبه خودم وریدی تزریق کردم درحالیکه ازدرددندان دستام میلرزیدولی انگار بعد از چند دقیقه معجزه ای برروی دندانم اتفاق افتادکم کم داشت حالم رابهترمیکردتاجاییکه دیگریک دندان درد خوش دردرااحساس مردم ودرودبرکسانیکه درلحظه های حساس دردچنین داروهایی راابداع کردن درودبرشرف داروسازش

    2. Marin گفت:

      کترولاک ازداروهای کم عارضه هستش ومعمولابرای درداستفاده میشه مشکلی نداره اگرجواب بگیرین

  3. منصور گفت:

    سلام من مشکل گردن درد شدید دارم هر ده روزی یک بار باید از این آمپول استعاده کنم ، مجورم چون وقتی گردن درد وسر درد میگیرم تا آمپول رو استعاده نکنم خوب نمیشم نمیدونم چکار کنم

    1. مصیب گفت:

      سلام
      دوست عزیز اگر گردن درد سما عضلانی میباشدشما برای یکبار انداختن زالو را امتحان کنید پشیمان نخواهید شد .درمان کاملی میباشد که دیگر محتاج دارو و درمان نشوید

  4. مرضیه گفت:

    ‌سلام
    به علت درد سیاتیک ۵ عدد از این امپول واسم نوشته پزشک ، بزنم یا نه ؟

    1. مرتضی گفت:

      من تومور استخوان داشتم دوتا از دنده هام کامل برداشتن تنها دارویی که بعد از عمل آرومم کرد آمپول کترولاک بود و هیچ عوارضی نداشت

    2. محمد قنبری گفت:

      اخه مومن نظرات کاربرای یه سایت از خود پزشک واست مهمتره؟

    3. اندی t گفت:

      بزن من واسه دیسک کمر استفاده میکنم

    4. اکبرعلیرضایی گفت:

      آمپول خوبی هست کمر دردم خوب شد
      فقط موقع تزریق درد کمی داشتم

      1. همیار دکترتو گفت:

        سلام همراه گرامی
        بله این آمپول در درمان کمردرد بسیار مورد استفاده قرار می گیره

    5. عادل گفت:

      من هر روز به خاطر عمل وحشتناک همورویید دارم میزنم واقعا حالم رو خوب میکنه بعد عمل از شدت درد یکسره دارم گریه میکنم فعلا که عوارضی نداشته

      1. همیار دکترتو گفت:

        سلام همراه گرامی
        در مورد هموروئید می تونین در مجله ی سلامت دکترتو اطلاعات لازم رو کسب کنین:
        بواسیر چیست و چگونه بواسیر را درمان کنیم؟

  5. آریا گفت:

    من موندم تزریق بکنم یا نه؟

    1. فاطمه گفت:

      من پریودم تازه خوب شده ولی بعد تزریق این امپول دوباره پریود شدم.یعنی عوارضش اینم میتونه باشه؟؟

    2. مهرناز گفت:

      من هر ماه استفاده میکنم و تا الان که یک ساله دارم استفاده میکنم هیچ عوارضی نداشته و درد رو در مدت۲۰دقیقه تسکین میده

      1. شهرام گفت:

        ۲۰ دیقه ؟؟ینی اگه دردشدیدی داشته باشی تا ۲ دیقس بعد دوباره تکرار میشه یا کمتره.آخه دکتر واسم تجویز کرده اما ترس عوارضش از دردش بیشتره!!!😊😊😊

    3. سارا سلاطین گفت:

      سلام من پنج روزه هر ۱۲ ساعت دارم میزنم به خاطر عمل هموروئید دردم خیلی آروم میشه ولی معده درد خیلی شدیدی گرفتم

      1. عادل گفت:

        علت ایجاد همرویید چیه؟؟

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام
          در مورد هموروئید می تونین در مجله ی سلامت دکترتو اطلاعات لازم رو کسب کنین:
          بواسیر چیست و چگونه بواسیر را درمان کنیم؟

  6. فرشاد ابراهیمی گفت:

    سلام وخسته نباشید. بنده سردرد خیلی شدید داشتم که با تزریق آمپول کیتورلاک در عرض ۵دقیقه خوب شدم ممنون از مطالب آموزندتون استفاده کردم.

  7. امیر گفت:

    سلام من این آمپول رو با نظر پزشک استفاده کردم نمیدونستم چی ولی مطالب شما خیلی به اطلاعات کمک کرد با تشکر

  8. فرید گفت:

    سلام
    مطلب جامع و خوبی بود. بنده استفاده کردم. من عمل جراحی لثه به خاطر کشیدن دندان عقل داشتم و بعد از عمل آمپول رو تزریق کردم(با تجویز پزشک). تا حد زیادی درد رو قابل تحمل کرد و شب هم مسکن خوردم. فردا از دومی استفاده نکردم چون دردم خیلی کم شده بود و فقط مسکن جواب داد.این تجربه رو در اختیار همه قرار دادم امیدوارم که مفید باشه. در ضمن هیچ عارضه ای هم نداشتم.
    ممنون از مطلب خوبتون

  9. عماد گفت:

    سلام خسته نباشید بسیار عالی جامع و کامل ممنون از شما

    1. پریسا زمانی گفت:

      سلام برای درد جراحی دندون پدرم دارو خونه ی کتورولاک ۱میل و ۳۰میل داده گفته باهم ترکیب کنید و تزریق بشه مشکلی نداره؟

      1. Seyedsaeid گفت:

        اصلا نزن من زدم از کلیه درد مردم

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          کتورولاک، یکی از داروهایی هست که برای درمان کلیه درد استفاده می‌شه.

        2. حجت جهان نورد گفت:

          برای درد گردن تزریق کردن،اثرش جالب بود برام ،کلا خنثی شد درد گردنم.

  10. سارا گفت:

    بیمارستان قسمت اورژانس مراجعه کردم به علت معده درد واین آمپول را داخل رگ تزریق کردند وبعداز چند ثانیه حالم خبلی بد شد کلافه وتنگی نفس واحساس گریه وبعد جیغ داشتم تا اینکه یک آمپول دیگه تزریق کردند وکمی بهتر ولی همچنان گیج بودم خدا به دادمون برسه بااین پزشکها وداروهای بیخودی ?

    1. sia گفت:

      احساس گریه و جیغ دقیقا یعنی چی آخه خدا به دادمون برسه با این مردم

        1. E گفت:

          بسیار عالی
          ممنون از مطالب مفیدی که گذاشتین

      1. Marin گفت:

        نشانه ی افسردگی هستن ازعوارضشه

      2. رزق ابادی گفت:

        سلام بامصرف این امپول بخاطر نقرس. اعضای بدنم خواب میره

      3. میلاد میری گفت:

        واقعا

    2. سما ارخمند گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید این آمپول برای درد شدید دندونم تزریق مردم .والی الان به شدت قفسه سینه درد می‌کنه نفس اذیت میکنم .چه کنم

      1. باران گفت:

        سلام،من دیشب سردردشدیدداشتم دکتر واسم این آمپول رو تجویز کرد به محض تزریق تقریبا ی ربع بعدش سردردم آرومترشد اما شروع کردم به عطسه های پشت سرهم،تمام بدنم خارش پیداکردوکهیرزداومدبالا،حالم خیلی بدش دوباره برگشتم پیش دکتر۳تاآمپول ضدحساسیت قوی سریعا توی دست و پاهام زدن ،صبح ک بیدار شدم تقریبا کهیرهام ازبین رفته بود،وخارش وعطسه ندارم،ولی احساس خستگی وضعف شدید دارم..

        1. امیرسیامک گفت:

          شما دلیل معده دردت مصرف دارو خودسر بوده وگرنه خوب میشد

    3. عباس شریفی گفت:

      سلام منم دقیقا همین مشکل برام پیش اومده چقدر زمان برد تا خوب شدین