درد کشاله ران را جدی بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درد کشاله ران از دردهایی است که می‌تواند فرد را از انجام کارهای روزانه بازدارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره درد کشاله ران وجود دارد، این است که ممکن است علت‌های خطرناکی این درد را ایجاد کنند. در اینصورت، حتما باید برای بهبود و درمان آنها به پزشک مراجعه کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

درد-کشاله-ران-در-مردان

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

هنگامی که در ناحیه‌ی زیر خط کمربند احساس درد دارید، باید به دنبال علت آن باشید. بعضی علت‌ها با درمانی ساده برطرف می‌شوند، اما بعضی از آن‌ها نیاز به مراقبت و درمان جدی دارند. یکی از نقاطی که این درد را می‌توان در آن مشاهده کرد و باید آن را جدی گرفت، درد کشاله ران است. این درد می‌تواند به علته‌های مختلفی ایجاد شود و مشکلات بسیاری به بار بیاورد که در این مطلب تلاش کرده‌ایم به معرفی و توضیح آن بپردازیم. با ما همراه باشید و با درد کشاله ران و اطلاعات مربوط به آن آشنا شود.

در دکترتو می‌توانید با بهترین دکتر عمومی در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

کشاله ران کجاست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که به ذهن می‌رسد این است که کشاله ران کجاست! کشاله‌ی ران ناحیه‌‌ای بین شکم و ران است. این بخش از انتهای شکم شروع می‌شود و تا ابتدای پاها ادامه دارد. کشاله ران دارای ۵ ماهیچه است که در حرکت پاها به ما کمک می‌کنند. این پنج ماهیچه شامل موارد زیر است؛

  • ماهیچه‌ی نزدیک‌کننده‌ی کوتاه
  • ماهیچه‌ی نزدیک‌کننده‌ی بلند
  • ماهیچه‌ی نزدیک‌کننده‌ی بزرگ
  • ماهیچه‌ی نواری
  • ماهیچه‌ی شانه‌ای
کشاله ران بین شکم و ران است.
کشاله‌ی ران ناحیه‌‌ای بین شکم و ران است. این بخش از انتهای شکم شروع می‌شود و تا ابتدای پاها ادامه دارد.

درد کشاله ران چیست؟

کشیدگی عضله، لیگامان یا تاندون شایعترین علت درد کشاله‌ی ران است که در ورزشکاران مرد، شیوع بیشتری دارد. درد کشاله ران ممکن است ناگهانی یا به مرور زمان ایجاد شود. ادامه فعالیت یا ورزش، باعث بدتر شدن درد می‌شود. استراحت، داروهای ضد التهاب (آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن)، توانبخشی و تمرینات تقویتی می‌توانند راه درمانی موفقیت آمیزی باشند.

درد کشاله ران می‌تواند به صورت گنگ و یا شارپ یا همان نوک تیز باشد. درد خنجری این ناحیه بیشتر با گرفتگی‌ها ارتباط دارد.

سریع‌ترین روش برای درمان درد کشاله ران چیست؟

همین حالا مشاوره بگیر

درد کشاله ران سمت چپ به چه شکل است؟

درد در این قسمت به هر احساس ناراحتی در این ناحیه گفته‌می‌شود و دلایل مختلفی می‌تواند داشته‌باشد. اما معمولا به دلیل یک فعالیت فیزیکی، مانند ورزش به‌وجود می‌آید. درد در این ناحیه میان ورزشکاران رایج است که به دلیل کشیدگی یا تحت فشار قرار گرفتن ماهیچه و تاندون اتفاق می‌افتاد. درد در کشاله‌ی ران چپ باعث درد در تخمدان چپ در زنان می‌شود. علت درد باید با معاینه‌های فیزیکی و تصویربرداری توسط پزشک و متخصصان بررسی شود.

درد کشاله ران سمت چپ در مردان به چه دلیل است؟

درد کشاله‌ی ران چپ به دلیل آسیب به ران چپ اتفاق می‌افتد که همانطور که اشاره کردیم این موضوع اغلب به دلیل فعالیت‌های فیزیکی و ورزش؛ به‌خصوص فوتبال، دو، و ورزش‌هایی که شامل تغییر جهت ناگهانی هستند، به‌وجود می‌آید. این آسیب موجب درد در لگن، درد و فشار در کشاله و قسمت داخلی ران، ایجاد درد هنگام بالا بردن زانوها و همچنین درد هنگام نزدیک کردن پاها به هم پیش می‌آید.

کشیدگی عضله، لیگامان یا تاندون شایعترین علت درد کشاله‌ی ران است که در ورزشکاران مرد، شیوع بیشتری دارد.

علت درد کشاله ران سمت چپ در کودکان کدام است؟

این اتفاق زمانی می‌افتد که ماهیچه‌ی کشاله‌ی کودک زیادی کش می‌آید یا به ماهیچه‌ها فشار زیادی وارد شده است. زمانی که کودک بازی یا ورزش می‌کند، می‌پرد و یا روی زمین می‌افتد و ممکن است ماهیچه‌ی کشاله‌ی او کش بیایند. همانند مورد قبل که اشاره کردیم، در صورتیکه آسیبی به کشاله وارد شده باشد، هنگامی که کودک راه می‌رود، زانوهایش رو بلند می‌کند و یا پاهایش را به هم می‌چسباند، درد را تجربه می‌کند. علائم زیر می‌توانند در تشخیص اینکه کودکتان به این مشکل دچار شده است یا نه کمکتان کنند؛

  • درد شدید پهلوها حتی با انجام حرکات کوچک
  • دردهای ناگهانی در مفصل، زانو و ران
  • وجود ضعف در پاها
  • راه رفتن غیرعادی

درد کشاله ران و زیر شکم سمت چپ

معمولا این درد به علت کشیدگی عضلات است، اما ممکن است که بخاطر عفونت و یا آسیب بافتی هم باشد. از آنجایی که برخی از علت‌های درد کشاله ران خطرناک هستند، باید به پزشک مراجعه کرد.

علت درد کشاله ران در زنان چیست؟

درد در کشاله ران در زنان را می‌توان به دو نوع تقسیم کرد؛

  • دردهای عظلانی
  • دردهایی که به بیماری‌های عفونتی مربوط می‌شوند.

مورد اول به مواردی ربط دارند که قبلا به آنها اشاره کردیم. یعنی دردهایی که به دلیل آسیب به ماهیچه‌ها، رباط و یا مفاصل به دلیل فعالیت‌های سنگین و تکراری، ورزش و حتی تصادف باشد. حالت دوم شامل مواردی است که به صورت لیستی آنها را آورده‌ایم؛

  • کیست تخمدان: کیست‌های کوچک معمولا باعث درد نمی‌شوند و در صورت بزرگ شدن یا پاره‌شدن می‌توانند درد ایجاد کنند.
  • بیماری التهاب لگن: زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌های منتقله‌ی جنسی از طریق واژن وارد رحم، لوله‌ی فالوپ و یا تخمدان می‌شوند.
  • عفونت‌های مقاربتی: باکتری‌های مانند کلامیدیا و سوزاک می‌توانند باعث درد در کشاله ران شوند.
  • عفونت‌های قارچی: عفونت قارچی یک عفونت شایع واژن است که به دلیل رشد زیاد قارچ کاندیدیازیس به‌وجود می‌آید.
  • عفونت دستگاه ادراری: عفونت دستگاه ادراری می‌تواند از علل درد در ناحیه‌ی کشاله ران و همچنین کمر باشد. در صورت شک به این عفونت حتما اقدام به درمان آن کنید، چرا که می‌تواند باعث عفونت کلیه‌ها شود.
درد کشاله ران برای چیست؟

چه دلایلی باعث درد کشاله ران میشود؟

علت درد کشاله ران می‌تواند شامل موارد متنوعی باشد. در ادامه به معرفی این دلایل می‌پردازیم.

۱. فتق کشاله ران

پیش رفتگی چربی یا قسمتی از روده‌ی باریک در ناحیه‌ی از پایین شکم به دلیل ضعف یا نقص عضلانی در آن قسمت منجر به فتق می‌شود، که منجر به نوعی برآمدگی در ناحیه‌ی کشاله ران یا کیسه‌ی بیضه می‌شود. ۲۵% از مردان در طول زندگی خود به این مشکل دچار می‌شوند. اگر چربی یا روده در عضله‌ی دیواره‌ی شکمی گیر کند، ممکن است جریان خون آن قطع شود که منجر به فتق گیر افتاده یا استرانگوله می‌شود. علائم آن عبارتند از؛

  •  قرمزی
  • درد ناگهانی در ناحیه‌ی برآمده
  • عدم توانایی در دفع مدفوع یا گاز شکم
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • تب

در صورت وجود هر یک از این علائم به اورژانس مراجعه‌کنید، زیرا فتق گیرافتاده یکی از اورژانس‌های تهدید کننده‌ی زندگی است. در واقع درمان فتق، عمل جراحی است.

یکی از علتهای درد کشاله ران پروستاتیت است
پروستاتیت می‌تواند باعث درد کشاله ران شود.

۲. پروستاتیت یا التهاب غده پروستات

تورم یا عفونت در غده‌ی پروستات را پروستاتیت می‌گویند. پروستاتیت علاوه بر درد ممکن است باعث مشکلاتی در ادرار کردن شود. التهاب پروستات می‌تواند خود به خود برطرف شود، اما اگر عامل آن عفونت باشد، یرای بهبودی مصرف آنتی‌بیوتیک ضروری است.

۳. اپیدیدیمیت یا التهاب اپیدیدیم

 نشانه‌ها و علائم اپیدیدیمیت عبارتند از؛

  • درد در یک طرف اسکروتوم یا کیسه‌ی بیضه (که به آرامی درگیر می‌شود.)
  • درد در هنگام ادرار کردن
  • تب
  • خروج ترشحات شیری رنگ از آلت تناسلی

تورم مجاری اپیدیدیم یا مجاری ذخیره کننده‌ی اسپرم را اپیدیدیمیت گویند، که اغلب عامل آن عفونت است.

اینفوگرافی درد کشاله ران
علت درد کشاله ران چیست؟

۴. ارکیت یا عفونت بیضه

ایجاد تورم در یک یا هر دو بیضه را ارکیت می گویند. عامل عفونی ایجاد کننده ی التهاب اپیدیدیم نیز می تواند سبب ایجاد این مشکل شود و فرد ممکن است هم زمان دچار التهاب اپیدیدیم و بیضه می شود. به علاوه ویروس اوریون می تواند سبب التهاب بیضه و مشکلات باروری شود. چنانچه عامل هر دو بیماری باکتریایی باشد، استفاده از آنتی بیوتیک درمان مناسبی است.

۵. پیچ خوردگی یا تورشن بیضه

زمانی که بیضه در داخلی کیسه‌ی بیضه دچار پیچ خوردگی شود، رخ می‌دهد. در اینصورت فرد احساس می‌کند که به لگن او لگد زده‌شده و این شرایط یک اورژانس پزشکی است. پیچش بیضه باعث قطع‌شدن جریان خون آن می‌شود و اگر طی چند ساعت جراحی نشود، بیضه از بین می‌رود. پیچ خوردگی بیضه در پسران نوجوان شایع‌تر است.

۶. سرطان بیضه

اغلب اوقات سرطان باعث ایجاد یک توده‌ی بدون درد یا دردناک درون یا روی بیضه می‌شود. سرطان بیضه شایع نیست و هرچه زودتر تشخیص داده شود، درمان و بهبودی آن بهتر است.

۷. مشکلات لگنی

گاهی اوقات درد ناشی از آرتروز یا سایر مشکلات استخوان لگن به سمت کشاله ران کشیده می‌شود. معمولا در هنگام رانندگی یا نشستن روی صندلی‌های کم ارتفاع به تدریج باعث بدتر شدن آن می‌شود. ضمنا فیزیوتراپی و داروهای ضد التهاب خط اول درمان این مشکل هستند که در صورت عدم بهبودی به عمل جراحی نیاز است.

گاهی اوقات درد ناشی از آرتروز یا سایر مشکلات استخوان لگن به سمت کشاله ران کشیده می‌شود.

۸. سنگ کلیه

کریستال‌های کوچکی هستند که در کلیه ساخته‌می‌شوند و می‌توانند در مجاری بین کلیه و مثانه گیر کنند. سنگ کلیه ممکن است درد بسیار شدیدی داشته‌باشد که در پشت یا شکم و یا حتی بیضه‌ها و نوک آلت تناسلی حس می‌شود. اگر سنگ بزرگ باشد، ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته‌باشد.

۹. عفونت کلیه

زمانی که عفونت از مثانه عبور کرده و سپس وارد یک یا هر دو کلیه شود، رخ می‌دهد. همچنین علائم آن شامل درد کشاله ران، تکرر ادرار و وجود خون یا چرک در ادرار است. به طور معمول باکتری اشریشیاکلی عامل آن است. معمولا عفونت کلیه با آنتی بیوتیک درمان می‌شود.

درد کشاله ران می‌تواند ناشی از گرفتگی ماهیچه باشد.
درد کشاله ران می‌تواند در اثر فعالیت ورزشی ایجاد شود.

۱۰. باقی علل

در ادامه به برخی علل دیگر که طبق گفته healthline باعث درد کشاله ران می‌شوند اشاره می‌کنیم؛

  • نکروز آواسکولار: از بین‌رفتن بافت استخوانی به دلیل محدود‌شدن خونرسانی آن.
  • شکستگی آوالژن: شکستگی که در آن بخشی از استخوان که به تاندون یا رباط متصل است، کنده یا جدا می‌شود.
  • بورسیت: یا التهاب مفصلی که افزایش تولید مایع مفصلی (ساینوویال) موجب متورم‌شدن کیسه‌های بورسا می‌شود.
  • هیدروسل: تولید مایع که موجب تورم کیسه‌ی بیضه می‌شود.
  • استئوآرتریت یا آرتروز: از بین‌رفتن تدریجی غضروف مفصلی است.
  • سندرم پیریفورمیس: به دلیل سفت‌شدن و انقباض عضله‌ی پیریفورمیس ( عضله کوچکی که در لگن قرار دارد) عصب سیاتیک آزرده می‌شود و باعث ایجاد درد می‌شود.
  • درد عصب سیاتیک: این عصب از کمر شروع‌شده و تا پاشنه پا می‌رسد و هر گونه فشار بر روی آن باعث درد در طول عصب می‌شود.
  • اسپرماتوسل یا کیست اپیدیدیم: که با تولید مایع در بیضه‌ها اتفاق‌می‌افتد.
  • شکستگی‌های فشاری: که فشار غیر‌طبیعی و زیاد به استخوان سالم وارد‌شده و سبب شکستگی می‌شود.
  • تورم غدد لنفاوی: معمولا عفونت در پا یا اندام تناسلی یا عفونت‌های سیستمیک باعث تورم این غدد می‌شوند.
  • تندینیت یا التهاب تاندون: تاندون مانند یک طناب در امتداد رشته‌های عضلانی قرار دارد و عضله را به استخوان و غضروف می‌چسباند.
  • عفونت دستگاه ادراری: در عفونت کلیه‌ها علائمی از جمله درد کمر، پهلو و کشاله ران وجود دارد.
  • واریکوسل اولیه: متسع و پیچ‌خورده شدن وریدهای بالای بیضه‌ها است، که ممکن است دو طرفه یا یک طرفه باشد.
  • کیست های تخمدانی: عدم تخمک‌گذاری عامل اکثر ایجاد این کیست‌ها است.
  • بیضه‌ی متحرک: بیضه در بین شکم و کیسه‌ی بیضه در حال جابه‌جایی است.
  • پیچ‌خوردگی مفصل یا پارگی نسبی بعضی رباط‌ها.
  • هر گونه توده در کیسه‌بیضه.
  • آبسه و غیره.
درد کشاله ران در مردان می تواند نشانه واریکوسل باشد
درد کشاله ران می‌تواند به علت بیضه متحرک هم باشد.

دیسک کمر و درد کشاله ران

درد دیسک کمر در افرادی دیده می‌شود که صفحه‌ی دیسک در آنها جابجا شده و این مسئله به عصب فشار وارد می‌کند. معمولا درد دیسک کمر به پایین هم کشیده می‌شود و در مواقعی حتی به بیضه‌ها و کشاله ران می‌رسد. برای درمان درد دیسک کمر باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

بهترین پماد برای درد کشاله ران کدام است؟

پمادهای گرفتگی عضلات و رفع درد آنها می‌توانند برای درد کشاله ران مناسب باشند. بسیار از داروهای موضعی مسکن را می‌بینیم که در داروخانه‌ها وجود دارند و می‌توانند جوابگوی درد ناشی از گرفتگی عضله یا کشیدگی تاندون در کشاله ران باشند. از مواد موجود در این پمادها می‌توان به متیل سالیسیلات و کپسایسین اشاره کرد.

درمان سوزش کشاله ران

زمانی سوزش کشاله ران را می‌توان مشاهده کرد که عصب تحت تاثیر قرار بگیرد. در مواردی که شخص شلوار تنگ و چسبان پوشیده و یا چاق است، اضافه وزن دارد و یا باردار است، می‌توان سوزش کشاله ران را دید. معمولا بعد از مدتی درد این ناحیه تمام می‌شود و خود به خود برطرف می‌شود. اگر چنین چیزی نشد، می‌توان از روش‌های درمان مراقبتی مثل کاهش وزن و کمتر لباس پوشیدن استفاده کرد.

شما هم دچار درد کشاله ران می‌شوید؟

همین حالا مشاوره بگیرید

درمان درد کشاله ران چیست؟

در ادامه،‌ در بخش‌های مختلفی درمان درد کشاله ران را مورد بررسی قرار داده‌ایم. مسئله‌ی مهم در درمان درد کشاله ران، علت درد کشاله ران است.

درمان درد کشاله ران سمت راست چطور است؟

درمان این درد همانند سایر مشکلات به دلیل آن بستگی دارد. ابتدا باید با مراجعه به پزشک علت درد را بیابید و سپس اقدام به درمان آن کنید. در صورتیکه این درد ناشی از فعالیت و فشار آمدن به ماهیچه‌ها باشد، در بیشتر موارد با گذشت زمان، استراحت و با مصرف مسکن، به مرور بهبود می‌یابد. اما در صورت شدیدتر شدن و بهبود نیافتن درد، باید به دکتر درد ران مراجعه کنید.

در صورتیکه درد در کشاله همراه با علائمی مانند سرگیجه، تب و استفراغ باشد باید فورا به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که ممکن است نشانه‌ای از پارگی کیست تخمدان باشند. لازم است به سایر علائم، علاوه بر درد در کشاله، توجه داشته باشید.

ماساژ برای درمان درد کشاله ران
استراحت و داروی ضد درد در بهبود درد مشاله ران موثر است.

درمان خانگی درد کشاله ران وجود دارد؟

درمان خانگی درد کشاله ران متنوع است. اگر درد کشاله ران ناشی از کشیدگی یا دررفتگی باشد، درمان خانگی بهترین گزینه است.

توجه داشته باشید که؛

  • استراحت و کاهش فعالیت به مدت دو تا سه هفته باعث بهبودی طبیعی شما می‌شود.
  •  از داروهای ضد درد از جمله استامینوفن (تیلنول) می‌توان جهت کنترل درد و ناراحتی استفاده کرد.
  • استفاده از کمپرس یخ به مدت ۲۰ دقیقه و چند بار در روز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

درمان طبی درد کشاله ران چیست؟

اگر شکستگی استخوان یا فتق کشاله ران علت درد در کشاله ران باشد، انجام عمل جراحی برای ترمیم آن ضروری است. در صورت برطرف نشدن درد ناشی از کشیدگی با درمان های خانگی، پزشک دارو های کاهنده ی التهاب که علائم شما را کاهش دهد، تجویز می کند. که در صورت کارآمد نبودن این درمان شما را به فیزیوتراپ ارجاع خواهد داد.

 پیشگیری از درد کشاله ی ران

چند نکته از webMD جهت پیشگیری از درد کشاله ران وجود دارد؛

  • انجام آهسته و آرام حرکات ورزشی به خصوص در ورزشکاران.
  • گرم کردن قبل از فعالیت بدنی.
  • داشتن وزنی مناسب.
  •  با احتیاط بلند کردن اجسام سنگین که از ایجاد فتق پیشگیری خواهد کرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در صورت مواجهه با علائم زیر به دکتر عمومی مراجعه کنید یا از مشاوره با دکترعمومی آنلاین بهرمند شوید:

  • درد بسیار شدید کشاله ران که بعد از چند روز بهبود نیابد.
  • وجود تورم یا برآمدگی در بیضه یا ناحیه ی اطراف آن.
  • درد پهلو که به کشاله ی ران و بیضه ها کشیده شود.
  • وجود خون در ادرار.
  • اگر درد بسیار شدید یا درد همراه با تب، لرز و حالت تهوع داشتید، به اورژانس مراجعه کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین دکتر عمومی در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.6از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درد کشاله ی ران

  1. Amire گفت:

    سلام آقای دکتر من ۱۸ سالمه چند سالی هست موقع فوتبال و مخصوصا پرش دردی در بیضه سمت راست و کشاله همون سمت و زیر شکم احساس میکنم که دراز میکشم و بعد از چند دقیقه احساس میکنم که چیزی در کشاله ران ناگهان رو به بالا حرکت میکند که بعد از این اتفاق ناگهان خوب میشود و درد ندارم البته فقط بعضی وقت ها بیشتر موقع هایی که گلاب به روتون دستشویی داشته باشم و بازی کنم این اتفاق می افته البته بعضی مواقع که دستشویی هم نداشته باشم درد میگیره

  2. زهرا گفت:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    آقای دکتر من زنی ۴۱ ساله هستم که دیسک کمر دارم ولی جلوی ران پای چپم بعد از چند روز که درد میکرد بعد از کمپرس سرد کمرم که شب کردم فرداش چند رگ پام گرفت و تا چند ساعت نتونستم از شکمم جدا کنم و از زانو باز میشی ولی از ران پا نه خیلی هم درد میکرد تا حدی که با پای تا شده که زیرش چند تا بالش گذاشتم فقط گریه میکردم به هیچ طرف نمیتونستم بخوابم تا اینکه ساعت ۴ صبح کم کم تونستم پام را باز کنم و از اون موقع میترسم پام را جمع کنم خیلی خیلی درد داشت به حدی که از دنیا سیر شدم و آرزوی مرگ میکردم
    همه میگن اگر از دیسک بود باید پشت ران درد میکرد ولی جلوی رانم درد میکرد
    لطفا راهنمایی کنین

  3. Hamid گفت:

    عرض سلام و وقت بخیر دکتر من چند سال پیش درد شدیدی در کشاله ران سمت راستم شروع شد بعد از مراجعه به دکتر و انجام سونو و چند ازمایش گفت عفونت پروستات داری و چند تا قرص گیاهی بهم داد و تا یه مدت خوب بودم تا اینکه پارسال متوجه تورم یکی از غدد لنفاوی ران راستم شدم اول خیلی کوچیک بود ولی الان به اندازه تقریبا یک دونه عدس متورم شده و مجددا بعضی وقتها کشاله ران راستم و کلیه م درد شدیدی میگیره و طوری هستش که راه رفتن رو هم برام مشکل میکنه ولی بعد از یه چند روزی دوباره رفع میشه رنگ غده هم خاکستری هستش ممنون میشم راهنمایی م کنید

    1. ناشناس گفت:

      سلام خانم ۲۸ساله کی به دیسک کمر گرفتار شدم ام اول وقتی کار خانه میکردم تنها پای راست تمام اش درد می گرفت به یک ساعت پس گم میشد مدت ۴ ماه میشه پای راست از پشتی زانو به پایین دارد شدید دارد فیزیوتراپی هم رفتم دوا هم گرفت هنوز هم درد داروم سه مهره ام نزدیک شد

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        احتمالا نیاز به تزریق مهره ای دارید
        و در صورت عدم درمان نیاز به جراحی

  4. علی اکبر تیموری گفت:

    سلام من مرد ۳۷ ساله که حدود دو هفته پیش یه درد در کشاله رانم راسته بیضه هام تا زانو پای چپم اندازه یه رگ درد خفیفی داشد که اعلان درد پا تا انگشتان و پاشنه ادامه دارد که روی پا بالای انگشتانم تا ساغ پام متورم شده و درد میکند من در یک روستای دور از امکانات هستم به نضر شما من را چکار شده به دکتر برم خودش خوب میشه

  5. علیرضا میرزائی گفت:

    سلام اقایه دکتر من حدود پنج روزه که به نظر خودم بد نشستنه پایه سمت راست و اون قسمت بالایه ران اونجا که دس تویه جیب میکنن دقیقا همونجا وَرَم داره یکم و نمیتونم درست راه برم و نه قرمزی داره نه چیزی فقط ورم داره و اینکه نیازه به دکتر برم بخاطر ویروس کرونا فعلا نمیرم

  6. Mm گفت:

    سلام دکتر من دربازی فوتسال درحال شوت زدن بودم که کشاله ام درد گرفت و بعد یک هفته دردش افتاد ولی بازی فوتسال میکنم شوت میزنم درد میگره چکار کنم ؟

    1. Bagher گفت:

      منم همینطورم دکتر باید چکار کنم

    2. امیرعباس گفت:

      مشکل منم همینه یه هفته پیش اومدم شوت کنم کشاله ام درد گرفت یه هفته میگذره ولی هنوزم درد داره دکتر هم رفتم فایده نداشت

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام امیرعباس عزیز
        باید معاینه شوید که پارگی عضلات اتفاق افتاده یا اسپاسم عضلانی؟
        درمانشان فرق می کند و البته احتمالا طول می کشد

    3. مسعود گفت:

      سلام دوستان که گرم نمیکنید وفوتبال انجام میدهید این مشکل هس .وتنها راه چاره استراحت یک ماهه هس نباید فشار بیارید بع همون پا وبعد یک ماه تمرین را شروع کنین ولی سنگین نه درحد پاس کاری .لصلا شوت نزنین بعد سه چهارجلسه آمادگی دارید ومیتوانید شوت هم شروع کنین .این مد نظر داشته باشید حداقل ۱۵دقیقع قبل بازی به گرم کردم عادت کنین تا دوباره مشکلی پیش نیاد

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از راهنمایی خوب تان

  7. poorya گفت:

    سلام دکتر.ممکنه علت درد کشاله ران پوکی استخوان باشه؟

  8. حسین گفت:

    درود پر مهر بر شما
    چند سالی است با با راه رفتن طولانی حدود ۳ الی ۴ ساعت کشاله رانم به یکباره درد می گیرد و تیر می کشد که با کمی استراحت خوب می شود .اکنون این زمان به ۲ ساعت رسیده و یا با ایستادن زیاد به این درد دچار می شوم
    علت این درد را و همچنین راه درمان آن را می خواستم بدونم .

    با سپاس از شما

  9. صالح گفت:

    سلام آقای دکتر من چند وقت پیش حدودا یکسال پیش تو بازی فوتسال بعد از یکساعت بازی کردن و گرم شدن بدن یه چرخش به سمت چپ انجام دادم و دقیقا بعد از اون چرخش یه درد عجیبی در کشاله ران احساس کردم که دیگه نتونستم بازی رو ادامه بدم رفتم خونه ماساژ ابولرم دادم بعد از دو سه روز دیدم دقیقا تو همون ناحیه وکنار رون نزدیک کشاله دچاره خونمردگی شده که حسابی ترسیده بودم زیاد سربه سرش نزاشتم و با نرمشهای مخصوص که در اینترنت دیده بودم دردش رو کمتر کردم تا اینکه دردش افتاد اما الان بعد از اونهمه مدت که میگذره با دویدن پرفشار و شنا کردن قوی همون ناحیه درد میگیره من باید کجابرم چیکاری انجام بدم تا این درد موندگار نباشه

    1. خورشید گفت:

      سلام وقت بخیر، بیشتر از یکسال هست ک کلا سمت چپم درد فراوان دارم ب طوریکه نمیتونم ب پهلو بخوابم ،زیر کلیه م ک پشت کشاله ران باشه همراه با درد زانو و انگشتم ک بعضی از وقتها تیر میکشه، تو این اوضاع کرونا هم نمیشه ب دکتر مراجعه کرد، خواهشا راهنمایی کنید.

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        ایندرد بنظر می رسه به علت التهاب دیسک کمری شما و مشکلات مهره ای و عصبی باشه. بنابراین انجام ام آر ای و بررسی توسط متخصص ارتوپدی مورد نیاز است.
        دکتر متخصص ارتوپد

      2. پرویز گفت:

        استراحت کنید.

  10. علی گفت:

    سلام اقای دکتر وقت بخیر.من حدود ۹ماه پیش توی فوتبال کشاله سمت راست پام کش اومد و روش بازی کردم بطوری که درد به زیر شکم و بیضه سمت چپ هم رسید و بعد از ۳هفته استراحت و فیزیو تراپی دردا کامل خوب شد.و در نرم دویی و راه رفتن هیچ مشکلی نداشتم ولی بعد از این که فوتبال بازی کردم مجدد یکم درد در بیضه سمت چپ و کشاله پیدا میشه و مثلا وقتی میخام ایستاده شلوار بپوشم یه درد ی هنگام بلند کردن پای چپ تو ی کشاله همون سمت و بیضه چپ ایجاد میشه که باز با استراحت  کاملا خوب میشه و الان که بعد ۹ ماه که باز بازی میکنم  بعضی اوقات که خیلی فشار میارم روی پا  بیضه چپ و کشاله سمت چپ درد میگیره که باز با استراحت خوب میشه میشه لطفا کمکم کنید؟ البته بیضه سمت چپ یکم از سمت راست بالاتر هست ولی دقت نکردم که قبل از مصدومیتم بوده یا جدیدا و دردش فقط موقع بازی کردن پیدا میشه د در حالت عادی هیچ مشکل و دردی ندارم حتی نرم دویی هم میتونم انجام بدم الان..اگه لازم هست عکس ارسال کنم؟

    1. مصطفی گفت:

      درود. من هم دقیقا این اتفاق برام افتاده نمیدونم باید چکار کنم