داروی دیکلوفناک چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

داروی دیکلوفناک مسکن پرکاربردی است که برای درمان درد مفاصل، عضلات و استخوان‌ها، رگ به رگ شدن، کمردرد، دندان درد،میگرن و تب استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

داروی دیکلوفناک چیست و چه کاربردی دارد؟

داروی دیکلوفناک یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که از طریق کاهش درد و التهاب عمل می‌کند. این دارو برای درمان دردهای خفیف تا متوسط ​​و کاهش علائم و نشانه‌های آرتروز یا آرتریت روماتوئید و کاهش علائم قاعدگی استفاده می‌شود.

افرادی که دچار حمله‌های میگرنی یا سردرد شدید می‌شوند نیز می‌توانند از قرص یا پودر خوراکی دیکلوفناک (کامبیا) مصرف کنند. البته کامبیا فقط سردردی را درمان می‌کند که قبلاً شروع شده است و از سردرد جلوگیری نمی‌کند یا تعداد حملات را کاهش نمی‌دهد. در ادامه این مطلب از دکترتو همراه ما باشید که می‌خواهیم بیشتر با دارویی که توسط پزشک تجویز می‌شود صحبت کنیم.

قرص دیکلوفناک برای چیست؟

دیکلوفناک به زبان انگلیسی diclofenac، برای کاهش درد، تورم (التهاب) و سفتی مفاصل ناشی از آرتریت استفاده می‌شود. کاهش این علائم به شما کمک می‌کند تا دوباره بتوانید فعالیت‌های عادی روزانه خود را انجام دهید. در واقع این داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) با مسدود کردن تولید برخی از مواد طبیعی در بدن که باعث التهاب می‌شوند، عمل می‌کند. این اثر به کاهش تورم، درد یا تب کمک می کند.

نام های تجاری دیکلوفناک:

  • قرص دیکلوفناک سبحان ۵۰ میلی‌گرم
  • کپسول دیکلوتارد ۱۰۰ میلی‌گرم
  • آمپول دیکلورن ۷۵ گرم/۳ میلی لیتر
  • قرص دیکلوفناک-اکسیر ۲۵ میلی‌گرم
  • کپسول آهسته رهش کمیفناک ۱۰۰ میلی‌گرم

نحوه مصرف دیکلوفناک چگونه است؟

قبل از شروع مصرف قرص دیکلوفناک سدیم ۱۰۰، نحوه مصرف این دارو که توسط داروساز ارائه‌شده است را مطالعه کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال، در مورد نحوه مصرف از پزشک یا داروساز خود بپرسید:

  • این دارو را خوراکی به همراه یک لیوان پر از آب (به‌اندازه ۲۴۰ میلی‌لیتر) مصرف کنید. مگر اینکه پزشک روش دیگری را به شما توصیه کرده باشد. بعد از مصرف این دارو حداقل تا ۱۰ دقیقه دراز نکشید.
  • اگر در حین مصرف این دارو دچار ناراحتی گوارشی شدید، می‌توانید این دارو را به همراه وعده غذایی، شیر یا یک آنتی‌اسید استفاده کنید. بااین‌وجود مصرف این دارو ممکن است، سرعت جذب را کاهش داده و تسکین و بهبودی درد را به تاخیر بیندازد، مخصوصا اگر این دارو را به‌طور منظم مصرف  نکنید.
  • این دارو را کامل ببلعید. قرص را خرد و جویده نکنید. خرد کردن و یا جویدن دیکلوفناک می‌تواند پوشش ویژه این دارو را از بین ببرد و ممکن است عوارض جانبی این دارو را افزایش دهد.
  • دوز مصرفی این دارو بستگی به وضعیت پزشکی شما، نحوه پاسخگویی به درمان و دیگر داروهای مصرفی شما دارد. تمام داروهای مصرفی خود اعم از داروهای تجویزی و غیر تجویزی و دیگر محصولات را به پزشک و داروساز اطلاع دهید. همچنین می‌توانید در این زمینه از مشاوره دارویی در سایت دکترتو استفاده کنید.

برای درمان آرتریت به دارو نیاز داری؟

همین الان مشاوره بگیر

دوز مصرفی دیکلوفناک و دوز شیاف دیکلوفناک برای کودکان چقدر است؟

معمولاً ۲ تا ۳ بار در روز قرص، کپسول یا شیاف دیکلوفناک مصرف می‌شود. اگر پزشک این دارو را برای کودک شما تجویز کند، از وزن کودک شما برای تعیین دوز مناسب برای او استفاده می‌کند. دوز معمول دیکلوفناک ۷۵ تا ۱۵۰ میلی‌گرم در روز است. توصیه‌های پزشک خود را در مورد تعداد قرص و تعداد دفعات مصرف در روز دنبال کنید.

اگر همیشه درد دارید، پزشک ممکن است قرص یا کپسول دیکلوفناک آهسته رهش را توصیه کند که یک بار در روز در عصر یا دو بار در روز مصرف خواهید کرد. اگر دو بار در روز دیکلوفناک آهسته رهش مصرف می‌کنید، بین دوزهای خود ۱۰ تا ۱۲ ساعت فاصله بگذارید.

بهترین زمان مصرف دیکلوفناک کی است؟

معمولا قرص، کپسول یا شیاف دیکلوفناک، ۲ تا ۳ بار در روز استفاده می‌شود. بهترین روش این است که ۲۴ ساعت را به ۲ تا ۳ بازه تقسیم کنید و در همان ساعات دارو را مصرف کنید. اگر یک دوز را فراموش کردید تا زمان بعدی صبر کنید و دو دوز را با هم مصرف نکنید.

خواص داروی دیکلوفناک برای کودکان و بزرگسالان (موارد مصرف دیکلوفناک چیست؟)

داروی دیکلوفناک، دارویی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که با کاهش موادی در بدن که موجب درد و التهاب می‌شوند، باعث بهبودی درد می‌شود. این دارو برای درمان دردهایی از قبیل مفاصل، عضلات و استخوان‌ها (از قبیل دردهایی مانند آرتریت روماتوئید، آرتروز و نقرس، رگ به رگ شدن و کشیدگی در عضلات و رباط‌ها، کمردرد اسپوندیلیت انکیلوزان، دندان‌درد، میگرن) استفاده می‌شود. در مواردی مشاهده شده که قطره دیکلوفناک برای گوش هم کاربرد دارد.

دیکلوفناک به‌صورت قرص، کپسول، آمپول، پماد، شیاف و قطره دیکلوفناک موجود است و فقط با نسخه پزشک ارائه می‌شود. قرص دیکلوفناک ۲۵ همچنین به‌صورت تزریق و یا به‌صورت قطره چشم نیز معمولا فقط در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود. خاصیت قرص دیکلوفناک سدیم پیوسته رهش برای درمان دردهای خفیف یا علائم و نشانه‌های آرتروز یا آرتریت روماتوئید است. این دارو با توقف تولید ماده‌ای در بدن که موجب درد، تب و التهاب می‌شود، عمل می‌کند.

۱. قرص دیکلوفناک برای دیسک کمر

کرم دیکلوفناک ۵۰ و سایر دوزهای آن یک گزینه ایمن و موثر برای درمان درد مفاصل به ویژه در موارد آرتریت است. همچنین می‌توان از آن برای درمان گردن درد حاد، کمردرد، تاندونیت و رگ به رگ شدن و کشیدگی استفاده کرد.

موارد مصرف دیکلوفناک چیست؟
داروی دیکلوفناک، دارویی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که با کاهش موادی در بدن که موجب درد و التهاب می‌شوند، باعث بهبودی درد می‌شود.

۲. پماد دیکلوفناک برای گرفتگی عضلات

دیکلوفناک دارویی است که تورم (التهاب) و درد را کاهش می‌دهد و یکی از موارد پر کاربرد آن، مصرف دیکلوفناک برای گردن درد شدید است. از این دارو برای درمان درد و مشکلات مفاصل، درمان روماتیسم مفصلی، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها استفاده می‌شود. همچنین به صورت شیاف برای درد عضلانی هم کاربرد دارد.

۳. دیکلوفناک برای سردرد و میگرن

کپسول دیکلوفناک و شیاف دیکلوفناک برای میگرن توسط بسیاری از بیماران با نشانه‌های اورا یا بدون آن (اورا به حالتی که در آن چشم فرد نورهای روشن یا تاریک کوچکی را مانند شکل تیک یا به صورت خط مشاهده می‌کند گفته می‌شود)، استفاده می‌شود. این دارو از حملات میگرنی جلوگیری نمی‌کند بلکه می‌تواند از شدت‌ان کم کند. داروی دیکلوفناک فقط با تجویز پزشک در دسترس است.

۴. شیاف دیکلوفناک برای دندان درد

شیاف دیکلوفناک ۱۰۰ به گفته بسیاری از بیماران، بهترین مسکن برای درد دندان کشیده شده و دندان درد موقتی به حساب می‌آید. بسته به دلیل مصرف دیکلوفناک، ممکن است فقط برای مدت کوتاهی به آن نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر کمر درد یا دندان درد دارید، ممکن است فقط به مدت ۱ یا ۲ روز قرص دیکلوفناک سدیم پیوسته رهش برای شما تجویز شود.

۵. دیکلوفناک پتاسیم و فشار خون

از داروی دیکلوفناک پتاسیم برخلاف دیکلوفناک سدیم، برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی به ندرت ممکن است خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهند. این اثر می‌تواند در هر زمانی در حین مصرف این دارو اتفاق بیفتد، اما در صورت مصرف طولانی مدت احتمال بیشتری دارد.

۶. شیاف دیکلوفناک برای زانو درد و درد مفاصل

دیکلوفناک برای پا درد و سایر علائم آرتریت مفاصل و انواع درد مفاصل (به عنوان مثال، آرتروز)، مانند التهاب، تورم، درمان سیاتیک، سفتی و درد مفاصل استفاده می‌شود. با این حال، این دارو آرتروز را درمان نمی‌کند و تنها تا زمانی که به استفاده از آن ادامه دهید به شما کمک خواهد کرد.

دیکلوفناک بهتر است یا ایبوپروفن؟ ایبوپروفن به اندازه دیکلوفناک قوی نیست و انتخاب ایمن‌تری برای عموم مردم است، از این رو تصمیم به محدود کردن و دسترسی با نسخه پزشک برای داروی دیکلوفناک گرفته شده است. دیکلوفناک و ایبوپروفن هر دو در مقادیر مختلف موجود هستند.

۷. دیکلوفناک برای ترک اعتیاد

آمپول دیکلوفناک و شکل‌های دیگر این دارو برای کاهش درد و ناراحتی افراد در زمان ترک مواد مخدر هم کاربرد دارند. این دارو اعتیادآور نیست و می‌تواند کمک کننده باشد.

داروی دیکلوفناک تب بر است؟
قرص دیکلوفناک پتاسیم برای تسکین کوتاه مدت درد و التهاب، مانند درد ناشی از رگ به رگ شدن، جراحی، کارهای دندانپزشکی یا دردهای قاعدگی استفاده می‌شود.

۸. شیاف دیکلوفناک برای معده درد و درد کلیه

قرص‌ها و کپسول‌های دیکلوفناک در صورت مصرف طولانی مدت یا در مقادیر زیاد مخصوصا در افراد با سنین بالا که از سلامت عمومی ضعیفی برخوردار هستند، مضر است. یکی از عوارض دیکلوفناک زخم معده است. اگر زخم معده دارید یا در گذشته به آن مبتلا بودید، ممکن است پزشک مصرف دارو را برای شما منع کند.

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند دیکلوفناک، ایبوپروفن یا ناپروکسن می‌توانند برای کلیه‌ها سخت و آسیب‌زا باشند. اطلاعاتی درباره تاثیر دیکلوفناک برای درد کلیه نشان می‌دهد که مصرف طولانی مدت آن می‌تواند باعث آسیب کلیوی شود.

۹. شیاف دیکلوفناک برای گلو درد و تب (دیکلوفناک تب بر است؟)

شیاف دیکلوفناک ۱۰۰ برای تب بالا در بزرگسالان و با مشورت پزشک در کودکان مفید بوده و دارای اثرات ضد درد و تب بری است. این دارو به راحتی از دستگاه گوارش جذب می‌شود و با نیمه زمان مصرف آن حدود یک تا دو ساعت در محیطی با PH بالاتر از پنج به سرعت حل می‌شود. دیکلوفنات می‌تواند در دسته بهترین قرص برای لرز بدن هم قرار بگیرد.

۱۰. دیکلوفناک برای پریود (دیکلوفناک و قطع خونریزی)

دیکلوفناک رقیق کننده خون است؟ قرص دیکلوفناک پتاسیم برای تسکین کوتاه مدت درد و التهاب، مانند درد ناشی از رگ به رگ شدن، جراحی، کارهای دندانپزشکی یا دردهای قاعدگی استفاده می‌شود.

۱۱. دیکلوفناک برای جوش صورت

ژل و کرم دیکلوفنات می‌تواند به از بین بردن آکنه کمک کند. اما مراقب باشید زیرا دیکلوفناک ممکن است باعث قرمزی، درد، پوسته پوسته شدن و لایه برداری پوست آسیب دیده شود.

علائم میگرن داری؟ همین الان برای کاهش علائم اقدام کن

عوارض جانبی و مضرات قرص دیکلوفناک چه مواردی است؟

به خاطر داشته باشید که اگر پزشک این دارو را برایتان تجویز کرده، در نظر داشته است که فواید آن بیشتر از عوارضش است. اکثر کسانی که این دارو را مصرف می‌کنند، عوارض جانبی جدی‌ای ندارند. این دارو ممکن است فشارخونتان را بالا ببرد. فشارخونتان را به‌طور مداوم چک کنید و در صورت بالا بودن فشارخون به پزشک اطلاع دهید. از عوارض این دارو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناراحتی گوارشی
  • حالت تهوع
  • سوزش سر دل
  • اسهال
  • یبوست
  • نفخ
  • سردرد
  • گیجی
  • خواب‌آلودگی که منجر به گیجی شود
  • این دارو در صورت بروز مشکلات کبدی به‌ندرت ممکن است موجب مرگ شود.

متن انگلیسی: «Diclofenac tablets and capsules can cause an ulcer in your stomach or gut if you take them for a long time or in big doses. There’s also a small risk of heart failure or kidney failure if you take very big doses (150mg a day) for a long time.»
ترجمه فارسی: «قرص و کپسول‌های دیکلوفناک در صورت مصرف طولانی مدت یا در مقادیر زیاد می‌توانند باعث ایجاد زخم در معده یا روده شما شوند. همچنین در صورت مصرف دوزهای زیاد (۱۵۰ میلی‌گرم در روز) برای مدت طولانی، خطر نارسایی قلبی یا نارسایی کلیه وجود دارد.»

به نقل از سایت nhs

عوارض شیاف دیکلوفناک در بزرگسالان

اگر هرکدام از این علائم باقی ماند یا بدتر شد، سریع به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورت بروز هریک از این عوارض جانبی غیرمحتمل اما جدی سریع به پزشک خود اطلاع دهید:

  • تغییر در شنوایی
  • بلع دشوار یا دردناک
  • علائم نارسایی قلبی (مانند تورم مچ پا، خستگی غیرمعمول، افزایش وزن ناگهانی)
  • ادرار تیره
  • حالت تهوع مداوم
  • استفراغ
  • از دست دادن اشتها
  • درد های شکمی
  • زردی چشم‌ها
  • زردی پوست
  • دانه پوستی
  • خارش
  • تورم (به‌ویژه در صورت، زبان، گلو)
  • سرگیجه شدید
  • مشکلات تنفسی

عوارض خوردن زیاد قرص دیکلوفناک چیست؟ (علائم اوردوز داروی دیکلوفناک)

از علائم اوردوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد شدید معده
  • استفراغ به رنگ قهوه‌ای
  • خواب‌آلودگی شدید
  • تنفس آرام
  • تشنج
عوارض خوردن زیاد قرص دیکلوفناک چیست؟
عوارض خوردن زیاد داروی دیکلوفناک سرگیجه است.

موارد احتیاط مصرف داروی دیکلوفناک چیست؟

قبل از مصرف داروی دیکلوفناک به پزشک یا داروساز خود اگر به این دارو یا داروی آسپیرین یا دیگر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی از قبیل (ایبوپروفن، قرص ناپروکسن، سلکسیب) آلرژی دارید یا هرگونه آلرژی دیگر اطلاع دهید.

این محصول ممکن است دارای مواد غیرفعال باشد که می‌توانند موجب واکنش‌های آلرژیک یا مشکلات دیگر شوند. برای جزئیات بیشتر با داروساز خود مشورت کنید. قبل از مصرف این دارو به پزشک یا داروساز خود در مورد سابقه پزشکی خود به‌ویژه موارد زیر را اطلاع دهید:

  • خونریزی یا مشکلات انعقادی
  • مشکلات قلبی (از قبیل حمله قلبی)
  • فشار خون بالا
  • بیماری‌های کبدی
  • پولیپ بینی
  • بیماری‌های معده، روده، مری (مانند خونریزی، زخم‌ها، سوزش مکررسر دل)
  • آسم

گاهی اوقات مشکلات کلیوی بعد از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند دیکلوفناک ایجاد می‌شوند. در صورت کمبود آب بدن، بیماری‌های قلبی یا کلیوی، یا سنین بالاتر یا اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شوند. مایعات را به مقدار کافی طبق دستور پزشک مصرف کنید تا از ایجاد کمبود آب بدن جلوگیری کنید و در صورت تغییر در میزان ادرار به پزشک خود اطلاع دهید.

هشدارها و منع مصرف داروی دیکلوفناک

برای کاهش عوارض جانبی (از قبیل خونریزی معده)، این دارو را با حداقل دوز مصرفی در کوتاه‌ترین مدت‌زمانی مصرف کنید.

  • دوزمصرفی را افزایش ندهید یا این دارو را بیشتر از مدت‌زمانی که تجویزشده مصرف نکنید.
  • برای درمان دردهای مزمن از قبیل آرتروز، همان‌گونه که پزشک تجویز کرده دارو را مصرف کنید.
  • اگر پزشک داروی دیکلوفناک را برای کودک شما تجویز کرد، بر اساس وزن کودک  شما دوز مصرفی را تجویز می‌کند.
  • اگر همیشه درد دارید، ممکن است پزشک قرص یا کپسول آهسته رهش را برایتان تجویز کند. این کپسول‌ها به دلیل تکنولوژی که در آن به‌کاررفته می‌تواند دارو را در یک بازه زمانی طولانی‌تری آزاد کند. به‌طورمعمول این دارو یک‌بار در روز یا ۲ بار در روز مصرف کنید.
  • اگر داروی دیکلوفناک آهسته رهش را ۲ بار در روز مصرف می‌کنید، فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۲ ساعت بین دو مصرف را رعایت کنید.
  • اگر به دیکلوفناک حساسیت دارید یا پس از مصرف آسپرین یا NSAID تا به حال حمله آسم یا واکنش آلرژیک شدید داشته اید، نباید از آن استفاده کنید. دیکلوفناک می تواند بر تخمک گذاری تأثیر بگذارد و ممکن است در حین استفاده از این دارو باردار شدن سخت تر باشد.

دیکلوفناک در بارداری و شیردهی

در دوران شیردهی می‌توانید دیکلوفناک مصرف کنید. فقط مقادیر بسیار کمی وارد شیر مادر می‌شود که بعید است عوارض جانبی در کودک شما ایجاد کند. بسیاری از مادران شیرده بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرده‌اند. برای مصرف در زمان بارداری بهتر است حتما با دکتر عمومی مشورت کنید.

موارد احتیاط مصرف داروی دیکلوفناک چیست؟
در دوران شیردهی می‌توانید دیکلوفناک مصرف کنید.

تداخلات دارویی داروی دیکلوفناک

تداخلات دارویی ممکن است نحوه تاثیرگذاری داروهای شما را تغییر دهد یا خطرات عوارض جانبی را افزایش دهد. لیست تمام محصولاتی که مصرف می‌کنید (اعم از داروهای تجویزی و غیر تجویزی و محصولات گیاهی) را داشته باشید و با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. بدون تایید پزشک دوز داروها را شروع، متوقف یا تغییر ندهید.

بعضی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند از قبیل:

  • آلیسکرین
  • بعضی از انواع داروهای فشارخون (مانند کاپتوپریل، لیزینوپریل، والسارتان، لوزارتان)
  • کورتیکواستروئید (مانند پردنیزولون)
  • سیدوفوویر
  • لیتیوم
  • متوتروکسات
  • داروهای ادرار آور (مانند فوروزماید)

استفاده همزمان دیکلوفناک با دارو های گیاهی یا مکمل ها ممکن است؟

نمی‌توان گفت که استفاده همزمان داروهای مکمل یا داروهای گیاهی با قرص دیکلوفناک بی‌خطر است. لیبل تمامی داروهای تجویزی و غیر تجویزی را چک کنید، زیرا بعضی از داروها مسکن یا کاهنده تب هستند (آسپرین، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی از قبیل سلکسیب، ایبوپروفن، کتورولاک).

این داروها به دیکلوفناک شبیه هستند و در صورت استفاده همزمان ممکن است خطرات عوارض جانبی را افزایش دهند. بااین‌وجود اگر پزشک برایتان آسپرین با دوز کم به‌منظور جلوگیری از حملات قلبی یا سکته تجویز کرده (معمولا ۸۱ تا ۳۲۵ میلی‌گرم در روز) به مصرف آسپرین ادامه دهید.

اطلاعات دارویی مسکن دیکلوفناک

در این بخش به بررسی اطلاعات بیشتر داروی دیکلوفناک می‌پردازیم. در جدول زیر بخش مهمی از مشخصات آن قرار داده شده است:

اشکال داروییعوارض جانبیتداخلات دارویی
قرص دیکلوتان ۵۰سرگیجهدفریپرون
قرص بیفلام ۷۵یبوستفلوکتافنین
دیکلوفناک ایکس ال ۱۰۰سکته قلبیاوماستاکسین
شیاف دیکلوفناک-عماد ۱۰۰ میلی‌گرموزوز گوشتنوکسیکام
اطلاعات دارویی مسکن دیکلوفناک

آیا دیکلوفناک کدئین دارد؟

برخی از دوزهای این دارو دارای کدئین هستند. DICLOFENAC+CODEINE برای تسکین شرایط حاد دردناک در بزرگسالان استفاده می‌شود. دیکلوفناک از تولید موادی که باعث درد، تورم و التهاب می‌شوند جلوگیری می‌کند، در حالی که کدئین سیگنال٬های درد را مسدود می‌کند و درد را کاهش می‌دهد.

قیمت داروی دیکلوفناکٰ چقدر است؟

قیمت داروی ۱۰۰ عددی دیکلوفناک حدود ۸۰ هزار تومان و بسته ۳۰ عددی آن حدود ۲۵ هزار تومان است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

دیکلوپید یا داروی دیکلوفناک یک داروی ضد التهابی است که درد و تورم (التهاب) را تسکین می‌دهد. همچنین برای درمان دردهای عضلانی، کمردرد، درد دندان، دردهای قاعدگی و آسیب‌های ورزشی کاربرد دارد. این دارو تنها با دستور پزشک قابل استفاده است و بهتر است در افرادی که مشکلات کلیوی دارند یا خانم‌های باردار با احتیاط مصرف شود.

اگر بعد از مصرف دارو با عوارض جانبی مواجه شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین دکتر عمومی در شهر خود آشنا شوید، با آن‌ها به‌صورت تلفنی یا از طریق مشاوره آنلاین با دکتر عمومی مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره داروی دیکلوفناک

  1. کامران گفت:

    لطفا بخشی برای مشاوره رایگان مقدماتی توسط پزشکان بزارید فرضا یکی فقط میخواد یه سوال از یک پزشک بپرسه ولی پزشکان سایت شما حتی برای مشاوره پیامکی هم حق ویزیت میگیرن

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      از سوپرگروه تلگرامی دکترتو استفاده کنید

  2. عل گفت:

    ممنون از راهنمایی های شما خیلی خوب بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیزم
      ممنونم از توجه شما

  3. فرهاد شیری گفت:

    برای عظله پا استفاده کردم تاثیر نداشت

  4. فرشید گفت:

    سلام من مدت طولانی از شیاف دیکلوفناک استفاده کردم در حال حاضر دچار درد مفاصل در انگشت ها شده ام وانگشت های دست چپم وقتی می خوام ببندم درد شدیدی میگیره و تا کف دست بسته نمیشه وموقع مشت کردن ،انگشتم درد شدیدی می گیره وکمی تورم داره می تونه از عوارض شیاف دیکلوفناک فناک باشه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام فرشید عزیز
      دیکلوفناک بعنوان داروی ضد التهاب بیشتر عوارض گوارشی دارد
      درد های مفصلی را جدی بگیرید
      احتمالا به دارو های تخصصی تری نیاز دارید

      1. امیر گفت:

        سلام ایا این قرص برای حفظ نعوظ در مردان هم تاثیری داره ؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          خیر

  5. معصومه گفت:

    من زمان پریودیم شیاف دیکلوفناک میذارم چون دردهای خیلی زیادی دارم و واقعا عالیه. همه میگن تحمل کن درد رو و دارو استفاده نکن در زمان های اینده دچار مشکلات زیادی میشی ولی من اصلا نمیتونم دردپریود رو تحمل کنم. باید چیکار کنم؟ دکترهم زیاد رفتم میگن مسکن استفاده کن. ایا عوارض داره شیاف دیکلوفناک در دراز مدت؟ من فقط. روز اول و روز دوم پریودیم استفاده میکنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورت درد ماهی یکی دوبار اشکالی ندارد
      دارو ها برای همین منظور تولید می شوند

  6. مریم گفت:

    سلام ایا قرص دیکلوفنا ک سدیم باعث کاهش پریود میشود؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام مریم عزیز
      این دارو برای درمان دردهای خفیف تا متوسط ​​و کاهش علائم و نشانه‌های آرتروز یا آرتریت روماتوئید و کاهش علائم قاعدگی استفاده می‌شود.

  7. اکرم جاوی مقدم گفت:

    من از۱۰سالگی قرص اعصاب مصرف میکنمدیکنوفناک.. حالا۴۳سالم به مرور مان احساس میکنم ذهنم کمترشده، ترسیدم چندسال بعدخانواده مرافراموش کنم دلیلش خوردن قرص اعصاب است

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      قرص دیکلوفناک مسکن بوده و قرص اعصاب نیست که موجب کاهش حافظه شود. اگر منظورتان مصرف قرص های آرامبخش است ممکن است کمی روی حافظه در طولانی مدت موثر باشند.

  8. ناشناس گفت:

    ممنون از راهنمایی هاتون

  9. ناشناس گفت:

    متشکر از معلوماتتون

  10. بهزاد گفت:

    خیلی عالی بیان کردید