داروی الانزاپین چیست؟ آشنایی با موارد مصرف و عوارض آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

الانزاپین برای درمان برخی مشکلات روحی و روانی مثل اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی و گاهی همراه با داروهای دیگر برای درمان افسردگی استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

داروی الانزاپین چیست؟

الانزاپین یک داروی ضد روان پریشی است که در درمان بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی استفاده می‌شود. این دارو با تأثیر بر تعادل برخی مواد شیمیایی در مغز، به ویژه دوپامین و سروتونین، به کاهش علائمی مانند توهم، هذیان، و نوسانات خلقی کمک می‌کند. اولانزاپین به صورت قرص خوراکی و اشکال تزریقی موجود است و باید تحت راهنمایی و نظارت یک متخصص مصرف شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی و تداخلات احتمالی با سایر داروها داشته باشد.

در سایت دکترتو امکان مشاوره تلفنی و دریافت نوبت حضوری از بهترین پزشکان سراسر کشور برای شما قرار گرفته است تا از عوارض جانبی آن قبل از مصرف دارو، جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر ترکیبات و عوارض اولانزاپین بپردازیم.

الانزاپین چیست؟

الانزاپین به انگلیسی olanzapine، برای درمان برخی مشکلات روحی و روانی مثل اختلال شخصیت دو قطبی و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ممکن است برای درمان افسردگی به همراه داروهای دیگری استفاده شود.

داروی الانزاپین می‌تواند به کاهش توهم کمک کند و باعث شود بهتر و مثبت‌تر راجع به خودتان فکر کنید، احساس اضطراب کمتری کنید و در زندگی روزمره فعال‌تر باشید. الانزاپین از خانواده‌ی داروهایی است که به نام داروهای ضد روان‌پریشی بی‌قاعده شناخته می‌شوند.

  • نام تجاری الانزاپین: زیپرکسا
  • نام رایج دارو: الانزاپین – Olanzapine – قرص الازین ۲.۵ و قرص الازین ۵ میلی‌گرم – زیپروبایوکس ۲/۵ الانزاپین

متن انگلیسی:
Olanzapine rebalances dopamine and serotonin to improve thinking, mood, and behavior.
ترجمه فارسی:
اولانزاپین، دوپامین و سروتونین را دوباره متعادل می‌کند تا تفکر، خلق و خو و رفتار را بهبود بخشد.

به نقل از سایت nami

عملکرد داروی اولانزاپین

داروی الانزاپین به وسیله بازگرداندان تعادل برخی مواد طبیعی در مغز کار می‌کند.

نحوه مصرف الانزاپین چگونه است؟

داروی الانزاپین را به صورت خوراکی، بدون غذا یا همراه غذا، طبق دستور پزشک، معمولا یک بار در روز مصرف کنید. دوز مصرف داروی الانزاپین به سن، وضعیت بیماری، و پاسخ‌گویی بدن شما به درمان بستگی دارد. برای کاهش خطر بروز عوارض جانبی ممکن است پزشک شما مصرف این دارو را با دوز کم تجویز کرده و آن را به تدریج افزایش دهد. با دقت به دستورات پزشک خود عمل کنید.

برای تاثیرگذاری بیش‌تر داروی الانزاپین آن را به صورت مرتب مصرف کنید. به یاد داشته باشید که دارو را هر روز در زمان مقرر میل کنید. توجه داشته باشید که مصرف دارو را، حتی زمانی که احساس بهتری داشتید، ادامه دهید و به طور خودسرانه و بدون مشورت با پزشک‌تان استفاده از الانزاپین را متوقف نکنید.

در صورتی که علائم بیماری شما به همان صورت ادامه پیدا کرد یا حالتان وخیم‌تر شد به پزشک خود اطلاع دهید. تجویز و تعیین دوز مصرفی این دارو برای درمان اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و غیره تنها بر عهده روانپزشک است، از این رو از مصرف خودسرانه دارو جدا خودداری کنید.

نمی‌دونی از چه دارویی برای درمان اختلالات روحی استفاده کنی؟

برای جلوگیری از عوارض، از دکتر مشورت بگیر.

موارد مصرف داروی اولانزاپین چیست؟

چنان‌چه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری داروی الانزاپین را استفاده کنید. نوزادان متولد شده از مادرانی که داروی الانزاپین را در سه ماه آخر بارداری استفاده کرده‌اند ممکن است علائمی مانند لرزش یا سفت شدن ماهیچه‌ها، خواب‌آلودگی، مشکل در غذا خوردن و نفس کشیدن و گریه‌های مداوم را تجربه کنند. در صورتی که متوجه شدید نوزاد شما، به خصوص در ماه اول تولد، یکی از این علائم را تجربه می‌کند به سرعت به پزشک اطلاع دهید.

از آن‌جا که مشکلات روحی و روانی درمان نشده مانند اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی و افسردگی می‌تواند بیماری خطرناکی قلمداد شود مصرف این دارو را بدون تجویز پزشک متوقف نکنید. در مورد مضرات و مزایای مصرف داروی الانزاپین در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

تجویز و تعیین دوز مصرفی این دارو برای درمان اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و غیره تنها بر عهده روانپزشک است، از این رو از مصرف خودسرانه دارو جدا خودداری کنید.

۱. فواید قرص الانزاپین، الانزاپین برای چه بیماری است؟

قرص الازین برای چی خوبه؟ این دارو تحت نظارت پزشک در درمان بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی استفاده می‌شود.

الانزاپین برای چه بیماری است؟
چنان‌چه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری داروی الانزاپین را استفاده کنید.

۲. دوز مصرف قرص الانزاپین برای کودکان و بزرگسالان

میزان مصرف قرص اولانزاپین برای کودکان و بزرگسالان بسته به شرایط خاص تحت درمان، سن، وزن و سلامت کلی فرد متفاوت است:

دوز مصرف اولانزاپین توضیحات
بزرگسالاندوز شروع معمول برای اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی بین ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم یک بار در روز است. حداکثر دوز توصیه شده ۲۰ میلی‌گرم در روز است.
کودکان و نوجواناندوز معمولاً از ۲.۵ میلی‌گرم در روز بوده و در صورت لزوم می‌تواند به تدریج افزایش یابد.
دوز مصرف قرص الانزاپین برای کودکان و بزرگسالان چقدر است؟

۳. قرص الانزاپین در بارداری و شیردهی (آیا قرص الانزاپین برای بارداری ضرر دارد؟)

داروی الانزاپین از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود. در صورتی که نوزاد شما علائمی مانند لرزش یا سفت شدن عضلات، خواب‌آلودگی غیر معمول یا مشکل در تغذیه را تجربه می‌کند به سرعت به پزشک اطلاع دهید. هنگام مصرف این دارو پیش از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

۴. الانزاپین برای زود انزالی

اولانزاپین یک درمان تایید شده برای زودانزالی نیست. انزال زودرس معمولاً با سایر داروها مانند مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، تکنیک‌های رفتاری یا عوامل بی‌حس‌کننده موضعی کنترل می‌شود.

۵. الانزاپین برای وسواس فکری و اضطراب

در حالی که اولانزاپین به طور معمول یک درمان خط اول برای اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) و اضطراب نیست، ممکن است در برخی موارد به عنوان یک داروی کمکی استفاده شود.

۶. اولانزاپین و پریودی

اولانزاپین، یک داروی ضد روان پریشی، می‌تواند باعث بی‌نظمی قاعدگی شود. برخی افراد ممکن است تغییراتی را در چرخه قاعدگی خود تجربه کنند که باید با پزشک در میان بگذارند.

آیا قرص الانزاپین برای بارداری ضرر دارد؟
داروی الانزاپین از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود.

۷. الانزاپین و جوش صورت

اولانزاپین معمولاً با ایجاد یا تشدید آکنه همراه نیست. واکنش‌های فردی به دارو می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین اگر در حین مصرف اولانزاپین دچار آکنه یا جوش صورت شدید، با دکتر مشورت کنید.

۸. الانزاپین و بی اشتهایی عصبی

گاهی اوقات اولانزاپین برای کمک به افزایش وزن و بهبود خلق و خو در افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی تجویز می‌شود. اگرچه هنوز استفاده از قرص الازین برای چاقی یا بی‌اشتهایی عصبی از نظر علمی ثابت نشده است.

۹. الانزاپین و حافظه

اولانزاپین می‌تواند عوارض جانبی شناختی از جمله اختلال حافظه را ایجاد کند و برخی از افراد ممکن است در حین مصرف الانزاپین مشکلاتی در حافظه داشته باشند.

۱۰. بهترین زمان مصرف قرص الانزاپین کی است؟ (قرص اولانزاپین را کی بخوریم؟)

معمولاً مصرف اولانزاپین قبل از خواب توصیه می‌شود زیرا می‌تواند به عنوان یک عارضه جانبی باعث خواب آلودگی شود.

همین حالا برای درمان اختلال دو قطبی اقدام کن!

عوارض جانبی مصرف داروی الانزاپین چیست؟

خواب‌آلودگی، سرگیجه، سبکی ‌سر، ناراحتی معده، خشکی دهان، یبوست، افزایش اشتها یا افزایش وزن از جمله عوارض جانبی مصرف داروی الانزاپین است. در صورتی که هر کدام از این اثرات ادامه داشت یا وخیم‌تر شد به پزشک خود یا دکتر داروخانه اطلاع دهید.

در صورتی که عوارض جانبی جدی مانند مشکل در بلع، لرزش، ضربان قلب آهسته، بی‌هوش شدن، تغییرات روحی و روانی مانند گیجی و بی‌قراری، بی‌حسی یا مورمور شدن بازوها و پاها، زرد شدن رنگ پوست و چشم، درد شدید شکم و معده، مشکل در ادرار کردن و وقفه‌ی تنفسی در خواب مواجه شدید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

به ندرت ممکن است داروی الانزاپین میزان قند خون شما را افزایش دهد اما در صورت رخ دادن این اتفاق امکان ابتلا به دیابت بیش‌تر می‌شود. در صورتی که دچار علائم قند خون بالا مانند افزایش تشنگی یا افزایش میزان ادرار شدید به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت ابتلا به دیابت به طور منظم قند خون خود را اندازه بگیرید و نتایج را با پزشک در میان بگذارید. ممکن است نیاز به تنظیم داروهای دیابت، تغییر در برنامه‌ی ورزشی یا رژیم غذایی خود داشته باشید.

مصرف داروی الانزاپین، به ویژه در نوجوانان، ممکن است باعث افزایش قابل توجه وزن و افزایش سطح کلسترول خون شود. این تاثیرات در صورت ابتلا به دیابت ممکن است منجر به بروز بیماری‌های قلبی شود. در مورد خطرات و مزایای درمان با پزشک خود صحبت کنید.

۱. عوارض مصرف بیش از حد الانزاپین

مصرف داروی الانزاپین ممکن است حساسیت به الانزاپین و ترشح یکی از مواد طبیعی بدن شما، به نام پرولاکتین را افزایش دهد. ترشح بیش از حد این هورمون در زنان ممکن است به ترشح شیر از پستان‌ها، توقف یا جابه‌جا شدن دوره‌های عادت ماهیانه و ایجاد مشکل در بارداری منجر شود.

ترشح این هورمون در مردان ممکن است به کاهش توانایی جنسی، عدم تولید اسپرم یا بزرگ شدن سینه‌ها منجر شود. در صورت بروز هر کدام از این علائم موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

۲. الانزاپین و ریزش مو

ریزش مو یک عارضه جانبی شایع گزارش شده از عوارض قطع ناگهانی قرص الانزاپین نیست. با این حال، واکنش‌های فردی به این دارو می تواند متفاوت باشد و ریزش و کندن وسواسی مو در موارد نادری ممکن است رخ دهد.

عوارض جانبی مصرف داروی الانزاپین چیست؟
خشکی دهان، یبوست، افزایش اشتها یا افزایش وزن از جمله عوارض جانبی مصرف داروی الانزاپین است.

۳. الانزاپین و تنگی نفس

مهمترین عوارض الانزاپین در دراز مدت و علائم ترک قرص الانزاپین می‌تواند مشکلات تنفسی باشد. واکنش آلرژیک جدی در مورد داروی الانزاپین نادر است. با این وجود اگر واکنش آلرژیک جدی‌ای مثل علائم پوستی، خارش، تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)، گیجی شدید و اختلال تنفسی را تجربه کردید به سرعت از پزشک کمک بگیرید.

موارد احتیاط مصرف داروی الانزاپین چیست؟

پیش از مصرف الانزاپین در صورتی که به این دارو حساسیت دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. داروی الانزاپین ممکن است شامل ترکیبات غیر فعالی باشد که موجب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر بشود.

قبل از استفاده از داروی الانزاپین سابقه‌ی پزشکی خود از جمله سابقه‌ی مشکلات کبدی، تشنج، مشکل در عمل بلع، کم‌بود گلبول‌های سفید خون، جنون، مشکل در ادرار کردن (به عنوان مثال مشکلات ناشی از بزرگ شدن پروستات)، گلوکوم زاویه بسته، بیماری‌های روده و معده مانند انسداد روده، مصرف سیگار، سابقه‌ی شخصی یا خانوادگی دیابت، بیماری‌های قلبی، سطح بالای کلسترول و تری‌گلیسرید و مشکلات تنفسی در هنگام خواب مانند وقفه‌ی تنفسی در خواب را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید.

مصرف داروی الانزاپین ممکن است موجب گیجی، ناهشیاری و تاری دید شما بشود. الکل و ماری‌جوانا این حالات را تشدید می‌کند. لذا از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به هشیاری دارند تا زمانی که در هشیاری کامل به سر ببرید اجتناب کنید. هنگام مصرف الانزاپین از خوردن الکل پرهیز کنید و در صورت مصرف ماری‌جوانا با پزشک خود صحبت کنید. ضمنا قبل از هر گونه جراحی همه‌ی داروهایی را که مصرف می‌کنید با پزشک یا دندان‌پزشک خود در میان بگذارید.

ممکن است نوجوانان حساسیت بیشتری نسبت به عوارض جانبی این دارو به خصوص افزایش وزن، افزایش سطح کلسترول، تری‌گلیسرید و پرولاکتین از خود نشان دهند.

سالمندان نیز نسبت به عوارض جانبی این دارو حساس‌تر هستند. خواب‌آلودگی، یبوست، مشکل در ادرار کردن، گیجی، سرگیجه و سبکی ‌سر از جمله‌ این عوارض هستند. خواب‌آلودگی، گیجی، سرگیجه و سبکی سر ممکن است احتمال زمین خوردن را افزایش دهند.

تداخل دارویی الانزاپین با داروهای دیگر

داروی الانزاپین ممکن است با این داروها تداخل ایجاد کند:

  • فلووکسامین
  • سیپروفلوکساسین
  • بعضی از آنزیم‌های سیتوکروم CYP1A2
  • علائم اوردوز مصرف داروی الانزاپین
تداخل دارویی الانزاپین با داروهای دیگر چیست؟
اگر فردی بیش از اندازه از قرص اعصاب الانزاپین استفاده کرده و دچار علائمی مانند بی‌هوشی یا مشکل در تنفس شد، باید به سرعت با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

۱. جایگزین و داروی مشابه قرص الانزاپین چیست؟

هالدول (هالوپریدول) و کلوزاریل (کلوزاپین) از جایگزین‌های آن هستند.

۲. الانزاپین و سیتالوپرام را میتوان همزمان مصرف کرد؟

استفاده از OLANZapine همراه با سیتالوپرام می‌تواند خطر ابتلا به ریتم نامنظم قلب را افزایش دهد و تهدیدکننده زندگی باشد، اگرچه این یک عارضه جانبی نسبتا نادر است.

۳. فرق الانزاپین و ریسپریدون چیست؟ الانزاپین بهتر است یا ریسپریدون؟

اولانزاپین مزیت بیشتری نسبت به ریسپریدون در بهبود علائم منفی و شدت بیماری روحی نشان داده است.

۴. مصرف همزمان الانزاپین و سرترالین خطرناک است؟

بله، مصرف قرص سرترالین با اولانزاپین باعث ایجاد مشکلات قلبی یا تشدید آن‌ها می‌شود.

۵. مصرف همزمان الانزاپین و فلوکستین چه عوارضی دارد؟

سرگیجه، سبکی سر، خواب آلودگی، اسهال، خشکی دهان، یبوست، افزایش اشتها، افزایش وزن یا مشکلات خواب ممکن است با مصرف همزمان الانزاپین و فلوکستین رخ دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اولانزاپین یک داروی ضد روان پریشی است که برای درمان علائم اسکیزوفرنی خفیف و مانیا یا دوره‌های افسردگی با اختلال دوقطبی استفاده می‌شود و به کاهش علائمی مانند توهم، هذیان و نوسانات خلقی کمک می‌کند. این دارو ممکن است عوارض جانبی مانند افزایش وزن، آرام بخش و تغییرات متابولیک داشته باشد.

بهتر است قبل از مصرف آن برای جلوگیری از عوارض جانبی، با دکتر روانشناس خوب یا دکتر روانپزشک صحبت کنید. در سایت دکترتو امکان مشاوره آنلاین روانشناس و مشاوره آنلاین دکتر روانپزشک نیز برای شما وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خواب آن را مصرف کنید.

بله، یکی از عوارض جانبی اولانزاپین ناراحتی معده و روده است.

سندرم بدخیم نورولپتیک یکی از عوارض جدی اولانزاپین است که در موارد نادر باعث مرگ یا آسیب مغزی می‌شود.

بله، ممکن است در طولانی مدت اعتیادآور باشد.

بله، یکی از عوارض جانبی آن افزایش وزن ناگهانی است.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره الانزاپین

  1. مرضیه گفت:

    سلام
    منم بی اشتها شدم با سرترالین ، دکتر الانزاپین رو هم اضافه کرده برام. این چند روز که میخورم ، اشتهام بهتر شده، خوابم هم بهتر و عمیق تر شده. البته زمان خوابم هم زیاد شده یکم.

    1. انیس سعادت گفت:

      بی اشتهایی می تونه از عوارض جانبی قرصهای ضدافسردگی باشه. و البته پرخوابی هم همینطور. برای رفع این مشکل بهتره که لایف استایلتون رو هم تغییر بدین. و یا اینکه زمان مصرف قرص و دوز دارو رو با مشورت دکتر تنظیم کنید

    2. ناشناس گفت:

      سلام همسر من شیشه مصرف میکردن که متاسفانه دچار توهم شدید شدند و مدام خود زنی می‌کردند.یکماه بستری شدند تو بخش،روان.شوک مغزی دادن بهشون ۸ مرتبه.مرخص که شد مجدد حالش بد شد که دکتر دوز ۱۰ اولانزاپین رو تجویز کردند به همراه کلونازپام و رهاکین و فلوکستین بعد از یکماه خداروشکر همسرم کامل خوب شدن خوابشون مرتبه سرکار هم میره

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از به اشتراک گذاشتن تجربه تان

  2. نسترن گفت:

    فقط مواظب باشید چاق نشید و خوابتونو تنظیم کنید و کمتر تو روز بخوابید و الا قرص خوبی بود. خیلی کمک کرد بهم.

  3. احمدی گفت:

    من الان۱۳روزه الانزاپین به همراهکلونازپام استفاده می کنم فعلا حالمو بدتر کرده نمیدونم ادامه بدم یا نه چون دکترم گفته یه ماه دیگه بیا

  4. فاطمه‌فراهانی گفت:

    سلام‌من‌سرتالین‌مصرف‌میکنم‌بی‌اشتهاشدم‌یعنی‌الانزاپین‌بخورم‌بهترمیشم

  5. مینا گفت:

    سلام،منم واقعا راضیم ازش(الانزاپین)، پانیک داشتم ،دکتر برام الانزاپین و زاناکس و سرترالین و پروانول تجویز کرد ،خدارو شکر خوب شدم ولی خیلی دلم شور میزنه که وقتی دوره درمان داروییم تموم شد چیکار کنم اگه دوباره مریضیم برگرده😢😢

    1. ساناز محمدى گفت:

      سلام منم همین داروها رو استفاده کردم وترس از برکشت بیمارى رو خیلى دارم

      1. همیار دکترتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        تا جای ممکن آرامش خودتون رو حفظ کنین و نگران نباشین.
        در صورتی که این ترس زندگی روزمره‌ی شما رو تحت تاثیر قرار می‌ده، می‌تونین به متخصص روانپزشک مراجعه کنین.
        شاد و سلامت باشید.
        کسب نوبت از متخصص روانپزشکی:
        لیست متخصصین روانپزشک

        1. مازیار گفت:

          سلام آقای دکتر من خانمم روزی یک عدد از قرص الانزاپین ۵ استفاده میکنه به همراه دپاکین یه چند روزی سر از خود دوز الازاپین رو کم کرد و الان دوباره مثل گذشته روانپریش شده ما باید چیکار کنیم آیا دوباره بره دکتر و یا دوز دارو رو مثل قبل ادامه بده ؟ممنون

        2. همیار دکترتو گفت:

          سلام دوست عزیز. داروهاشون رو طبق روال قبل شروع کنین و در صورتی که بهبودی حاصل نشد با پزشکشون مشورت کنین.

    2. مصطفی گفت:

      شکر . منم اضطراب زیاد دارم . ذکر خدا رو بگید خیلی کمک میکنه

    3. اشكان گفت:

      منم همین داروهارو استفاده میکنم دوز مصرفی شما چقدره؟

      1. محمد بخشی گفت:

        من لانزاپین مصرف میکنم قند و چربی بدنم بالا رفته دیگه کلافه شدم گاهی اوقات افکار خود کشی میاد سراغم دیگه نمیدونم باید چیکار کنم خواهش میکنم کمکم کنین

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          برای این مشکلتون باید به متخصص روانپزشک مراجعه کنین:
          لیست متخصصین روانپزشک

      2. mohina گفت:

        سلام من تازه دو روزه الان الازین ۵ استفاده میکنم قبلش الپرازولام استفاده میکردم شبی یک ورق رفتم روانپزشک بهم الازین با کلونازپام داده ولی هیچ تاثیری نداره میخام همراه با این داروها الپرازولام استفاده کنم موردی نداره بنظرتون؟

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام همراه گرامی
          توصیه می شه آلپرازولام رو با الانزاپین مصرف نکنین.

    4. ناصر قاسمی گفت:

      منم پانیک گرفتم الان ده روزه مدام دلشوره و اظطراب دارم الانزاپین سرتالین و کلونوپاکزاید داده ولی دلشورم قطع نمیشه انگار تو دل و سینم همش چنگ میزنند کسی دکتر خوب میشناسه معرفی کنه تورو خدا۰۹۳۷۲۶۳۷۵۵۶

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        باید صبور باشید
        درمان این علایم زمان می برد

  6. سوران قادری گفت:

    تحریم نیست بدونه نسخه پزشک محاله بتونی گیر بیاری

  7. سوران قادری گفت:

    ونلافاکسین چی هست؟من از افسردگی شدشد رنج میبرم خواستم بدونم واسه افسرگی خوبه یانه

  8. مهدی بخشنده گفت:

    عالیه. بمن خیلی کمک کرد. یعنی معجزه میکنه

    1. محسن پناهی گفت:

      با سلام من به تجویز پزشک حدود یک ماه روزی یک عدد و ماه دوم با توجه به تاثیر کم روزی دوتا مصرف کردم ولی با این حال بازم یکم استرس دارم و اسید معده بالا میاد و شکمم نفخ میکنه و گلوم هم متورم میشه ممنون میشم کمکم کنید. البته دکتر همراه این قرص فلوکستین ۲۰ هم تجویز کرده که دارم مصرف میکنم. برای مشکل گلو و اسید معده هم دکتر رفتم که داروی ازونیوم ۴۰ و بکلوفن ۱۰ تجویز کرده و همزمان با این دارو مصرف میکنم.

  9. زهرا گفت:

    مگه این دارو تحریمه؟چرا هر داروخانه ی مشهد میری نیست؟چه وضعیه؟

    1. آرمان گفت:

      الانزاپین چندان ب مذاقم خوش نیومد..خودش هیچی نداره دو تا چیزم که خودم داشتم گرفت.چنان سرم و گنگ میکنه انگار تو آبم ..خواب آلود میکنه و خوابمم نمیبره . نع غیرت داره نع غیرت واسه ما گذاشته ..اما بر خلافش ونلافاکسین چقد بزرگواره

      1. Zahra گفت:

        ایا این داررو چاق کننده هم هست؟

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام
          بله یکی از عوارض این دارو افزایش اشتها و درنتیجه چاقی است.

    2. Hoosin گفت:

      ابن سینا ۱۱ داروخانه اثنی عشری

      1. ش . ع گفت:

        عزیزان من هم پانیک دارم سه ساله تحت درمانم دفعه آخر حالم خیلی بد شد رفتم پیش دکترم دوز قرص پوکساید رو زیاد کرد دیدم اگر اینجوری ادامه بدم باید داروی بیشتری مصرف کنم بنابر این رو خودم و استزسم کار کردم تا جایی که استرسم رو ۵۰ درصد کاهش دادم دیگه پوکساید مصرف نمیکنم
        هیچکس نمیتونه بهتون کمک کنه الا خودتون استرستون رو کنترل کنید و بیخیال دنیا بشید اون چیزی که باید اتفاق بیفته میفته و دست شما نیست پس مثبت فکر کنید تا بهترینها رو کائنات نصیبتون کنه انشاالله
        من تجربه کردم امتحان کنید ضرر نمیکنید

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام همراه گرامی
          ممنون از به اشتراک گذاری تجربه هاتون
          خوشحالیم که مارو دنبال می کنید

        2. Mm گفت:

          Slm ag mishe jvabm ro bdin y id chizi bzarin chnd ta soal azton drm

        3. همیار دکترتو گفت:

          سلام
          میتونین توی اینستاگرام سوالتون رو بپرسین

        4. من گفت:

          من لیتیوم مصرف میکردم یک سال الان دیگه قط کردم و خودم دارم سعی میکنم کنترل کنم خودمو ن با قرص تو سن کم چرا باید قرص عصاب مصرف کنیم اخه

        5. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          داروهای روانپزشکی بهتره با نظر متخصصص مربوطه تجویز، مصرف و به تدریج قطع شود. قطع یکدفعه ای دارو سبب بروز عوارضی در فرد می شود.

  10. من گفت:

    وای منو خیلی خواب آلود کرده متنفرم از خواب آلودگی