داروی ترانکوپین چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف کوئتیاپین

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ترانکوپین یا کوئتیاپین یکی از داروهای آنتی سایکوتیک است که برای درمان بیماری‌هایی مانند افسردگی، دوقطبی و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

داروی ترانکوپین

ترانکوپین یکی از داروهایی است که برای درمان مشکلات روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکلات و بیماری‌های روانی به اندازه‌ی مشکلات جسمی اهمیت دارند و می‌توانند فعالیت‌های روزمره‌ی شما را مختل کنند. گاهی برخی از بیماری‌ها مانند دوقطبی از بسیاری از بیماری‌های جسمی هم می‌تواند ناتوان کننده‌تر باشد و اطرافیان را نیز آزاد دهد. داروی ترانکوپین با نقشی که در بدن ایفا می‌کند می‌تواند اثر این بیماری‌های سایکوتیک را کاهش دهد و بر آرامش فرد بیفزاید.

در صورتیکه داروی ترانکوپین برای شما تجویز شده‌است و نمی‌دانید چگونه می‌توان از این دارو استفاده کرد و نحوه مصرف و عوارض آن توجه شما را جلب کرده‌است، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید. همچنین اگر علائم بیماری‌های سایکوتیک را دارید، می‌توانید از دکتر روانپزشک نوبت بگیرید.

نحوه عملکرد داروی ترانکوپین

عملکرد این دارو، کوئتیاپین یا همان ترانکوپین، کمک به بازگرداندن تعادل برخی از مواد طبیعی (انتقال‌دهنده‌های عصبی) در مغز است و باعث کاهش توهم و افزایش تمرکز می‌شود.

نحوه مصرف ترانکوپین

حتما قبل از استفاده از ترانکوپین بروشور موجود در بسته‌بندی را مطالعه نمایید. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام به پزشک یا داروساز خود مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با دریافت مشاره دارویی از دکترتو به رفع سوالات خود بپردازید. این دارو را طبق دستور پزشک ۲ یا ۳ بار در روز همراه یا بدون غذا به صورت خوراکی مصرف کنید.

تجویز و تعیین دوز مصرفی این دارو برای درمان اختلالات روانی تنها بر عهده روانپزشک است، از این رو از مصرف خودسرانه دارو جدا خودداری کنید.

اگه نوسانات خلقی ناگهانی ا‌ذیتت می‌کنه،

روش مصرف صحیح ترانکوپین رو از مشاور دارویی بپرس.

ترانکوپین چیست و چه کاربردی دارد؟

این دارو برای درمان برخی شرایط روحی-خلقی (مانند اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی، دوره‌های ناگهانی مانیا یا شیدایی یا افسردگی مرتبط با اختلال دو قطبی) استفاده می‌شود و به عنوان داروی آنتی سایکوتیک استفاده‌می‌شود. این دارو به فرد کمک می‌کند تا واضح و مثبت فکر نماید، کمتر عصبی شود و در زندگی فعال‌تر ظاهر شود، همچنین ممکن است باعث بهبود روحیه، خواب، اشتها و سطح انرژی شود. ترانکوپین می‌تواند به جلوگیری از تغییرات شدید خلقی کمک کند و یا باعث کاهش دفعات تغییرات خلقی می‌شود.

در دکترتو می‌توانید با بهترین روانپزشک در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

نام، دوز و اشکال دارویی ترانکوپین

  • نام ژنریک :Quetiapine
  • قرص ترانکوپین ۱۰۰ میلی گرم
  • قرص ترانکوپین ۲۰۰ میلی گرم
  • قرص ترانکوپین ای آر ۵۰ میلی گرم
  • قرص ترانکوپین ای آر ۲۰۰ میلی گرم
  • قرص ترانکوپین ای آر ۱۵۰ میلی گرم

قرص ترانکوپین

شاید از خود بپرسید که اشکال دارویی ترانکوپین شامل قرص هم می‌شود؟ قرص ترانکوپین از معمول‌ترین داروهای سایکوتیک است و برای درمان و کنترل این بیماری‌ها تجویز می‌شود. قرص ترانکوپین را نمی‌توان بدون تجویز پزشک و بدون داشتن نسخه تهیه کرد و برای آن حتما باید به روانپزشک مراجعه کنید تا برای شما این دارو را نسخه کند.

نام دیگر ترانکوپین کوئتیاپین است.

 قرص ترانکوپین جذب معده‌ای دارد و خوراکی است. نحوه‌ی مصرف این دارو به طور واضح توسط دکتر روانپزشک و مشاوره‌ی دارویی به شما توضیح داده‌خواهد شد.

ترانکوپین ۲۵ و ترانکوپین ۱۰۰
ترانکوپین دارویی است که در دوزهای مختلف ساخته می‌شود و متناسب برای بیماری‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود.

ترانکوپین ۲۵ برای چیست؟

ترانکوپین دارویی است که در دوزهای مختلف ساخته می‌شود و متناسب برای بیماری‌های مختلف در نظر گرفته‌می‌شود. دوز کم این دارو که قرص ترانکوپین ۲۵ است معمولا برای اختلالات بی‌خوابی و جنون تجویز می‌شوند. این دارو در دوز کم دوز شروع کننده است و زمانی که از این دارو برای درمان اختلالات خواب و یا کمک درمان اختلالات دو قطبی استفاده می‌شود، معمولا اثرات بهتری دارد.

ترانکوپین ۲۵ یا کوئتیاپین ۲۵ از داروهایی است که نیازمند تجویز متخصص است و نمی‌توان آن را بدون نسخه تهیه کرد. کسانی که برای دریافت این دارو به داروخانه مراجعه می‌کنند، حتما باید نسخه داشته‌باشند تا بتوانند این دارو را تهیه کنند.

قرص ترانکوپین را نمی‌توان بدون تجویز پزشک و بدون داشتن نسخه تهیه کرد و برای آن حتما باید به روانپزشک مراجعه کنید تا برای شما این دارو را نسخه کند.

ترانکوپین ۱۰۰ میلی گرم

یکی دیگر از دوزهای دیگر داروی ترانکوپین، ترانکوپین ۱۰۰ است. این دوز از قرص ترانکوپین ۱۰۰ یا کوئتیاپین ۱۰۰ از داروهایی است که نمی‌توان آن را بدون تجویز پزشک استفاده کرد زیرا داروی قوی و ضد سایکوتیک است. معمولا از ترانکوپین ۱۰۰ برای درمان اختلال دوقطبی، به تنهایی یا به همراه داروهای دیگر مانند لیتیوم استفاده می‌شود. از ترانکوپین ۱۰۰ برای بهبود اسکیزوفرنی نیز استفاده می‌شود.

برای این که از این دارو استفاده کنید حتما باید به متخصص روانپزشکی مراجعه کنید. زیرا نمی‌توانید بدون نسخه این دارو را از داروخانه تهیه کنید چون می‌تواند عوارضی به جای بگذارد. مخصوصا که این دارو از داروهای قوی و با دوز بالا است.

 درمان افسردگی مرتبط با اختلال دوقطبی

برای درمان افسردگی دارو را یکبار در روز در هنگام خواب و طبق دستور پزشک استفاده کنید.

دوز تجویزی دارو بر اساس شرایط پزشکی، پاسخ به درمان و سایر داروهای مصرفی تنظیم می‌شود، بنابراین پزشک یا داروساز خود را در جریان داروهای مصرفی خود قرار دهید. ممکن است پزشک برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی، این دارو را با دوز کم شروع کند و به تدریج دوز را افزایش دهد. دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید و دارو را به طور منظم و در ساعت معینی مصرف نمایید تا تاثیر بهتری را شاهد باشید. افزایش سرخود میزان دارو یا طول مدت درمان به تسریع بهبودی کمکی نمی‌کند، اما خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش می‌دهد. در صورت احساس بهبودی بدون مشورت پزشک دارو را قطع نکنید، زیرا در صورت قطع ناگهانی ممکن است شرایط بدتر شود. دوز مصرفی ترانکوپین در بیماری‌های مختلف، متفاوت است.

حتما قبل از استفاده از ترانکوپین بروشور موجود در بسته‌بندی را مطالعه نمایید. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام به پزشک یا داروساز خود مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با دریافت مشاره دارویی از دکترتو به رفع سوالات خود بپردازید.

 درمان اسکیزوفرنی

برای درمان اسکیزوفرنی، ترانکوپین به صورت دو بار در روز تجویز می‌شود. میزان کل دوز روزانه برای چهار روز اول درمان؛

  • ۵۰ میلی‌گرم (روز اول)
  • ۱۰۰ میلی گرم (روز دوم)
  • ۲۰۰ میلی گرم (روز سوم)
  • ۳۰۰ میلی گرم (روز چهارم) است،
  • از روز چهارم به بعد، دوز دارو باید به محدوده موثر ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلی گرم در روز برسد، بسته به پاسخ بالینی و تحمل بیمار، دوز ممکن است در محدوده ۱۵۰ تا ۷۵۰ میلی گرم در روز تنظیم شود.

درمان دوره های مانیا یا شیدایی متوسط ​​تا شدید در اختلال دو قطبی

برای درمان دوره‌های شیدایی مرتبط با اختلال دوقطبی، ترانکوپین باید دو بار در روز تجویز شود.

ترانکوپین ۲۵ عوارضی دارد.
ترانکوپین هم مانند هر داروی دیگری می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته‌باشد. این دارو را باید در دوز مناسب و طبق دستور مناسب مصرف کرد تا آسیب جدی و جبران ناپذیر به بدن وارد نکند.

دوز مصرفی ترانکوپین

به نقل از drugs، بهتر است بدانید که داروی ترانکوپین دوزهای مختلفی دارد. دوزهای مختلف داروی ترانکوپین شامل ۲۵ میلی گرم، ۱۰۰ میلی گرم،‌۲۰۰ میلی گرم، ۳۰۰ میلی گرم، ۴۰۰ میلی گرم و ۱۵۰میلی گرم هستند. دوز ترانکوپین برای بزرگسالان در درمان بیماری‌های زیر کاربرد دارد؛

  • اسکیزوفرنی
  • اختلال دوقطبی
  • افسردگی

این دارو برای کودکان هم تجویز می‌شود و در درمان موارد زیر کاربرد دارد؛

  • اسکیزوفرنی
  • دوقطبی

دوز کردن ترانکوپین از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ممکن است که آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن وارد کند. اگر از این دارو بیش از حد نیاز استفاده شود، ممکن است که کبد و کلیه را از کار بیندازد و آسیب‌های درمان‌نشدنی به بدن وارد کند.

می‌خوای بدونی چطور اسکیزوفرنی درمان میشه؟

بهترین زمان آگاه شدن همین الانه!

عوارض جانبی ترانکوپین

ترانکوپین هم مانند هر داروی دیگری می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته‌باشد. این دارو را باید در دوز مناسب و طبق دستور مناسب مصرف کرد تا آسیب جدی و جبران ناپذیر به بدن وارد نکند، اما ممکن است که عوارض جانبی به همراه داشته‌باشد که در هنگام مصرف دارو برای فرد پیش می‌آیند.

کسانی که ترانکوپین برایشان تجویز شده‌است و آن را برای درمان بیماری‌ها و اختلالات خود مصرف می‌کنند، بدون شک این دارو برایشان مناسب است و فواید آن از عوارضی که ممکن است دچار آن شوند، بیشتر است. در ادامه به توضیح برخی از عوارض این داروها می‌پردازیم.

۱. عوارض جانبی شایع مصرف ترانکوپین

عوارض جانبی شایع مصرف ترانکوپین شامل موارد زیر هستند؛

  • خواب آلودگی
  •  سرگیجه
  • سردرد
  • خشکی دهان

۲. علائم قطع ترانکوپین

علائم قطع مصرف ترانکوپین کدام موارد هستند؛

  • افزایش سطح تری گلیسیرید سرم
  • افزایش کلسترول کل (به طور عمده کلسترول LDL)
  • کاهش کلسترول HDL
  • افزایش وزن
  • کاهش هموگلوبین
  • علائم اکسترا پارامیدال

همچنین، ممکن است علائمی مانند حالت تهوع، اسهال، تحریک‌پذیری را تجربه کنید، که نیاز به کاهش تدریجی دوز دارو است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این دارو بهتر است از سرویس مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید.

۳. علائم اوردوز ترانکوپین

علائم و نشانه‌های گزارش‌شده در صورت مصرف بیش از حد دارو: 

  • خواب آلودگی و آرام‌بخشی
  • تپش قلب
  • افت فشار خون
  • اثرات آنتی کولینرژیک 

همچنین می تواند منجر به:

  • طولانی شدن QT
  • تشنج
  • صرع
  • رابدومیولیز
  • سرکوب سیستم تنفسی
  • احتباس ادرار
  • گیجی
  • هذیان و یا تحریک‌پذیری
  • کما و مرگ 

بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر در معرض خطر افزایش اثرات اوردوز هستند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین روانپزشک در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۴. ترانکوپین و اضطراب

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توانند با آن کنار بیایند، اضطراب است. بنابراین برای درمان آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند. اضطراب و استرس می‌تواند ناتوان کننده باشد و شما را از انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بازبدارد. نوعی از اضطراب است که بسیار ناتوان کننده و آزاردهنده است و اضطراب فراگیر نامیده می شود. این حالت زمانی ایجاد می‌شود که فرد نمی‌تواند استرس و اضطراب خود را کنترل کند. همچنین به قدری دچار استرس می‌شود که تپش قلب می‌گیرد و ممکن است که علائم فیزیکی و جسمی هم نشان دهد. معمولا این افراد برای درمان و کنترل اضطراب خود از داروی ترانکوپین هم استفاده می‌کنند. با این که این دارو برای درمان و کنترل ترانکوپین موثر است، اما مصرف طولانی مدت آن عوارض جانبی بسیار بدی را به جای می‌گذارد.

ترانکوپین و فراموشی
با اینکه این دارو می تواند علائم اسکیزوفرنی را برطرف کند، اما می‌تواند ایجاد فراموشی هم بکند.

۵. ترانکوپین و فراموشی

در تحقیقاتی که بر روی موش‌ها انجام شده‌است، مصرف ترانکوپین باعث از بین رفتن هیپوکامب و تحلیل رفتن حافظه شده‌است. این این مسئله می‌تواند ایجاد فراموشی بکند. با اینکه این دارو می تواند علائم اسکیزوفرنی را برطرف کند، اما می‌تواند ایجاد فراموشی هم بکند.

۶. ایا قرص ترانکوپین برروی عادات ماهیانه تاثیر میگذارد؟

داروی ترانکوپین یک اثر جالب بر روی هورمون‌های بدن زن دارد و آن بالا بردن مقدار پرولاکتین است. پرولاکتین هورمون شیر است و هنگامی که در بدن زن مقدار آن افزایش پیدا می‌کند،‌ ترشح شیر از نوک سینه‌ها اتفاق می‌افتد. تنها مشکلی که ممکن است در اثر مصرف ترانکوپین برای یک زن پیش بیاید، ترشح شیر نیست. هنگامی که پرولاکتین افزایش پیدا می‌کند، پریود هم دچار تغییراتی می‌شود و احتمال اینکه بی‌نظمی در دوره‌های ماهیانه ایجاد شود، زیاد است.

تداخلات دارویی ترانکوپین

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد دارو را تغییر دهد یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد، بنابراین بدون تأیید پزشک، دوز داروها را شروع، متوقف یا تغییر ندهید.

بسیاری از داروها علاوه بر ترانکوپین ممکن است بر ریتم قلب (طولانی شدن QT) تأثیر بگذارند:

  • آمیودارون
  • موکسی فلوکساسین
  • پروکائین آمید
  • کینیدین
  • ​​سوتالول
  • تیوریدازین

سایر داروها می‌توانند بر دفع و عملکرد ترانکوپین از بدن تأثیر بگذارند از جمله:

  •  داروهای ضد قارچ آزول (مانند ایتراکونازول، کتوکونازول)
  • ریفامایسین‌ها (مانند ریفامپین)
  • داروهای درمان‌کننده تشنج (مانند فنی توئین)

در صورت استفاده از داروهای خواب‌آور مانند ضد درد اپیوئیدی یا تسکین‌دهنده سرفه (مانند کدئین، هیدروکدون)، الکل، ماری جوانا (شاهدانه)، داروهای خواب‌آور یا ضد اضطراب (مانند آلپرازولام، لورازپام، زولپیدم)، شل‌کننده‌های عضلانی (مانند کاریزوپرودول، سیکلوبنزاپرین) یا آنتی‌هیستامین‌ها (مانند سیتریزین، دیفن هیدرامین)، پزشک یا داروساز خود را مطلع نمایید. این دارو ممکن است در برخی آزمایشات آزمایشگاهی (از جمله آزمایش ادرار) تداخل ایجاد کند، احتمالاً باعث نتایج نادرست آزمایش می‌شود.

راهنمای دکترتو در مصرف ترانکوپین

در صورتیکه ترانکوپین ۲۵ یا ترانکوپین ۱۰۰ برای شما تجویز شده است و متوجه نحوه مصرف این دارو نشده‌اید و نمی‌دانید چگونه باید آن را مصرف کنید، نگران نباشید، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید و برای مصرف ترانکوپین راهنمایی کسب کنید. همچنین می‌توانید با بهترین روانپزشک در شهر خود به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین از روانپزشک نوبت بگیرید.

پرسش‌های متداول

احتمالا از خود بپرسید که داروی ترانکوپین برای چیست؟ قرص ترانکوپین از آن دسته داروهایی است که برای درمان اختلالات سایکوتیک استفاده می‌شود و با استفاده از آنها می‌توان مشکلاتی مانند اختلال دوقطبی، افسردگی و اسکیزوفرنی را درمان کرد.

قرص ترانکوپین، چه قرص ترانکوپین ۲۵ و چه قرص ترانکوپین ۱۰۰ می‌توانند عوارضی را برای ما به جای بگذارند که برخی از آنها شامل خستگی، خواب آلودگی، اضطراب و موارد دیگر هستند.

ترانکوپین ایرانی و یا ترانکوپین خارجی هر دو عوارض مخصوص به خود را دارند. زمانی این داروها برای بیماران تجویز می‌شوند که فواید آنها از عوارض آنها بیشتر باشد.

قرص ترانکوپین می‌تواند بر روی هورمون‌های بدن تاثیر بگذارند. مثلا می‌تواند پرولاکتین را زیاد کند و زیاد شدن پرولاکتین پریود را نامنظم می‌کند.

ترانکوپین دارویی است که ممکن است باعث تنظیم خواب هم بشود، اما حاوی مورفین نیست و اعتیاد آورد هم نیست

بستگی دارد که ترانکوپین برای چه مصارفی کاربرد باشته باشد. می‌توان آن را با بسیاری از داروها در موارد خاص استفاده کرد.

هر دارویی عوارض و فواید خود را دارد. ترانکوپین هم به همین شکل است. این دارو نیز ممکن است عوارضی داشته‌باشد که شامل موارد زیر هستند؛
· خواب آلودگی
· سرگیجه
· سردرد
· خشکی دهان
در موارد حادتر ممکن است عوارض زیر را برای بیمار ایجاد کند؛
· خواب آلودگی و آرام بخشی
· تپش قلب
· افت فشار خون
· اثرات آنتی کولینرژیک

خیر. هر دو یک دارو هستنتد و اسم‌های متفاوت این دارو کوئتیاپین و ترانکوپین است.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ترانکوپین

  1. سمیرا گفت:

    ریحانه جان، کلینیک آتیه، مغز برتر، دگتر رستمی و تیم خوبی که دارند پیشنهاد می کنم. پیش بهترین دکترها سالها رفتم، ایشان با سه تا قرص و مشاوره ها کمکم کرد. کلینیک مختص جوانان و کنکور هم دارند. محدوده ی ونک. دکتر رضا رستمی.

  2. غ.ق گفت:

    سلام
    بهتره دکترت رو عوض کنی
    منم مثل تو روزهای خیلی سختی رو گذروندم
    ولی بالاخره دکتری پیدا کردم که حالمو خوب خوب کرده.
    هنوزم تحت درمانم
    درمان بیماری من رو هر دکتری قبول نمی کنه
    ولی من دکتری رفتم که برام معجزه کرد
    اگر تمایل داری آدرس و شماره ی مطبش رو بدم بهت.
    ولی بهت توصیه میکنم بعنوان‌کسی‌ که از ۱۰ سالگی افسردگی داره ، بهت توصیه میکنم پیش هر دکتری نرو

    1. مریم گفت:

      سلام ممنون میشم آدرس و شماره دکترمعالجتون و برام بفرستید

      1. محمدرضا ۴۳ساله گفت:

        سلام وقت شما بخیر من چندسالی میشه دکتر عوض میکنم….اصلا نمیدونم کی خوبه کی بد…یعنی ما تا اخرعمر باید قرص بخوریم…یه دکترعالی بهم معرفی کنید خواهشا‌‌….‌

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ابتدا مشکلتان را دقیق ذکر کنید
          اگر علایم اضطراب و افسردگی دارید هم می توانید بطور انلاین با مشاوران مان صحبت کنید هم به یک روانپزشک خوب در لینک زیر مراجعه کنید:

          https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychiatrist

    2. ناشناس گفت:

      غ .ق کدوم دکتررفتی خواهش میکنم راهنمایی کن

    3. S گفت:

      آدرس دکتر رو لطف میکنید

  3. علی شاهمرادی گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    مطالب راجع به داروی ترانکوپین بسیار عالی بود
    خدا قوت 👍

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      ممنون که مارو دنبال میکنین
      پایدار باشین

  4. راضیه گفت:

    منم دقیقا مشکل تورو داشتم دوبار افسرده شدم دارو خوردم بدتر شدم
    به این نتیجه رسیدم هیچکس و هیچ چیز نمیتونه حال ادمو خوب کنه به جز خودش
    سعی کن خودت حال خودتو خوب کنی دارو تاثیر نداره
    الان دانشگاه قبول شدم حالم خوبه من تونستم پس توهم میتونی نا امید نشو

  5. ریحانه خسته گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۹سالمه و افسردگی شدید دارم و دکتر بهم داروهای الانزاپین پروپرانول سرتالین ایمینی پرامین فلوکستین ترانکوپین ریتالین دادن
    اوایل که استفاده کردم حالم داشت بهتر میشد اما بعد از گذشت یک ماه بدتر شدم و دوز داروها رو خیلی بالا بردن
    و داروها کلا برعکس جواب میدن نمیدونم واقعا ولی یسری رفتار های غیرعادی از خودم نشون میدم شبا خیلی توهم میزنم ادم میبینم رفتارم شده عین کسانی که روانی شدن نصف شبا نمیفهمم ولی ی حالتی بهم دست میده میرم وسط حیات ی حرفای عجیب غریبی میزنم و خانواده ب م میگردونن داخل خودم نمیفهمم چیکار میکنم یهو یچیز ک بشه باهاش خودکشی کرد جلو چشامو میگیره اصلا رفتارام خیلی ناجوره بعضیاش قابل گفتن نیست
    تا اینکه باز رفتم دکتر بهم گفت شرایطت اصلا خوب نیست
    ی مدت داروهارو خودم خودسرانه کم کردم و بعد ترکشون کردم الان حدود ۱ماه و نیمی میشه اولش خیلیییییی سخت بود خیلیییی تب میکردم بالا میاوردم تا اینکه درست شد ولی کم کم یسری چیزا دوباره الان داره میاد سراغم من واقعا از این درد میترسم خیلی سختمه کل زندگیم بابت این بیماری خراب شده درس نمیتونم بخونم ۲ماه دیگم کنکورمه ی روزی تلاش میکردم برا صنعتی شریف و روزی۱۱ساعت درس میخوندم الان ۲۰دیقم نمیتونم حواسمو جم کنم بخونم😞 من چیکار کنم واقعا از لحاظ روحی داغونم
    خواش میکنم بهم کمک کنید

    1. شیما گفت:

      خواهش میکنم‌خودت حالتو خوب کن
      قرصای اعصای ادم روانی میکنن من تجربه دارم خواهرم به حرفم گوش کن ورزش کن پیاده روی کن خودت سرگرم من فعالیت مثبت داشته باش‌

      1. علی زرین گفت:

        خانوم مهترم اینایی که فرمودید درست ولی ایشون نیاز به یک روانپزشک کاردرست دارن،ایشون مشکلات اعصاب و روان دارن و باید درمان بشن، خواهشا تو مسائلی که در اون تخصص ندارید اظهار فضل نکنید، چرا ما تو همه کار متخصصیم و سریع نسخه میپیچیم.ضمن اینکه اول باید بیماریه این خانوم تشخیص صحیح داده بشه بعد درمان انجام بشه. شاید با دارو شاید هم با مشاوره و رفتار درمانی
        ممنون
        دکتر زرین

      2. ارشاد گفت:

        ما که دوست داریم ولی نمیشه

      3. وحید گفت:

        سلام
        وقت بخیر
        من ۴۵ سال سن دارم
        ازدواج کردم و یه دختر ۱۴ ساله دارم.
        شغل خوبی دارم.
        ولی اصلا از زندگی لذت نمیبردم.
        مدام ورزش میکنم. البته ورزش میکردم . ولی متاسفانه افسردگی حالم رو خیلی بد کرده بود.
        از روزی که دکتر رفتم و دارم مصرف میکنم، کیفیت خوابم عالی شده و میتونم روی کارهای خوب تمرکز کنم. ورزش رو کم و بیش انجام میدم، موسیقی تمرین میکنم در صورتیکه قبلا اصلا نمیتونستم تمرکز کنم و خسته میشدم. افسردگی یعنی اینکه هورمونها که اصلی ترین نقش رو در زندگی دارن، کارکردشون دچار اختلال شده و با مصرف دارو خیلی عالی میشه شرایط رو به سمت بهتر شدن تغییر داد.
        اینکه فرمودید ورزش کن و خودت حال خودت رو بهتر کن، کاملا درسته ولی در کنار دارو درمانی و صحبت با مشاور و درد دل کردن با مشاور که ترس از قضاوت نداشته باشیم خیلی خیلی مهمه.
        به نظر من در کنار دارو درمانی و ورزش و کمک از مشاور، نوشتن هم میتونه خیلی خیلی کمک کننده باشه. هرچند نوشتن خیلی راحته ولی انجام دادنش ممکن هست خیلی سخت باشه. اینکه یه قلم و کاغذ برداری و هرچی توی دلت هست رو بنویسی و بعد که خودت رو خالی کردی، برگه رو پاره کنی و خاطر جمع باشی که کسی نوشته هات رو نمیخونه و تو رو قضاوت نمیکنه.
        امیدوارم مردم ما این تابو براشون بشکنه که بیماری روحی و روانی خیلی خیلی خطرناکتر از بیماریهای جسمی هستند.
        شاد و موفق باشید.

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دپست عزیزم
          ممنونم از به اشتراک گذاشتن تجربهو نظر علمی تان
          تندرست باشید

    2. فرشاد ویسی گفت:

      خداوند به حق بزرگی و عظمتش خودش شفات بده تنها ذاتی که همه درمان کننده همه بیماری هاست تنها ب خدا پناه ببر
      خودش کار سازه

    3. مهسا گفت:

      ممکنه مشکلتون جدی باشه. به حرف خواهرمون گوش نکن که میگه دارو نخور. دکترتو عوض کن. به خانوادتون بگین تحقیق کنن و یه دکتر خوب ببرنتون وگرنه ممکنه مشکلتون شدیدتر بشه. سر خود دارو رو کم و زیاد یا قطع نکنین. وقتی یه دارو نمیسازه بهتون با دکترتون در میون بذارین

    4. مجید گفت:

      کنکور چه اهمیتی داره؟ من با رتبه ۶۰۰ از دانشگاه انصراف دادم. دیدت رو خیلی وسیع تر کن، دنیا خیلی گنده تر از دانشگاه صنعتی شریفه

    5. مجتبی گفت:

      سلام منم ۱۵ سال زولپیدم الاپرازلام استفاده میکردم دیگه تاثیر نداشت یکسال پیش هرکی میدیدم گریه میکردم اشتها نداشتم ۲۰ روز اصلا غذا هیچی دیگه برام ارزش نداشت تا رفتم دکتر بهم راهاکین ۵۰۰تراکوپین۲۵ شب روز اسنترا۵۰ الان اسنترادارم ترک میکنم اشتها دارم زیادخیلی بهتر شدم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        خوشحالیم که حالتان بهتر است مجتبی عزیز
        تندرست باشید

    6. مصطفی گفت:

      من هم حال شمارا داشتم رفتم بستری شدم ، بیماریم تشخیص داده شد ، بهم شک الکتریکی دادند و الان به دوز کم دارو ۱ سال دارم زندگی میکنم ورزش میکنم و خدارا شکر میکنم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        همیشه تندرست باشید مصطفی عزیز

      2. یگانه گفت:

        منم افسردگی دارم ازامشب شروع کردم به مصرف میشه بپرسم آدرس جایی که شوک میدن بعد از شوک حال آدم بهتر میشه ؟

    7. محمد شریفی گفت:

      سلام
      شما اگه امکانش هست یه نوبت پیش دکتر فردین رنجبر برید شیراز هستش جواب میگیرید
      اگه خواستید بگید من هماهنگ کنم نوبت بگیرم که برید پیشش
      ۰۹۱۲۹۳۰۶۶۷۰

  6. علی احمدی گفت:

    این دارو حاوی مورفین هم هست یا نه؟؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      خیر حاوی مورفین نیست اما مقداری خواب آور و آرام بخش است.

    2. افشار گفت:

      نه مرفین نداره ولی وقتی شروع کنی به خوردن بعد از چند ماه دیگه نمیتونی قطع کنی دارو رو،بدن عادت میکنه و موقع قطع دارو بیخوابی شدید میاره(جنون میاره)من خودم۱۰ساله میخورم الان ۲ماهه دارم عذاب میکشم.بی حالی و جنون و غیره.بعد ۲ماه باز بی خوابیم شروع شد و دارو رو شروع کردم.دکتر طب سنتی برید خواهش میکنم خودتون رو بیچاره نکنید

  7. محمد جواد قربانی گفت:

    سلام.مدتی این قرص و قرص دیگری به اسم فلوکستین ۲۰ را برای درمان زودرنجی شدید طبق دستور پزشک مصرف میکنم.اما بیماری زود رنجی من برطرف نشد میشه راهنمایی کنید؟؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      لازمه برای این مشکلتون به متخصص روانپزشک مراجعه کنین:
      لیست متخصصین روانپزشک

  8. نیاز معبود گفت:

    سلام این دارو که باعث چاقی نمیشه؟؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام
      یکی از عوارض جانبی این دارو، اضافه وزن است.

    2. افشار گفت:

      نخورید.اگر داروی اعصاب روانونخوردید تا حالا.برید پیش دکتر طب سنتی.داروهای شیمیای بیچاره میکنن ادم رو.من روز اول بخاطر یه معده عصبی که درد در ناحیه معده و گلو داشتم پیش دکتر رفتم،و دکتر قرص دولکستین برام نوشت.(ضد اضطرابه)پس از مدتی بی خوابی شدید گرفتم،کارم رسید به ترانوپین و الان کلونزپام و دپاکین.بخاطر هیچی بیچارم کردن.الانم نمیتونم قرص هارو قطع کنم چون خوابم نمیبره.درسته میخوابونت ولی یه خوبی داره۱۰۰۰بدی که پس از مدتی خودش رو نشون میده.۹۹درصد دکترها هم ففط پول میشناسن به فکر منو تو نیستن.برید داروی گیاهی بخورید

      1. هادی گفت:

        ممنونم که راهنمایی کردید قرص دستم بود هنوز خواستم اولین قرص مصرف کنم با نظرات شما منصرف شدم خیلی خیلی سپاسگزارم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          تندرست باشید

  9. حديث همتي گفت:

    سلام این قرص ترانکوپین رااز دیشب شروع کرده نصف خورده دکتر داده از صبح تا حالا بى حال وبدن درد داره همش خوابه نارحتى قلبى وپارکسیون ضعیف هم داره دیابتى هستن ایا این قرص براش مضر نیست

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      گیجی و خواب آلودگی از عوارض این دارو هستند. اگر علائمشون تا ۲ هفته برطرف نشد لازمه با پزشکشون مشورت کنین تا در صورت لزوم دوز دارو یا خود دارو رو تغییر بدن.

  10. سعیدپور گفت:

    سلام من مصرف شیشه دارم ولی دکترم برای رفع بی خوابی شبانم هرشب یک عددرابرام تجویزکرده.میخواستم بدونم مشکلی یاعوارضی خطرناک برام میتونه داشته باشه الان هم این دارورابرای اولین باریک عددمصرف کردم لطفااگرامکانش هست برای ایمیلم جوابی کمکی ارسال کنیدممنونتون میشم چون دسترسی به دکترم ندارم برای مشاوره ایشون برای سفربه خارج ازکشوررفتند.ممنون
    saeedpourkhodaie1373@gmail.com

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      خیر مشکلی ندارد. در مورد قرص های خواب می تونین در مجله ی سلامت دکترتو اطلاعات لازم رو کسب کنین:
      دانستنی‌های لازم در مورد انواع قرص خواب