اعلام حمایت وزیر بهداشت از استارتاپ های حوزه سلامت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

روز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه نشستی با حضور وزیر بهداشت و مدیران استارتاپ های حوزه سلامت که فعال هستند برگزار شد. دکترتو به عنوان یکی از استارتاپ‌های فعال در این نشست حاضر شد و نقطه نظرات خود را با وزیر محترم بهداشت مطرح کرد. به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه سلامت، اظهار داشت: بخشی از سفارش های استارت آپ های حوزه سلامت باید از سوی وزارت بهداشت باشد و چون در حوزه های مختلف به شدت تعصب بر روی عدم ورود افراد غیرصنف، وجود دارد، ممکن است همراهی و همکاری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا، در حد انتظار نباشد. لذا این نقد، بر وزارت بهداشت وارد است و زمان و مطالبه عمومی در آینده می تواند این مشکلات را برطرف کند. وزیر بهداشت افزود: بیش از ۴ سال در مورد استفاده از فرصت های کسب و کارهای نوپا صحبت کردیم. البته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در راستای شفاف سازی، پیشگیری از فساد، مصرف بی رویه خدمات، تجهیزات پزشکی و دارو و تقویت و توسعه پرونده الکترونیک سلامت در سطح ملی انجام شده یا در حال انجام است. اما در حوزه هایی که با معیشت و زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، توفیق چندانی نداشته ایم. دکتر هاشمی تاکید کرد: فرصت هایی که برای بازار سلامت در دنیا ایجاد شده باید بررسی و بومی سازی شوند و در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و ارتقای آن و همچنین درمان، دارو و تجهیزات پزشکی، چه فرصت هایی برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات و همچنین بیمه ها ایجاد شده است. وزیر بهداشت با اشاره به نقش تولیتی وزارت بهداشت در حوزه سلامت، اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از عوامل موثر بر نظام سلامت، در اختیار وزارت بهداشت نیست […]

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

دیدار-وزیر-با-استارتاپهای-حوزه-سلامت-دکترتو

روز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه نشستی با حضور وزیر بهداشت و مدیران استارتاپ های حوزه سلامت که فعال هستند برگزار شد. دکترتو به عنوان یکی از استارتاپ‌های فعال در این نشست حاضر شد و نقطه نظرات خود را با وزیر محترم بهداشت مطرح کرد.

به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه سلامت، اظهار داشت: بخشی از سفارش های استارت آپ های حوزه سلامت باید از سوی وزارت بهداشت باشد و چون در حوزه های مختلف به شدت تعصب بر روی عدم ورود افراد غیرصنف، وجود دارد، ممکن است همراهی و همکاری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا، در حد انتظار نباشد. لذا این نقد، بر وزارت بهداشت وارد است و زمان و مطالبه عمومی در آینده می تواند این مشکلات را برطرف کند.

وزیر بهداشت افزود: بیش از ۴ سال در مورد استفاده از فرصت های کسب و کارهای نوپا صحبت کردیم. البته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در راستای شفاف سازی، پیشگیری از فساد، مصرف بی رویه خدمات، تجهیزات پزشکی و دارو و تقویت و توسعه پرونده الکترونیک سلامت در سطح ملی انجام شده یا در حال انجام است. اما در حوزه هایی که با معیشت و زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، توفیق چندانی نداشته ایم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: فرصت هایی که برای بازار سلامت در دنیا ایجاد شده باید بررسی و بومی سازی شوند و در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و ارتقای آن و همچنین درمان، دارو و تجهیزات پزشکی، چه فرصت هایی برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات و همچنین بیمه ها ایجاد شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش تولیتی وزارت بهداشت در حوزه سلامت، اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از عوامل موثر بر نظام سلامت، در اختیار وزارت بهداشت نیست و سایر دستگاه ها و نهادها نقش موثری در این زمینه دارند. اما در برخی موارد، باور به تولیت وزارت بهداشت، ممکن است مانع از فرصت سازی مناسب برای رشد و تقویت استارت آپ های حوزه سلامت شود.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: مدیران، معاونین و روسای سازمان های وابسته به وزارت بهداشت، هر ماه، جلساتی را با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا در حوزه سلامت برگزار کنند تا امور و فرآیندهای آنها و خدماتی که به مردم ارائه می دهند، تسهیل شود.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: امیدواریم با کمک تکنولوژی های روز و کسب و کارهای نوپا بتوانیم در جهت رفاه و آسایش مردم، شاهد اقدامات موثری از سوی آنها باشیم. مردم می توانند در قرن ۲۱ راحت تر زندگی کنند و ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

گفتنی است، در این نشست که با حضور معاون اجتماعی، آموزشی، برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت برگزار شد، جمعی از مدیران و فعالان حوزه کسب و کارهای نوپای فعال در حوزه سلامت به معرفی استارت آپ ها پرداخته و نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن