اندرمولوژی روشی نوین برای جوانسازی و لاغری موضعی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اندرمولوژی یک روش جدید است که باعث رفع سلولیت و چربی‌های موضعی بدن می‌شود. همچنین با کمک این روش می‌توان افتادگی پوست را تا حدی درمان کرد. با کمک دستگاه اندرمولوژی می‌توان اقدام به زیباسازی باسن، شکم و پهلوها، پشت کتف‌ها، پاها و زیر دست‌ها کرد. حتی برای جوانسازی صورت هم می‌توان از این روش کمک گرفت.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

اندرمولوژی

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا در مورد اندرمولوژی اطلاعاتی دارید؟ باتوجه‌به محبوبیت بیشتری که روزانه روش‌ها و تکنیک‌های زیبایی و جوان‌سازی پیدا می‌کنند، بدیهی است که تکنیک‌های مورد استفاده در این خصوص نیز دائماً در حال به‌روز شدن باشند و دستگاه‌ها و روش‌های مبتنی بر تکنولوژی برای بهبود ظاهر افراد مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه لاغری اندرمولوژی است که از آن برای جوان‌سازی و لیفت پوست صورت و بدن استفاده می‌شود.

قبل از اقدام به اندرمولوژی حتما با متخصص پوست و مو یا دکتر تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید این بهترین روش برای شماست. در دکترتو می‌توانید اقدام به دریافت نوبت حضوری و تلفنی از متخصصان سراسر ایران کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل با این دستگاه، روش انجام کار، کاربردها و مزیت‌های آن آشنا شویم.

اندرمولوژی چیست؟

اندرمولوژی را می‌توان یک تکنیک زیبایی، جوان‌سازی و لاغری موضعی غیرتهاجمی در نظر گرفت. در واقع اندرمولوژی یک تکنیک لیپوماساژ است که بیشتر به‌عنوان LPG شناخته می‌شود. این تکنیک شامل بهبود مناطق دارای چربی انباشته شده با تحریک گردش خون و کاهش بافت چربی است. در ابتدا این تکنیک در سال ۱۹۸۶ توسط Louis Paul Guitay، مهندس فرانسوی که می‌خواست درمان‌های فیزیوتراپی را کوتاه‌تر و مؤثرتر کند، توسعه یافت. Endermologie که در بیش از ۱۰۰ کشور توسط فیزیوتراپیست‌ها، کلینیک‌های پزشکی و اسپا استفاده می‌شود، غیرتهاجمی و ۱۰۰% طبیعی است.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

کاربرد اندرمولوژی

در کل اندرمولوژی یک روش زیبایی و جوان‌سازی است که کاربردهای مختلفی دارد. این تکنیک غیرتهاجمی و کاملاً ایمن به تغییر شکل نواحی سرسخت‌تر بدن که اغلب به رژیم غذایی یا ورزش پاسخ نمی‌دهند، کمک می‌کند. در نتیجه اولین کاربرد این روش، برای لاغری موضعی است. این نواحی معمولاً ران‌ها، باسن و پاها هستند که سلولیت در آنها بیشتر قابل‌توجه است یا در آنها تجمع چربی بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های بدن وجود دارد.

علاوه بر این کاربرد و تاثیر این درمان به طور خاص برای افرادی که مشکلات احتباس مایعات یا گردش خون دارند (به شرطی که هیچ مشکل اساسی در گردش خون ناشی از وریدهای واریسی یا فلبیت وجود نداشته باشد) نشان داده شده است. کاربردهای دیگر اندرمولوژی روی صورت و بدن، برای جوان‌سازی و رفع سلولیت‌هاست.

متن انگلیسی:
Endermologie® is a non-invasive face and body treatment that can effectively rejuvenate the face
ترجمه متن:
اندرمولوژی یک درمان غیرتهاجمی صورت و بدن است که می‌تواند به طور موثر آن نواحی را جوان کند.

yarinsky

۱. کاربرد اندرمولوژی پوست از نظر زیبایی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهایی که اندرمولوژی دارد، کاربرد آن در زیبایی و جوان‌سازی پوست است. همان‌طور که گفته شد این روش غیرجراحی و غیرتهاجمی ایمن می‌تواند به‌صورت کاملاً موثری پوست صورت را جوان کند و ظاهر سلولیت‌ها را کاهش دهد. به‌نوعی می‌توان با دستگاه لاغری اندرمولوژی از طریق لاغری نواحی دارای چربی، این قسمت‌ها را کانتور کرد.

اندرمولوژی صورت

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای اندرمولوژی زیبایی و جوان سازی پوست صورت است. با ماساژ صورت و تحریک چربی زیر آن، گردش خون و غدد لنفاوی نیز تقویت می‌شود. از طرفی اندرمولوژی به‌آرامی پوست را تحریک می‌کند تا فیبروپلاست‌ها را فعال کند.

در ادامه فیبروبلاست‌ها برای تولید کلاژن جدید، اسید هیالورونیک و الاستین تحریک می‌شوند تا به طور طبیعی ضخامت درم واقع در زیر سطح پوست را بازیابی کنند و در نهایت صورتی صاف‌تر، بدون چین‌وچروک و جوان‌تر داشته باشیم. اندرمولوژی صورت برای جوانسازی پوست می‌تواند ظاهر خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها را به حداقل برساند، خطوط صورت را بهبود بخشد، نواحی اطراف چشم‌ها را احیا کند و چهره شما را اصلاح کند.

دستگاه اندرمولوژی برای درمان چاقی موضعی استفاده می شود.
دستگاه اندرمولوژی برای درمان چاقی موضعی کاربرد دارد.

۲. دستگاه اندرمولوژی برای درمان چاقی موضعی

می‌توان از دستگاه لاغری اندرمولوژی همان‌طور که از نام آن هم مشخص است برای لاغری بخش‌های مختلف بدن استفاده کرد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای این دستگاه، درمان چاقی موضعی است. می‌توان با کمک این روش چربی نواحی مختلف را کاهش داد. این تکنیک با ماساژ، پوست و چربی زیر آن را تحریک می‌کند تا آنها نرم‌تر شوند و به‌این‌ترتیب با حذف و کاهش چربی انباشته شده در نواحی مختلف بدن، کار لاغری موضعی را برای افراد انجام می‌دهد.

اندرمولوژی شکم

یکی از کاربردهای دستگاه لاغری اندرمولوژی لاغری موضعی شکم است که می‌تواند با کاهش چربی زیر پوست، به لاغری موضعی شکم و پهلو کمک کند. همچنین می‌توان از آن برای کاهش سلولیت‌ها یا سفت کردن پوست افتاده ناحیه شکم نیز استفاده کرد.

اندرمولوژی باسن

ناحیه باسن نیز یکی از بخش‌های اصلی تحت درمان با روش اندرمولوژی است. از این دستگاه می‌توان برای کاهش بافت چربی این ناحیه، شکل‌دهی و فرم دهی باسن و از همه مهم‌تر رفع سلولیت‌های باسن استفاده کرد.

اندرمولوژی ران

اندرمولوژی ران با هدف از بین بردن سلولیت‌های این ناحیه و صاف کردن پوست ران انجام می‌شود. می‌توان از این دستگاه برای فرم دهی و لاغرتر کردن ران‌ها از طریق کاهش بافت چربی انباشته شده در این بخش استفاده کرد.

۳. کاربرد اندرمولوژی از نظر درمانی

تمام کاربردهای این روش مختص زیبایی و جوان‌سازی یا لاغری نیست. بخش اصلی استفاده از این تکنیک برای اهداف درمانی بوده و هست و فواید سلامتی و درمانی زیادی برای اندرمولوژی در نظر گرفته شده است. در ابتدا هدف تولید و توسعه این روش کوتاه‌تر کردن درمان‌های فیزیوتراپی بوده است.

پس از دریافت فیزیوتراپی گسترده، از این دستگاه مکانیکی برای نرم‌تر کردن جای زخم‌ها، خصوصاً جای زخم در بیماران سوختگی استفاده می‌شود. این روش می‌تواند به سم‌زدایی بدن نیز کمک کند. کاربرد مهم دیگر این روش نیز برای رفع مشکل افرادی است که با احتباس مایعات یا مشکل گردش خون مواجه هستند. در واقع اندرمولوژی می‌تواند موجب تقویت گردش خون و سیستم لنفاوی شود.

می‌خوای با اندرمولوژی لاغر بشی؟

برای داشتن شکم تخت مشاوره بگیر.

در کدام نواحی بدن می توان از اندرمولوژی استفاده کرد؟

صورت و گردن یکی از بخش‌هایی است که می‌توان از دستگاه اندرمولوژی برای آنها استفاده کرد. اما این روش تنها برای صورت کاربرد ندارد و به‌نوعی می‌توان از آن برای نواحی مختلف بدن که در آنها چربی انباشته وجود دارد نیز استفاده کرد. ران‌ها، باسن، بازوها، شکم و پهلو، سینه و پاها اصلی‌ترین بخش‌هایی هستند که از این تکنیک برای آنها استفاده می‌شود.

کاربردهانواحی مناسب
زیبایی و جوانسازی پوستاندرمولوژی صورت و گردن
لاغری موضعیشکم، ران، پهلو و باسن
رفع سلولیت‌هاباسن، بازو و ران
درماندرمان‌های فیزیوتراپی و بهبود جای سوختگی
کاربردهای اندرمولوژی در نواحی مختلف بدن

اندرمولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

این روش می‌تواند برای افرادی که چربی‌های انباشته شده اضافه دارند یا میزان سلولیت بدن آنها زیاد است کاربرد داشته باشد. خصوصاً این روش می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که رژیم‌های غذایی یا ورزش کردن تاثیری در کاهش وزن آنها نداشته و از طرفی نیز کاندید مناسبی برای روش‌های جراحی و تهاجمی نیستند.

کسانی که به دنبال یک روش ایمن و کم‌خطر برای کاهش سلولیت‌ها، کاهش وزن، لاغری موضعی یا حذف چین و چروک‌های صورت هستند هم می‌توانند از دستگاه لاغری اندرمولوژی استفاده کنند.

اندرمولوژی برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجودی که در کل اندرمولوژی یک روش ایمن و بدون خطر است، برخی موارد منع استفاده از این روش شامل باردار بودن، داشتن وریدهای واریسی واقع در ناحیه تحت درمان، لخته شدن خون (ترومبوز)، سابقه لخته شدن خون، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، سرطان، التهاب یا عفونت فعال پوستی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. این دسته از افراد کاندید مناسبی برای دریافت درمان با دستگاه لاغری اندرمولوژی نیستند.

اندرمولوژی برای چه کسانی مناسب است؟
اندرمولوژی برای افرادی که سلولیت دارند یا به دنبال جوانسازی هستند، مناسب است.

مزایای اندرمولوژی

این روش می‌تواند مزایای قابل‌توجهی برای بیمارانی که می‌خواهند نواحی صورت یا بدن خود را سفت‌تر و لطیف‌تر کنند، داشته باشد. این روشی ایمن و بدون خطر است و کمترین میزان عوارض را دارد. می‌تواند با تحریک کلاژن‌سازی از روند پیری جلوگیری کند و با نرم کردن خطوط ظریف، ظاهر چین‌وچروک‌ها را کاهش دهد. در نتیجه موجب سفت شدن پوست افتاده و همچنین رفع چین‌وچروک‌ها می‌شود. سایر مزیت‌های این روش شامل موارد زیر است:

  • سلولیت‌ها را برای داشتن پوستی صاف‌تر درمان می‌کند. از بین بردن سلولیت از مزایای مهم این دستگاه است.
  • رسوبات چربی سرسخت را کاهش می‌دهد.
  • نازک شدن پوست را بهبود می‌بخشد.
  • پوست افتاده را بلند و سفت می‌کند.
  • گردش خون و سیستم لنفاوی را تحریک و تقویت می‌کند.

روش انجام اندرمولوژی

درمان شامل یک ماساژ درمانی عمیق با استفاده از دستگاهی با دو غلتک است که روی پوست اعمال می‌شود. این دستگاه اثر مکش دارد که به شکل دادن ناحیه مورد نظر کمک می‌کند. با حرکت آرام دستگاه روی نواحی موردنظر سلولیت‌ها و بافت چربی از بین می‌رود و فرم دهی و شکل‌دهی انجام می‌شود.

برای به حداکثر رساندن تاثیر و بهبود نتایج معمولاً چندین جلسه درمانی لازم است. جلسات معمولاً ۱۴ تا ۲۸ جلسه را شامل می‌شود و هر جلسه درمانی حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و کاملاً هم بدون درد است.

متن انگلیسی:
The technique works via mechanical stimulation of the skin and underlying connective tissue (fascia) to stimulate cellular activity
ترجمه متن:
این تکنیک از طریق تحریک مکانیکی پوست و بافت هم‌بند زیرین برای تحریک فعالیت سلولی کار می‌کند.

santebysimone

دستگاه لاغری اندرمولوژی (LPG) چیست؟

دستگاه LPG در واقع یک دستگاه جدید و پیشرفته برای لاغری است که می‌توان از آن به‌صورت کاملاً ایمن برای لاغری بخش‌های مختلف بدن استفاده کرد. این دستگاه از طریق ماساژ درمانی به کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی انباشته شده در بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کند.

تعداد جلسات و دفعاتی که باید از این دستگاه برای لاغری استفاده کرد بسته به شرایط بیمار و نظر پزشک متفاوت است. این دستگاه دارای یک غلتک است که با تولید گرما در نواحی موردنظر موجب افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی شده و به این ترتیب چربی‌سوزی را انجام می‌دهد.

اندرمولوژی کاربردهای مختلفی دارد.
کاربرد اندرمولوژی لاغری، جوانسازی و رفع سلولیت است.

نقاط مناسب برای استفاده از دستگاه اندرمولوژی (LPG)

این دستگاه کاملاً ایمن و بی‌خطر است و می‌توان از آن برای لاغری موضعی و درمان سلولیت بخش‌های مختلف بدن از جمله ران‌ها، باسن، ناحیه شکم و پهلو، بازوها و مواردی مشابه استفاده کرد. در واقع هر بخشی از بدن که دارای سلولیت و بافت‌های افتاده یا چربی اضافی است می‌تواند هدف دستگاه LPG باشد.

دستگاه اندرمولوژی خانگی چیست؟

برای لاغری موضعی، خصوصاً لاغری شکم و پهلو یا نواحی ران و باسن یک سری دستگاه‌های اندرمولوژی خانگی نیز وجود دارند که می‌توان با خریدشان از آنها در خانه برای لاغری موضعی استفاده کرد. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و مکانیسم عمل اکثر آنها مشابه هم است. بااین‌حال بهتر است حتماً قبل از خرید و استفاده از این دستگاه‌ها با یک پزشک در خصوص ایمن بودن کار با آنها در خانه مشورت کرد.

نکات مهم قبل از درمان با اندرمولوژی

برای این که درمان با دستگاه اندرمولوژی نتایج مناسبی داشته باشد، باید به یک سری نکات قبل از انجام درمان توجه کرد:

  • قبل از هر جلسه باید مقدار زیادی آب بنوشید (حدود ۸ لیوان).
  • یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین و الکلی خودداری کنید.
  • همچنین توصیه می‌شود حداقل یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید تا با فعال کردن سیستم لنفاوی، سموم دفع شود و برای کمک به حرکت چربی، ماساژهای تخلیه لنفاوی را انجام دهید.
  • تمرینات قدرتی نیز برای بهبود توان عضلانی توصیه می‌شود.
  • حتماً در خصوص داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک مشورت کنید.
  • پزشک را از وجود هر گونه سابقه دیابت، بیماری قلبی یا مشکلات وریدی باخبر کنید.

مراقبت های بعد از درمان چاقی با اندرمولوژی

به‌صورت کلی این روش یک درمان غیرتهاجمی و ایمن است و به همین دلیل هم مراقبت‌های بعد از عمل بسیار کمی نیاز دارد. با این حال نکاتی که در بالا به‌عنوان نکات قبل از عمل ذکر شد، می‌توان بعد از انجام درمان اندرمولوژی نیز در نظر گرفت تا نتایج بهتری به دست بیاید.

عوارض و خطرات اندرمولوژی

یکی از مزایای اصلی روش اندرمولوژ این است که درمان آن عوارض جانبی ندارد. این به دلیل ماهیت غیرتهاجمی فرایند امکان‌پذیر است. این درمان؛ مانند یک ماساژ عمیق است و بیماران اغلب احساس می‌کنند که در طول جلسه خود احساس آرامش زیادی دارند، بدون این که حس ناراحتی یا درد داشته باشند.

با این حال خطرات ممکن است متوجه افرادی باشد که انجام این روش برای آنها ممنوع است. مانند افراد دیابتی یا افرادی که با مشکلات قلبی و عروقی مواجه‌اند. در موارد نادر ممکن است کمی التهاب یا قرمزی پوست در ناحیه تحت درمان دیده شود.

نگران عوارض اندرمولوژی هستی و نمی‌دونی چیکار کنی؟ همین الان مشاوره بگیر.

هزینه اندرمولوژی

این روش یک درمان زیبایی است و تحت پوشش بیمه نیست. هزینه اندرمولوژی بسته به مناطق تحت درمان و میزان نیازهای بیمار متفاوت است. بسته به این که کدام نواحی به درمان نیاز دارد و تعداد جلسات موردنیاز چقدر است، هزینه اندرمولوژی تعیین می‌شود. علاوه بر این ناحیه جغرافیایی، هزینه‌ها و دستمزد کلینیک نیز با هم متفاوت است.

برای اطلاع از هزینه اندرمولوژی روی این لینک کلیک کنید.

قیمت دستگاه اندرمولوژی

دستگاه‌هایی که به‌عنوان دستگاه لاغری اندرمولوژی در بازار موجودند از برندهای مختلفی هستند و قطعاً کیفیت و عملکردهای متفاوتی نیز دارند. آنها از نظر قدرت، کیفیت، دوام و کارایی متفاوتند و قیمت آنها نیز بسته به کیفیتی که دارند افزایش می‌یابد. قیمت‌ها ممکن است ۴۰ میلیون به بالا متفاوت باشد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اندرمولوژی یک روش بسیار ایمن و بدون عوارض برای لاغری موضعی و رفع سلولیت‌هاست. این روش از طریق ماساژ درمانی می‌تواند تولید کلاژن و الاستین پوست را تحریک کند و با تقویت گردش خون، تاثیر قابل‌توجهی در بهبود ظاهر صورت و بدن شما خواهد داشت.

برای انجام این روش لاغری موضعی و جوانسازی باید با دکتر پوست یا متخصص تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و همچنین مشاوره آنلاین دکتر متخصص تغذیه وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

می‌توان از این روش برای رفع سلولیت‌های بدن و صاف‌تر کردن پوست نواحی دارای سلولیت استفاده کرد.

نتایج بسته به ناحیه تحت درمان و تعداد جلساتی که نیاز است متفاوت است.

اندرمولوژی یک روش کاملاً غیرتهاجمی و بدون درد است.

این روش نسبت به سایر روش‌های درمان چاقی موضعی ایمن‌تر است و عوارض جانبی کمتری دارد. از طرفی آسیب کمتری هم به پوست می‌رساند.

بله هیچ مشکلی برای استفاده از محصولات آرایشی وجود ندارد.

درصورتی‌که بعد از انجام درمان از یک روتین زندگی سالم پیروی کنید احتمالاً نتایج تا سال‌های زیادی دوام خواهد داشت.

برای دریافت بهترین نتایج و ماندگاری آن باید از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم پیروی کرد.

استفاده از این لباس برای حفظ بهداشت شخصی اهمیت دارد.

بله می‌توان از طریق روش اندرمولوژی به طرز موثری چربی‌های اضافه و مقاوم را حذف کرد و از آن برای درمان چاقی موضعی بهره برد.

جلسات معمولاً حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

میزان وزن کم شده بعد از درمان به سایر فاکتورها مانند رژیم غذایی، وزن اولیه، میزان فعالیت بدنی و سبک زندگی بستگی دارد.

قیمت هر جلسه درمان اندرمولوژی بسته به ناحیه تحت درمان و دستمزدی که پزشک می‌گیرد متفاوت است.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن